@tomek evo zwróciłeś na moje rzekome wysokie temp. i może dobrze... - ale odkąd mam to auto czyli od prawie 3 lata i ponad 80kkm przejechanych zawsze mogłem 120-125* zobaczyć ale tylko przekraczając 200km/h. Czasami byłem ciekaw jakie temp mają inni.
Jako że temat przypadkiem się tu rozwinął podam tak mniej więcej jak to jest (
BYŁO ) u mnie:
1. 100-120km/h -> 100-105*C
2. do 140km/h -> do 112*
3. 160 - 170 -> 114-117*
4. 180-190 -> 119-120*
5. 210 km/h i więcej -> 125 a nawet dochodziło do 130*C
Napisałem w punktach ale w sumie to podobnie co wyżej kolega
@DjStar który dobrze prawi.
Czy to zima czy lato nie ma wpływu na temperaturę oleju.
Ale...
teraz dopiero dziwna sprawa - chciałem zapytać kiedyś nawet w nowym wątku odnośnie temp oleju i mojego przypadku ale odkładałem to w czasie, a więc
Od dwóch wymian oleju (obecna na Mobilu i jeszcze ta poprzednia na Texaco) mam podwyższone temp. -> (UWAGA!) o blisko 10*C. !!
Mianowicie od około 12kkm do temperatur które podałem wyżej teraz trzeba dodać 8-10* szczególnie od 150km/h w górę.
Nic przy aucie nie dłubałem a jednak temp poszły od przedostatniej wymiany ostro w górę - jedyna rzecz którą zrobiłem to troszkę inne płukanie silnika.
Płukanki zawsze były Liqui Moly Pro-Line ale przez ostatnie 3 serwisy olejowe była płukanka postojowa OILSYN. Dwa razy stosowałem ją na postoju kilka minut (według instrukcji) i wszystko było OK.
Natomiast na poprzedniej wymianie oleju zrobiłem tak jak tu polecane czyli nawet do godziny delikatnej jazdy. U mnie wyglądało to tak, że 10 minut na postoju ( czasami delikatne podniesienie obrotów) + 15 minut delikatnej jazdy ( podróż do warsztatu ) + 10 minut na postoju = 35 minut płukania. Wymiana na świeży olej i od tej pory mam wyższe temp niż wcześniej. Ostatnio przejście na wspomnianego Mobila ( płukanka postojowa LM ) nic już nie poprawiło.
Więc co się stało? Coś ewidentnie się zmieniło. Poszło w złym kierunku. Chciałoby się aby temperatury poszły w dół a tu odwrotnie... Auto niby śmiga, nic mu nie dolega, drugi leci już interwał olejowy -> ponad 12kkm przejechane a temp dużo wyższe nawet na tym samym oleju na którym przejechałem przecież tysiące km. Jeszcze raz napiszę - nic pod maską nie było robione.
Dziś rano A1, tempomat 170km/h, a temp 125-127* gdzie przez poprzednie lata i tyś km miałem o 10* mniej ( patrz wyżej ).
Naprawdę, żeby osiągnąć 120*C trzeba było kiedyś przekroczyć 200km/h , a teraz...
Nie chce mi się wierzyć żeby takie płukanie silnika spowodowało późniejszy wzrost temp tym bardziej, że zawsze stosuje płukanki ale jednak tym razem coś się stało. Co robić?