• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej napedowy B0 vs B7

U nas w pomorskim też jest dużo stacji Moya.

@PaganAlex Nie cytuj postu pod którym bezpośrednio piszesz. Możesz wstawić znak @nick użytkownika jeśli czesz kogoś powiadomić, że odpisałeś.
 
Last edited by a moderator:
@JohnJohn świadectwa z Moya ON Power B0 są tu gdzieś pozałączane. Jak mi się przypomni to zrobię zdjęcie ON FF na Crabie, ale ta sieć to chyba jedynie w woj śląskim.
@PaganAlex te smarności to tak niemalże na granicy, prócz jednego wyjątku.
No właśnie na bazie Orlenu odbierając Effecta/Verva a za parę dni B0 dostajemy to samo świadectwo jakości. Badanie jest wykonywane szybciej a estry są dolewane podczas załadunku na cysterne więc są to wartości dla bazy przed zmieszaniem więc dla B0. Jedynie liczba cetanowa Vervy jest podwyższona ale zauważcie że nie ma tam dokładnej wartości tylko jest napisane: min 55. Bo niby jak mają to zbadać skoro dodatki są również dodawane przed samym nalewem. Jedynie smarność B7 z Rafinerii odbiega od reszty i jeszcze nie wiem dlaczego. Na rafineri w świadectwie jest to opisane jako metoda B (WSD). Może inną metodą jest to badane a może badają po dodaniu estrów- tego nie wiem ale w tygodniu będę rozmawiał z przedstawicielką i napewno się o to wypytam.
Wniosek jest z tego taki że biorąc na jakiejkolwiek stacji świadectwo jakości to możemy sobie nim co najwyżej D... wytrzeć bo nie odzwierciedla stanu faktycznego.
 
Pozbierałem świadectwa z zeszłego tygodnia dla porównania. Wrzucam do analizy. Zaznaczyłem na żółto liczby cetanowe i smarność jako dla mnie najbardziej istotne parametry. Napiszcie co o tym myślicie.
Ciekawe czy to jest ta sama metoda badania smarności dla B7 Rafineria vs pozostałe. Jeśli tak to jest to gigantyczna różnica.
Co do badania Vervy to bez znaczenia, bo bada się zawartość zbiornika przed dozowanie dodatków, m.in. dodatkowej porcji azotanu izooktylu
 
@sprajt2
Jezeli chodzi o diesla to jeszcze 12-15 lat temu byly sytuacje,ze wytracala sie parafina w okolicach -15;-12 stopni...
Ale od ok. 7-8 lat to juz naprawde szal-cial i nie ma problemow.
Potwierdzam Twoje doświadczenia ale dodam od siebie: czy ten czas 7-8 lat temu nikomu z Was z niczym się nie kojarzy? Bo mnie ewidentnie z likwidacją przez Rząd przemytu oleju napędowego do Polski!
 
Nie ma znaczenia, ze to shell. Po prostu taki wysoki uzysk "cetanow" (prawdopodobnie dzieki 2ehn) zostal zrekompensowany do gornego wymaganego norma poziomu smarnosci.
To jest wlasnie taki przyklad, kiedy (również na naszym forum) ktos sie zafiksuje tylko na jednym parametrze. Ja wole miec paliwo o optywalnych, zrownowazonych parametrach niz takoe, gdzie mam wystrzelony jeden "fancy" parametr, a inne mniej sławne idą juz po granicy.
Post automatically merged:
Pamätáte si, že som vám poslal video o testovaní motorovej nafty na mazanie na „trecom stroji“? Takže tam bol test, kde pridali 2x dávku aditíva na zvýšenie cetánu. Motorová nafta okamžite vypadla z tolerancie mazania.
 
Dokladnie, w pogoni za cetanami nalezy asekurowac czyms smarnosc.
 
Kluczowe tu było: odnoszę wrażenie. Żadna ze stacji nie przechodzi domyślnie na paliwo B0. Już opowiadam z czego wynika to że można trafić w okresie zimowym na paliwo B0. Na bazach paliwowych estry są dodawane do bazy B0 przed samym nalewem. Jeżeli temperatura olej spadnie poniżej -5 stopni to wyłączają dozownik i leją same B0 (Nawet jeżeli estry mają odpowiednią temperaturę to przy temperaturze B0 poniżej -5 już tego po prostu nie wymieszasz. Znam temat ponieważ mam stację Orlenu i zajmuję się hurtowym obrotem olejem napędowym. Paliwa odbieram ze wszystkim baz w Trójmieście i Nowej Wsi koło Bydgoszczy. Też mi się czasami zdaży że odbierając Efectę albo Vervę dostaję bez FAME ale tylko w przypadku kiedy zachodzi wyżej wymienione sytacja lub zdażyło się nawet w okresie letnim z braku estrów. Więc tak jak ktoś wyżej napisał że np. na Moya paliwo może być B0 ale nie musi. Jedynym sposobem, żeby być pewnym że dostaniesz B0 jest kupienie go nie na stacji, tylko u hurtownika. Jest jeszcze jeden aspekt tego dlaczego na stacji prawie nigdy nie dostaniesz B0- nikt nigdy nie wypompowuje zbiorników do zera więc nawet jeżeli czasami zdaży się że na stacje przyjedzie jakaś partia B0 to zostanie ona i tak zmieszana z B7 która już w zbiorniku była. Do sytuacji z mieszaniem estrów z B0 w ujemnych temperaturach oleju dochodzi na bazach paliwowych które domyślnie mieszają estry na zimno. Co innego Rafineria Gdańska która miesza estry na ciepło i jest to najlepsza jakościowo B7 jaką w polsce możemy kupić (Tam nie dochodzi do sytuacji że wleją ci B0 zamiast B7 bo paliwo jest za zimne). Nie ma mozliwości odbioru B0 z Rafinerii Gdańskiej za wyjąztkiem IZ-40. Nikt nie dodaje do oleju napędowego żadnych barwników - są one tylko w opale i oleju przeznaczonym do kutrów.
Oczywiście, że kolor paliwa nam powie najwięcej o tym czy jest to B0 czy B7 (jeszcze nie spotkałem B7 która by była biała. Zawsze jest zółta, albo ciemniejsza albo jaśniejsza ale zawsze żółta). Jeżeli wlałbym rolnikowi który zamówił sobie B0, żółty olej to ostatni raz bym tam był.
Jestem nowym forumowiczem i przez to że niedawno zacząłem mocniej interesować się uszlachetnianiem do was dołączyłem i zgłębiam temat. Ze względu na to że moim zdaniem B7 jest to jeden wielki syf, bawię się w to tylko i wyłącznie na B0 na którym jeżdżę od kilku lat.
I jak ostatnio dostałem świadectwa od mojego dostawcy ON to parametry niskotemperaturowe były lepsze na B7 mieszanej na gorąco (-28)od BO (-22).
A jak jest z „robieniem” Vervy? Na bazie do zwykłej dodawany jest dodatek Multissol ?
 
Energocet bardziej bym obstawiał ;)
 
I jak ostatnio dostałem świadectwa od mojego dostawcy ON to parametry niskotemperaturowe były lepsze na B7 mieszanej na gorąco (-28)od BO (-22).
A jak jest z „robieniem” Vervy? Na bazie do zwykłej dodawany jest dodatek Multissol ?
Oba te paliwa były z tej samej bazy i w tym samym czasie robione badania? Jak od początku listopada zacząłem śledzić temperature blokady zimnego filtra i temperature mętnienia to na różnych bazach były one w innym czasie. Najszybciej miał chyba Orlen 06.11.23.
Do Efecty Powerguard 6122 w ilości około 0,3 litra na m3 a do Vervy Powerguard 6589 w ilości około 1,1 litra na m3 dozowane tak jak estry przed samym nalewem do cysterny. Z tego co mi wiadomo to Shell dodawał jakiś dodatek NEMO chyba czeski w podobnych proporcjach.
 
@PaganAlex Te wartości smarne wyglądają rzeczywiście bardzo źle, na granicy normy, trochę lipa, czyli jednak nic dziwnego, że wycierają się pompy i niszczą wtryski od paliwa. Czyli trzeba lać dodatki bo bez tego słabo szczególnie w nowych autach gdzie jakość wykonania jest średnia.
 
Skąd to wiesz, ze "bardzo zle"? W zakresie normy, czyli co, norma jest zla?
Gorny zakres, ale wciąż w normie. Z drugiej strony, czy zimowe paliwa nie maja wlasnie smarnosci blizej gornej granicy, ze wzgledu na ich odpornosc na nisloe temperatury?
 
Back
Top