Zonk1975
Użytkownik
- Samochód
- Renault Koleos 2.0 dCi 181 KM Peugeot 206 2.0 HDI 110 KM Citroen C1 1.0 68 KM
W żony Cytrynie C1 1.0 benzyna płukanka z tematu jeździła kilka tys. km 99% jazdy to miasto ale silnik bardzo szybko temperatury roboczej nabiera. Po zakupie dwie pierwsze wymiany był olej Texaco Havoline Energy MS 5W30 C2 i ubytki były niezauważalne wiec żadnych dolewek nie robiłem . Potem był Eurol Fluence FE 5W30 i jakiś pobór malutki pewnie był ale bez dolewki . Wszystkie wymiany między 6-8 tys. km raz w roku . W ubiegłym roku z ciekawości zalałem Specol Gold 5W40 i po około 3 tys km dolałem litr oleju czyli niecałe 30% objętości miski oraz puszkę płukanki Oilsyn LL . Przed spuszczeniem oleju dodane dwie zwykłe płukanki Mannol . Olej jaki wyleciał był jak smoła . Wcześniej zawsze był trochę ciemniejszy niż świeży . Mechanik nie wierzył że ta płukanka tak zadziałała i tyle syfu rozpuściła . Mimo że w temacie płukanek sceptykiem był wcześniej to powiedział że będzie polecał swoim klientom . W tej chwili zalany Shell Helix Ultra Professional 5W30 AP-L zobaczę jak będzie z ubytkami . Nie wiem czy spalanie oleju było spowodowane zmianą lepkości czy czymś innym , ale płukanka działa w bardzo widoczny sposób . W swoim aucie też mam zalany Oilsyn LL ale oleju przez 7 lat nie musiałem dolewać oleju między wymianami wiec to raczej profilaktyka .