• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej E60 3.0d

Zagro

Użytkownik
Samochód
BMW E60 3.0d
Witam forumowiczów! Chciałbym prosić o poradę w doborze oleju do e60. Silnik jak w opisie, 3.0d, przebieg 330k, jeżdżę nim od ponad ~60 tys km, cały czas lany Motul 5w30, wymiany co 10tys, raz czy dwa razy zdarzyło się 12tys. Auto kupiłem już z wyciętym Dpf i Katem, i przyjechałem nim sporo, dlatego chce wymienić olej na 5w40 albo 0w40 Full Saps. Pytanie tylko, czy warto zmieniać czy zostać przy 5w30? W niedługim czasie auto będzie dość solidnie modzone, Hybryda, większe IC itp, dlatego silnik będzie pracował pod obciążeniem i chce jak najlepszy olej do tego, cena nie gra większej roli. Co do jazdy, pracuje za granica, także większość trasa, weekendowo po miejscu. Nigdy nie pałuje na zimnym, deptam dopiero na ciepłym silniku, dbam o motor. Silnik w świetnej kondycji, nie bierze oleju, nie kopci, nie ma żadnych wycieków. Co do jazdy, wiadomo, lubie czasem jeździć szybko, nawet bardzo szybko, dlatego silnik ma wyzwanie. Wszystkie wymiany robię na czas. Jestem teraz w kropce bo czytałem wiele opinii jakie oleje, każdy poleca co innego, dlatego chce zasięgnąć rady specjalistów, pozdrawiam!
 
Z midsaps'ów, czyli spełniających LL04 za wysoko nie podskoczymy ...
Zastanawiam się nad propozycją fullSaps'a opartego o bazy PAO.
No i nieśmiertelny na tym forum Meguin 0w/5w-40 jako pierwszy wybór mi na klawiaturę się nasuwa ...

Albo Ravenol VST z normą LL01.


EDIT
A Motul jak się Twoim zdaniem sprawdza w tym silniku?
 
Co do oleju bez DPF w końcu jeżdżę także może być sporo popiołów, niekoniecznie musi być LL04. A jeśli chodzi o Motula którego leje aktualnie - przez czas mojego użytkowania, regularne wymiany, interwały max co 3 miesiące bo robię duże przebiegi, nie mam z nim żadnych problemów. Poprzedni właściciel też go lał przez 100kkm. Motor nie bierze oleju, pracuje na nim kulturalnie, ciocia znajomy ma 5w40 i chodzi jak dla mnie ciszej, nie klekocze, chyba ze to mi się wydaje. Ogólnie polecam, gdyby nie to ze szykuje grubsze modyfikacje i mam ciężką nogę to bym został przy Motulu.
 
A co myślcie o tych olejach?
Millers 5w40 EE
Millers 5w40 XF Longlife, nadadzą się? Czy coś innego polecacie? Chce w przyszłym tyg zamówić wszystko
 
Ravenol VST 5W40 to mocny zawodnik i na pewno dobry wybór.
Mobil 1 FS 0W40 też b.dobry olej ale poziom sapsów jeśli się nie mylę jest wysoki i wśród 0W40 szukał bym coś od Penrite, Amsoila, Ravenola czy Eurola. Jak masz diesla i budżet nie ma większego znaczenia to dla poprawy smarowania ale też poprawy czystości i dłuższego zachowania korzystnego współczynnika tbn/tan warto rozważyć dodanie Archoila AR9100.
Ravenol VMP 5W30 + AR9100 też będzie dobrym wyborem bo to mocny olej bazowo na nowoczesnym pakiecie a z AR9100 nie ma się co martwić o ochronę silnika. Choć na trasę bardziej bym się skłaniał w kierunku W40.
 
Co myślicie o takim setupie? Zostało mi ~1500 do wymiany oleju, akurat jak zjadę do Polski będzie wymiana i tak, planuje ostatnie 200-300km zalać AR2820, potem wlać M1 FS0w40 + AR9100 albo 9200v2. Do tego wrzucam komplet filtrów Knecht. Chce zaznaczyć ze jeśli ten olej mi nie spasuje to za następne 10k mogę wlać inny. Tylko czy ten Mobil spełni moje oczekiwania, dotychczas lany był tylko 5w30 także nie wiem jak silnik zareaguje na 0w40.
 
Jednak zmiana planów. Zalewam całość od Ravenol, razem z olejem do skrzyni i do dyfra. Dlatego olej silnikowy wybiorę tez od tego producenta, tylko został ostateczny wybór :
Ravenol VST 5w40
Ravenol SSL 0w40,
Jak już wybiorę, doleje też AR9100, co wybrać , 0 czy 5w?
 
Oba mają fajne parametry na zimno, ja się też kierowałem niskim ccs w przypadku mojego silnika (hydropopychacze, vanosy) i wziąłem Ravenol VST, cisza ;-) ja bym brał ten, który tanszy/dostępny od ręki na już.
 
Witam, chce się podzielić wrażeniami. Gdy pisałem posta wyżej, do zmiany oleju miałem około 2kkm, do starego Motula 5w30 dolałem 250ml AR2300 i przedłużyłem interwał o 3tys, czyli jeździłem na tej płukance ok. 5tys. Dolane od razu 100ml do skrzyni i 80Ml do dyfra bo wymiana niedługo to przepłukam. Auto zaczęło delikatnie kopcić przy redukcji i solidnym bucie, przy odpalaniu na zimnym tez puszczał kłęby, gdzie przed płukaniem nie było takich sytuacji. Dziś zmiana oleju, na rozgrzany olej wlałem AR2820 na 15min, od czasu do czasu gaz, lekko dymiło. Olej zlany z auta - sadza, czarny gesty jak lepik, pare malutkich grudek, bez żadnych opiłków, metali na szczęście, filtr rozcięty po wyjęciu, tez bez żadnych metali i śmieci. Następnie jakiś najtańszy Orlen 5w40, przejechane z 50km na nim, wlane LM2640, ta sama procedura płukania i znów zlany olej - brunatny prawie czarny, czyli jeszcze złapał brudy z silnika. Zalany docelowo nowy Meguin 5w40, razem z AR9100, na 8tys max i zmiana na Enviro+5w40. Przejechane dziś 300km po całej operacji, płukaniu, zmianie filtrów itp. Po wymianie, auto nie kopci, nie puszcza kłębów dymu żadnych. Odczuwam poprawę pracy silnika po tych zabiegach, szybciej jakoś się zbiera, lepsza reakcja i przede wszystkim wyciszyło trochę motor. Dzięki za pomoc i za całą wiedzę zawartą na tym forum, bardzo mi pomogła.
 
Witam ponownie, szykuje się kolejna wymiana oleju, tylko mam teraz problem co wybrać, jako ze idzie zima i teraz raczej nie będę robił tyle trasy co w lecie, nie wiem czy nie wrócić do 5w30, a konkretniej Ravenol VMP. Aktualnie auto zalane Meguinem SuperLeichtLauf 5w40, razem z AR9100, do dyfra i do skrzyni zalany AR2300, teraz wymieniam wszystkie oleje i tak:
Nie wiem czy zostać przy 5w40 czy zejść na 5w30 na zime, ewentualnie 0w40
Do Skrzyni: Fuchs Titan SintoFluid 75w80
Dyfer: Fuchs Titan Sintopoid 75w90
Do Silnika znów mam plan dolać AR9100, czy mogę dodatkowo zalać dawkę LM Ceratec czy to już za duża ilość dodatków będzie? Do Skrzyni i do Dyfra też zalewam AR9100. Czy może zmiksować 9100+ mała dawka 9200v2? Z góry dziękuje za uwagę i odpowiedzi. Pozdrawiam forumowiczów
 
@Zagro tym bardziej, że Meguin bazuje tylko i wyłącznie na PAO. Potencjału takiego oleju pod kątem niskich temp. w Polsce raczej nikt nie wykorzysta.
 
Co w takim razie proponujecie? Przepłukać motor i zalać 5w30? Czy szkoda wypłukiwać, bo już 2 interwały był lany AR9100 a to tworzy powłokę w silniku. Mam 3l jeszcze z ostatniego interwału Meguina, bo kupuje zawsze 2x5l w razie gdyby trzeba było robić dolewki. Trasy będą robione, jednak nie tak często jak w lecie, co 2 tyg 1000km i trochę po mieście. Czy zostać dalej przy 5w40 i zalewać dodatkami, AR9100 jak dla mnie musi być na zimny rozruch.
 
Jak temp. spadnie poniżej - 30°C, wtedy będziesz mógł rozważyć SAE 0W-40. Sprawdza się Meguin w Twojej jednostce napędowej?
 
Na chwile obecną jak najbardziej, już drugi interwał zalewam tym olejem, razem z AR9100 i różnica w pracy silnika i osiągach na duży plus w porównaniu z poprzednim Motulem 5w30. Jako ze mam jeszcze 3l z poprzedniego zakupu, jeszcze ten Interwał zaleje tego Meguina. Teraz pytanie o dodatki, czy jak zaleje całą dawkę 9100 + Ceratec, nie będzie to za duża ilość dodatków w oleju? Razem będzie to prawie pół litra, do mojego silnika wchodzi 7.5l oliwy. A skoro o dodatkach mowa, do dyfra, skrzyni, Ar9100 czy 9200? Czy może mix w mniejszych proporcjach niż te które zaleca producent?
 
@Zagro jaką Ty widzisz różnicę w osiągach powiedz mi....?....
Post automatically merged:

Dwa nie lej Ceratec razem z 9100, nie ma to najmniejszego sensu. Albo jedno albo drugie, oba świetne, oba stosowałem i oba polecam w zależności jak wypada w danym momencie cenowo.
 
Back
Top