• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do Nissan Juke Nismo MR16DDT 200KM.

  • Thread starter Deleted member 55335
  • Start date
D

Deleted member 55335

Gość
Marka samochodu
Nissan Juke Nismo
Budżet/ile litrów
340/4.20
Styl jazdy
Silnik
MR16DDT 1.6 DIG-T
Data produkcji
2013
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Royal Purple 10W40 API SN
Poproszę szanownych kolegów o propozycje dobrej oliwy do tego silnika . Takiej która jest dostępna w pewnym miejscu i w wersji nie podrabianej .

Jednak by świadomość przypadku była większa , muszę naświetlić historii auta streszczenie .

Auto NISSAN Juke Nismo 2013/08 ,147KW 200KM ,silnik MR16DDT (1.6 DIG -T) , napęd przód ,sprowadzony z Francji w 2018r . Tam 2 właścicieli ,a tu ja trzeci .

Z analizy dokumentów.

1 właściciel 3L 5mc i około 57000km
2 właściciel 1R i 31000km

Otóż z posiadanej dokumentacji papierowej wynika ,że auto przez 4 lata do 08/2017 i 74000km miało zalewany olej do silnika 5W40 . Potem z niewiadomych powodów ,we Francji za czasów drugiego właściciela ,został zalany olej 10W40 (brak określonej marki) . Następnie już w Polsce przy pierwszym serwisie w ASO ,przy stanie 93300km , przy mojej nieznajomości marki i wymagań auta ,doradca doradził aby zalać 10W40 Motul 4100 Turbolight . Ponieważ normalnie w serwisie był zalewany olej 5W30 albo 5W40 , nie byłem wtedy w stanie zdecydować o takich zmianach .

Czyli w silniku przez 4 lata i 74000 km był olej 5W40 , dalej przez 10mc i 19000km (74000-93300) był bliżej nieznany olej 10W40 , następnie przez rok i 6300km był olej 10W40 Motul 4100 Turbolight. A obecnie jest olej Royal Purple 10W40 API SN ,przez około 4000km . Ten olej RP był zmieniany dwa razy w odstępie 500km .

Chyba tylko we francy są takie cymbały , pierwszy właściciel wykupił dodatkową gwarancję w sumie na 5 lat ,ale już przy pierwszym serwisie dał dupska i ją stracił ,przekroczył km i mc . Się zezłościł i potem serwisował w FeuWert ,czyli tylko pierwsza oliwa była marki Nissan ,a potem wszystkie do Motula były FeuWert . W wyniku kolejnych działań auto miało 1 serwis za mało .

Wyniki km do mc gamoni z francy przy serwisach :

1. 26400km/17mc - 1 właściciel.
2. 27600km/22mc - 1 właściciel.
3. 20150km/9mc - 2 właściciel.

Na silniku od początku po sprowadzeniu ,po dziś dzień nie ma jakichś śladów zapocenia czy wycieków oleju .Jedynie lekko się natłuszcza przy kolektorze platikowym ,no i na deklu zaworowym była taka mgiełka w około ,ale po wyczyszczeniu obecnie jest sucho jak pieprz . Zużycie oleju Motul ,przy 3/4 miasto 1/4 trasa jest na poziomie 100ml na 1000km .Oczywiście gdyby w przejazdach było więcej trasy ze sporymi prędkościami , to na pewno zużycie było by większe . Bo sprawdzając stan oliwy po trasie z ciężką nogą , obserwowałem lekko bardziej zdecydowany spadek oliwy . Dlatego domniemam ,iż powodem zmiany lepkości oleju we Francji z 5W40 na 10W40 było to ,iż przy założeniu większej ilości pokonywanych tras przez drugiego właściciela ,w silniku były większe ubytki oleju . Lub taki został mu doradzony w serwisie ,albo poprostu miał być tańszy . Jednak jak sadzę decyzja ta była pochopna i zbyt wczesna ,biorąc pod uwagę standard zużycia oleju w granicach 0.5 litra na 1000km , normy strikte dla mojego silnika nie znam ponieważ nie ma jej w instrukcji .A centrala informacje podała ogólną dla wszystkich Nissanów , bo nawet po reklamacji te ich spec działy odpowiedzi nie dały , co do tego silnika . Info z ASO było takie , że te silniki lubią połykać ,pewnie skala rośnie wraz z kręceniem mocniejszym .Na oleju RP ubytki są o jakieś 1/3 mniejsze .

Olej 10W40 Motul 4100 jest hydrokrakingowanym półsyntetykiem ,natomiast olej 10W40 Royal Purple jest pełnym syntetykiem PAO . Ale zastanawiam się czy ten olej nie jest jedną wielką amerykańską reklamą . Choć jednocześnie po zmianie z Motula na RP , sporo odczuć się poprawiło .

Obecna specyfika to 3/4 miasto 1/4 trasa , oraz od okolic 7000km do 10000 rocznie . Wiem zaraz powiecie po co komu takie auto, żonie się podobał i nim lata , dalej był koniec gadki .
SAM_6452.JPG

Nie chcąc stosować płukanek i przechodzić na 5W , chciałem polepszyć dla silnika od wewnątrz lejąc olej o lepszych parametrach . Taki który lepiej ochroni turbo , mniej po sobie zostawi , a zarazem lepiej popłucze . Oraz szybciej popłynie/dopłynie w zimowe starty . Sprawdziłem metodą chałupniczą że olej tej samej lepkości RP szybciej płynie w ujemnych temp. i warunkach od Motula średnio o 5s .

Szukając tu potwierdzenia słuszności wyboru oleju RP do tego silnika ,napotkałem brak wiedzy co do tej marki . Dlatego chciałbym się dowiedzieć jakie są alternatywne wybory , godne polecenia przez kolegów znawców olejowych ,odpowiednio dobranej oliwy . Jeśli czegoś jeszcze brakuje z info. to proszę pytać .
 
@Skiper nie mam faworyta, ale teoretycznie najlepszą organoleptyczną kulturą pracy wykazywał się na Xado Luxury Drive Black Edition 5W-40... Z VOA tego oleju nie wynika nic szczególnego, bynajmniej w tym co widać na badaniu, więc nie wiem co na to miało wpływ...
Obecnie mam solo Elf SXR 5W-40, przy następnej wymianie będzie też Elf + AR 9200v2 😃
 
Jak mechanicy robią pod górkę to zmienić mechaników na bardziej oświeconych.
Nie problemu nie robią ,po prostu nie stosują ,słyszą o tym i coś wiedzą . Proponowali 5W50 zalać ,ale lepiej 5W40 będzie .
Może jeszcze zrobię fotkę przez korek jak to tam wygląda ,to popatrzycie sobie . Oglądałem fotki takie i otwarte silniki ,nie wiem czasem widzę u innych gorzej ,albo mi się wydaje .
 
Xado do płukania średnio opłacalny biznes ;)
Ja też mam Lotosa Syntetic Plusa w V6 który miał być tylko na płukanie, a być może zostanie na dłużej + Ar 9100, bądź zastąpi go Eurol Super Lite .
 
Obecnie mam solo Elf SXR 5W-40, przy następnej wymianie będzie też Elf + AR 9200v2 😃

Czyli ten ( RN 710 Elf SXR 5W-40 ) który na początku polecałeś . Czy ten olej jest bardziej myjący niż zostawiający , Pytam w znaczeniu gdybym nie stosował dalej AR2820 , no może co 2 raz AR 9100 czy inny . To jest jakaś kompilacja rodzin ,czy HC ?

miał być tylko na płukanie
No właśnie piszesz w temacie płukankowym ,że takie oliwy tylko do 5tysi ,lub dla dziadka na cały interwał .
 
@Binas96 kolega pytał parę postów wyżej z której oliwy 5W-40 byłem najbardziej zadowolony, stąd mowa o Xado...
Do płukania to już pisałem co moim zdaniem powinien zalać, ze stosunku jakość-cena i do płukania, to chyba Eurol Super Lite najlepiej wypada... Przy okazji może pozostać na tej oliwie 😉
 
Myślałem o tym Elfie + Ar2300 ,a potem jakieś dobre potwierdzone PAO . Bo taki wyższe temp. znosi i mniej w takich sytuacjach zostawia .

Ile oleju ubywa wiem dość dokładnie ,sam sprawdziłem ile mieści się między MIN a MAX , odessałem przez bagnet strzykawką i wyszło tak . Między dziurkami w bagnecie MIN a MAX (to znaczy od dołu dziurki MAX do góry dziurki MIN ) jest 36mm . A oleju po stopniowo/etapowym odessaniu strzykawką wyszło 1.6L co daje wynik spadku 1mm=44.44ml . Przy ogólnej Nissana normie 0.5L/1000km spadek by był równo o 1.125cm aby wychodziło 0.5L .

Oto co widać przez wlew oleju i w wylocie wydechu , foto korka nie robiłem bo wczoraj się pośpieszyłem i wytarłem ,ale nic tam nie było tylko olej . Foto może słabe ,ale może coś tam zobaczycie .Końcówka tłumika jest 2x w roku czyszczona ,więc na rancie nic nie ma świeżego lub starego .

SAM_3485.JPG
SAM_3486.JPG
SAM_3492.JPG
 
Last edited by a moderator:
A to te RP zalane . Nie wiem czy mogę to wstawiać ,jak nie to do usunięcia ;-0

SAM_7528.JPGSAM_9251.JPG

Czy do tego silnika dobre będą filtry oleju Mann-a ?
 
@Skiper MB 229.5 raczej nie świadczy źle o Lotosie ;)
To że ja go uzylem do przepłukania nie świadczy o tym że ten olej jest zły i nadaje się tylko do tego . Chciałem przepłukać silnik po Elfie SXR na którym kultura pracy z każdym przejechanym km była co raz gorsza i zaczęła odzywać się "góra" silnika . Dodatkowo lekko barwił wnętrze pod korkiem na brąz a co wymiane stosuje plukanke .
 
Z tego co u mnie pod korkiem widać, coś wnioskujecie ,czy się nie da ?

Może wiecie ,czy dla nowych ,przy pierwszym zastosowaniu preparatów AR ,u kolegi wlyszkow są jakieś upusty/bonusy ?

Chciałem przepłukać silnik po Elfie SXR na którym kultura pracy z każdym przejechanym km była co raz gorsza i zaczęła odzywać się "góra" silnika

Nie no ELf SXR ,ale 5W40 , bo ja już go obrałem na występ razem z AR2300 .
 
No właśnie czytając o płukankach skręciłem w bok i widziałem w otwartych lub jak u mnie przez oko silnikach , to wydawało mi się ,że inni mają gorszy wygląd . Może nowy olej i AR2300 , tylko co ze zmianą z 10W na 5W .
 
Przeczytałem 35 stron o płukankach .

Ja Was podziwiam naprawdę, za takie słowa jak , którą następną wypróbować ,może tą a może tamtą , a dalej mam jedną już czeka na półce . Normalnie idzie Wam to tak łatwo jakby w sklepie wybierać napój ,czy piwo . Albo z porannym rozpatrywaniem w lodówce , co tu na śniadanko wciąć :cool:

Podsumowując ,przez 35 stron opisane były tylko 2 excesy . Natomiast nikt nie napisał ,rozszczelniło mi się po takiej czy takiej płukance . To na prawdę pocieszające . Co prawda wątek płukankowy liczy 1R3mc ,ale osób i przykładów płukań było wiele . Zastanawiam się tylko ile lat liczy forum i gdzie Pisaliście starsze opisy takich operacji , bo wątpię aby tu wszyscy tym zajmowali się tylko 1R3mc .

Kolega pawelus pisał o 3 glutach w oleju z BMW jak przelewał olej do baniek .
Kolega Zielony 34 miał rozszczelnienia po samej nafcie , no i w miarę stron ,nabrał pewności że źle zrobił . Na tyle że z toku informującego przeszedł na nauczająco /przestrzegający ( nie rób tak ,ja zrobiłem i mam ).

Zaś koleżanka i tylko ona Nina pisała ,że lata na 0W40 Royal Purple , a jednak ktoś toto tu zalewa .

Nie zczaiłem tylko ,czy AR2820 ,czy AR2300 są trzy rodzaje . Raczej AR2300 ,na 10-15 min, kolejna PRO i ostatnia LongLife .

Trochę złotych myśli skopiowałem sobie w pliczek ,będzie na a mówiłeś tak kiedyś ;-)


U mnie pod deklem z depozytami rozprawił się chyba Royal Purple .
 
Patrząc z grubsza forum istnieje od końca 2018 roku ?
Mam rację ,czy się mylę ,jak coś to poprawcie .

Pod korkiem u siebie wcześniej też nie widziałem niczego zatrważającego, ale fotek raczej nie mam .Może naprawdę RP mimo 10W wymył sporo ,ale zostały pierścienie .

SAM_6417.JPG

Świece po 93tyś wyglądały tak .
 
Plukanki to bezpieczne produkty. Jak masz obawy to nie rób płukanki i tyle. Ale nie ma się czego bać.
 
Nie chodzi o to ,że nie robić . Tylko o to czy wedle Was znawców ,widząc co pod korkiem trzeba . Ale jak sądzę samo przechodzenie z 10W na 5W ,będzie tego wymagać . Tylko brak potwierdzenia tego mojego myślenia .
 
Mogę Ci pokazać ładną górę 1.6 MPI a właściciel nie nadąża z dolewaniem oleju niestety więc to nie jest jakiś wyznacznik
 
Uszczelniacze zaworowe :)

A Ty podjales jakąś decyzje czy dalej tworzysz różnego rodzaju teorie ?
 
Tak , skoro Wy robicie takie operacje co wymianę ,na testy i od niechcenia ,to raczej tak .
Gorzej jak pobory nie spadną i wyjdzie że to co innego ,ale bez tego się to nie okaże i jak sądzę nie da się przejść na 5W.
 
Back
Top