• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do Mini Clubman 2017 2.0 Tbenzyna B48

A

Anonymous

Gość
Witam wszystkich!

Jaki olej polecilbyście do Mini Clubman, silnik od BMW B48, turbo, bezpośredni wtrysk i inne cuda. Silnik ma 105 000 km przebiegu. Od nowości u mnie. Oleju bierze tak ok. 0,5 litra na 10 000 km i to wtedy jak sie mu dobrze dołoży. Z wielką chęcia i uwagą wysłucham Waszych propozycji.

Pozdrawiam!
 
Z PAłOwanych olejów mamy jeszcze PMO Extreme 5W40 - BMW LL-01
oraz
Petronas Syntium 0W40 - również BMW LL-01 (wg rosyjskiej analizy z 2015, pao w znacznej części)

Z tym że przy PMO to z dużym prawdopodobieństwem deklaracja a nie aprobata, ale mogę się mylić
Nie chciałbym to wysilonego silnika wlewać olejow bez pakietów anty LSPI lub bez chcociazby norm, ktore zawierają w sobie testy na LSPI.
 
Dobra, czyli Specol odpada, bo jest API SN bez plusa.

To może najzwyklejszy Shell Helix Ultra 5W40
Jest API SN+ czyli pownien chronić przed LSPI.
No i to GTL a nie zwykle HC.
 
To może Specol 0W40.
Nie chcą się przyznać ile ma PAO, ale między 40 a 60 procent i wg. Analizy jest dość dopakowany dodatkami.
Co by o tym biednym Specolu nie mówić to ja sie na nim nie zawiodłem (5w40 Gold pływał w tym silniku, w X5 w rodzinie 5w30 C3 - analiza na forum - tez dał rade
Post automatically merged:

Dobra, czyli Specol odpada, bo jest API SN bez plusa.

To może najzwyklejszy Shell Helix Ultra 5W40
Jest API SN+ czyli pownien chronić przed LSPI.
No i to GTL a nie zwykle HC.
Szelik miałem dwie wymiany w tył - bardzo dobry olej i jak niektórzy mowia, że tragicznie znika z silnika to u mnie tego nie było. Natomiast zimny start bardzo słaby - klepał chyba najdluzej
Post automatically merged:

Dobra, czyli Specol odpada, bo jest API SN bez plusa.

To może najzwyklejszy Shell Helix Ultra 5W40
Jest API SN+ czyli pownien chronić przed LSPI.
No i to GTL a nie zwykle HC.
Niby odpada ale pakiet ma bardzo SN PLUS mimo ze nim nie jest jak słusznie zauwazyles
 
Nie chciałbym to wysilonego silnika wlewać olejow bez pakietów anty LSPI lub bez chcociazby norm, ktore zawierają w sobie testy na LSPI.
No to poza amsem, nie znam oleju z pakietem pod lspi. Cała seria signature Series jest sformułowana do przeciwdziałania temu zjawisku.
Sam jeżdżę na asl i póki co, to najlepszy olej w moim silniku, począwszy od pozarpywań, poprzez kulturę pracy rozgrzewającego się silnika, na konsumpcji (jej braku) kończąc.
Jest jeszcze Shell 5w40 z API sn Plus.

Jeżeli chciałbyś sae30, to tutaj jest kilkaset olejów "anty lspi".

Edit
Amsoil oczywiście nie ma żadnych oficjalnych norm BMW, ani jakichkolwiek innych.
Są tylko deklaracje producenta.
Piszę to tylko formalnie, bo podejrzewam, że wiesz o tym.
 
Last edited by a moderator:
No np Mobil 1 X3 0w40, Shell 5w40 i 0w40. To z czterdziestek. Moze jeszcze Motul 5w40 X clean gen 2 z norma C40 bo ta jest tez pod tym katem badana ale oficjalnie wciąż tylko API SN
Post automatically merged:

No to poza amsem, nie znam oleju z pakietem pod lspi. Cała seria signature Series jest sformułowana do przeciwdziałania temu zjawisku.
Sam jeżdżę na asl i póki co, to najlepszy olej w moim silniku, począwszy od pozarpywań, poprzez kulturę pracy rozgrzewającego się silnika, na konsumpcji (jej braku) kończąc.
Jest jeszcze Shell 5w40 z API sn Plus.

Jeżeli chciałbyś sae30, to tutaj jest kilkaset olejów "anty lspi".

Edit
Amsoil oczywiście nie ma żadnych oficjalnych norm BMW, ani jakichkolwiek innych.
Są tylko deklaracje producenta.
Piszę to tylko formalnie, bo podejrzewam, że wiesz o tym.
Nie upieram sie przy w40 ponieważ na innych w30 temperatury oleju ani pobór nie był wiekszy niz na 5w40. Tylko ten nieszczęsny Meguin … :) ale ona ma na opakowaniu znaczek wtyczki do gniazdka wiec to pod nowe hybrydy plug in ;)😂
Post automatically merged:

No to poza amsem, nie znam oleju z pakietem pod lspi. Cała seria signature Series jest sformułowana do przeciwdziałania temu zjawisku.
Sam jeżdżę na asl i póki co, to najlepszy olej w moim silniku, począwszy od pozarpywań, poprzez kulturę pracy rozgrzewającego się silnika, na konsumpcji (jej braku) kończąc.
Jest jeszcze Shell 5w40 z API sn Plus.

Jeżeli chciałbyś sae30, to tutaj jest kilkaset olejów "anty lspi".

Edit
Amsoil oczywiście nie ma żadnych oficjalnych norm BMW, ani jakichkolwiek innych.
Są tylko deklaracje producenta.
Piszę to tylko formalnie, bo podejrzewam, że wiesz o tym.
Normami dawno przestałem sie przejmować :)
 
Ciekawą ofertę mają jeszcze od Yacco, całkiem nie dawno wydali nową serię galaxie mają galaxie gts 5w40 z normą c40 ale to też tylko API sn. Możesz być całkiem dobry.
 
Ultralekka 40stka z HTHS tylko 3.5 … aż dziwne, że nie wyższy
 
Czyli Aral też nie dla ciebie. To też była/jest ultra lekka czterdziestka spełniająca do niedawna wymogi C2 :)
 
Ależ ja nie mam nic przeciwko lekkim 40stkom. Taki aktualnie trend w nowoczesnych formulacjach.
 
Nie wiem czy ten aral jest nowocześniejszy niż był do tej pory. ICP robione stosunkowo nie dawno. Jednak zniknęło ACEA C2/C3 i BMW- LL04. Zostało MB229.31/51 i Fiat ...S2. BMW - to mogli nie przedłużyć aprobaty ale czemu zniknęło C2/C3 to już tajemnica poliszynela.
 
Panowie, żegnamy Shella jako producenta olejów dla BMW. Witamy Castrola i jego najnowszy oleju:


taka ciekawostka
 
Back
Top