• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do Nissan Juke Nismo MR16DDT 200KM.

  • Thread starter Deleted member 55335
  • Start date
D

Deleted member 55335

Gość
Marka samochodu
Nissan Juke Nismo
Budżet/ile litrów
340/4.20
Styl jazdy
Silnik
MR16DDT 1.6 DIG-T
Data produkcji
2013
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Royal Purple 10W40 API SN
Poproszę szanownych kolegów o propozycje dobrej oliwy do tego silnika . Takiej która jest dostępna w pewnym miejscu i w wersji nie podrabianej .

Jednak by świadomość przypadku była większa , muszę naświetlić historii auta streszczenie .

Auto NISSAN Juke Nismo 2013/08 ,147KW 200KM ,silnik MR16DDT (1.6 DIG -T) , napęd przód ,sprowadzony z Francji w 2018r . Tam 2 właścicieli ,a tu ja trzeci .

Z analizy dokumentów.

1 właściciel 3L 5mc i około 57000km
2 właściciel 1R i 31000km

Otóż z posiadanej dokumentacji papierowej wynika ,że auto przez 4 lata do 08/2017 i 74000km miało zalewany olej do silnika 5W40 . Potem z niewiadomych powodów ,we Francji za czasów drugiego właściciela ,został zalany olej 10W40 (brak określonej marki) . Następnie już w Polsce przy pierwszym serwisie w ASO ,przy stanie 93300km , przy mojej nieznajomości marki i wymagań auta ,doradca doradził aby zalać 10W40 Motul 4100 Turbolight . Ponieważ normalnie w serwisie był zalewany olej 5W30 albo 5W40 , nie byłem wtedy w stanie zdecydować o takich zmianach .

Czyli w silniku przez 4 lata i 74000 km był olej 5W40 , dalej przez 10mc i 19000km (74000-93300) był bliżej nieznany olej 10W40 , następnie przez rok i 6300km był olej 10W40 Motul 4100 Turbolight. A obecnie jest olej Royal Purple 10W40 API SN ,przez około 4000km . Ten olej RP był zmieniany dwa razy w odstępie 500km .

Chyba tylko we francy są takie cymbały , pierwszy właściciel wykupił dodatkową gwarancję w sumie na 5 lat ,ale już przy pierwszym serwisie dał dupska i ją stracił ,przekroczył km i mc . Się zezłościł i potem serwisował w FeuWert ,czyli tylko pierwsza oliwa była marki Nissan ,a potem wszystkie do Motula były FeuWert . W wyniku kolejnych działań auto miało 1 serwis za mało .

Wyniki km do mc gamoni z francy przy serwisach :

1. 26400km/17mc - 1 właściciel.
2. 27600km/22mc - 1 właściciel.
3. 20150km/9mc - 2 właściciel.

Na silniku od początku po sprowadzeniu ,po dziś dzień nie ma jakichś śladów zapocenia czy wycieków oleju .Jedynie lekko się natłuszcza przy kolektorze platikowym ,no i na deklu zaworowym była taka mgiełka w około ,ale po wyczyszczeniu obecnie jest sucho jak pieprz . Zużycie oleju Motul ,przy 3/4 miasto 1/4 trasa jest na poziomie 100ml na 1000km .Oczywiście gdyby w przejazdach było więcej trasy ze sporymi prędkościami , to na pewno zużycie było by większe . Bo sprawdzając stan oliwy po trasie z ciężką nogą , obserwowałem lekko bardziej zdecydowany spadek oliwy . Dlatego domniemam ,iż powodem zmiany lepkości oleju we Francji z 5W40 na 10W40 było to ,iż przy założeniu większej ilości pokonywanych tras przez drugiego właściciela ,w silniku były większe ubytki oleju . Lub taki został mu doradzony w serwisie ,albo poprostu miał być tańszy . Jednak jak sadzę decyzja ta była pochopna i zbyt wczesna ,biorąc pod uwagę standard zużycia oleju w granicach 0.5 litra na 1000km , normy strikte dla mojego silnika nie znam ponieważ nie ma jej w instrukcji .A centrala informacje podała ogólną dla wszystkich Nissanów , bo nawet po reklamacji te ich spec działy odpowiedzi nie dały , co do tego silnika . Info z ASO było takie , że te silniki lubią połykać ,pewnie skala rośnie wraz z kręceniem mocniejszym .Na oleju RP ubytki są o jakieś 1/3 mniejsze .

Olej 10W40 Motul 4100 jest hydrokrakingowanym półsyntetykiem ,natomiast olej 10W40 Royal Purple jest pełnym syntetykiem PAO . Ale zastanawiam się czy ten olej nie jest jedną wielką amerykańską reklamą . Choć jednocześnie po zmianie z Motula na RP , sporo odczuć się poprawiło .

Obecna specyfika to 3/4 miasto 1/4 trasa , oraz od okolic 7000km do 10000 rocznie . Wiem zaraz powiecie po co komu takie auto, żonie się podobał i nim lata , dalej był koniec gadki .
SAM_6452.JPG

Nie chcąc stosować płukanek i przechodzić na 5W , chciałem polepszyć dla silnika od wewnątrz lejąc olej o lepszych parametrach . Taki który lepiej ochroni turbo , mniej po sobie zostawi , a zarazem lepiej popłucze . Oraz szybciej popłynie/dopłynie w zimowe starty . Sprawdziłem metodą chałupniczą że olej tej samej lepkości RP szybciej płynie w ujemnych temp. i warunkach od Motula średnio o 5s .

Szukając tu potwierdzenia słuszności wyboru oleju RP do tego silnika ,napotkałem brak wiedzy co do tej marki . Dlatego chciałbym się dowiedzieć jakie są alternatywne wybory , godne polecenia przez kolegów znawców olejowych ,odpowiednio dobranej oliwy . Jeśli czegoś jeszcze brakuje z info. to proszę pytać .
 
Pełna zgoda, ale nie ma co popadać w paranoję i dolewać po setce np. raz na 2-4 tygodnie
Pewnie, mam tu na myśli docelowy stan na przykład po wymianie oleju i przy założeniu, że go za bardzo nie ubywa.
 
Oczywiście jak silnik nie łyka ,to nie zaglądam co tydzień i nie dolewam małych ilości .

Jak dla mnie osobiście ,łatwiej jest od stanu MAX zaobserwować spadki niż ,po kolejnych spadkach od MAX , mniejszy błąd pomiaru będzie .

Ale jeśli wiem ,że silnik łyka , a do tego zaszły zmiany takie jak inny olej ( Motul/RP) ,lub jak teraz 5W40 i AR2300 , to muszę zaglądać co tydzień . Po to by wiedzieć co się dzieje i aby nie strzelać danymi z kosmosu . Oleju Specol jeszcze nie uzupełniałem , bo stan oleju z AR2300 celowo był zrobiony lekko nad MAX . Wystarczy aby nie polegać na komunikatach elektroniki ,typu kontrolka czy napis ,tylko samemu częściej to sprawdzić , bo może być nieco za późno . Jak widać po danych , w moim silniku na MIN oleju jest już sporo mniej niż pod MAX . Długiego latania ze stanem MIN , mimo kwalifikacji jako jeszcze OK ,silnik raczej nie wybaczy .

Nie zdziwił bym się tu , na częste dolewki oleju , bo gdzie indziej w wątkach olejowych pisze się o mani olejowej a tym bardziej na tym forum, takie coś mogło by uchodzić za normalkę .


Jedni tylko jeżdżą ,inni wiedzą czym jeżdżą.
Jedni polegają na elektronice i pod maskę nie zaglądają , inni lubią pod maską popatrzeć ,choćby na podstawy .
Jedni dbają o to co mają , inni o swoje nie dbają ,tym bardziej o czyjeś .
Jedni mówią auto jest tylko do wożenia du..., inni to moja bryka .
Jedni tylko ASO ,inni co tylko się da to sami .

Ile ludzi tyle typów i przypadków , co traktowanie to identyczny silnik może inaczej się spisywać .
 
Last edited by a moderator:
Nie pisałem tego wcześniej .

Na oleju 10W40 Motul tego nie było ,na poprzednim 10W40 ? FeuWert też nie było, a na oleju 10W40 Royal Purple nie od razu ,ale w miarę czasu zaczęło się pojawiać . Takie rozchlebotanie czegoś , wciśnięcie sprzęgła w jakimś stopniu to uciszało (tylko na czas wciśniętego sprzęgła), a przegazowanie uciszało całkiem. Pojawiało to się po ostrzejszej jeździe ,lub po większej ilości km . Zauważyłem też ,że ustawienie auta ( przechył w tą czy w tamtą ) i ogólnie nierówności ,w tym miało znaczenie .Początkowo myślałem o skrzyni ,dlatego wymienię w niej olej . Ale dźwięki dochodzą raczej od drugiej strony ,gdzie jest łańcuch .Obecnie na Specolu 5W40 jest to raz słyszalne raz nie , z tendencją coraz rzadziej.

Czy to może być LSPI ,w związku z dużą ilością siarki w oleju RP ?
O ile LSPI tak się objawia .
 
Szukałem tutaj analizy Elf Evolution 900 SXR 5W40 ,ale nigdzie nie natrafiłem , jest tylko Total . Czy ktoś wie gdzie można takową znaleźć ?

Pytałem u producenta i otrzymałem taką odpowiedź :

"
Tak, olej SXR jest wyższej jakości niż NF. Posiada wyższą specyfikację API SN, niższą temperaturę płynięcia, wyższą temperaturę zapłonu oraz wyższe aprobaty Mercedes Benz (nadaje się do samochodów AMG) oraz Porsche.

Żaden z tych olejów nie posiada specjalnych właściwości przeciwko LSPI (nie były przeprowadzane testy). Ten parametr został ujęty dopiero w specyfikacjach API SN PLUS oraz najnowszej SP a także ILSAC GF-5 i GF-6x. Specyfikacje ACEA nie uwzględniają tej właściwości.

Obydwa oleje są na mieszaninach olejów HC-HI oraz PAO oraz olejów z gr. V. Z kart MSDS można wyczytać, że SXR zawiera HC-HI do 50% natomiast NF do 70%. Obydwa oleje są olejami „normalno-popiołowymi” więc zawartość popiołów siarczanowych wynosi ponad 1%. Skład dodatków jest jednak tajemnicą przedsiębiorstwa."
 
Sam to pisałeś czy jednak ktoś w Elfie zabalowal i go poniosło ?
Skąd pomysł zalania Elfa skoro Royal Purple już u Ciebie gościło ;)
 
Nie wymyślił bym tego sam , to odpowiedź pana Technical Support Engineer.
A wedle Ciebie z czym przesadził ?
Tylko rozpatruję coś na docelowy i nie ma porównania w Elf bo analizy brak tutaj chyba .
Ten Elf był polecany tutaj .
 
@Skiper analiza jest dostepna na rosyjskim forum. Ten olej jest mieszanina III-ciej grupy, to takze dotyczy NF. Odnosnie MSDS to tez nie takie oczywiste, bo tam mozna tylko wyczytac oleje bazowe o lepkosci <20,5 cSt, ogolnie substancje, ktore sa uznane w UE za niebezpieczne. Sklad dodatkow nie jest tajemnica pakiet Infineum P6660 i zapewne blenduja wedlug przepisu Infineum, wiec do tego takze od nich wiskozator SV263L. To jest typowa masowka.
 
Czyli Pan z Total wyczytuje z kart coś więcej niż tak naprawdę tam widać ?
Kłamie dosłownie ,czy kluczy ?

O Infineum pan nie wspomina ,albo nie wie, albo nie powie .

Odnośnie NFP 75W80 był bardziej wylewny ,a teraz zrobił się tajemniczy . Kolejna odpowiedź i pewne propozycje od tego pana padły ale o 5W30.
"
Do przeciwdziałania LSPI nie tylko skład pełni ważną rolę, ale przede wszystkim lotność oleju. Zjawisko LSPI polega na przedwczesnym spalaniu oparów oleju w komorze spalania. Do tego potrzebne są bazy olejowe bardzo wysokiej jakości.
W naszej gamie oleje o specyfikacjach zmniejszających zjawisko LSPI to Quartz Ineo MC3 5W-30 oraz 9000 Future FGC 5W-30.

Olej HKS G-310 5W-30 w karcie MSDS podaje ok 50% baz HC-HI pochodzących z ropy. Ineo Long Life 5W-30 podobnie. Trzeba jednak pamiętać, że nie wszystkie produkty ropopochodne są uznawane za niebezpieczne i nie muszą być zawarte w kartach MSDS.

Total korzysta z różnych dostawców dodatków, ale nie jest podawane do wiadomości kto dostarcza do jakiego oleju.

Jeżeli zależy Panu na niskiej zawartości popiołów może Pan poszukać olejów o specyfikacji RN17, które są wstecznie kompatybilne z normami RN0700 i RN0710. Niedawno wprowadziliśmy do oferty olej EVOLUTION FULL-TECH R 5W-30, natomiast w ASO są dostępne oleje EVOLUTION R-TECH ELITE 5W-30. Są to oleje ACEA C3 o obniżonej ilości popiołów siarczanowych, fosforu i siarki."
 
Czyli Pan z Total wyczytuje z kart coś więcej niż tak naprawdę tam widać ?
Przeczytaj uwaznie co napisalem. MSDS sluza dla chemikow itp. zeby wiedziec z jakimi niebezpiecznymi substancjami ma sie do czynienia.

Odnosnie LSPI jest watek, sa nawet dowody (badania), ze IV-ta i V-ta grupa sa bardziej podatne na przedwczesny zaplon.
Post automatically merged:

 
Dobra i tak nie czaję bazy . Nie wiem ten pan jest chemikiem i pisze co tam widzi , czy nie jest chemikiem i zmyśla .
Jak możesz to zamieść link analizy tego oleju .
 
MSDS to karta substancji niebezpiecznych. Nie służy do identyfikacji składu ale dla osób mających częsty kontakt z substancją jako informacja o sposobie transportu, przechowywania, dla służb do ewentualnej neutralizacji i tak dalej. W razie wypadków także jako informacja o tym jakie mogą być straty środowiskowe i jak ratować ludzi/zwierzęta.

Producenci umieszczają najczęściej wymagane minimum (chociaż czasami więcej) i czasami jest olej bazowy, a czasami nie. Zależnie od tego czy przepisy na danym rynku uznają go za substancję którą trzeba w MSDS wymienić.
 
Do czytania już mam , ale chodziło mi raczej o ocenę czy pan z Total/Elf leje gdzieś wodę czy nie . Takie wasze uwiarygodnienie dla mnie tego co mi pisze . Ale już bastuje , bo znowu będzie że gówno burza się robi .
 
@Skiper to apel do Ciebie abyś odpuścił bramy tego forum, bo jesteś gorszy niz baba, podziwiam chłopaków że jeszcze Ci odpowiadają na twoje pytania ..

Pan z Total/Elf pisze Ci to co widać z karty, reszta nawet jest mu niepotrzebna, a my również możemy gdybac co tam jest, bo zwykła analiza nie udzieli wszystkich odpowiedzi na twe pytania
 
Jeżeli chodzi o LSPI to trochę bajeruje, trochę nie. Nie bez przyczyny na LSPI podatne są uturbione silniki z bezpośrednim wtryskiem - pary oleju z turbiny i odpowietrzenia układu korbowego robią swoje. Sama lotność baz raczej wiele wspólnego z tym nie ma, w każdym razie nie spotkałem się z takim stwierdzeniem w żadnym opracowaniu dotyczącym LSPI. Zazwyczaj wspomina się o składzie dodatków, a nie o oleju bazowym.
 
@Skiper to apel do Ciebie abyś odpuścił bramy tego forum, bo jesteś gorszy niz baba, podziwiam chłopaków że jeszcze Ci odpowiadają na twoje pytania ..

Pan z Total/Elf pisze Ci to co widać z karty, reszta nawet jest mu niepotrzebna, a my również możemy gdybac co tam jest, bo zwykła analiza nie udzieli wszystkich odpowiedzi na twe pytania

Ok Ty tu jesteś dłużej ,masz rację ,ale ja tak tu czytając wyczytałem też i do Ciebie zarzuty o gówno burzę , więc .

Nie wiem wszystkiego fakt , ale Ty zachowujesz się jak byś wiedział wszystko i gardził tymi co nie wiedzą tyle .Za chwilę napiszesz ,że ja coś tam i do zamknięcia , ja tylko bym chciał jak ktoś tu odpowiada aby pisał pełne myśli . Nie mam tyle wiedzy by czytać między wierszami ,waszą łacinę . Więc mam do Ciebie prośbę ,jak tu piszesz to dosadnie albo wcale , lepsza pełne info niż domysły . Nie pełne odpowiedzi ,rodzą domysły i kolejne pytania , przy mniejszej wiedzy .

Jeśli zwykła analiza nie odpowiada na pytania , to po co te wątki olejowe z analizami zwykłymi na początku .
Nie rozumiem takiego stwierdzenia , wiem że te analizy wszystkiego nie pokazują ,ale czy wy zaczynacie wątek o jakimś oleju bez zwykłej analizy , no raczej nie .
 
w związku z dużą ilością siarki w oleju RP ?
Może i nie wiesz wielu rzeczy ,ale ten infantylizm rozwala......
Szukałem tutaj analizy Elf Evolution 900 SXR 5W40 ,ale nigdzie nie natrafiłem
Tu jest tylko nie wiem czy to wystarczy :rolleyes:
Skoro jak widać nie wiesz co do czego, to karty MSDS do niczego się nie przydadzą, więcej....tam i tak już wiele nie ma....
Odnośnie NFP 75W80 był bardziej wylewny ,a teraz zrobił się tajemniczy .
Bo oczekujesz że ujawni Ci pełny skład oleju a do tego pakiet dodatków i potem opiszesz to na forum do weryfikacji? :rolleyes:

O bazach, dodatkach do nich, analiz olejów z opisem, jest na forum trochę i potraktuj to jako punkt wyjścia do dalszych poszukiwań odpowiedzi na nurtujące pytania, wątpliwości ale we własnym zakresie.....taki challenge dla Ciebie ok?
 
Może i nie wiesz wielu rzeczy ,ale ten infantylizm rozwala...

Nie ja o tym pisałem ,tylko czytałem i powieliłem ,proszę tu się zaczęło "Oleje mniej znane " str 19 post 349 ,351 i dalej nie dopowiedziane .
To co ja miałem myśleć ,że to komplement dla oleju .

Bo oczekujesz że ujawni Ci pełny skład oleju a do tego pakiet dodatków i potem opiszesz to na forum do weryfikacji?
Oczekiwałem bo w przypadku 75W80 był wylewniejszy , różnica jest tylko taka że tamten chciałem kupić ,a o SXR pytać .
A fajnie by było pana złapać na głupotkach , nie gustujecie w obalaniu koncernowej wiedzy .

Skoro jak widać nie wiesz co do czego, to karty MSDS do niczego się nie przydadzą
Tak potwierdzam ,do błędu też się przyznam nie pójdę w zaparte, bo po co udawać kogoś kim się nie jest . Wy to wyłapiecie w trymiga .
Tej analizy mi tu SXR brakuje , można porównać z innymi i popatrzeć na cyfry ,tyle . Specoli obydwu jest ,wydrukowałem , popatrzyłem ,poczytałem i wybrałem , a o SXR biała ściana była do porównania .

O bazach, dodatkach do nich, analiz olejów z opisem, jest na forum trochę i potraktuj to jako punkt wyjścia do dalszych poszukiwań odpowiedzi na nurtujące pytania, wątpliwości ale we własnym zakresie.....taki challenge dla Ciebie ok?

Oczywiście ,dużo czytam tu i porównuję , bez powodu nie pytałem o SXR , po prostu był polecany a odniesienia nie mam ,tyle . Analizy gdzieś tam ,to i olej inny może być ,a po rosyjsku czytać e tam .Wszędzie tu nie byłem , więc zapytałem czy analizy SXR tu gdzieś nie ma . Przez ponowne uwagi jednego ,reszta się zamyka ,ale forum jest od pomagania ,cienka to granica . Nikt nie może wymagać , by nowi wiedzieli od wejścia wszystko ,bo to nie możliwe i po wiedzę na fora się przychodzi i zdobywa . Jeśli jest inaczej to trzeba wprowadzić jakieś testy ,czy egzamin dla nowych chętnych . Czasem myślę ,że lepiej nic nie wiedzieć i lać co popadnie ,łeb spokojny i wyspany . Przychodząc tu miałem inne wyobrażenie , jak bardzo się myliłem , macie wiedzę owszem ,ale znaków zapytania jest tyle samo co u tych bez wiedzy , czyli mnóstwo . Nic tu oczywiste nie jest ino bardziej zagmatwane niestety , wróżby z mniejszej ilości fusuw .

Nie mam ambicji aby wszystko wiedzieć , wystarczy mi 50% wiedzy , wasze pełne rady i wskazania .
 
Nie ja o tym pisałem ,tylko czytałem i powieliłem ,proszę tu się zaczęło "Oleje mniej znane " str 19 post 349 ,351 i dalej nie dopowiedziane .
To co ja miałem myśleć ,że to komplement dla oleju .
A nie lepiej to zweryfikować? Sprawdzić co to za zjawisko LSPI ?

Oczekiwałem bo w przypadku 75W80 był wylewniejszy , różnica jest tylko taka że tamten chciałem kupić ,a o SXR pytać .
A fajnie by było pana złapać na głupotkach , nie gustujecie w obalaniu koncernowej wiedzy .
Po to są niezależne analizy olejów. Koncerny olejowe nie przekażą pełniej wiedzy....Coca Cola też Ci napisze jaki ma dokładnie skład i patenty?

Tak potwierdzam ,do błędu też się przyznam nie pójdę w zaparte, bo po co udawać kogoś kim się nie jest . Wy to wyłapiecie w trymiga .
Tej analizy mi tu SXR brakuje , można porównać z innymi i popatrzeć na cyfry ,tyle . Specoli obydwu jest ,wydrukowałem , popatrzyłem ,poczytałem i wybrałem , a o SXR biała ściana była do porównania .
Jak pisałem, obok w wątkach jest wsio podane, strawnie i na tacy. Wystarczy aby spokojnie ogarnąć temat.
a o SXR biała ściana była do porównania .
Dałem Ci prosty przykład że nie jest, dla chcącego nie ma nic trudnego.
Analizy gdzieś tam ,to i olej inny może być ,a po rosyjsku czytać e tam
Google translator nie działa albo translatica.pl ? Skoro potrzebowałeś analizę, to ja dostałeś łącznie z opisem. Wszystko tam jest.....ale nie na tacy, minimum zaangażowania od siebie wskazane.
 
Back
Top