Witam.
Zakończyłem pierwszą część subiektywnego testu dodatku Oilem Hybrogen Road. Test był krótki, trochę "wsteczny". Jestem jak Kubuś Puchatek który miał zamiar zmienić koszulkę, a zmienił zamiar.
Plany miałem inne ale jak policzyłem, że na zrealizowanie potrzeba będzie 400zł to się wycofałem. Postanowiłem zrobić test zero-jedynkowy, działa-nie działa. Jako odnośnik wziąłem fragment opisu ze strony archoil.pl : Hybrogen zastosowany w ciągniku siodłowym MAN firmy transportowej w Czechach pozwolił na zaoszczędzenie na spalaniu paliwa aż 7,8% już po pierwszym tankowaniu
Zadanie trochę karkołomne gdyż trudno o punkt odniesienia. Ciężarówka z naczepą ma dość dużą rozpiętość zużycia paliwa rzędu 10L/100km więc jak tu wyłapać różnicę ca. 2L/100km. Ale spróbowałem, zakupiłem 500ml Oilem. Przesyłka była na drugi dzień w paczkomacie.
Do testu posłużyła Renata - Renault Range T 480 z 2018r z naczepą Krone z zabudową kurtynową potocznie zwaną firanką. Renia ma silnik rzędowy sześciocylindrowy o mocy 480KM i momencie obrotowym 2400Nm. Masa zatankowanego zestawu gotowego do jazdy to 16100kg. W aucie są dwa zbiorniki o łącznej pojemności 1300L co daje zasięg ok 5000km.
Test wyglądał następująco:
Styl jazdy - tempomat z topografią terenu, prędkość 87km/. Program oszczędności paliwa nr 2 czyli automatyczne hamowanie silnikiem po przekroczeniu zadanej prędkości o 5km/h. Staram się jak najmniej przeszkadzać. ---
Za referencję obrałem wynik spalania z zagranicznej części trasy trwającej od 19.04.21 do 29.04.21 od tankowania do tankowania. W trasie z czystym ON tankowałem na E100 Torzym na starcie i na mecie.
Trasa z oilem na tej samej zasadzie. Tankowanie na starcie E100 Zgorzelec, tankowanie na mecie na E100 Torzym. 500ml Oilem dodałem proporcjonalnie przed tankowaniem
- 350ml do zbiornika o poj. 900L dotankowałem 295L ON do pełna
- 150ml do zbiornika o poj. 400L dotankowałem 140L ON do pełna
Poglądowe mapki tras
Trasa nr 1 - czysty ON
- tankowanie 19.04.21 - 312761 km
- tankowanie 29.04.21 - 316833 km
Trasa nr 2 ON+OH 1:2600
Tankowanie 435L + 500ml OH 11.05.21 318386 km
Tankowanie 945L 19.05.21 322200km
Podsumowanie spalania
Obciążenie - to ilość tonokilometrów podzielona na ogólną ilość kilometrów w trasie. Czyli średnia ilość przewiezionych ton na 1 kilometr.
Wg mojej oceny trasy uważam za porównywalne. Ładunki o zbliżonej masie. Trasa z OH przy nieco gorszej pogodzie stąd większe spalanie. Ogólnie uważam, że dodatek Oilem nie zrobił na Renacie żadnego wrażenia. Jakby go nie było. Nie wpłynął na zużycie paliwa (co było głównym celem testu) na zużycie adblue, na moc czy nawet dźwięk silnika.
Auto jest eksploatowane w miarę optymalnych warunkach, na dość długich dystansach, przeważają ładunki lekkie do średnich. Nie ma co tu czyścić w silniku. Chciałem zrobić foto końcówki tłumika ale jest między zbiornikami i wyszło jak wyszło nie mogłem dosięgnąć ani z góry ani (leżąc od spodu).
Wynik testu: dodatekdziała/nie działa
@wlyszkow ma uwagi co do sposobu aplikacji dodatku OH do zbiorników. Jego zdaniem trafił do zbyt dużej ilości paliwa przez co nie mógł dobrze się wymieszać.
Ja uważam, że dotankowanie ok 1/3 ilości paliwa jest wystarczające. Wprawdzie duży zbiornik ma dwie przegrody ale wydajność dystrybutora ok 100L/min robi spory zamęt w zbiorniku. Po za tym paliwo w tym samochodzie krąży w "trójkącie", z dużego zbiornika do silnika, przelew z silnika wraca do prawego zbiornika, a z prawego do lewego. Jakoś tak to działa. Po tankowaniu przejechałem 91km i stanąłem na odpoczynek dzienny/dobowy spalanie z tego odcinka to 24.7L/100km.
Jak na wstępie napisałem zakończyłem pierwszą część testu więc będzie druga. Właśnie z powodu tych nieporozumień w aplikacji OH. Otrzymałem do testu 850ml OH. Teraz objadę trasę na czystym ON i na powrocie podczas większego tankowania dodam OH. Następnie przy dotankowaniu dodam kolejną odpowiednią porcję i zacznę drugą część testu. Oby w podobnych warunkach/ładunkach/trasach żeby było co do czego porównać.
Zakończyłem pierwszą część subiektywnego testu dodatku Oilem Hybrogen Road. Test był krótki, trochę "wsteczny". Jestem jak Kubuś Puchatek który miał zamiar zmienić koszulkę, a zmienił zamiar.
Plany miałem inne ale jak policzyłem, że na zrealizowanie potrzeba będzie 400zł to się wycofałem. Postanowiłem zrobić test zero-jedynkowy, działa-nie działa. Jako odnośnik wziąłem fragment opisu ze strony archoil.pl : Hybrogen zastosowany w ciągniku siodłowym MAN firmy transportowej w Czechach pozwolił na zaoszczędzenie na spalaniu paliwa aż 7,8% już po pierwszym tankowaniu
Zadanie trochę karkołomne gdyż trudno o punkt odniesienia. Ciężarówka z naczepą ma dość dużą rozpiętość zużycia paliwa rzędu 10L/100km więc jak tu wyłapać różnicę ca. 2L/100km. Ale spróbowałem, zakupiłem 500ml Oilem. Przesyłka była na drugi dzień w paczkomacie.
Do testu posłużyła Renata - Renault Range T 480 z 2018r z naczepą Krone z zabudową kurtynową potocznie zwaną firanką. Renia ma silnik rzędowy sześciocylindrowy o mocy 480KM i momencie obrotowym 2400Nm. Masa zatankowanego zestawu gotowego do jazdy to 16100kg. W aucie są dwa zbiorniki o łącznej pojemności 1300L co daje zasięg ok 5000km.
Test wyglądał następująco:
Styl jazdy - tempomat z topografią terenu, prędkość 87km/. Program oszczędności paliwa nr 2 czyli automatyczne hamowanie silnikiem po przekroczeniu zadanej prędkości o 5km/h. Staram się jak najmniej przeszkadzać. ---
Za referencję obrałem wynik spalania z zagranicznej części trasy trwającej od 19.04.21 do 29.04.21 od tankowania do tankowania. W trasie z czystym ON tankowałem na E100 Torzym na starcie i na mecie.
Trasa z oilem na tej samej zasadzie. Tankowanie na starcie E100 Zgorzelec, tankowanie na mecie na E100 Torzym. 500ml Oilem dodałem proporcjonalnie przed tankowaniem
- 350ml do zbiornika o poj. 900L dotankowałem 295L ON do pełna
- 150ml do zbiornika o poj. 400L dotankowałem 140L ON do pełna
Poglądowe mapki tras
Trasa nr 1 - czysty ON
- tankowanie 19.04.21 - 312761 km
- tankowanie 29.04.21 - 316833 km
Trasa nr 2 ON+OH 1:2600
Tankowanie 435L + 500ml OH 11.05.21 318386 km
Tankowanie 945L 19.05.21 322200km
Podsumowanie spalania
Obciążenie - to ilość tonokilometrów podzielona na ogólną ilość kilometrów w trasie. Czyli średnia ilość przewiezionych ton na 1 kilometr.
Wg mojej oceny trasy uważam za porównywalne. Ładunki o zbliżonej masie. Trasa z OH przy nieco gorszej pogodzie stąd większe spalanie. Ogólnie uważam, że dodatek Oilem nie zrobił na Renacie żadnego wrażenia. Jakby go nie było. Nie wpłynął na zużycie paliwa (co było głównym celem testu) na zużycie adblue, na moc czy nawet dźwięk silnika.
Auto jest eksploatowane w miarę optymalnych warunkach, na dość długich dystansach, przeważają ładunki lekkie do średnich. Nie ma co tu czyścić w silniku. Chciałem zrobić foto końcówki tłumika ale jest między zbiornikami i wyszło jak wyszło nie mogłem dosięgnąć ani z góry ani (leżąc od spodu).
Wynik testu: dodatek
@wlyszkow ma uwagi co do sposobu aplikacji dodatku OH do zbiorników. Jego zdaniem trafił do zbyt dużej ilości paliwa przez co nie mógł dobrze się wymieszać.
Ja uważam, że dotankowanie ok 1/3 ilości paliwa jest wystarczające. Wprawdzie duży zbiornik ma dwie przegrody ale wydajność dystrybutora ok 100L/min robi spory zamęt w zbiorniku. Po za tym paliwo w tym samochodzie krąży w "trójkącie", z dużego zbiornika do silnika, przelew z silnika wraca do prawego zbiornika, a z prawego do lewego. Jakoś tak to działa. Po tankowaniu przejechałem 91km i stanąłem na odpoczynek dzienny/dobowy spalanie z tego odcinka to 24.7L/100km.
Jak na wstępie napisałem zakończyłem pierwszą część testu więc będzie druga. Właśnie z powodu tych nieporozumień w aplikacji OH. Otrzymałem do testu 850ml OH. Teraz objadę trasę na czystym ON i na powrocie podczas większego tankowania dodam OH. Następnie przy dotankowaniu dodam kolejną odpowiednią porcję i zacznę drugą część testu. Oby w podobnych warunkach/ładunkach/trasach żeby było co do czego porównać.