• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej E60 3.0d

Zagro

Użytkownik
Samochód
BMW E60 3.0d
Witam forumowiczów! Chciałbym prosić o poradę w doborze oleju do e60. Silnik jak w opisie, 3.0d, przebieg 330k, jeżdżę nim od ponad ~60 tys km, cały czas lany Motul 5w30, wymiany co 10tys, raz czy dwa razy zdarzyło się 12tys. Auto kupiłem już z wyciętym Dpf i Katem, i przyjechałem nim sporo, dlatego chce wymienić olej na 5w40 albo 0w40 Full Saps. Pytanie tylko, czy warto zmieniać czy zostać przy 5w30? W niedługim czasie auto będzie dość solidnie modzone, Hybryda, większe IC itp, dlatego silnik będzie pracował pod obciążeniem i chce jak najlepszy olej do tego, cena nie gra większej roli. Co do jazdy, pracuje za granica, także większość trasa, weekendowo po miejscu. Nigdy nie pałuje na zimnym, deptam dopiero na ciepłym silniku, dbam o motor. Silnik w świetnej kondycji, nie bierze oleju, nie kopci, nie ma żadnych wycieków. Co do jazdy, wiadomo, lubie czasem jeździć szybko, nawet bardzo szybko, dlatego silnik ma wyzwanie. Wszystkie wymiany robię na czas. Jestem teraz w kropce bo czytałem wiele opinii jakie oleje, każdy poleca co innego, dlatego chce zasięgnąć rady specjalistów, pozdrawiam!
 
Wybór masz wbrew pozorom spory. Rozumiem, że masz DPF, więc można poszperać wśród olejów z normami C. Z najwyższej półki i od sprawdzonych firm:

Eneos Sustina 5W-30 / 5W-40
Yacco Galaxie GTS 5W-40
Redline EuroSeries 5W-30 / 5W-40

Solidna średnia półka (nie będzie specjalnie odstawał od powyższych, poziom Ravenola):
Mobil 1 ESP 5W-30
Liqui Moly Molygen 5W-30 (to dość dziwny olej, ale nie narzekałem jak go miałem u siebie ;))


Co do AMG to jest to o tyle ryzykowny wybór, że olej jest krótko na rynku i nie ma testów silnikowych, sama firma też krótko istnieje. To teoretycznie dobre oleje, praktycznie - nie wiadomo. Tutaj niewiele osób ci ten olej poleci, chociaż paru miłośników bawarek z forum go lało i było zadowolonych. Jednak długoterminowego wpływu tego oleju na silnik nie znamy. Inna sprawa że jak się z samochodem nie żenisz to możesz ryzykować, czemu nie.
 
Last edited:
@jerseyAdmin dziękuje za szybką i fachową odpowiedź. Tzn tak, aktualnie nie mam Dpf, dlatego jeżdżę na FullSapsie, poleconym mi zresztą na forum w poście wyżej. Dużo lepsza praca silnika niż na wcześniejszym Motulu 5w30, może to tez kwestia przepłukania, raz ze poszło AR2300 na cały interwał, potem 2x płukany i do każdej wymiany teraz do samochodu wchodzi mi 500ml AR9100. Poprzedni właściciel, lał tylko 5w30 i „dobre jest nic nie trzeba więcej”, ja z kolei inaczej podchodzę, auto użytkuje często, ma służyć jak najdłużej i z waszymi radami wybrałem Meguin i Archoil. Pojeździłem z 40k może na tym setupie i chciałbym jeszcze wyżej iść z olejami. Dlatego chce zmienić dla samej zmiany. Wracając, brak Dpf teraz, będę go zakładał niedługo spowrotem ale jeszcze do tego czasu spokojnie interwał na Meguin. Potem z Dpf już to coś innego muszę szukać, bardzo dobre opinie zbierał Ravenol VMP, do tego AR jakiś i bardzo dobry pakiet wychodzi. Dalej waham się też czy wracać na w30, czy zostać przy w40. Penrite odpada, czytałem forumowy temat to bez szału jak za te pieniądze.
 
Penrite warto lać tylko w wypadku serii 10Tenths. Jeżeli chcesz spróbować czegoś innego niż Meguin, a nie chcesz lać C3 to warto zerknąć na Penrite 10Tenths Premium i Racing (0W-40 w wypadku pierwszego i 5W-30 w wypadku drugiego). Te oleje są warte swojej ceny, Enviro+ i reszta raczej nie.

Co do lepkości to producent dopuszcza obie więc tak na prawdę nie ma to wielkiego znaczenia.

Różnic między mid i full SAPS tak na prawdę nie ma. Po prostu zmieniłeś olej ze średniaka na górną półkę i tutaj jest różnica.
 
Widzę że napinacz już miał dość, wymiana rozrządu w samą porę Słychać było cykliczne cykanie łańcucha?

Ja od siebie polecę Ravenol Vst, również mam taki zalany w tym silniku. Przy -19 odpalanie silnika bez problemu, wrażenie jakby odpalał w dodatniej temperaturze
Zużycia na razie brak, ale przejechałem dopiero ok 3tys. Mnie skusiła przede wszystkim cena w porównaniu do meguina.

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
@fabian88 nic nie było słychać, wymieniłem profilaktycznie bo w poliftowych m57 (Alu blok) nie dają żadnego znaku i strzelają. Wymieniłem zanim zdążył się urwać i uniknąłem kosztów x3. Sam widzisz ze napinacz już był wysunięty na max. Przy okazji można było zobaczyć jak płukanki poczyściły motor, sam mechanik mówił ze jak na ten przebieg to jest nie do wiary.
 
Niestety również posiadam silnik na alubloku Kiedyś w przyszłości zrobię rozrząd, ok 50tys temu po zakupie sprawdzałem stan napinacza przez rewizję w bloku, było wtedy ok- minimalne wysunięcie tłoczka. Jak jest teraz nie wiem, muszę sprawdzić i dam znać

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top