• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Nissan Note E11 1.4 LPG pobór oleju

kalinovsky

Użytkownik
Samochód
NISSAN NOTE E11 1.4 LPG
Marka samochodu
Nissan Note E11
Budżet/ile litrów
4l / 1000 zł
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.4 LPG CR14DE
Data produkcji
2006
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
200 ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W-30
Jaki olej masz obecnie
Ravenol 5W-50 + Archoil AR9200 V2
Witam serdecznie!
Mój Nissan Note E11 1.4 LPG pobiera mi olej, wyliczyłem że około 200ml/1000km
Im większe obciążenie tym więcej bierze i czy wyższe obroty w trasie
Jadąc z wielkiej górki bez potrafi puścić dymka gdy już później dodam gazu, tak samo powyżej 5k obrotów lekko kopci na niebiesko
Olej zalecany to 5W-30 ale tego ubywało najwięcej
Teraz mam Ravenol 5W-50 RRS + ARCHOIL AR9200 V2
Silnik był płukany różnymi płukankami postojowymi, była też płukanka długodystansowa OilSyns, był też ceramizer
Oleje które były wlane to 5W-30, 5W-40, 5W-50
Co polecacie pomijając remont silnika?
Jeśli chodzi o budżet odnośnie oleju lub dodatków to nie ma granicy, byleby coś pomogło!
Dzięki za pomoc!
Pozdrawiam
 
@kalinovsky 0,2L/1000 to nie jest dużo jeśli jest rzeczywiście jak podajesz - raptem 2L na interwał typowy 10 kkm. Szkoda zabawy.
Ja bym jeździł i dolewał
 
Może warto zalać coś z PEA do benzyny i wyjeździć bak benzyny na wyższych obrotach, mi też tyle brało i paliwo premium 95 Shell i Techron pomogło narazie tylko ja z 5W30 przeszedłem na zalecane 0W20. Japońce mają też też. zawór pcv warto go wymienić co 100tyś.
 
Last edited:
Co to za dodatek?
Głównie śmigam na LPG, ale jeśli to miałoby pomóc to mogę na PB
Myślę że na 0W-20 to by więcej brał, to stara konstrukcja na taki olej według mnie
Co to za zawór?
 
Last edited by a moderator:
zawór odpowietrzający skrzynię korbową tz. pcv nie wiem czy ten silnik ma u teścia w micrze 1.0 był. Pamiętam walczyłem u niego z poborem oleju różnymi sposobami płukanki, czyszczenie zaworka pcv nie był dostępny, zalewanie tłoków xado antycarbon i zmniejszyło się branie, ale nie całkowicie i okazało się, że dodatkowo puszczało uszczelnienie wału przy skrzyni biegów, wymiana nic nie dała bo mechanik amator albo porysował czop, albo nie sprawdził, że jest już wytarty i trzeba by było dać ciaśniejszy simering.
 
Last edited:
Wydmuchiwanie oleju przez uszczelniacze wału to częsty objaw awarii pcv. Czyszczenie wiele nie daje, bo słabnie sprężynka. Prosty test- zacisnąć wężyk na biegu luzem- pcv musi kliknąć.
 
Znajomy mówi żeby gdyby coś się działo z tym zaworem to silnik by nierówno pracował na wolnych obrotach.
 
Last edited by a moderator:
Ten zawór
- ma odciąć skrzynię korbową od kolektora na biegu luzem (żeby silnik równo chodził-nadciśnienie z niewielkich w tych warunkach przedmuchów płynie przez odmę przed przepustnicę, gdzie podciśnienie jest małe). Więc jeśli się nie zamyka- będzie jak znajomy mówi
- ma otworzyć się pod obciążeniem, gdy przedmuchy są duże i wtedy pełne podciśnienie z kolektora robi podciśnienie w skrzyni, a przez odmę wpływa świeże powietrze do skrzyni, przez co z oleju odparowuje benzyna i woda, olej nie jest przepychany przez pierścienie do komór skalania i nie wydmuchuje uszczelek. Jeśli zawór się nie otwiera- rośnie zużycie oleju, olej starzeje się szybciej i jest wypychany uszczelniaczami, a na ogół pierwszy (bo największy) pada właśnie uszczelniacz na wale od strony skrzyni. W skrajnym przypadku, gdy silnik jest trupem i jeszcze nie działa pcv, można nawet odstrzelić bagnet.
 
Rozumiem, który wężyk ścisnąć i jak dokładnie to zrobić?
Ile czasu przytrzymać
 
Last edited by a moderator:
Ten wężyk, który prowadzi do zaworu. Dokładnie lokalizacji w nissanie nie znam.
Gdy tylko zaciśniesz, kliknięcie powinno być od razu.
 
No i jak poradziłeś sobie z tym poborem oleju ? U mnie też Notek 1.4 2007 238k km przebiegu pobiera od 200-250 ml oleju na 1k km, wcześniej jeździłem krótkie trasy to dolewałem 1 litra oleju na 6k km, teraz ze 3 razy trasę zrobiłem 1000 km i prędkości od 120-140 głównie autostradowe to zaczął właśnie pobierać. Olej jaki używam to mobil 3000 5w30. Wycieków nie ma, i nie kopci na czarno ani niebiesko. Może już te silniki tak mają ?
 
No i jak poradziłeś sobie z tym poborem oleju ? U mnie też Notek 1.4 2007 238k km przebiegu pobiera od 200-250 ml oleju na 1k km. Olej jaki używam to mobil 3000 5w30.
Przeczytaj pierwszy wpis, tam jest recepta. Zalej silnik olejem o wyższej lepkości, to powinno zmniejszyć zużycie. Jeżeli wybierzesz 5w/50 np. Mobila lub Gulfa to obecne zużycie powinno spaść, nawet o połowę.
 
10w60 - zużycie zerowe
Po co ta złośliwość? Zerowe na pewno nie, ale pewnie jeszcze mniejsze niż na 5w/50. Warto jednak wtedy sobie policzyć, czy zwiększone zużycie paliwa na bardziej lepkim oleju nie będzie kosztowniejsze od kosztu oleju zyskanego na mniejszym zużyciu.
20w60 z MotoDoktorem - produkował będzie olej w ilosci 250ml/1000km ...
Przy silniku diesla z lejącymi wtryskami - jest to możliwe
 
Back
Top