• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej E60 3.0d

Zagro

Użytkownik
Samochód
BMW E60 3.0d
Witam forumowiczów! Chciałbym prosić o poradę w doborze oleju do e60. Silnik jak w opisie, 3.0d, przebieg 330k, jeżdżę nim od ponad ~60 tys km, cały czas lany Motul 5w30, wymiany co 10tys, raz czy dwa razy zdarzyło się 12tys. Auto kupiłem już z wyciętym Dpf i Katem, i przyjechałem nim sporo, dlatego chce wymienić olej na 5w40 albo 0w40 Full Saps. Pytanie tylko, czy warto zmieniać czy zostać przy 5w30? W niedługim czasie auto będzie dość solidnie modzone, Hybryda, większe IC itp, dlatego silnik będzie pracował pod obciążeniem i chce jak najlepszy olej do tego, cena nie gra większej roli. Co do jazdy, pracuje za granica, także większość trasa, weekendowo po miejscu. Nigdy nie pałuje na zimnym, deptam dopiero na ciepłym silniku, dbam o motor. Silnik w świetnej kondycji, nie bierze oleju, nie kopci, nie ma żadnych wycieków. Co do jazdy, wiadomo, lubie czasem jeździć szybko, nawet bardzo szybko, dlatego silnik ma wyzwanie. Wszystkie wymiany robię na czas. Jestem teraz w kropce bo czytałem wiele opinii jakie oleje, każdy poleca co innego, dlatego chce zasięgnąć rady specjalistów, pozdrawiam!
 
@lukaszewski różnica w osiągach to taka ze jak byłem na hamowni i robiłem pomiar, wyszło 226km, 434NM, po wszystkich zabiegach z olejami, płukaniem itp znów na hamowanie, dmuchnęła 232, 452Nm, wiadomo nie są to jakieś nie wiadomo jakie wartości, ale coś jednak więcej. Nic nie dokładałem innego do auta w tym czasie także wnioski nasuwają się same. Wiem ze brzmi to jak cudowne ozdrowienie ale nie mam pomysłu od czego innego mogłyby się tak stać. Dobra, w takim razie do silnika i skrzyni znów 9100, do Dyfra Ceratec.
 
Ta sama hamownia? Ta sama temp zewnętrzna i ciśnienie atmosferyczne? Jeśli nie, to czy hamownia została skalibrowana poprawnie i dociążona? Zmiennych jest zbyt wiele, taki wynik to najczęściej granica błędu pomiarowego 🤷🏻‍♂️ pewnie troszkę mógł kompresji złapać po płukaniu i dobrym oleju, ale nie będę Ci psuć wizji 😁 natomiast takim optymistą to ja przestałem już być kilka lat temu 👍
 
Rzeczywiście, mogło się złożyć na to wiele czynników, w takim razie pomijając osiągi, silnik chodzi ciszej, nie kopci, chyba ze na zimnym przy odpaleniu (brak DPF, Kata). Także tak czy inaczej na plus. Efekty płukania opisałem powyżej
 
@Zagro jeśli szukasz jakościowego moja propozycja to Fuchs Race Pro S 5W30 do cywilnej jazdy a do agresywnej 5W40.

Olej drogi ale wynika to głównie z PRAWDZIWIE syntetycznej formulacji.


Jak poczujesz lekkość pracy silnika na tym oleju już nie wrócisz do innych :)
 
@Pedros zgodnie z moimi informacjami to mieszanina VHVI, PAO i jakiegoś POE. W gruncie rzeczy mało kto się już "bawi" w mieszaninę olejów bazowych tylko i wyłącznie na PAO.
 
Wiadomo, że nie składa się tylko syntetycznej bazy natomiast jego płynność i ochrona daje wyraźne odczucia lżejszej pracy silnika (szczególnie 5W30).

Do swojego pieca w BMW zalewalem 5W40 - bezdyskusyjna różnica na plus.

Płynność oleju niezwykła i jednocześnie ochrona.

Mam tylko nadzieje ze Fuchs składu nie zmienił zapominając poinformować swoich odbiorców.

Olej nadaje się nawet na lekki tor a w normalnych warunkach 8-10kkm.
 
Witam ponownie. Znów szykuje się do wymiany oleju, chce coś zmienić w aktualnym setupie:
Silnik: Super LeichLauf 5w40 + 250ml AR9100
Skrzynia manual: Fuchs Titan SintoFluid 75w80 +150ml AR9100
Dyfer: Fuchs Titan SintoPoid 75w90 + 100ml AR9100.
W aucie zalane mniej więcej dobre rzeczy, jednak chce zmienić na coś innego. Na oku mam tak:
Enviro + 5w40
Ravenol VST 5w40
Do skrzyni chce zalać Ravenol VSG, teraz pytanie, do silnika chce zrobić mix 9100+9200, jakie proporcje użyć? Do skrzyni zastanawiam się czy można bo 9200 nie jest zalecany do przekładni. Do dyfra najprawdopodniej Ceratec.
Zamieszczam pare zdjęć z wymiany rozrządu, widać przy okazji czysty silnik, Ar2300 i 9100 zrobiły robotę. Dobrze kombinuje czy coś byście zmienili w takiej konfiguracji? Pozdrawiam forum.
 

Attachments

  • 5B9FED3E-D154-4516-B36F-55C5D6B5B609.jpeg
    5B9FED3E-D154-4516-B36F-55C5D6B5B609.jpeg
    509,1 KB · Odwiedzin: 177
  • B4750A73-63A8-4BC0-89B5-69941873738D.jpeg
    B4750A73-63A8-4BC0-89B5-69941873738D.jpeg
    458,5 KB · Odwiedzin: 181
  • 2841AF4C-FDFA-4828-A91F-3AE5ABCBCA2E.jpeg
    2841AF4C-FDFA-4828-A91F-3AE5ABCBCA2E.jpeg
    447,6 KB · Odwiedzin: 167
  • 57219642-0E59-4EE7-9CC2-E03782CBD2F5.jpeg
    57219642-0E59-4EE7-9CC2-E03782CBD2F5.jpeg
    422,6 KB · Odwiedzin: 175
  • B6996555-8BF7-47F1-9F72-E66AC86AFE51.jpeg
    B6996555-8BF7-47F1-9F72-E66AC86AFE51.jpeg
    544,3 KB · Odwiedzin: 176
  • 841048EF-3497-4226-A8E2-DC201596610F.jpeg
    841048EF-3497-4226-A8E2-DC201596610F.jpeg
    492 KB · Odwiedzin: 170
  • F7588EF4-F389-40A2-8125-CF2A566D2DD4.jpeg
    F7588EF4-F389-40A2-8125-CF2A566D2DD4.jpeg
    473,7 KB · Odwiedzin: 184
Sprawdza się, to fakt ale moc wzrosła, wiec obciążenie także, silnik ma teraz jeszcze cięższy żywot. Dlatego chciałem sprawdzić inny olej i przy okazji mógłbym się podzielić doświadczeniami jak motor chodzi na innej oliwie. Dwa, ze auto prawdopodobnie będę za granice rejestrował i wymagają tu założenia dpf, także chce olej bardziej przyjazny niedźwiadkom polarnym :) auto dalej użytkowane 50/50 trasa/miasto, wrócić do 5w30? (Ravenol VMP +Ar9100/9200), czy zostać przy 5w40 (trasy latane 180+), dlatego modyfikatory i dodatki jak najbardziej wskazane. Jak zostać przy w40 to jaki przy Dpf?
 
@poziom1989 czyli obecny setup sprawdzi się nawet przy założonym Dpf? Skoro tak zostaje przy Meguinie. Pytanko odnośnie dodatków, AR9100 solo czy mieszać z AR9200? Aktualnie do silnika wlewam 250ml AR9100, chciałem teraz zalać 250 ml AR9100 i 100 AR9200 żeby za bardzo nie rozrzedzać oleju bo w pełnych dawkach to za dużo wychodzi. I czy mogę zalać AR9200 do Skrzyni, producent nie zaleca niby. Prawdopobnie @wlyszkow będzie znał odpowiedź.
Post automatically merged:

@Drymeski co masz na myśli?
 
Sprawdzi się każdy olej spełniający wymogi producenta. Te silniki to nie jest turbina w Airbusie, tylko relatywnie stary diesel na dodatek sądząc z opisu użytkowany zgodnie z przeznaczeniem więc ma lekkie życie.

Jeżeli chcesz zmienić dla zmiany (co dobrze rozumiem bo sam tak robię) to możesz śmiało lać Ravenola. Penrite Enviro+ raczej odradzam. To nie jest zły olej, ale trochę drogi jak na to co oferuje. Dodatki - co kto lubi, ja nie leję i nie polecam.
 
@poziom1989 Znikome, max. 0.5l na 10kkm, chociaż zaraz po płukaniu zalałem 7.5l oleju i po tygodniu wyskoczyła kontrolka ze jest tylko litr oleju. Troszkę się zestresowałem, bo to było pierwszy płukanie i myśle, aha, jak 6 litrów wypił w tydzień to się zaczną dolewki. Dolałem może z 400ml i kontrolka ze olej full, także dziwna sytuacja, może czujnik w misce świruje, może coś innego, na forum czytałem ze paru osobom po wlaniu AR9100 znikło z 0.5l na bagnecie.
@jerseyAdmin rozumiem, podałem tylko Ravenol i Penrite bo na forum większość właśnie te oleje poleca i z tych dwóch chciałem coś wybrać. Kwota nie gra roli a rozglądam się jeszcze za AMG V2, tez dobra oliwa. Ciężko coś wybrać czytając forum bo w każdym wątku można inaczej interepretować dobór, dlatego taki mam z tym problem.
 
Back
Top