• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do Nissan Juke Nismo MR16DDT 200KM.

  • Thread starter Deleted member 55335
  • Start date
D

Deleted member 55335

Gość
Marka samochodu
Nissan Juke Nismo
Budżet/ile litrów
340/4.20
Styl jazdy
Silnik
MR16DDT 1.6 DIG-T
Data produkcji
2013
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Royal Purple 10W40 API SN
Poproszę szanownych kolegów o propozycje dobrej oliwy do tego silnika . Takiej która jest dostępna w pewnym miejscu i w wersji nie podrabianej .

Jednak by świadomość przypadku była większa , muszę naświetlić historii auta streszczenie .

Auto NISSAN Juke Nismo 2013/08 ,147KW 200KM ,silnik MR16DDT (1.6 DIG -T) , napęd przód ,sprowadzony z Francji w 2018r . Tam 2 właścicieli ,a tu ja trzeci .

Z analizy dokumentów.

1 właściciel 3L 5mc i około 57000km
2 właściciel 1R i 31000km

Otóż z posiadanej dokumentacji papierowej wynika ,że auto przez 4 lata do 08/2017 i 74000km miało zalewany olej do silnika 5W40 . Potem z niewiadomych powodów ,we Francji za czasów drugiego właściciela ,został zalany olej 10W40 (brak określonej marki) . Następnie już w Polsce przy pierwszym serwisie w ASO ,przy stanie 93300km , przy mojej nieznajomości marki i wymagań auta ,doradca doradził aby zalać 10W40 Motul 4100 Turbolight . Ponieważ normalnie w serwisie był zalewany olej 5W30 albo 5W40 , nie byłem wtedy w stanie zdecydować o takich zmianach .

Czyli w silniku przez 4 lata i 74000 km był olej 5W40 , dalej przez 10mc i 19000km (74000-93300) był bliżej nieznany olej 10W40 , następnie przez rok i 6300km był olej 10W40 Motul 4100 Turbolight. A obecnie jest olej Royal Purple 10W40 API SN ,przez około 4000km . Ten olej RP był zmieniany dwa razy w odstępie 500km .

Chyba tylko we francy są takie cymbały , pierwszy właściciel wykupił dodatkową gwarancję w sumie na 5 lat ,ale już przy pierwszym serwisie dał dupska i ją stracił ,przekroczył km i mc . Się zezłościł i potem serwisował w FeuWert ,czyli tylko pierwsza oliwa była marki Nissan ,a potem wszystkie do Motula były FeuWert . W wyniku kolejnych działań auto miało 1 serwis za mało .

Wyniki km do mc gamoni z francy przy serwisach :

1. 26400km/17mc - 1 właściciel.
2. 27600km/22mc - 1 właściciel.
3. 20150km/9mc - 2 właściciel.

Na silniku od początku po sprowadzeniu ,po dziś dzień nie ma jakichś śladów zapocenia czy wycieków oleju .Jedynie lekko się natłuszcza przy kolektorze platikowym ,no i na deklu zaworowym była taka mgiełka w około ,ale po wyczyszczeniu obecnie jest sucho jak pieprz . Zużycie oleju Motul ,przy 3/4 miasto 1/4 trasa jest na poziomie 100ml na 1000km .Oczywiście gdyby w przejazdach było więcej trasy ze sporymi prędkościami , to na pewno zużycie było by większe . Bo sprawdzając stan oliwy po trasie z ciężką nogą , obserwowałem lekko bardziej zdecydowany spadek oliwy . Dlatego domniemam ,iż powodem zmiany lepkości oleju we Francji z 5W40 na 10W40 było to ,iż przy założeniu większej ilości pokonywanych tras przez drugiego właściciela ,w silniku były większe ubytki oleju . Lub taki został mu doradzony w serwisie ,albo poprostu miał być tańszy . Jednak jak sadzę decyzja ta była pochopna i zbyt wczesna ,biorąc pod uwagę standard zużycia oleju w granicach 0.5 litra na 1000km , normy strikte dla mojego silnika nie znam ponieważ nie ma jej w instrukcji .A centrala informacje podała ogólną dla wszystkich Nissanów , bo nawet po reklamacji te ich spec działy odpowiedzi nie dały , co do tego silnika . Info z ASO było takie , że te silniki lubią połykać ,pewnie skala rośnie wraz z kręceniem mocniejszym .Na oleju RP ubytki są o jakieś 1/3 mniejsze .

Olej 10W40 Motul 4100 jest hydrokrakingowanym półsyntetykiem ,natomiast olej 10W40 Royal Purple jest pełnym syntetykiem PAO . Ale zastanawiam się czy ten olej nie jest jedną wielką amerykańską reklamą . Choć jednocześnie po zmianie z Motula na RP , sporo odczuć się poprawiło .

Obecna specyfika to 3/4 miasto 1/4 trasa , oraz od okolic 7000km do 10000 rocznie . Wiem zaraz powiecie po co komu takie auto, żonie się podobał i nim lata , dalej był koniec gadki .
SAM_6452.JPG

Nie chcąc stosować płukanek i przechodzić na 5W , chciałem polepszyć dla silnika od wewnątrz lejąc olej o lepszych parametrach . Taki który lepiej ochroni turbo , mniej po sobie zostawi , a zarazem lepiej popłucze . Oraz szybciej popłynie/dopłynie w zimowe starty . Sprawdziłem metodą chałupniczą że olej tej samej lepkości RP szybciej płynie w ujemnych temp. i warunkach od Motula średnio o 5s .

Szukając tu potwierdzenia słuszności wyboru oleju RP do tego silnika ,napotkałem brak wiedzy co do tej marki . Dlatego chciałbym się dowiedzieć jakie są alternatywne wybory , godne polecenia przez kolegów znawców olejowych ,odpowiednio dobranej oliwy . Jeśli czegoś jeszcze brakuje z info. to proszę pytać .
 
Dobra dzięki . Czytać czytać i czytać , obym zrozumiał wszystko , bom zdany na siebie ,paradoks albo biblioteka nowoczesna .
Porady o płukaniu OK, dodatki do paliwa OK ,olej skrzyni OK ,ale o olejach do silnika to taki tunel szeroki jak ch......ra . Myślałem że przyjdę tu z cywilnego tunelu i lejek tu odkryje ,który zawęży drogę do celu .
 
Last edited by a moderator:
@Skiper za dużo kombinujesz szukasz oleju pół roku. Lej olej zgodny z specyfikacją i będzie dobrze.
 
Mam czas i zrobię po swojemu , jak mi się podoba . Nie lubię stać w szeregu , nie jestem jak masy .
Lepiej opisz jak sprawuje ci się Shell 5W30 w Suzuki .
 
Sprawuje się bardzo dobrze, nienmam żadnych zastrzeżeń. Samochód jeździ głównie po mieście. Raz była dolewka okolo 300ml. Mam go zalanego już drugi raz. Wcześniej również HU 5w30 tylko ECT C3.
 
Kuwejt , RU , France ,DE wszędzie zapis ten sam ,różnica na pierwszy wgląd ilość numerów CAS do wyboru . U nas i DE dużo , reszta o połowę mniej . @soszo popatrz na kartę France .
Opera Zrzut ekranu_2020-11-18_075914_www.oilclub.pl.png

Najpierw zamieszczasz taki podpis, a potem wywołujesz do odpowiedzi? :rolleyes:

Wydaje mi się , że "dzielisz włos na czworo". Ja odpuścił bym sobie shell i zajął się Mobil1.
0W30 ESP LV do toyoty i 0W40 ESP X3 do Nissana. Baza GTL+PAO+Estry i +HC. Wszystko jest w MSDS. No prawie, ponoć estry widoczne we widmie FT-IR. Oba oleje mają taki sam zapis w MSDS

MSDS_969534.pdf.png


Ale się nie znam. Napisałem tylko co bym zrobił będąc na Twoim miejscu
 
Podpis jest dla tych ( 3 słowo ) co im się nie podoba co piszę i zgłaszają swoje ale nie poparte paragrafem , zawracają du... innym ,zamiast (ostatnie słowo).
Napisałem popatrz ,w sensie aktualności tego co wstawiłeś , tak by widać było ostatnią wersję MSDS i identyczny zapis w podstawowych kierunkach świata .
Sorry ale z 0W nic nie wybiorę .
 
Po co był C 3 i co skłoniło ku samemu HU.
Był C3 bo wtedy jeszcze nie interesowałem sie olejami jak teraz(C3 silnikowi krzywdy nie zrobi-w ASO taki zalewają). W Instrukcji Suzuki jest tylko klasyfikacji API i lepkość nie ma ACEA. Poza tym ciężko z dostępnością HU 5w30 A3/B4, a wielu sprzedawców nie ma wiedzy twierdzą,że A3/B4 został zastąpiony ECT C3 co jest oczywiście nie prawdą.
 
No to podziwiam dorobek postowy ,skoro w niecałe dwa interwały zrobiony .
Nie wiem o jakiej dostępności piszesz , HU 5W30 A3/B4 na alledrogo u dystrybutora jest dostępne raczej stale , a w jakimś sklepie jest kilka firm które takie produkują .
 
Last edited by a moderator:
U dystrybutora na alledrogo jest zawsze dostępny, natomiast u innych sprzedających nie.
 
Analogicznie jest z Specolem w necie ,poza tu handlowca sklepem 0 , to wymusza zakupy rozproszone . Ale dla mnie OK ,dwa pewne miejsca zakupu oleju . Z właścicielem sklepu Shell na alle.... już 3 x rozmawiałem, normalny człowiek , nie fiu bździu ani ala marketing .
 
Podsumowanie po interwale 5W40 Specol Gold + AR2300 .

Czas : (11/05/2020 - 14/12/2020 ) = 217 dni ,7MC , 5371km .

W trakcie :

AR6900p-max przez 3471km
AR6400p-max przez 433km

Przy 3345km wymieniony sam filtr oleju na nowy ,ponieważ pojawiły się na bagnecie w oleju jakieś plamki ,tak jakby czegoś gęściejszego i ciemniejszego brązowego, które pod palcem normalnie łączyły się z olejem .

Sprawdziłem też , drożność odmy i działanie zaworka PCV zwrotnego/jednokierunkowego , bo wedle Coobcia tu może być przyczyna poborów . Niewłaściwe ciśnienia . Jednak syfu w tym nie było wcale , jedynie szczątkowe ilości oleju . Zaworek działa raczej prawidłowo , to znaczy puszcza z silnika na kolektor dolotowy ,a odwrotnie wcale nic nie puszcza .

Poza jazdą miejską , było 36 jazd dłuższych dla lepszego działania AR2300 .

Tu wyłoniły się takie trzy specyfiki , po których można było wyłapywać jakieś różnice w poborach oleju .
1. Początkowo obwodnica 30-50km , prędkości szarpane , z dużymi różnicami pomiędzy prędkościami .
2. Drogi inne krajowe 50-80 km , stabilne średnie prędkości .
3. Droga S , 100-120km , stałe wyższe prędkości , podnoszone z razu na raz ( 100, 110, 120km/h ).

Cztery dolewki oleju w związku z poborami , to 1070ml .
Po za tym dolewka po wymianie samego filtra oleju to 260ml.
W tym 670ml ( Specol + 2300 zmieszany poza silnikiem w butli 1L ) + 650ml samego Specola Golda 5W40 .Tak wyszło bo nie przewidziałem aby mieć więcej mixu na dolewki .

Specyfika poborów , w tej materii było różnie . Początkowo się zatrzymały , potem były falowe , raz mniejsze raz większe . Był też okres 1mc gdzie na drogach krajowych ,pobory były tyci . Ale jak po tym ruszyłem na drogę S , to pojawiły się od nowa . Czyli sprawdzając po całym tygodniu ,bywało 0/15/17/26/30/45/50/70/80/90 ml ubytku . Większościowy standard to 15 lub 45ml ,po tygodniu i trasie łącznie (150-200km). Pobory jednak nie zniknęły .:(:confused:


Permanentnie , standardowo i zwyczajowo pilnując stanu oleju w punkt MAX , mogę porównać pobory na wcześniejszych olejach do obecnego :

10W40 Motul 4100 Turbo Light , specyfika 3/4 miasto i 1/4 trasa .
1R i 3MC , 6288km , suma dolewek oleju 572ml . Czyli wychodzi 90.97ml/1000km .

10W40 Royal Purple , specyfika 3/4 miasto i 1/4 trasa .
8MC , 3804km , suma dolewek oleju 485ml . Czyli wychodzi 127.50ml/1000km .

5W40 Specol Gold + AR2300 , specyfika 50/50 .
7MC , 5371km , suma dolewek oleju 1070ml . Czyli wychodzi 205.77ml/1000km .
 

Attachments

  • SAM_7736.JPG
    SAM_7736.JPG
    169,6 KB · Odwiedzin: 162
  • SAM_0885.JPG
    SAM_0885.JPG
    931,4 KB · Odwiedzin: 167
  • SAM_1029.JPG
    SAM_1029.JPG
    149,6 KB · Odwiedzin: 157
Last edited by a moderator:
10W40 Motul 4100 Turbo Light , specyfika 3/4 miasto i 1/4 trasa .
1R i 3MC , 6288km , suma dolewek oleju 572ml . Czyli wychodzi 90.97ml/1000km .

10W40 Royal Purple , specyfika 3/4 miasto i 1/4 trasa .
8MC , 3804km , suma dolewek oleju 485ml . Czyli wychodzi 127.50ml/1000km .

5W40 Specol Gold + AR2300 , specyfika 50/50 .
7MC , 5371km , suma dolewek oleju 1070ml . Czyli wychodzi 205.77ml/1000km .

Nie licha historia 😁

Ciekawe jaki wpływ na pobór oleju ma zastosowanie płukanki. Gdyby takie wyniki potwierdziłyby się na oleju solo, forum powinno przeprosić wszystkich "Januszów" stosujących/zalecających oleje 10W40. Nie raz czytałem na forum , że 10Wxx ( czyli wyższa lepkość w 40st) ma znaczenie jeśli chodzi o pobór oleju na zimnym, niedogrzanym silniku ale takie wypowiedzi są szybko rugane. Czy słusznie?
 
nie slusznie. ale nie juz jestem na etapie ze nie kopie sie z koniem.
jedno napisze ze i paramer 10w jak i parametr 40 ma wplyw na lepkosc zarowno w 40 stopniach jak i w 100


Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
 
@soszo myślisz o płukankach do jazdy czy postojowych ?
Silnik w mieście nie ma praktycznie poboru , trasa szybsze prędkości i już są . Jeśli trasa droga krajowa ,szarpana prędkość to mało ,a jak stała wyższa na drodze S to już więcej . W trzeciej części podsumowania dowiesz się o czym zapomniałeś .

Niektórzy z forum i tego wątku powinni przepraszać ,za co , za ryja wyszczekanego .
Poczekaj , to nie koniec podsumowania ,najlepsze przed wami . Jak widać nieliczni połknęli kija ,czytają ale już nie piszą i nie szczekają .

@Karopir ja naprawdę co tydzień oglądam silnik od spodu i nie tylko . Czyli muzyczka ,moja ręcznej roboty mata do fit x 3 ,zszyta razem , czołówka 300lm ,lusterko z antenką i czasu trochę .Newralgiczne punkty sprawdzone zawsze . Od spodu sucho jak pieprz , nie liczę mgiełek na uszczelce pod pod deklem i mgiełki pod kolektorem dolotowym . Mgiełka = coś czego na ciepłym silniku brak ,a dopiero po ostygnięciu jest , ale to pryszcz tyci punkty jak mega drobna rosa .

A teraz druga część podsumowania z trzech części.

Powinienem teraz napisać w podobnej spinie i przy braku zrozumienia tak ,a gu.....o to pomogło panowie doradcy wszechwiedzący . Zastosowałem te trolowe rady i lipa albo zonk , jak kto woli . Może teraz niech się wypowiedzą Ci, którzy tak się w tym wątku burzyli na to czy tamto . Zastosowałem i zweryfikowałem te zalecenia z niedoścignioną precyzją , niech się nikomu nie wydaje ,że ja raz na 6mc bagnet wyjmuje i nie zobaczę różnicy . No sorry gregory nie zemną takie numery . Może wiedzy nie mam ,ale weryfikację ,chęci i upór jak mało kto .

Proszę mi tu nie kasować postów ,ja byłem obrażany wcześniej i nikt wtedy nie reagował . Dlatego ja teraz mam prawo rzucić trochę błota . Skasowanie postu dowiedzie tylko jednemu ,stronniczości . Jeszcze nie skończyłem ,najlepsze zostawiam na koniec CDN.
 
ja nie rozumiem. przeciez na 10w40 masz mniejsze zużycie oleju niz na hiper 5w40 z dodatkiem za drugie tyle.
czyli jednak takie janusze jak ja, maja nieco razcji. chociaz ja tylko trupy uszczelniam grubszym olejem ale metoda jakotako dziala. tylko minus tego taki ze padaja inne rzeczy jak maszyna pali olej



Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
 
Wiesz po 10 latach z dieslem + DPF gdzie przybywało ,to przesiadka na PB i te 90ml na 10W to było dla mnie dużo na początku .
Jak pisałem zapominacie lub nie widzicie czegoś istotnego ,co różnicuje warunki . Zanim wstawię trzecią część podsumowania ,poczekamy trochę , może wszechwiedzący coś rzekną o ile mają odwagę i to nie cywilną tylko forumową .
Ja jeszcze widzę 5W50 i nie zapominam o 10W ,ale te opcje to na końcu w kolejce są .
 
Back
Top