• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Normy Euro w CEPiK

a1410

Użytkownik
Samochód
Jaguar X350 XJR
Witam Kolegów,
Czy sprawdzaliście w CEPiK jakie macie macie normy Euro przypisane do Waszych samochodów? W moim przypadku dwa autka, oba z przełomu 1999/2000, mają błędnie zapisane Euro 2 zamiast prawidłowej normy Euro 3. Jeden z tych samochodów pewnie uda mi się wyprostować, bo to BMW, ale drugiego nawet nie wiem jak ugryźć, bo to Rover, a Rover jako firma już nie istnieje i jedyny salon/serwis Rovera w naszym mieście zamknął się dobrych 10 lat temu, więc nie mam skąd pozyskać niezbędnych zaświadczeń.
Co zrobić z takim fantem, bo od tej normy będzie zależała wysokość haraczu, który chcą na nas nałożyć nasi uśmiechnięci i miłościwie ale z pałkami nam panujący...
 
Euro 3 obowiązywała od 2001 to jakim cudem samochód z przełomu 1999/2000 mógł mieć homologację na normę która nie obowiązywała (nawet jeżeli jej założenia były znane)?
 
Oba te autka miały już podgrzewane katalizatory i spełniały normy Euro 3. Moja E38 750 z września 2000 ma wpisane Euro 3. E39, o której piszę, przeszła lift silnika już w drugiej połowie 98 roku i od tego momentu ma podwójne Vanosy oraz właśnie podgrzewany katalizator wstępnego oczyszczania. W nazilandzie te silniki dostają wyższą normę właśnie od połowy 98, natomiast Rover wszedł do sprzedaży dopiero w 1999 roku i model z silnikiem KV6 2,5 był od razu przystosowany do normy Euro 3 bo chyba wiedzieli, że to coś przyjdzie.
 
A co w tym dziwnego? Od 2001 każdy samochód musiał mieć Euro 3, ale wtedy wiele aut miało go dużo wcześniej, aby obniżyć podatki. Brylowało w tym Porsche.
 
@jerseyAdmin mój Lancer z 2003r ma normę euro 3 Lancer znajomego z 2007r z tym samym silnikiem ma normę euro 4 a pod maską to samo i katalizatot też ten sam.
 
@Kuba no i?

@a1410 - naziland ma sporo rozwiązań nie spotykanych w Polsce, także prawnych. 1999 to było przed akcesją do UE więc pytanie też jak podejdą do tego, jeżeli marka miała polską homologację, nawet nie robioną u nas, ale "spisywaną z dokumentów" to nie liczyłbym na nic innego niż "spełniła wymagania obowiązującej normy".

Daj znać jak ci pójdzie, ale specjalnie nie liczyłbym na nic innego niż "sorki, nie da się", zwłaszcza że nawet na stronie ministerstwa masz jak byk że euro 3 mogą dostać samochody pierwszy raz zarejestrowane w 2000.
 
marka miała polską homologację, nawet nie robioną u nas, ale "spisywaną z dokumentów" to nie liczyłbym na nic innego niż "spełniła wymagania obowiązującej normy".
Nie ma czegoś takiego w osobówkach - wszystkie homologacje EKG ONZ są wzajemnie uznawane - i cząstkowe na części i całkowite na pojazdy.
 
A Euro 4 od kiedy? Bo moja Skoda ma w cepiku wpisane Euro 3, a z informacji znalezionych w necie wynika, że powinno być Euro 4?
 
@jerseyAdmin no i dowodzi to tego że np. podatki od normy euro, zielone strefy itp. to nic innego jak wyciąganie kasy i nie mają nic wspólnego z ekologią, skoro takie samo auto ma różne normy euro.
Zastanawiam się czy można jechać na jakieś badanie techniczne i dostać wpis że auto spełnia taką i taka normę euro. I pytanie czy można taka normę wpisać wtedy w dowód rejestracyjny.
 
Mój 406 ma ten sam silnik RHY który bez zmian szedł do 2006 czy 2007 w 206, Partnerach i Berlingo. Też chciałbym się dowiedzieć jak to wygląda szczególnie, że to diesel. Nawet z wielką chęcią założę nowy katalizator sportowy Euro 4 jeśli by mi to klepnęli. Z resztą dokładnie ta sama sytuacja jest w Almerze i Pandzie...
 
Nawet z wielką chęcią założę nowy katalizator sportowy Euro 4 jeśli by mi to klepnęli.
Nie ma czegos takiego, jak katalizator Euro 4. Samochód musi mieć świadectwo homologacji i tyle. Owszem - w Niemczech kiedyś można było założyć katalizator i zrobić badanie, by podbić normę i obniżyć podatki, ale w Polsce nie jest to możliwe.
 
Stąd moje pytanie. Te same silniki bez zmian szły w tych samych, lub nowszych autach w późniejszych latach modelowych. Dlaczego niby mój ma mieć starszą normę? Bo w czasie kiedy wyszedł jeszcze nie było nowszej mimo, że już ją spełnił?
 
Bo w czasie kiedy wyszedł jeszcze nie było nowszej mimo, że już ją spełnił?
Dokładnie tak! Gdy jesienią przerejestrowywałem na klasyka E32 750 z pięciolitrową V12stką , to podczas dokładnego badania spalin wyszło, że samochód z 1989 roku spełnia z przysłowiowym palcem w d... normę Euro 3!
 
@Brokat bardzo chętnie, ale jak widać protesty po 1. nic w tym kraju nie dają, po 2. trzeba było zacząć kiedy była mowa o zielonym ładzie i KPO, teraz to już musztarda po obiedzie a Polacy i tak się obudzą dopiero jak te opłaty faktycznie wejdą w życie
 
Stąd moje pytanie. Te same silniki bez zmian szły w tych samych, lub nowszych autach w późniejszych latach modelowych. Dlaczego niby mój ma mieć starszą normę? Bo w czasie kiedy wyszedł jeszcze nie było nowszej mimo, że już ją spełnił?
Może silnik jest ten sam, ale osprzęt i oprogramowanie inne. W przypadku diesla może DPF a benzyny np. pompa powietrza wtórnego?
 
mi na szczęście dobrze wpisali. Zarówno do Opla Euro5 jak i do Swifta Euro6ap
 
Strajkować, presja ma sens, a posiadaczy samochodów jest więcej niż rolników.
Michu z MK4 ogłosił, że jeżeli rząd zechce nam wprowadzić ten bandycko-lewacki podatek od posiadania samochodu, to on zorganizuje najazd na Warszawę. Wtedy pojadę...
 
Back
Top