• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Nissan 370Z Nismo (VQ37VHR)

Nieuchwytny

Nowy użytkownik
Samochód
Nissan 370Z
Marka samochodu
Nissan 370Z Nismo
Budżet/ile litrów
~70 zł / ~1 litr
Styl jazdy
Silnik
VQ37VHR
Data produkcji
2019
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie wiem
Witam,

To mój pierwszy post na forum, więc na wstępie chciałbym się z wami przywitać i z góry podziękować za pomoc. Czytałem podobny temat dotyczący tego samego modelu: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/nissan-370z-nismo-vq37vhr.1036/ część informacji była przydatna i nakierowała mnie na pewne rozwiązania. Nie chcę odkopywać ww. tematu i wszelkie zapytania będę wpisywał w tym wątku.

Z racji powszechnej opinii na temat tych silników istnieje problem z szybkim przecieraniem się panewek podczas jazdy na słabej jakości olejach, szczególnie na proponowanych przez producenta lepkościach 5W30. Mam świadomość, że podbijanie lepkości nie jest remedium na ten problem, jednak wolałbym delikatnie ją zwiększyć stosując przy tym olej o odpowiedniej charakterystyce lepkościowej i jakościowej.

Obecnie silnik pracuje na oleju 5W-30 bez chłodnicy oleju, posiada zabudowany wymiennik woda-olej (OEM) który nie słynie z wystarczającej wydajności. Jedząc głównie w cyklu mieszanym trasa-miasto staram się nie przekraczać temperatury 120 C, jednak w tym roku planuję przejechać 2-3 sesje torowe, a z powodu braku pewności co do parametrów lepkościowych przyszedł czas na zmiany oleju. W najbliższych dniach zamierzam go wymienić i tu nasuwa się pierwszy problem, na rynku obecni są różni producenci posiadający w swojej ofercie bardzo dużo typów olei o "takich samych" parametrach lepkościowych i dla mnie jako laika ciężko wybrać odpowiedni.

Wstępnie skłaniam się do lepkości 0W-40 lub 5W-40, moje wstępne typy:
1. ROWE Hightec Synth RS 5W-40 - Tu dostępna jest analiza olejowa właśnie z modelu 370z. - Znajomy szczególnie poleca mi oleje tej marki
2. MILLERS OILS MOTORSPORT CFS 5W-40 NT+ 5L
3. RED LINE 0W-40
4. Amsoil Signature Series 0W40/5W40
5. PENRITE 10 TENTHS PREMIUM 0W40
6. Ravenol RCS / RUP 5W-40

Panowie, jesteście wstanie doradzić mi który z powyższych olei jest najbardziej opłacalnym zakupem, bo wszystkie kosztują podobnie kwestia tylko ich jakości. Szczerze mówiąc nigdy nie używałem i nie słyszałem o większości z tych firm, tym samym nie mam praktycznej wiedzy o klasie ww. producentów. Oczywiście jestem otwarty na wasze propozycję.

Pozdrawiam
 
Instrukcja przypadkiem nie dopuszcza oleju w50?
Producent przewiduję użycie oleju 5W-30 spełniającą normę API SN.

@jerseyAdmin Na początek sezonu wybiorę Amsoil. Nasunęło się kolejne pytanie czy warto przed wymianą warto zainwestować w dobrą płukankę, a po wymianie dodatek do oleju?
Czytałem opinię, że oleje typu 300V wzmagają zużycie silnika podczas normalnej eksploatacji przy zwiększonym interwale wymiany około 10kkm, możecie mi w skrócie wyjaśnić z czego to wynika?
 
Odnosnie 300V to jakies plotki...Tu inna kwestia, te oleje nie sa zaprojektowane pod katem dluzszych interwalow, inny priorytet tzn. mniej detergentow/dyspergatorow, a te są konkurencja dla dodatków AW/EP. Sporo Mo moze generowac depozyty.
 
Takie oleje mają minimalne, niezbędne do prawidłowego funkcjonowania w jeździe wyczynowej, ilości detergentów. Więc uboczne produkty spalania będą się łatwiej i szybciej osadzać. Jak się taki olej stosuje w normalnej jeździe to starczy tych dodatków na dłużej, ale nie na pełen interwał.

Niektóre z dodatków mogą też aktywować się dopiero pod dużym obciążeniem termicznym, nieosiągalnym w normalnej jeździe więc mogą nie chronić poprawnie przy drogowym użytkowaniu. Chociaż tutaj trzeba by już znać formulację żeby być pewnym w 100%.

To po prostu nie są oleje formułowane z myślą o użytkowaniu w normalnej jeździe. Pewnie - da się tylko nie takie jest ich przeznaczenie.
 
Back
Top