• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do Mini Clubman 2017 2.0 Tbenzyna B48

A

Anonymous

Gość
Witam wszystkich!

Jaki olej polecilbyście do Mini Clubman, silnik od BMW B48, turbo, bezpośredni wtrysk i inne cuda. Silnik ma 105 000 km przebiegu. Od nowości u mnie. Oleju bierze tak ok. 0,5 litra na 10 000 km i to wtedy jak sie mu dobrze dołoży. Z wielką chęcia i uwagą wysłucham Waszych propozycji.

Pozdrawiam!
 
Jaka jest pojemność układu? Jakie są planowane interwaly? Jaki aktualnie jest stosowany olej? I jaka kwota? Oraz co dopuszcza producent?
 
poziom1989 napisał:
Jaka jest pojemność układu? Jakie są planowane interwaly? Jaki aktualnie jest stosowany olej? I jaka kwota? Oraz co dopuszcza producent?

Dzieki za szybka odpowiedz.

Pojemnosc: 5,3

Aktualnie: Lotos 5w40 a3b4 + archoil 9100

Interwały: 10 000 - 12 000

Kwota: bez znaczenia

Dopuszczenia: od 0w20 do 5w40


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
poziom1989 napisał:
A jaki styl jazdy? Głównie krótkie odcinki?


Nie, nie tylko głównie. Zdarzają sie i krotkie a zdarzaja sie jak ostatnio Dusseldorf - Warszawa po 1000+ km. Jednak na co dzien raczej krotsze odcinki jak 10 km nie wystepuja


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Dodano po 24 sekundach:
Aha, styl jazdy... raczej dynamiczny, że tak to nazwe;-)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Zobacz Ravenola VST z dodatkiem Archoil AR9200v2. Tanio nie jest, ale to zupa ociekająca PAO z bardzo skutecznym modyfikatorem tarcia.
 
Możliwe, ale do Ravenola bardzo się zraziłem jeżeli chodzi o olej do automatu. (Atf T-IV) znacznie dluzsza zmiana biegów. Szarpnięcia przy dohamowywaniu, ogólnie mało kulturalna praca skrzyni. Ta skrzynia od Aisin jakaś rewelacyjna nie jest, wiem, ale na Petro Canada Duradrive MV było o niebo lepiej


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Meguin Super Leichtlauf Driver 0W-40 ewentualnie 5W-40 z jednego źródła można dostać w dobrej cenie, bazujące tylko i wyłącznie na PAO, pakiet dodatków "stara szkoła".

Extreme 0W(5W)-40, stosunkowo nowe oleje, ale nowoczesne pakiety dodatków, wysokiej jakości bazy olejowe warto przetestować.

Shell Helix Ultra 5W-40, dostępny u naszego partnera [mention]pablogarage[/mention], także pewne źródło, bazujący na GTL.

Z HC:
Total Quartz 9000 5W-40
Gulf Formula GX 5W-40

5W-40 ewentualnie 0W-40 to będzie optymalna lepkość. Z biegiem czasu dojdą jeszcze inne alternatywy, więc będziesz miał w czym wybierać.
 
Co masz na myśli mowiac z biegiem czasu? A czy te full sapsy nie zawalą nagarami przy bezpośrednim wyrysku?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Ok, jasne. Jakie masz zdanie nt full saps a nagary przy bezpośrednim?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Szczerze nie siedziałem w temacie, na niemieckim forum stosują oleje Full-SAPS w podobnych jednostkach napędowych. Właściwie aktualnie jest też taki stosowany z tego co pisałeś
 
Tak, dokladnie tak. Co nie znaczy że dobrze ;-) z oleji, które najlepiej sie spisywały w tej jednostce to Motul 0w40 i Orlen Platinum Pro 5w40 C3. Nieźle też 5w30 c3 OE BMW, czyli shell pewnie. Parametr w40 chyba lepiej i bezpieczniej niż w30 tak?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Przecież te złowrogie nagary przy olejach full-saps to jakieś szarlataństwo. To jest poziom rozkminy równy temu, że silnika się nie płucze, bo jakieś nagary się poodrywają i go zatrą, albo że nie schodzi się na niższe klasy lepkości, nawet jak producent oleje w takowych zaleca. Po co rezygnować z bogatszej ochrony, skoro nie ma przesłanek przeciw (DPF/FAP/GPF)?

Jak chcesz high end, to zobacz jeszcze Amsoila Signature Series 0W40.
 
[mention]mini clubman[/mention] Zależy, bo nowoczesne oleje maja z reguły lepkość w 100°C w okolicach 13,5 mm²/s, nie znam tej jednostki napędowej... Nie wiem ile zostaje w silniku, jaką ma skłonność do rozcieczenia z paliwem. Dużo by powiedziała analiza, bo to w pewnym sensie wróżenie z fusów. Dlatego warto się zainteresować SAE 5W-40 gdzie jest powyżej 14 mm²/s.

Odnośnie Full-SAPS, nie potwierdzę tej informacji aktualnie, lecz warto zastosować olej z niższym NOACK, a te mają z reguły oleje pełno syntetyczne tzn. PAO lub GTL. Sam posiadam pojazd, gdzie to nie ma znaczenia, mogę nawet mieć olej gdzie popiół siarczanowy leży przy 1, 6 % :> jedynie po latach katalizator może ucierpiec. Dlatego w tej kwestii niech wypowie się osoba, która więcej wie na ten konkretny temat.
 
Analize wykonywalem, po ok 7tys km, na oleju OE BMW 5w30 LL04. Gdzieś mi zaginela ta analiza, lecz pamietam, ze poziom rozcieńczenia paliwem był bliski zeru, poziom żelaza 11, reszta metali praktycznie zerowa, tylko potas 40. Także zyżycie chyba w miare ok


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Jeżeli kolejność podawania w instrukcji olejów ma znaczenie to:

0w40, 0w30, 5w40, 5w30, 0w20, 5w20

Ll01
Ll01 FE
LL04
Ll12 FE
LL14 FE+



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
W takim razie możesz lać i full saps, i low saps...do wyboru do koloru ;)
Na marginesie, ten setup który masz to olej full saps z bardzo dobrym dodatkiem i jeżeli się sprawdza to jaki cel zmiany?
 
Back
Top