• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do Mini Clubman 2017 2.0 Tbenzyna B48

A

Anonymous

Gość
Witam wszystkich!

Jaki olej polecilbyście do Mini Clubman, silnik od BMW B48, turbo, bezpośredni wtrysk i inne cuda. Silnik ma 105 000 km przebiegu. Od nowości u mnie. Oleju bierze tak ok. 0,5 litra na 10 000 km i to wtedy jak sie mu dobrze dołoży. Z wielką chęcia i uwagą wysłucham Waszych propozycji.

Pozdrawiam!
 
[mention]mini clubman[/mention] Tak jak tez podejrzewalem. W tym przypadku Amsoil 0W-40 moze byc dobra alternatywa. Lecz to zalezy... mozna zastosowac oleje ze starsza receptura...tutaj zdania beda z pewnoscia podzielone.
 
Właśnie problem, że można lać wszystko;-) to ból głowy z tym :) napisaliby że taki i tylko taki i byłoby prościej. Lotos się sprawdza, owszem, tzn teraz go troszke wzielo ale to przez autostrade i bardzo wysokie predkosci i wysoka temp otoczenia 30+. Po 4 tys ubuło pół litra. Do drugiego swojego samochodu leje już od baaardzo dawna orlen, lotos w różnych wariantach, samochód ma już 510 000 km, honda cr-v i nie chce sie poddać. Ale do nowszego auta można coś tam pocudować.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Uważam takze jak przedmówcy, że noack niski ważniejszy jak ilość dodatków jeżeli chodzi o nagary


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
mini clubman napisał:
Jeżeli kolejność podawania w instrukcji olejów ma znaczenie to:

0w40, 0w30, 5w40, 5w30, 0w20, 5w20

Ll01
Ll01 FE
LL04
Ll12 FE
LL14 FE+
do tego silnika producent dopuszcza także LL-17 https://www.bimmerworld.com/BMW-Engine-Oil/
 
Tak, ale to jest norma z 2018, ja mam samochod z 2017 i ani słowa o tej normie


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Niby tak. Mam wykupioną gwarancje do kwietnia 2020. Ale wszystkie przeglady robie od jakiegos czasu sam, wszystkie czynnosci serwisowe, łącznie z komputerem. Jestem zażenowany poziomem usług ASO bawaria janki. Oraz ich cenami. Także chyba mozna te gwarancje odpuscic. Planuje takze zwiekszenie mocy. Poprzez sam soft


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Ależ producent podaje tak szeroki wachlarz jezeli chodzi o oleje, że można coś wybrać. Mimo lawinowego kasowania aprobat BMW przez producentów olejów. Chyba shell na nich to wymógł ;-)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Dokladnie, tylko nie wszystkie oleje posiadaja oficjalnie aprobaty itp. lecz zalecenia. I ASO moze odmowic zastosowac taki olej.
 
Ale jak wspomniałem do aso już nie jeżdże. Niech sie uczą praktykanci na innych samochodach


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
To napisalem ogolnikowo. Wiec tym sie nie przejmuj. Przede wszystkim jak jest planowe zwiekszenie mocy. Wiec wybrac tutaj jakis SAE 0W/5W-40, mozesz uwzglednic moje porady, w szczegolnosci te pelno syntetyczne. Redline ma bardzo ciekawe oleje, lecz tu juz trzeba liczyc ok. 80 zl/l.
 
Tak, znam Redline, tzn nie używałem. Trzeba by zakupić 6 litrów, to już juz jest sporo forsy, chyba przerost formy nad treścią. Mini to nie ferrari


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Co myślisz o Mobil 1 0w40 esp, ew 5w30 esp. Jest ten nowy pakiet dodatków, tzn jest ich troche więcej. Parametrów lepszych jak mobil 5w30 ciężko znaleźć. Tylko pytam. Mobila nigdy nie używałem


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
poziom1989 napisał:
... I ASO moze odmowic zastosowac taki olej.
Raczej nie odmówią, ale mają obowiązek odnotować klasę oleju "w systemie".

mini clubman napisał:
Ale jak wspomniałem do aso już nie jeżdże. Niech sie uczą praktykanci na innych samochodach

hahaha, dobre :)
A ja myślałem, że tylko w Oplu takie dziadostwo :)
 
[mention]mini clubman[/mention] Mobil 1 tez jak najbardziej, a dokladnie FS lecz tam juz blisko SAE 0W-30.
 
O nie nie nie , nie tylko, akurat aso bmw janki to przodownictwo w złej jakości i cenach


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
O nie nie nie , nie tylko, akurat aso bmw janki to przodownictwo w złej jakości i cenach. Coś się wybierze do silnika. To nie problem. Akurat martwi mnie ta skrzynia zalana Ravenolem...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Michal126 napisał:
Przecież te złowrogie nagary przy olejach full-saps to jakieś szarlataństwo. To jest poziom rozkminy równy temu, że silnika się nie płucze, bo jakieś nagary się poodrywają i go zatrą, albo że nie schodzi się na niższe klasy lepkości, nawet jak producent oleje w takowych zaleca. Po co rezygnować z bogatszej ochrony, skoro nie ma przesłanek przeciw (DPF/FAP/GPF)?

Jak chcesz high end, to zobacz jeszcze Amsoila Signature Series 0W40.


Tu chodzi o nagary na zaworach przy bezposrednim wtrysku. Nie jest to szarlataństwo bo Audi w TFSI sie z tym zmagało ostro. BMW moze mniej


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Back
Top