• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do Nissan Juke Nismo MR16DDT 200KM.

  • Thread starter Deleted member 55335
  • Start date
D

Deleted member 55335

Gość
Marka samochodu
Nissan Juke Nismo
Budżet/ile litrów
340/4.20
Styl jazdy
Silnik
MR16DDT 1.6 DIG-T
Data produkcji
2013
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Royal Purple 10W40 API SN
Poproszę szanownych kolegów o propozycje dobrej oliwy do tego silnika . Takiej która jest dostępna w pewnym miejscu i w wersji nie podrabianej .

Jednak by świadomość przypadku była większa , muszę naświetlić historii auta streszczenie .

Auto NISSAN Juke Nismo 2013/08 ,147KW 200KM ,silnik MR16DDT (1.6 DIG -T) , napęd przód ,sprowadzony z Francji w 2018r . Tam 2 właścicieli ,a tu ja trzeci .

Z analizy dokumentów.

1 właściciel 3L 5mc i około 57000km
2 właściciel 1R i 31000km

Otóż z posiadanej dokumentacji papierowej wynika ,że auto przez 4 lata do 08/2017 i 74000km miało zalewany olej do silnika 5W40 . Potem z niewiadomych powodów ,we Francji za czasów drugiego właściciela ,został zalany olej 10W40 (brak określonej marki) . Następnie już w Polsce przy pierwszym serwisie w ASO ,przy stanie 93300km , przy mojej nieznajomości marki i wymagań auta ,doradca doradził aby zalać 10W40 Motul 4100 Turbolight . Ponieważ normalnie w serwisie był zalewany olej 5W30 albo 5W40 , nie byłem wtedy w stanie zdecydować o takich zmianach .

Czyli w silniku przez 4 lata i 74000 km był olej 5W40 , dalej przez 10mc i 19000km (74000-93300) był bliżej nieznany olej 10W40 , następnie przez rok i 6300km był olej 10W40 Motul 4100 Turbolight. A obecnie jest olej Royal Purple 10W40 API SN ,przez około 4000km . Ten olej RP był zmieniany dwa razy w odstępie 500km .

Chyba tylko we francy są takie cymbały , pierwszy właściciel wykupił dodatkową gwarancję w sumie na 5 lat ,ale już przy pierwszym serwisie dał dupska i ją stracił ,przekroczył km i mc . Się zezłościł i potem serwisował w FeuWert ,czyli tylko pierwsza oliwa była marki Nissan ,a potem wszystkie do Motula były FeuWert . W wyniku kolejnych działań auto miało 1 serwis za mało .

Wyniki km do mc gamoni z francy przy serwisach :

1. 26400km/17mc - 1 właściciel.
2. 27600km/22mc - 1 właściciel.
3. 20150km/9mc - 2 właściciel.

Na silniku od początku po sprowadzeniu ,po dziś dzień nie ma jakichś śladów zapocenia czy wycieków oleju .Jedynie lekko się natłuszcza przy kolektorze platikowym ,no i na deklu zaworowym była taka mgiełka w około ,ale po wyczyszczeniu obecnie jest sucho jak pieprz . Zużycie oleju Motul ,przy 3/4 miasto 1/4 trasa jest na poziomie 100ml na 1000km .Oczywiście gdyby w przejazdach było więcej trasy ze sporymi prędkościami , to na pewno zużycie było by większe . Bo sprawdzając stan oliwy po trasie z ciężką nogą , obserwowałem lekko bardziej zdecydowany spadek oliwy . Dlatego domniemam ,iż powodem zmiany lepkości oleju we Francji z 5W40 na 10W40 było to ,iż przy założeniu większej ilości pokonywanych tras przez drugiego właściciela ,w silniku były większe ubytki oleju . Lub taki został mu doradzony w serwisie ,albo poprostu miał być tańszy . Jednak jak sadzę decyzja ta była pochopna i zbyt wczesna ,biorąc pod uwagę standard zużycia oleju w granicach 0.5 litra na 1000km , normy strikte dla mojego silnika nie znam ponieważ nie ma jej w instrukcji .A centrala informacje podała ogólną dla wszystkich Nissanów , bo nawet po reklamacji te ich spec działy odpowiedzi nie dały , co do tego silnika . Info z ASO było takie , że te silniki lubią połykać ,pewnie skala rośnie wraz z kręceniem mocniejszym .Na oleju RP ubytki są o jakieś 1/3 mniejsze .

Olej 10W40 Motul 4100 jest hydrokrakingowanym półsyntetykiem ,natomiast olej 10W40 Royal Purple jest pełnym syntetykiem PAO . Ale zastanawiam się czy ten olej nie jest jedną wielką amerykańską reklamą . Choć jednocześnie po zmianie z Motula na RP , sporo odczuć się poprawiło .

Obecna specyfika to 3/4 miasto 1/4 trasa , oraz od okolic 7000km do 10000 rocznie . Wiem zaraz powiecie po co komu takie auto, żonie się podobał i nim lata , dalej był koniec gadki .
SAM_6452.JPG

Nie chcąc stosować płukanek i przechodzić na 5W , chciałem polepszyć dla silnika od wewnątrz lejąc olej o lepszych parametrach . Taki który lepiej ochroni turbo , mniej po sobie zostawi , a zarazem lepiej popłucze . Oraz szybciej popłynie/dopłynie w zimowe starty . Sprawdziłem metodą chałupniczą że olej tej samej lepkości RP szybciej płynie w ujemnych temp. i warunkach od Motula średnio o 5s .

Szukając tu potwierdzenia słuszności wyboru oleju RP do tego silnika ,napotkałem brak wiedzy co do tej marki . Dlatego chciałbym się dowiedzieć jakie są alternatywne wybory , godne polecenia przez kolegów znawców olejowych ,odpowiednio dobranej oliwy . Jeśli czegoś jeszcze brakuje z info. to proszę pytać .
 
olej obojętnie jaki bo AR2300 go poprawi/dopakuje pozytywnie ?
olej obojętnie jaki i najlepiej HC, lub baza grupy III nawet, byleby się lepkośc zgadzała z manualem i tyle. I tak to później zlejesz i weźmiesz olej docelowy.

Tak w książce jest 10W40 ,ale z zaznaczeniem jak nie jest dostępny zalecany i w najkrótszym czasie powrót na zalecany .
czyli możesz go zalać na jeden interwał 10 tysięcy i nie ma prawa nic się stać. To tak w kwestii informacyjnej.

Purflux ok ,czy wiesz coś o zaworku w tych filtrach ,jest czy nie ma ?
z tego, co wiem, to jest.

To jaki sens testować inne marki oleii jeśli to to samo ,dla innej marki tylko ?
bazy, parametry rzeczywiste oleju, oraz jaki posiada dodatek [od kogo przypuszczalnie] oraz w jakich proporcjach są te dodatki tam wrzucone.

Nikt nie potwierdził ,że przejście z 10W na 5W musi być poprzedzone płukaniem
jeśli książka zaleca obie te lepkości, to nie musi, ale jak zawsze - dobrze by było, bo nie zaszkodzi, a pomoże.

Lej Specola\Lotosa 5W40 + AR i nie kombinuj, bo zaczyna się ciężko czytać Twoje posty.
 
Znalazłem
Mini Cooper S 2.0T, 2017r, silnik B48, 192km --> 247km
Tylko w innym wątku więcej o tym oleju pisałeś ,ale to kogoś innego wątek .
Czyli mimo że zalałeś Specola Golda 5W40 14.04.2020 i przejechałeś 1000km ,nie ma analizy , to polecasz go ?
A ten na którym nie dolewałeś Orlen 5w40 C3 ,się nada ?
Obydwa to HC ?
Nie wiem, o którym wątku mówisz. Analizę świeżego Specola masz na forum. Przejechałem już więcej km, ale mamy koronawirusa, nie jeżdżę już 7 tys miesięcznie więc na analizę zużyciową trzeba będzie poczekać. Analizę świeżego Orlena 5w40 C3 także znajdziesz na forum (same pierwiastki), pełna u rosjan. Zużyciową natomiast znajdziesz i Orlena tego właśnie i Motula 5w40 C3. Motula na 6kkm dolałem 1.7 litra, Orlena 0. Wszystkie te powyższe oleje to HC, ew niewielką domieszką PAO w przypadku Orlena, może też Motula.

Tutaj analiza rosyjska Orlena.

 
Współczuję twojej żonie jeśli ją masz....
Masło w sklepie też tak wybierasz ?

Do płukania jak już pisałeś możesz i wlać "kujawski z marketu" byle normy sie zgadzały . Martwisz sie jakby na takim Lotosie czy innym tańszym oleju ten silnik miałby sie zatrzeć .

ZDECYDUJ się wreszcie na coś chłopie bo siejesz milion niepotrzebnych postów, chłopaki Ci dobrze radzą a Ty nadal szukasz dziury w całym a może ten a może tamten .

Krótka instrukcja .


Archoil 2820 do starego oleju, 45 min plukania z tego kwadrans na podwyższonych obrotach .

Wylot oleju z miski .

Zalanie nowego oleju + filtr . Jeśli w końcu na jakiś się zdecydujesz ;)

Rozgrzanie silnika do temp roboczej

W domu ogrzej swoją miłością buteleczke Ar2300 i do olejku ;) . Odpal na 5 min żeby się wymieszał z olejem i jakaś krótka przejażdżka .

A ja proponuje zamknięcie tematu bo założyciel w tym tempie nie zdecyduje się do następnych świąt Wielkanocnych .

Sory za uszczypliwość ;)
 
Last edited by a moderator:
@Skiper odnośnie budowlanki, to jest dokładnie odwrotnie jak piszesz. Dostałeś od majstra grupę składników do wyboru (bo masz wybór) z wytycznymi jak ich użyć i w jakim czasie, których nie użyjesz będzie ok, a tak powiedział bo się zna -----a Ty rozkminiasz że może jednak z tej grupy coś będzie lepsze a coś gorsze i dlaczego. Wiesz jakby zareagował majster? To mniej więcej tak to wygląda :)
 
@Skiper - głosowanie nie ma sensu, każdy zagłosuje na to co już doradzał i dostaniesz dokładnie taką samą listę. Jak chcesz wybierać na podstawie głosów to sprawdź który olej był polecany najczęściej i ten zalej, po co jeszcze raz to samo powtarzać?

Z olejów jakie masz na liście wszystkie prezentują podobny poziom. Wszystkie sprawdzą się w twoim silniku czy to jako olej na stałe czy jako tymczasowy do płukania. Po prostu wybierz coś i zalej.
 
czyli możesz go zalać na jeden interwał 10 tysięcy i nie ma prawa nic się stać
Jeśli masz na myśli 10W to już 3 interwały są takiego pod rząd .

jeśli książka zaleca obie te lepkości,
Zaleca 5W ,a 10W dopuszcza tymczasowo .

Nie wiem, o którym wątku mówisz
Tam było foto obydwu butelek ,nie mogę go znaleźć teraz ,czytałem ze względu na interesujący tytuł .

Współczuję twojej żonie jeśli ją masz....
Masło w sklepie też tak wybierasz ?
Wiesz poznaliśmy się przed ślubem ,więc pasowało . W pierwszym poście wspominałem o żonie 🧐
Masło mam wybrane i kupuje jedno , przez cały tydzień a teraz więcej ,wisi kartka i wpisujemy co się kończy lub co chcemy . A potem ja jadę uzbrojony z zmówieniem i realizuje je :cool:

Martwisz sie jakby na takim Lotosie czy innym tańszym oleju ten silnik miałby sie zatrzeć .

Martwię się ,żebym na 5W nie wyleciał z drogi ;)
Myślałem ,że wy jakoś 1 - 3 podacie i kropka ,a tu normalnie jak w sklepie na półkach mnogo i wszystkie dobre . Gdzie indziej to biją się za jedną marką , nie przywykłem do stwierdzeń ,a który weźmiesz to ten najlepszy będzie .

a może ten a może tamten .
Sprawdzam zasadność poleceń .Nikt jednakowej wiedzy nie ma .

W domu ogrzej swoją miłością buteleczke Ar2300 i do olejku
Będę małą łyżeczką nalewał i powoli by silniczek nie zachłysnoł się i po połowie butelki czas na bekusi 😇


A ja proponuje zamknięcie tematu
Co to to nie kolego , nie bądź taki żyła daj tu popisać ,gdzie ja potem napiszę o wycieku 💩
Post automatically merged:

No ale ile wlać mam na 4.5L oleju tych AR to możecie odpisać chyba . Pytam bo różne ilości są z beczki sprzedawane .

Wedle wskazań preparatowych jest tak :
AR2820 nie ma przelicznika podanego ,lać 250ml ?
AR2300 wedle zawartego przelicznika wychodzi 148,5ml ,czy tyle lać ?

Lać to będzie potem ,teraz te info potrzebne do zakupu jest .
 
Last edited by a moderator:
Zapomniałem poinformować Was .
Od 17/04 jak dolałem do MAX 360ml ,stan oleju nie spadł mimo latania po obwodnicy z prędkościami 140km/h.
 
Czyli w silniku już po czkawce depozytowej :p. Dobra płukanek ilościowo kupie wedle zaleceń produktowych ,bo jakiś innych zaleceń brak 🤔.

Zastanawia mnie jedna sprawa ,czemu w instrukcji jak napisali ,zalecamy 5W a dopuszczamy czasowo 10W i dalej jak tylko będzie dostępny 5W to należy powrócić do takiego . I w tym momencie nie wspomnieli ,że takiego powrotu od tak nie można zrobić .
 
No to zdurniałem ,czy w moim przypadku nie lepiej będzie lać dobre 5W40 PAO z potwierdzonym myciem i ewentualnie skrócić ze dwa interwały .
 
Co masz na myśli potwierdzone mycie ?
Skarzyles sie na pobory dostałeś zalecenia . Teraz chcesz pao bo Ci silnik wymyje . Zanim olej wymyje Ci w jakimś stopniu nagary trochę poczekasz .
 
To znaczy te odpowiednie coś tam w oleju ,wedle Was .
No tak olej nie wymyje ,a jeśli to po sporym czasie . Jakby było wcześniej potwierdzenie ( nie kategorycznie trzeba płukać z 10W na 5W, tym bardziej że to trzeci interwał 10W ) to bym nie rozmyślał . A tak głowa kombinuje .

W wątku/analizie Specola ,padła obietnica o innym nazewnictwie jego niż pełny syntetyczny ,ale nadal jest jako syntetyczny po Polskiemu .
 
Przy obecnych zmianach klimatu w Polsce, czy wlejesz 0,5,10W nie ma znaczenia. Druga sprawa, to po prostu jakość w danych lepkościach, bazy i pakiety dodatków. Zazwyczaj w przedziale 10W40 są środki smarne oparte na III grupie, stąd lepiej postawić na lepsze bazy i pakiety znajdujące się w sprawdzonych i polecanych przez nas produktach w lepkości 0/5W. Oczywiście są bardzo dobre oleje w lepkościach 10W40 oparte na porządnych bazach, ale są albo bardzo drogie, albo u nas zwyczajnie średnio dostępne.

ale nadal jest jako syntetyczny po Polskiemu .

W Polsce można w obrębie przepisów nazwać olej HC syntetycznym, co w Niemczech jest na przykład niedopuszczalne. Takie mamy prawo...
 
No to zdurniałem ,czy w moim przypadku nie lepiej będzie lać dobre 5W40 PAO z potwierdzonym myciem i ewentualnie skrócić ze dwa interwały .
Źle to zrozumiałeś, później ludzie będą powtarzać mity na forach. Sęk w tym, że w badaniach labolatoryjnych olej bazowy PAO 4 cSt pozostawia praktycznie czyste miejsce pracy, po dodaniu komponentów polarnych uzyskujemy jeszcze większą kontrolę depozytów, lecz na to wpływa też jakość zastosowanych przeciwutleniaczy oraz klasycznie dodatki typu detergenty/dyspergatory. Oleje z reguły mają słabe właściwości myjące w dosłownym tego słowa znaczeniu, mają działać zapobiegawczo.
Post automatically merged:

@Zielony34 odnośnie nazewnictwa to syntetyczny, w ten sposób też określają niektórzy producenci w Niemczech oleje bazujące na VHVI, lecz w dużej mierze technologia syntetyczna, natomiast pełno syntetyczny jest określeniem zastrzeżonym.
 
odnośnie nazewnictwa
napisałem po prostu bardzo ogólnikowo.

Oleje z reguły mają słabe właściwości myjące w dosłownym tego słowa znaczeniu, mają działać zapobiegawczo
Ja też o tym wspominałem, że ludzie bardzo często mylnie myślą, że wystarczy jeden interwał na super-hiper oleju za wszystkie pieniądze i silnik będzie czysty. To tak nie działa.
 
Back
Top