• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do Nissan Juke Nismo MR16DDT 200KM.

  • Thread starter Deleted member 55335
  • Start date
D

Deleted member 55335

Gość
Marka samochodu
Nissan Juke Nismo
Budżet/ile litrów
340/4.20
Styl jazdy
Silnik
MR16DDT 1.6 DIG-T
Data produkcji
2013
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Royal Purple 10W40 API SN
Poproszę szanownych kolegów o propozycje dobrej oliwy do tego silnika . Takiej która jest dostępna w pewnym miejscu i w wersji nie podrabianej .

Jednak by świadomość przypadku była większa , muszę naświetlić historii auta streszczenie .

Auto NISSAN Juke Nismo 2013/08 ,147KW 200KM ,silnik MR16DDT (1.6 DIG -T) , napęd przód ,sprowadzony z Francji w 2018r . Tam 2 właścicieli ,a tu ja trzeci .

Z analizy dokumentów.

1 właściciel 3L 5mc i około 57000km
2 właściciel 1R i 31000km

Otóż z posiadanej dokumentacji papierowej wynika ,że auto przez 4 lata do 08/2017 i 74000km miało zalewany olej do silnika 5W40 . Potem z niewiadomych powodów ,we Francji za czasów drugiego właściciela ,został zalany olej 10W40 (brak określonej marki) . Następnie już w Polsce przy pierwszym serwisie w ASO ,przy stanie 93300km , przy mojej nieznajomości marki i wymagań auta ,doradca doradził aby zalać 10W40 Motul 4100 Turbolight . Ponieważ normalnie w serwisie był zalewany olej 5W30 albo 5W40 , nie byłem wtedy w stanie zdecydować o takich zmianach .

Czyli w silniku przez 4 lata i 74000 km był olej 5W40 , dalej przez 10mc i 19000km (74000-93300) był bliżej nieznany olej 10W40 , następnie przez rok i 6300km był olej 10W40 Motul 4100 Turbolight. A obecnie jest olej Royal Purple 10W40 API SN ,przez około 4000km . Ten olej RP był zmieniany dwa razy w odstępie 500km .

Chyba tylko we francy są takie cymbały , pierwszy właściciel wykupił dodatkową gwarancję w sumie na 5 lat ,ale już przy pierwszym serwisie dał dupska i ją stracił ,przekroczył km i mc . Się zezłościł i potem serwisował w FeuWert ,czyli tylko pierwsza oliwa była marki Nissan ,a potem wszystkie do Motula były FeuWert . W wyniku kolejnych działań auto miało 1 serwis za mało .

Wyniki km do mc gamoni z francy przy serwisach :

1. 26400km/17mc - 1 właściciel.
2. 27600km/22mc - 1 właściciel.
3. 20150km/9mc - 2 właściciel.

Na silniku od początku po sprowadzeniu ,po dziś dzień nie ma jakichś śladów zapocenia czy wycieków oleju .Jedynie lekko się natłuszcza przy kolektorze platikowym ,no i na deklu zaworowym była taka mgiełka w około ,ale po wyczyszczeniu obecnie jest sucho jak pieprz . Zużycie oleju Motul ,przy 3/4 miasto 1/4 trasa jest na poziomie 100ml na 1000km .Oczywiście gdyby w przejazdach było więcej trasy ze sporymi prędkościami , to na pewno zużycie było by większe . Bo sprawdzając stan oliwy po trasie z ciężką nogą , obserwowałem lekko bardziej zdecydowany spadek oliwy . Dlatego domniemam ,iż powodem zmiany lepkości oleju we Francji z 5W40 na 10W40 było to ,iż przy założeniu większej ilości pokonywanych tras przez drugiego właściciela ,w silniku były większe ubytki oleju . Lub taki został mu doradzony w serwisie ,albo poprostu miał być tańszy . Jednak jak sadzę decyzja ta była pochopna i zbyt wczesna ,biorąc pod uwagę standard zużycia oleju w granicach 0.5 litra na 1000km , normy strikte dla mojego silnika nie znam ponieważ nie ma jej w instrukcji .A centrala informacje podała ogólną dla wszystkich Nissanów , bo nawet po reklamacji te ich spec działy odpowiedzi nie dały , co do tego silnika . Info z ASO było takie , że te silniki lubią połykać ,pewnie skala rośnie wraz z kręceniem mocniejszym .Na oleju RP ubytki są o jakieś 1/3 mniejsze .

Olej 10W40 Motul 4100 jest hydrokrakingowanym półsyntetykiem ,natomiast olej 10W40 Royal Purple jest pełnym syntetykiem PAO . Ale zastanawiam się czy ten olej nie jest jedną wielką amerykańską reklamą . Choć jednocześnie po zmianie z Motula na RP , sporo odczuć się poprawiło .

Obecna specyfika to 3/4 miasto 1/4 trasa , oraz od okolic 7000km do 10000 rocznie . Wiem zaraz powiecie po co komu takie auto, żonie się podobał i nim lata , dalej był koniec gadki .
SAM_6452.JPG

Nie chcąc stosować płukanek i przechodzić na 5W , chciałem polepszyć dla silnika od wewnątrz lejąc olej o lepszych parametrach . Taki który lepiej ochroni turbo , mniej po sobie zostawi , a zarazem lepiej popłucze . Oraz szybciej popłynie/dopłynie w zimowe starty . Sprawdziłem metodą chałupniczą że olej tej samej lepkości RP szybciej płynie w ujemnych temp. i warunkach od Motula średnio o 5s .

Szukając tu potwierdzenia słuszności wyboru oleju RP do tego silnika ,napotkałem brak wiedzy co do tej marki . Dlatego chciałbym się dowiedzieć jakie są alternatywne wybory , godne polecenia przez kolegów znawców olejowych ,odpowiednio dobranej oliwy . Jeśli czegoś jeszcze brakuje z info. to proszę pytać .
 
Jeżeli natomiast obawiasz się LSPI - pytanie czy zauważyłeś to zjawisko
Nie zauważyłem ,ale jak lać coś już docelowego to może niech przeciwdziała LSPI .Będzie pełniej oliwa przygotowana .

Ktoś wcześniej jeździł LL i zapewne to jest tego skutek..
Nawet grubo po np. 26000km i 17-22mc , to co tu mówić o 10000km . Jaki olej by nie był ,to z braku wartości zaczynał odkładać się po takim czasie i przebiegu .

Podobnie jak 1.6 z tematu - zastąpione przez 1.33 i 1.8
Nie 1.6 to ich najlepsze dzieło (bezproblemowe) , ja mam Vin z początkiem J , te 1.2T zamienili po cichu na 1.33 i to z trzema cylindrami jak się nie mylę .To dotyczy raczej QQ tylko .

Odnośnie 1.6 nie słyszałem o większych problemach tych jednostek... To są jednostki Nissana, 1.2 były problematyczne, ale to konstrukcja Renault... Teraz 1.33 jest z aliansu Daimler-Renault-Nissan, a 1.8 to rozwinięcie jednostki 1.6...
Dokładnie 1.6 nie są problemowe , może lekko inaczej jest w podziale na KM , bo są w QQ z mniejszą ilością koni . Może standard jest regularnie pewny a te podrasowane już mniej , nie wiem .
Post automatically merged:

Wszystko jest w temacie o płukankach
Tak muszę tam poczytać .
 
Moim zdaniem porządny Engine Flush + 5w40 C3 i będzie wszystko w porządku.
 
No tak ,tylko czytam tam w temacie płukanek i były skrzepy w bmw i dwie osoby pisały o wyciekach ,jedna po nafcie .

Jeśli AR2300 to oleje estry + dysperganty , czyli takie dopakowanie jakościowe oleju w szlachetność i lepsze mycie powolne nie extremalne .
To by znaczyło że AR2300 wzbogacając olej ,mniej extremalnie będzie czyścić w silniku .


Czy taka opcja będzie OK ,teraz zlać RP 10W40 bez AR2820 i wlać 5W40 z AR2300 ?
A dalej dobre oleje myjące co 5000km ,chciałbym uniknąć extremalnej płukanki na postoju.

Bo im więcej czytam tam w płukankach ,tym bardziej się obawiam .

Byłem w zaprzyjaźnionym warsztacie ,właściciele swego czasu brali udział w offroad terenówkami ,umówić termin .
Oni nie są za płukankami , zrobić tak u nich mogę , twierdzili też że oni czasem robią lawirowanie olejami , czyli doby olej krótko i tak dalej .
 
Zaglądałem dziś pod korek oleju , nic tam nie ma ,olej brudny i zero czegoś stałego ,na części wałka widać metal ,nie ma nic czarnego .
 
Płukanek, tych wysokiej jakości nie musisz się obawiać.
Post automatically merged:

Dobrym olejem? To znaczy jakim?
 
No a kto mi da gwarancję ,że nie wycieknie to gdzieś bokiem , kolega wlyszkow ?
Czyli ta opcja moja odpada .
A ze składem AR2300 mam rację ?
Obydwie LM2662 i AR2820 są myjąco/rozpuszczające ?

Dobry olej = nie syfi a myje ,mało popiołu i siarki ,zapobiega LSPI + głównie Wasza rekomendacja.
 
....

Oleje bardzo wolno myją.
Post automatically merged:

Ludzie stosują np. DMSO i jakoś nic nie leci bokiem, oczywiście tego nie polecam, ale jak pisałem stosując np. płukanki Archoil nie musisz się to takie kwestie martwić.
 
Last edited by a moderator:
Boje się tego jak diabła robić ,nie chciał bym aby tfu tfu tfu coś pociekło , bo po pracownikach w warsztacie to nie poznam silnika . No i wyszorują mi lakier ,który po myciu z przerwami przez dwa dni pucuje zawsze .
Broniłem się przed tym wybierając 10WRP ,ale od zakupu mam pie.... myślowy problem z tym autem .
Jestem chyba pod ścianą , nic nie robić , czy płukać obie wersje złe dla mnie . Maże by już w tym silniku było 5W40 ,bez reperkusji .
O składy AR zapytam kolegi wlyszkowa .
 
Nie wiem czy pisałem o tym wcześniej ,silnik po jazdach w mieście nie popija bardzo oleju , można powiedzieć nieznacznie . Ale jak ciężka noga ,trasa i tak 140km/h to po trasie obserwowałem nawet na 10W40 Motul większy spadek .

Ostatnio jak zwiększył się spadek , to po moich jazdach , w domu dwa auta do mojej dyspozycji w pandemi . Czyli po 160 dniach dokładnie od ostatniej dolewki ,po 2000km dolałem 360ml . Czyli od drugiej wymiany oleju na RP 10W dnia 18/09/2019 w 3500km i 213 dni dolałem w sumie 485ml oleju .
 
@Skiper mam kolego ten sam silnik w Renault Talisman 200 KM, płuczę go od nowości co wymianę i nic nie cieknie nigdzie... Przy wymianie lej śmiało AR 2820 i do świeżego oleju AR 2300, zalej tak jak Ci radzą 5W-40 Lotos/Orlen/Specol/Eurol/Elf/Shell... Osobiście wlałbym Full Saps i dojechał na tym zestawie max do 10 tyś km :)
 
Dzięki za odzew , nie chciał bym tego stosować w oparciu o opisy tych ,co to robią w starych autach z ileś set km ,produkowanych w innej technologii (mocniejszej) i bez turbiny .
Dobrze że mam tu silnikowego brata ,chciałbym zrobić dobrze ,ale bez działań wojennych i ran .

Jeśli możesz ,opisz jak to robisz ,czy dokładnie używasz AR2820 i dalej AR2300 ,opisz też jaki olej stosujesz z AR2300 i jaki docelowo .Twoje podpowiedzi mogą być cenne z racji tego samego silnika .
Wiesz może czy silnik masz Japan , ja mam początek VIN-u z literą J .
Czy silnik ci popijał kiedykolwiek ,jak pamiętam chyba pisałeś wcześniej że nie .
Muszę cię zapytać o to , przepraszam ja dzielę ludzi na dwa typy . Jeden z wyciekami to je widzi dopiero na kostce ,a drugi jednak otwiera maskę i dokładniej popatrzy . Ja stety jestem z drugiego typu , mam dobre i sprytne lusterko , dobre światło (czołówka) ,matę do leżenia ,podnośnik bałwanek i zawsze chęci do zglądania .
 
nie chciał bym tego stosować w oparciu o opisy tych ,co to robią w starych autach z ileś set km ,produkowanych w innej technologii (mocniejszej) i bez turbiny .
Chyba się trochę zapędzasz, nie masz wiedzy ani o tym kto jakie auta płucze ani jakiej są wartości czy technologii. Ani te płukanki to nowość czy voodoo, ani ten silnik jest wyjątkowy. Przepis dostałeś o sprawdzone środki, nie wierzysz to nie rób tego, zmieniaj częściej olej i tyle, ale nie pisz że ktoś nie ma pojęcia co poleca.
 
Zawsze przy wymianie stosuję AR 2820, oleje przerabiałem różne Ravenol/Xado/Extreme/Total/Elf... Na żadnym nie miałem widocznego ubytku, a autko mam od nowości. Jak jeździłem nim do pracy, to robiło średnio 1500-2500 km tygodniowo w większości autostradą Niemiecką...
AR 2300 nie stosowałem w tym silniku, bo nie było takiej potrzeby, ale w związku z tym, że mam dużą styczność z produktami Archoila, to tam gdzie był stosowany, to niemal zawsze dawał wymierne rezultaty i nigdy żadne autko nie ucierpiało 😉
Samo AR 2300 stosowałem w Maździe 6 2.0 z 2005 roku siostry, w moim Iveco 50C15 i w moim poprzednim Renault, czyli Laguna II 2.0 T 204 KM, gdzie miałem przebieg ok 240 tyś km i nic nie pociekło i mojemu przyjacielowi co jeździ nią dalej, też nie cieknie 😃
Nie wiem jaki vin, bo nie mam teraz dowodu przy sobie, ale przy pierwszej wymianie na 3000 km miałem filtr oleju Made in Japan, teraz ory filtry są z Korei...
Drugim autkiem jakie mam od nowości jest Citroen SpaceTourer 2.0 Blue HDI i tutaj też płuczę co 12 500 km... Uwierz mi, nie jestek ignorantem motoryzacyjnym, dbam o autka jak tylko mogę, mimo... że Talka gdzieś za rok sprzedam, ale bynajmniej ktoś dostanie zadbane auto. W obu nic nie cieknie, sucho jak pieprz 😉
 
Przepis dostałeś o sprawdzone środki, nie wierzysz to nie rób tego, zmieniaj częściej olej i tyle, ale nie pisz że ktoś nie ma pojęcia co poleca.

Tak to ja nie twierdzę ,oczywiście Wy tu w tych tematach wiecie więcej , nie po to tu pisze by się mądrzyć ,bo mądrzejszy od was nie będę ,szukam wskazówek ,dla Was są one pewne . Musisz zrozumieć świeżaka, ja sam bebeszyć silnika nie zdołam inne eksploatacyjne sprawy to co innego . A przy okazji dostanę po uszach od żony ,jak coś pujdzie nie tak i usłyszę (gdzie moje 200KM i dlaczego musi stać u mechanika 1mc ). Jedynie stwierdzam ,że to co stosuje brat silnikowy może być pomocne ,w kwestii identycznego silnika ,uszczelek i innych identycznych elementach . Jeśli w identycznym silniku zastosowane operacje nic nie pogorszyły , to jest to dla mnie potwierdzenie ostateczne .

Gdybym to ja miał nadal 5W40 ,to tak jak pisałem ze spokojem w głowie ,zapytał bym tylko jaki olej najlepiej zalać skoro RP nie znany ,tym bardziej że są tańsze i może lepsze . A skoro jest 10W40 to mam od początku problem myślowy .

Czytam o płukankach ,str. 23 . Na silnikach aż tak się nie znam, by wiedzieć szczegóły budowy ,nawet nie próbuję bo do zimy by mi się z tym zeszło . Warsztat jest otwarty ,nawet kolejka z 1mc w standardzie im się zmniejszyła ,żona w domu ,to najlepszy czas na te płukanki ,termin zarezerwowany .
 
Last edited by a moderator:
Zrobiło się tu ładne bagno . Zadałeś jedno pytanie a zaraz milion kolejnych. Nic Ci sie nie popsuje . Chcesz wyplukac silnik a nie wiesz co wlać do płukania .. podpowiem OLEJ+Ar 2300, i wcześniej zmiana z AR 2820 .
 
Nie wiem jaki vin, bo nie mam teraz dowodu przy sobie, ale przy pierwszej wymianie na 3000 km miałem filtr oleju Made in Japan, teraz ory filtry są z Korei...

Dzięki za opis .
Co do VIN tego samego silnika ,to chodziło mi o to jeśli Ty też byś miał Japan ,to była by 100% zgodność materiału uszczelnień . Bo silniki w europie czy na wyspach może innym materiałem uszczelniają .

Z której marki olejowej, stosowanego oleju przez cały interwał ,jesteś najbardziej zadowolony i czy 5W40 ?
 
Rozumiem, natomiast zwróciłem uwagę na to, że trochę się w tym "strachu" zapędziłeś. Płukanki to środki uniwersalne, do każdego silnika. Używam płukanek chyba od 2006 roku i wtedy jak pamiętam pierwsze to był Motul, potem doszły inne jak Amsoil, STP, Archoil, LM, Xado, Millers, Eurol czy oleje płuczące. Były to silniki zarówno N/A zwykłe 4R czy VVTi albo iVTEC ale też były V6 z Infiniti czy Hondy, turbo z TDI/TSI/ DCI i te w gorszym stanie zapuszczone jak i w lepszym, przebiegi różniste po kilkaset kkm też były. Zawsze to były produkty markowe i zero wycieków czy innych problemów na przestrzeni tych lat. To tyle retrospekcji płukankowej.
 
Zrobiło się tu ładne bagno
Pewnie takie jak w misce ;)
A bo jak mam robić to muszę wiedzieć wszystko , tym bardziej że w warsztacie tego nie stosują ,no i świerzak w tym jestem .Nigdy takich operacji nie stosowałem .
No tak teraz do starego AR2820 i do nowego tańszego lub docelowego AR2300. Nie zapominaj o hole..... zmianie z 10W0 na 5W40 . Jak prosto by było bez tego no 😢
 
Płukanki to środki uniwersalne, do każdego silnika. Używam płukanek chyba od 2006 roku
Ja też rozumiem twoje reakcje , Wy tu możecie uczyć a jak nowy pisze coś tam nie tak to skręca . Stety będzie nowemu się to zdarzać mimowolnie .No niestety jak ze stereotypem co lać jak bierze ,95% mechaników lać gęściejszy . Tak ze stosowaniem w cywilu płukanek . Dla Ciebie i tu to normalka , jednak pamiętaj ,że ja przychodzę z cywila ,gdzie sporadycznie o tym słyszałem dobro i przykładów bliskich brak ,nie mówiąc o własnych doświadczeniach . Dla was to chlebek powszedni ,przykładów dużo i własne też ,a dla mnie to jak zjeść nietoperza mięsko z Wu HAN. Może w warsztacie się do tego przekonają ,na moim przykładzie .
 
Też byłem kiedyś "cywilem" i stosowałem pierwszą płukankę i potem od razu po niej "zjechałem" na lepkość 0w20 w Hondzie, to dopiero były emocje ;) Jak mechanicy robią pod górkę to zmienić mechaników na bardziej oświeconych.
 
Back
Top