• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ogolny temat odnosnie dodatkow do oleju

20211228_124825.jpg
 
@Kris_No89 nie wiem jak tego typu dodatki, ale ogólnie chemia z ProTec-a jest świetna.
 
Więc do silnika wleciał Specol 5W-30 C3 plus rzeczony ProTec i ogólnie jest bardzo miękka praca jednostki plus w ogóle nie są odczuwalne wibracje... zobaczymy co dalej... wcześniej był zalany Castrol RN 17 5W-30, był w silniku niespełna 10 tyś km i jednostka wibrowała na nim przed zlaniem... zobaczymy co dalej 😉
 
Muszę powiedzieć, że po wlaniu Cerateca notuję rekordowe zasięgi na zbiorniku i rekordowo niskie spalania według komputera.

Jeszcze niedawno prawie niemożliwe było zrobić 500km na połowie zbiornika, a po wlaniu tego do silnika i do skrzyni miałem po trasie kilka dni wstecz 611km i jeszcze zabrakło naprawę krańcowo do równej połowy zbiornika. Nigdy tym autem tak nie zrobiłem.
Uczęszczana stała trasa również rekord spalania 5.5l. Nigdy tyle nie osiągnąłem.





A dziś trasa prawie 300km non stop prędkościami przepisowymi - absolutnie rekordowe spalanie w tym samochodzie 5,1L
540km zrobione i jeszcze cały przedział do połowy zbiornika. Rok - dwa lata temu trzeba było pieścić pedał gazu, że zrobić 500km na połowie i naprawdę był cud jak się udało.


Paliwo czysty Orlen - żadnych dodatków wtedy i teraz.
20220107_201154.jpg




Czy to dzięki zimie i kół 16 cali? Raczej odpada bo jak zmieniłem letnie 16 na 17 to zmian nie zauważyłem.
Czy to dzięki Ceratec? Nie wiem bo dopiero przejechałem znim 1700km ale nie mogę się doczekać konfrontacji w lato, wyższą prędkość, cięższe koła, klima.

A może tak się zebrało wszystko do kupy od ostatnich lat lania siuwaksów i układ odzyskał pełną sprawność?
Ostatnio pomykałem na tym Amsoilu + archoil, a potem sam Amsoil All in one wlatywał do baku. Teraz Ceratec silnik i skrzynia może coś tam pomaga się kręcić i jest lżej? Wiadomo, że wystarczy jechać za ciężarówką i już komputer pokazuje niższe spalanie albo z górki i spalanie spada do wartości litra - dwóch.


Zobaczymy co dalej, no ale liczb tak dobrych nigdy nie miałem w tym samochodzie, a lało się przecież 9100, 9200,mixy,doskrzynii silnika, do zbiornika tak samo różne siuwaksy i nigdy się nie zbliżyłem to takich wyników.

A może właśnie to, że paliwo czyste? Od dwóch baków jeżdżę naczystym bo mam na strychu zakopane butelki z AR i AM i nie chciało mi się tam grzebać :p
 
Last edited:
@jns6 standardowo 205/55 i 225/45
@Misiek All in One.

1. Auto stało kilka minut na mrozie z ogrzewaniem
2. Mam wybrany nie ten czujnik temp co trzeba, bo drugi pokazuje około 8 stopni więcej. Nie chce mi się targać kompa, żeby przełączyć wskazania na drugi.
3. Termostat w tamtym roku zmieniony i od nowości z pudełka walnięty i auto długo się grzeje. Około 20 kilometrów na lekkim mrozie. Na ciężkim to trzeba było z 50 kilometrów.
 
Jak ja włacze ogrzewanie to temp silnika z 90 stopni spada do 80 stopni...
 
Kontynuując post #725

Mam narazie taki pół wniosek, pół domysł, z własnego doświadczenia że faktycznie likwidowanie oporów w silniku i skrzyni jakimś smarowidłem przynosi dodatkowe kilometry na zbiorniku.

W 2020 roku pisałem tutaj, że wlanie tego AR9100 / AR 9200 do łatwiejszego ślizgania się trybów do silnika i skrzyni pozwoliło na rekordowy zasięg 860km z drobnym zapasem do rezerwy, gdzie nigdy nie dociągałem do 800 bo bym wjechał na rezerwę. Tak poprostu to auto pali, że 800 to był max przy mojej jeździe. Specjalnie odszukałem swoje posty, żeby się upewnić.


W grudniu wlałem Ceratec do silnika i skrzyni i powtórka z sytuacji ale z jeszcze lepszym efektem - 960km na zbiorniku z włosem do rezerwy. N.I.G.D.Y. nie przejechałem tyle tym autem. Prawie nigdy też nie udawało się osiągać 500km na połowie zbiornika, a po Cerateku 630 i 650 kilometrów na równym 1/2 baku.


Mam na to wszystko foty licznika, ale już chyba dam się na spokój z wklejaniem.
Czekam z zaciekawieniem na kolejne wylatane zbiorniki i co dalej się będzie działo, jak ceratek się w pełni odłoży bo to dopiero początek procesu.

Jak zawsze, oszczędność paliwa to jest ostatnie na czym mi zależy w dodatkach, bo tankuję tylko raz na miecha, ale na zbiorniku milej jest przejechać więcej niż mniej, zwłaszcza gdy każdy litr paliwa jest coraz droższy :)
 
Oczywiście, że coś muszą te dodatki dawać na plus tylko żeby to rzetelnie zweryfikować musielibyśmy wziąć dwa te same samochody z tymi silnikami, zalewać takimi samymi olejami tylko jeden z dodatkiem a drugi bez i jeździć w porównywalnych warunkach a potem powiedzmy po 150000 km rozbieramy silnik i mierzymy wszystkie części ruchome. Na tym forum nie realne to jest do zweryfikowania niestety.
 
I znów odwieczny dylemat Ceratec czy AR9200 do regeneracji i "polepszenia"
 
@adamr1984
Pełna zgoda, ale tutaj mam już mocne podstawy, żeby jasno stwierdzić, że działa, przynajmniej częściowo. Śmigam 7 lat autem i nigdy takich liczb nie wykręciłem, więc coś faktycznie się pozmieniało.

U Ciebie widzę też, że był Lm Ceratec. Odnotowałeś coś takiego jak u mnie?
 
Różnice akustyczne i organoleptyczne na bagnecie tak są ale zasięgu nie sprawdzałem. Poza tym różnice w spalaniu do ok 0,3l są w zależności od stacji na której tankuję, ilości paliwa w baku itd. Zresztą nie mam z czym porównać bo olej ceramiczny lub dodatki pływają cały czas.
 
Back
Top