• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do Nissan Juke Nismo MR16DDT 200KM.

  • Thread starter Deleted member 55335
  • Start date
D

Deleted member 55335

Gość
Marka samochodu
Nissan Juke Nismo
Budżet/ile litrów
340/4.20
Styl jazdy
Silnik
MR16DDT 1.6 DIG-T
Data produkcji
2013
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Royal Purple 10W40 API SN
Poproszę szanownych kolegów o propozycje dobrej oliwy do tego silnika . Takiej która jest dostępna w pewnym miejscu i w wersji nie podrabianej .

Jednak by świadomość przypadku była większa , muszę naświetlić historii auta streszczenie .

Auto NISSAN Juke Nismo 2013/08 ,147KW 200KM ,silnik MR16DDT (1.6 DIG -T) , napęd przód ,sprowadzony z Francji w 2018r . Tam 2 właścicieli ,a tu ja trzeci .

Z analizy dokumentów.

1 właściciel 3L 5mc i około 57000km
2 właściciel 1R i 31000km

Otóż z posiadanej dokumentacji papierowej wynika ,że auto przez 4 lata do 08/2017 i 74000km miało zalewany olej do silnika 5W40 . Potem z niewiadomych powodów ,we Francji za czasów drugiego właściciela ,został zalany olej 10W40 (brak określonej marki) . Następnie już w Polsce przy pierwszym serwisie w ASO ,przy stanie 93300km , przy mojej nieznajomości marki i wymagań auta ,doradca doradził aby zalać 10W40 Motul 4100 Turbolight . Ponieważ normalnie w serwisie był zalewany olej 5W30 albo 5W40 , nie byłem wtedy w stanie zdecydować o takich zmianach .

Czyli w silniku przez 4 lata i 74000 km był olej 5W40 , dalej przez 10mc i 19000km (74000-93300) był bliżej nieznany olej 10W40 , następnie przez rok i 6300km był olej 10W40 Motul 4100 Turbolight. A obecnie jest olej Royal Purple 10W40 API SN ,przez około 4000km . Ten olej RP był zmieniany dwa razy w odstępie 500km .

Chyba tylko we francy są takie cymbały , pierwszy właściciel wykupił dodatkową gwarancję w sumie na 5 lat ,ale już przy pierwszym serwisie dał dupska i ją stracił ,przekroczył km i mc . Się zezłościł i potem serwisował w FeuWert ,czyli tylko pierwsza oliwa była marki Nissan ,a potem wszystkie do Motula były FeuWert . W wyniku kolejnych działań auto miało 1 serwis za mało .

Wyniki km do mc gamoni z francy przy serwisach :

1. 26400km/17mc - 1 właściciel.
2. 27600km/22mc - 1 właściciel.
3. 20150km/9mc - 2 właściciel.

Na silniku od początku po sprowadzeniu ,po dziś dzień nie ma jakichś śladów zapocenia czy wycieków oleju .Jedynie lekko się natłuszcza przy kolektorze platikowym ,no i na deklu zaworowym była taka mgiełka w około ,ale po wyczyszczeniu obecnie jest sucho jak pieprz . Zużycie oleju Motul ,przy 3/4 miasto 1/4 trasa jest na poziomie 100ml na 1000km .Oczywiście gdyby w przejazdach było więcej trasy ze sporymi prędkościami , to na pewno zużycie było by większe . Bo sprawdzając stan oliwy po trasie z ciężką nogą , obserwowałem lekko bardziej zdecydowany spadek oliwy . Dlatego domniemam ,iż powodem zmiany lepkości oleju we Francji z 5W40 na 10W40 było to ,iż przy założeniu większej ilości pokonywanych tras przez drugiego właściciela ,w silniku były większe ubytki oleju . Lub taki został mu doradzony w serwisie ,albo poprostu miał być tańszy . Jednak jak sadzę decyzja ta była pochopna i zbyt wczesna ,biorąc pod uwagę standard zużycia oleju w granicach 0.5 litra na 1000km , normy strikte dla mojego silnika nie znam ponieważ nie ma jej w instrukcji .A centrala informacje podała ogólną dla wszystkich Nissanów , bo nawet po reklamacji te ich spec działy odpowiedzi nie dały , co do tego silnika . Info z ASO było takie , że te silniki lubią połykać ,pewnie skala rośnie wraz z kręceniem mocniejszym .Na oleju RP ubytki są o jakieś 1/3 mniejsze .

Olej 10W40 Motul 4100 jest hydrokrakingowanym półsyntetykiem ,natomiast olej 10W40 Royal Purple jest pełnym syntetykiem PAO . Ale zastanawiam się czy ten olej nie jest jedną wielką amerykańską reklamą . Choć jednocześnie po zmianie z Motula na RP , sporo odczuć się poprawiło .

Obecna specyfika to 3/4 miasto 1/4 trasa , oraz od okolic 7000km do 10000 rocznie . Wiem zaraz powiecie po co komu takie auto, żonie się podobał i nim lata , dalej był koniec gadki .
SAM_6452.JPG

Nie chcąc stosować płukanek i przechodzić na 5W , chciałem polepszyć dla silnika od wewnątrz lejąc olej o lepszych parametrach . Taki który lepiej ochroni turbo , mniej po sobie zostawi , a zarazem lepiej popłucze . Oraz szybciej popłynie/dopłynie w zimowe starty . Sprawdziłem metodą chałupniczą że olej tej samej lepkości RP szybciej płynie w ujemnych temp. i warunkach od Motula średnio o 5s .

Szukając tu potwierdzenia słuszności wyboru oleju RP do tego silnika ,napotkałem brak wiedzy co do tej marki . Dlatego chciałbym się dowiedzieć jakie są alternatywne wybory , godne polecenia przez kolegów znawców olejowych ,odpowiednio dobranej oliwy . Jeśli czegoś jeszcze brakuje z info. to proszę pytać .
 
Hej fajnie się że rozpisałeś a w instrukcji co pisze ?

5w30 C3 ?
 
Popraw mnie jak się mylę
Ow20
5w30 API sn ?
Jak można edytować wcześniejszy wpis ?
 
Wejdź sobie na dobieraczki olejów producentów i zobacz mniej więcej co polecają producenci. Ravenol pokazuje SSO 0w30 na 1 miejscu a 10w40 minerala do tego silnkma nie skomentuje depozyty pewnie piękne bo ostrej jeździe Eco turbo benzyna z wysokimi egt
 
Kolego Stark, dobieraczki często dobierają oleje z "czapki", ponieważ mają błędy... Tak jak kolega wyżej prosi, napisz co podaje instrukcja...
 
Znalazłem coś takiego po tłumaczeniu wujka:
Silniki benzynowe z silnikami HR16DE i MR16DDT
Zaleca się stosowanie smarów spełniających wymagania:

Oryginalny olej silnikowy NISSAN lub jego odpowiednik;
API klasa jakości oleju - SL lub SM;
rodzaj jakości według klasyfikacji ILSAC - GF-3 lub GF-4;
zgodnie ze specyfikacją ACEA - A1 / B1, A3 / B3, A3 / B4, A5 / B5, C2 lub C3;
lepkość oleju silnikowego wybiera się zgodnie ze schematem 1 poniżej
.
Nissan-Juke.jpg

Producent Nissan Juke nalega na stosowanie smarów o lepkości od 5 do 30. Zapewnia to optymalne parametry jednostki napędowej

Ale kolega @Skiper chyba ma inne zamiary niż dobieranie oleju wg instrukcji
 
To nie jest silnik m.in z Clio RS ? Serio przewidują tam 15W/20W ? :rolleyes:
 
Nie wiem patrzylem manual na USA 0w20 lub 5w30 może się różnić od naszego.
 
Na polskim forum twierdzą, że producent zaleca 5W30 ale jest to samo zło dla silnika. Forumowicze polecają oleje 5W40/5W50.

@Kaban Masz rację, to silnik M5M wg renault.
 
Last edited:
10W40 Royal Purple jest pełnym syntetykiem PAO
Skąd taka informacja?

Nie chcąc stosować płukanek i przechodzić na 5W , chciałem polepszyć dla silnika od wewnątrz lejąc olej o lepszych parametrach . Taki który lepiej ochroni turbo , mniej po sobie zostawi , a zarazem lepiej popłucze . Oraz szybciej popłynie/dopłynie w zimowe starty .
Dlaczego nie chcesz stosować płukanek? Jeżeli wierzyć tym informacjom, które zamieścił @soszo najlepiej właśnie dobrać coś z SAE 5W-40, uniwersalna lepkość, większy wybór. Z SAE 10W-40 już trudniej.
 
Last edited by a moderator:
Jeżeli wierzyć tym informacjom, które zamieścił @soszo
.
Czyli jeśli wierzyć przyjaciołom zza wschodniej granicy ;) Ten diagram który zamieściłem jest konkretnie ze strony https://pro-zamenu.ru/motornoe-maslo/nissan/rekomenduemoe-motornoe-maslo-dlya-nissan-juke.html
Ale można go znaleźć na kilku innych stronach rosyjskojęzycznych stronach.

Po za tym jak wynika z pierwszego postu, kolega @Skiper chyba ma instrukcję obsługi.
,biorąc pod uwagę standard zużycia oleju w granicach 0.5 litra na 1000km , normy strikte dla mojego silnika nie znam ponieważ nie ma jej w instrukcji
 
Na wstępie dzięki za wszystkie wpisy , już odpowiadam .


a w instrukcji co pisze ?

Zalecenia z instrukcji 5W30 ,jeśli taki nie jest dostępny to 5W40, 10W30, 10W40,10W50 15W40,15W50 , 20W40 , 20W50 dobrany względem zakresu temperatur panujących na zewnątrz .

Po za tym pisze , APi SN lub SM .
ILSAC GF-3 lub GF-4.
ACEA A1/B1 , A3/B3 , A3/B4 , A5/B5 , C2 lub C3.
 
Wszystko ładnie pięknie opisane, aż poznałem część twojego życia .. Co mówi instrukcja ? Za Ciebie mamy szukać ?

W instrukcjach to jest różnie ,czasem eco producentom zasłania oczy i zalecają w zgodzie z obiecanymi normami ,mając trwałość silnika w nosie , bo do gwarancji zniesie wszystko .
No tak , powinienem zamieścić to co w instrukcji , moje niedopatrzenie😇 .
Ale przypadek jest nie standardowo modelowy i zagadka jak była tak pozostała , przy pomocy tu może coś się wykmini .
Post automatically merged:

Wejdź sobie na dobieraczki olejów producentów i zobacz mniej więcej co polecają producenci. Ravenol pokazuje SSO 0w30 na 1 miejscu a 10w40 minerala do tego silnkma nie skomentuje depozyty pewnie piękne bo ostrej jeździe Eco turbo benzyna z wysokimi egt

To można zawsze zrobić , ale to jest problematyczny przypadek . Nawet gdyby dalej był 5W40 to wzgldem marki też bym zapytał u znawców olejowych marek .
Post automatically merged:

Ale kolega @Skiper chyba ma inne zamiary niż dobieranie oleju wg instrukcji

Gdybym to ja wiedział dlaczego we francy zmienili na 10W40 , to bym wiedział czy te powody były zasadne , czy nie . A tak zagadka jest .

Początkowo w tym silniku po 2 krotnej zmianie oliwy na RP 10W ,po 1500km oliwy ubyło 125ml ,a obecnie po 3500km już 360ml . Czyli początkowo z RP mniejszy był ubytek niż z Motulem 10W ,ale teraz jest już gorzej , może to wynik zimy ,takiej jaka była nawet .
 
Last edited by a moderator:
Renault do tego motoru zaleca RN 710 Elf SXR 5W-40, więc może warto iść w tą stronę. Mój ma ponad 91 tyś nalotu i nie pobiera nic, a bynajmniej niezauważalne ilości...
 
Skąd taka informacja?
Z napisów na butelkach .

Wcześniej się pomyliłem po 2000km już 360ml . Czyli łącznie 5000km=485ml ,ale obecny spadek z 3500km daje 5000km = 900ml

Dlaczego nie płukanki , po pierwsze są dwa rodzaje ,jedne szkodzą uszczelnieniom (oparte na rozpuszczalnikach ) . Po drugie ,ich działanie jest dyskusyjne , jak czytam to sprzedajne placebo od mycia w silniku .To info wyczytane .

Wszędzie odradzają zmianę z 10W na 5W , a we francowni przez 4lata był 5W40 ,potem zmienili 10W40 . Powstaje pytanie czy powrót do tego z przed 10W ,to będzie dobre wyjście .
Post automatically merged:

Renault do tego motoru zaleca RN 710 Elf SXR 5W-40, więc może warto iść w tą stronę. Mój ma ponad 91 tyś nalotu i nie pobiera nic, a bynajmniej niezauważalne ilości...


A ten olej to jest syntetyk HC ,PAO, GTL ?
Czyli bez niczego można zmienić z 10W na 5W ?
Czy czasem ubytków 5W nie będzie większych , za W nadal będzie 40 .
 
Last edited by a moderator:
Dlaczego nie płukanki , po pierwsze są dwa rodzaje ,jedne szkodzą uszczelnieniom (oparte na rozpuszczalnikach ) . Po drugie ,ich działanie jest dyskusyjne , jak czytam to sprzedajne placebo od mycia w silniku .To info wyczytane .
Chyba nie u nas na forum.....
Wszędzie odradzają zmianę z 10W na 5W , a we francowni przez 4lata był 5W40 ,potem zmienili 10W40 . Powstaje pytanie czy powrót do tego z przed 10W ,to będzie dobre wyjście .
Kolejny zabobon, może najpierw poczytaj to forum, podstawy, podobne tematy bo tu jakieś fantasmagorie zaczynasz szerzyć...
 
Nie nie u was na forum . Opisuje własne obawy ,w oparciu o wiedzę jaką mam ,jaka by nie była , to dla naświetlenia sytuacji dla Was . Nie piszcie koledzy o dobieraczkach oleju czy instrukcji . Mi potrzeba konkret rady kompleksowej ,z jednoczesnym doborem oleju marki polecanej i sprawdzonej ,odpowiedniej do tego silnika i sytuacji .

Jeśli od początku do teraz był 5W40 , to bym jedynie pytał o polecaną markę i tyle .
 
Jak brakuje wiedzy to jak pisałem lektura forum się kłania żeby mieć podstawy. Silnik prawdopodobnie masz zaniedbany i olewczo podchodzono do niego bo jak zaczął brać olej to zaczęto lać wyższą lepkość bo wg wieeeelu mechaników nie tylko w PL jak bierze silnik olej to na wyższej lepkości brać przestanie a to mogło doprowadzić do nagaru i zalepienia pierścieni i stąd pobór oleju. Dobre i wieloetapowe płukanie silnika i jest szansa że będzie lepiej a 5w40 bez problemu da sobie radę i nie spowoduje problemów. Objawy masz typowe dla takich sytuacji.
 
Lotos/Specol 5w40 + Ar 2300 na interwał . Jakby przyszło Ci do głowy napisać kolejny zabobon ze to ch... oleje to jesteś w błędzie . Jeśli pobór sie zatrzyma wróć po kolejne rady
 
Back
Top