• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do Nissan Juke Nismo MR16DDT 200KM.

  • Thread starter Deleted member 55335
  • Start date
D

Deleted member 55335

Gość
Marka samochodu
Nissan Juke Nismo
Budżet/ile litrów
340/4.20
Styl jazdy
Silnik
MR16DDT 1.6 DIG-T
Data produkcji
2013
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Royal Purple 10W40 API SN
Poproszę szanownych kolegów o propozycje dobrej oliwy do tego silnika . Takiej która jest dostępna w pewnym miejscu i w wersji nie podrabianej .

Jednak by świadomość przypadku była większa , muszę naświetlić historii auta streszczenie .

Auto NISSAN Juke Nismo 2013/08 ,147KW 200KM ,silnik MR16DDT (1.6 DIG -T) , napęd przód ,sprowadzony z Francji w 2018r . Tam 2 właścicieli ,a tu ja trzeci .

Z analizy dokumentów.

1 właściciel 3L 5mc i około 57000km
2 właściciel 1R i 31000km

Otóż z posiadanej dokumentacji papierowej wynika ,że auto przez 4 lata do 08/2017 i 74000km miało zalewany olej do silnika 5W40 . Potem z niewiadomych powodów ,we Francji za czasów drugiego właściciela ,został zalany olej 10W40 (brak określonej marki) . Następnie już w Polsce przy pierwszym serwisie w ASO ,przy stanie 93300km , przy mojej nieznajomości marki i wymagań auta ,doradca doradził aby zalać 10W40 Motul 4100 Turbolight . Ponieważ normalnie w serwisie był zalewany olej 5W30 albo 5W40 , nie byłem wtedy w stanie zdecydować o takich zmianach .

Czyli w silniku przez 4 lata i 74000 km był olej 5W40 , dalej przez 10mc i 19000km (74000-93300) był bliżej nieznany olej 10W40 , następnie przez rok i 6300km był olej 10W40 Motul 4100 Turbolight. A obecnie jest olej Royal Purple 10W40 API SN ,przez około 4000km . Ten olej RP był zmieniany dwa razy w odstępie 500km .

Chyba tylko we francy są takie cymbały , pierwszy właściciel wykupił dodatkową gwarancję w sumie na 5 lat ,ale już przy pierwszym serwisie dał dupska i ją stracił ,przekroczył km i mc . Się zezłościł i potem serwisował w FeuWert ,czyli tylko pierwsza oliwa była marki Nissan ,a potem wszystkie do Motula były FeuWert . W wyniku kolejnych działań auto miało 1 serwis za mało .

Wyniki km do mc gamoni z francy przy serwisach :

1. 26400km/17mc - 1 właściciel.
2. 27600km/22mc - 1 właściciel.
3. 20150km/9mc - 2 właściciel.

Na silniku od początku po sprowadzeniu ,po dziś dzień nie ma jakichś śladów zapocenia czy wycieków oleju .Jedynie lekko się natłuszcza przy kolektorze platikowym ,no i na deklu zaworowym była taka mgiełka w około ,ale po wyczyszczeniu obecnie jest sucho jak pieprz . Zużycie oleju Motul ,przy 3/4 miasto 1/4 trasa jest na poziomie 100ml na 1000km .Oczywiście gdyby w przejazdach było więcej trasy ze sporymi prędkościami , to na pewno zużycie było by większe . Bo sprawdzając stan oliwy po trasie z ciężką nogą , obserwowałem lekko bardziej zdecydowany spadek oliwy . Dlatego domniemam ,iż powodem zmiany lepkości oleju we Francji z 5W40 na 10W40 było to ,iż przy założeniu większej ilości pokonywanych tras przez drugiego właściciela ,w silniku były większe ubytki oleju . Lub taki został mu doradzony w serwisie ,albo poprostu miał być tańszy . Jednak jak sadzę decyzja ta była pochopna i zbyt wczesna ,biorąc pod uwagę standard zużycia oleju w granicach 0.5 litra na 1000km , normy strikte dla mojego silnika nie znam ponieważ nie ma jej w instrukcji .A centrala informacje podała ogólną dla wszystkich Nissanów , bo nawet po reklamacji te ich spec działy odpowiedzi nie dały , co do tego silnika . Info z ASO było takie , że te silniki lubią połykać ,pewnie skala rośnie wraz z kręceniem mocniejszym .Na oleju RP ubytki są o jakieś 1/3 mniejsze .

Olej 10W40 Motul 4100 jest hydrokrakingowanym półsyntetykiem ,natomiast olej 10W40 Royal Purple jest pełnym syntetykiem PAO . Ale zastanawiam się czy ten olej nie jest jedną wielką amerykańską reklamą . Choć jednocześnie po zmianie z Motula na RP , sporo odczuć się poprawiło .

Obecna specyfika to 3/4 miasto 1/4 trasa , oraz od okolic 7000km do 10000 rocznie . Wiem zaraz powiecie po co komu takie auto, żonie się podobał i nim lata , dalej był koniec gadki .
SAM_6452.JPG

Nie chcąc stosować płukanek i przechodzić na 5W , chciałem polepszyć dla silnika od wewnątrz lejąc olej o lepszych parametrach . Taki który lepiej ochroni turbo , mniej po sobie zostawi , a zarazem lepiej popłucze . Oraz szybciej popłynie/dopłynie w zimowe starty . Sprawdziłem metodą chałupniczą że olej tej samej lepkości RP szybciej płynie w ujemnych temp. i warunkach od Motula średnio o 5s .

Szukając tu potwierdzenia słuszności wyboru oleju RP do tego silnika ,napotkałem brak wiedzy co do tej marki . Dlatego chciałbym się dowiedzieć jakie są alternatywne wybory , godne polecenia przez kolegów znawców olejowych ,odpowiednio dobranej oliwy . Jeśli czegoś jeszcze brakuje z info. to proszę pytać .
 
O tym Orlen MaxExpert 5W40, 6000 km. Kolego powiedź ,czy na tym Specolu C3 coś dolewasz oleju ?
Specola 5w40 C3 mam w innym samochodzie niz w tym, gdzie był Orlen. Specol 5w40 C3 zachowuje się tak samo jak inne oleje w tym aucie - na początku interwału coś doleje, później poziom jest na max prawie do końca (wyjątkiem był Shell 5w40, gdzie regularnie musialem dolewać i jego pobór był największy)
Tam gdzie był Orlen jest inny Specol, też 5w40 ale A3/B4. Poboru narazie brak, jeżeli się zacznie to tak po 4 tys km
 
wyjątkiem był Shell 5w40, gdzie regularnie musialem dolewać i jego pobór był największy
to nie jest odosobniona sytuacja, informacji o takim zjawisku było więcej. Ja sam mając niższą serię - HX7 na przepłukanie silnika po nafcie, przez 2000km dolałem 1L, to była jakaś masakra.
 
Przy obecnych zmianach klimatu w Polsce, czy wlejesz 0,5,10W nie ma znaczenia. Druga sprawa, to po prostu jakość w danych lepkościach, bazy i pakiety dodatków. Zazwyczaj w przedziale 10W40 są środki smarne oparte na III grupie, stąd lepiej postawić na lepsze bazy i pakiety znajdujące się w sprawdzonych i polecanych przez nas produktach w lepkości 0/5W. Oczywiście są bardzo dobre oleje w lepkościach 10W40 oparte na porządnych bazach, ale są albo bardzo drogie, albo u nas zwyczajnie średnio dostępne.

No tak zim nie ma ,ale nie dość że 10W dopuszczony tymczasowo ,to zimą wiele osób pisze ,że z takim olejem silnik przy odpalaniu dostaje w du.... Tak jasne 5W popularniejsze ,większy wybór i tu lepiej je poznaliście . Zanim tu napisałem ,samodzielnie myślałem że 10WRP to ten z lepszych i bez płukania i ceregieli ,da lepsze własności niż inne 10W HC w niskich temp. , bo latem może nie być znaczenia . Odczuciowo tak było ,ale wychodzi na to ,że co rok a teraz wcześniej, znowu bym miał problem z wyborem . Bo oleje RP mało znane ,a ja popadłem w myśl że płacę za marketing .
No RP do tanich nie należą , nadal z cywila mam skazę i aż trudno mi uwierzyć jak polecacie oleje w koszcie do 100pln za 5L . Normalnie wymieniając olej raz w roku ,na takie nie spoglądałem i na Polskie też . Musicie brać pod uwagę ,że ja płukał co 6000km lub co interwał nie będę ,a interwał 6000 jak wyjdzie to wyjdzie ,wolał bym docelowo olej który daje radę na co najmniej 10000. Chodzi mi najbardziej o bezproblemowe przejście na 5W .

Co do Specola ,była obietnica zmiany nazewnictwa , by tu na forum nie siać nie prawdy ,mimo przepisów na to pozwalających .
 
Źle to zrozumiałeś, później ludzie będą powtarzać mity na forach
Ja już zdurniałem po prostu .
Tak czy siak ,płukać muszę mimo zatrzymania poboru , choć 2 tyg. są niczym do 160dni . Pomimo że pod korkiem czysto ,to fakty za pierwszego właściciela ,oraz 3 x 10W za tym przemawiają ,oraz chęć powrotu do 5W . Ale docelowy bym wolał z więcej PAO ,jak czytałem te HC w większych temp. więcej zostawiają bo PAO mniej się utleniają w wyższych temp. Co do pseudo mycia oleju , nie jest tak że jak PAO mniej zostawia to i ma mniej do usuwania i takich przyrostów nie ma . A HC jak więcej zostawia to ,w tym przypadku może raczej ilość depozytów przyrastać . Ewentualnie z PAO przyrosty depozytu są wolniejsze ,a z HC szybsze . Po za tym PAO wolniej się degraduje w wartości od HC .

Odpisz mi czy dobrze określiłem ilości obydwu AR ,na 4.5L oleju do tego silnika .
Oraz czy latając z AR2300 trzeba nie przekraczać jakiejś wartości rpm lub km/h ?
Czy nie mam się co obawiać kupując od kolegi tu AR z beczki ?

Tych info. brakuje mi do zakupu i po wymianie oleju .
 
Co do Specola ,była obietnica zmiany nazewnictwa , by tu na forum nie siać nie prawdy ,mimo przepisów na to pozwalających .

Kto i gdzie to nazewnictwo obiecał zmienić? Prawo na całym świecie, wyjatkami sa Niemcy i Japonia (moze jakis kraj jeszcze, nie wiem), pozwala na nazywanie olejów na grupie III syntetykami. Czyli HC to potocznie mówiąc syntetyki.
 
Kolego robisz z igły widły. Płukanka +5w40 . Który olej wybierzesz z proponowanych będzie dobry.
 
W ogóle to masz zamiar płukać silnik i zmienić ten olej na 5w40 czy tylko tak rozprawiasz towarzysko? :D

Mam zamiar ,ale już na zakupie nie wiem czy dobrze zrobię ,to co tu dalej mówić . U mechanika takie AR na półce nie stoją ,bym mógł se ze stówkę dolać jak za tydzień odpiszecie . Nie nie 150ml tylko 250ml .

Może Ty odpowiesz 👈 .
Czy dobrze określiłem ilości obydwu AR ,na 4.5L oleju do tego silnika .
Oraz czy latając z AR2300 trzeba nie przekraczać jakiejś wartości rpm lub km/h ?
Czy nie mam się co obawiać kupując od kolegi tu AR z beczki ?
 
No właśnie Specola ,tylko prezentowałeś dwa Gold i Premium , dla mnie ten Premium C3 ma być zajefajny ,czy tamten ?
Jak kopiowałem nazwy do listy to nie było wiadomo o którym mowa .
Oba są zajefajne, tak mi się wydaje... zmieszaj może, szkoda któryś odrzucić 😉
 
Kolego robisz z igły widły.
Cywile już tak mają , jak nie płukali tak nie płukają . A ja się wyłamałem z szeregu , no i tam bęcki i tu bęcki , super . Nie mam teraz gdzie wracać , tam wilczy bilet a tu złości . Wybacz ale nie piszę tu od 12/2018 bym wiedział tyle co Wy .
 
@Skiper Ja w porównaniu do innych na forum to jestem laikiem. Masz tutaj sporo informacji co, jak, kiedy stosować.
 
@Skiper jasne że doradzę, ale pytanie czy skorzystasz...
Może Ty odpowiesz 👈
Jasne pytanie czy skorzystasz z rady ;)
manual mówi AR2300: Do olejów w silnikach stosuj proporcje 1:30 (33ml AR2300 na 1 litr oleju smarowego).
manual mówi AR2820 : 1 butelka 250ml wystarcza na 4 do 8 litrów oleju silnikowego - i tyle leję do TSI obecnie - tam wchodzi ok. 4-4,3 oleju przy zmianie.
 
Jak byś więcej czytał, a mniej pisał to byś wszystko wiedział. Na forum jest sporo info o stosowaniu płukanek AR
Dobra zapytam kolegi handlowca 😝 . Muszę pisać ,bo mam inne pytania ,a przypadek nie jest jeden z miliona ,tylko jeden na milion .

Ja w porównaniu do innych na forum to jestem laikiem
Oj oj ,na pewno ja większym i to z gorszymi stereotypami z cywila . Ty ze stereotypów już się pewnie wyleczyłeś ,a to jest duży postęp .
Post automatically merged:

czy skorzystasz z rady
Oczywiście ,potwierdziłeś 148.5ml AR2300 i myślałem że może inne dawkowanie Macie AR2820 ,niż ogólne 250ml na takie różnice oleju od 4 - 8L .
Wielkie dzięki kolego .
Szukając u Was rad , nie liczę tylko na manuale środków .
Przykład , manual AR2820 15min ,a stosujecie dłuższe czasy .
 
Last edited by a moderator:
Odmierzysz 150 ml i też będzie dobrze, jeździć można z całym zakresem obrotów z AR2300. Ja już kiedyś pisałem że na AR2820 jeździłem nawet, nie przekraczając 2 kprm kilka czy kilkanaście kilosów czy to TDI czy TSI czy inne silniki się tak zdarzało, a na postoju nawet do 1h można trzymać w silniku podnosząc od czasu do czasu obroty dla lepszej cyrkulacji. Działaj :)
 
Czyli lepiej nie brać z beczki, tylko fabryczne 250ml AR2300 . No pisałeś ,ale nie wymagaj tego o de mnie ,na początek na postoju mi wystarczy . Po za tym w tym silniku przekroczyć 2 rpm ,to ja splunąć łatwo . Dobra sklep lejolej jest pewny i potwierdzony przez Wasze grono ,lipy nie będzie . Bo ja te AR to ni w ząb po niczym nie poznam .
 
Brałem i z beczki i fabryczne butelki - to primo. Po drugie primo odnośnie sklepów - regulamin poczytaj :) bo zaraz będzie kartka od moda :)
A po trzecie primo, nie zachęcam do jazdy na AR2820 - to była taka ciekawostka :)
 
Back
Top