• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej napedowy B0 vs B7

Zdaje sobie sprawę jak to sprawdzić ale mam na myśli szerszy widok firmy i jak to się przekłada na sprzedawany rodzaj paliw.
 
Czyli finalnie jednak wychodzi że lepiej zalać B0, z tego co widzę nowego typu wtryski pizeo bardzo nie lubią B7 ze względu właśnie na zwiększony nagar, zauważyłem nawet z filmów autodyżur że auta nowsze jeżdżące na B7 mają częste problemy z układem wtryskowym powodowanym między innymi syfem który się zebrał
 
@jedrek1980 Pracuje lepiej na nowym, vpower mam wrażenie jest kiepski, silnik pracuje twardo i auto jest zamulone, najlepsze jest B0 jeśli masz takie do tankowania gdzieś bo nie osadza się syf w układzie i chyba lepiej sobie radzi z dużą temperaturą
Podobno Moya Power to B0
 
A na marginesie - benzyny E0 są gdzieś do kupienia? Zalałbym do awaryjnego generatora, bo E5 robi mi gluty w gaźniku po kilku miesiącach.
 
Znowu sie zaczyna z Moya i B0 w power.
Moze byc to B0, ale nie musi.
Na dystrybutorze jest napisane B7, to moze tam byc i B0 i B7. Oznaczenie na dystrybutorze oznacza maksymalna liczbe fame, a nie taka jaka tam jest.
 
Jedna ważna rzecz:

- FAME w B7 są bardziej wrażliwe na wilgoć atmosferyczną powodując delikatną dekompozycję ale to nie kluczowe. Woda tworzy odżywkę dla bakterii mezofilnych i które uwielbiają węglowodory i same nie są szkodliwe ale tworzą galaretowaty kożuch, kwasy (korozja) a to jest właśnie zagrożenie.

Mówiąc kolokwialnie, na brudnej stacji można się zarazić. Na szczęście w paliwie są biocydy które kontrolują rozwój tego brudu.

Warto co jakiś czas usuwać wilgoć z układu paliwowego (IPA 1:1000/1:500) a raz na kilkadziesiąt tys. km wlać dodatek z zawierający biocyd (zwłaszcza przed dłuższym postojem).

Najbardziej rozwijają się jeśli na dnie mamy wyraźną granicę faz z wodą.

B0 - jego tez dotyczy problem bakterii.
 
Oglądałem kiedyś reportaż o młodych Niemcach podróżujących VW busem z Berlina przez Azję do Chin i pamiętam, że gdy gdzieś zalali ruską ropę bez żadnych dodatków "uszlachetniających" to im ten ich dieselek i lepiej jechał i lepiej palił na mrozie.
 
@Pedros Pamiętam Orlenie u mnie kiedyś był problem z tankowaniem paliwa, okazało się że jak wyciągali filtry to był tam ogromny glon który blokował przepływ paliwa (nie żartuję) i ogólny syf w zbiornikach, pamiętam że dość długo to czyścili więc jakaś racja w tym jest

@a1410 z tego co rozumiem czysta ropa B0 jest bardziej odporna i lepiej znosi temperaturę, do tego jest bardziej kaloryczna czyli da się odczuć mniejsze spalanie
 
@a1410 z tego co rozumiem czysta ropa B0 jest bardziej odporna i lepiej znosi temperaturę, do tego jest bardziej kaloryczna czyli da się odczuć mniejsze spalanie
O mniejszym spalaniu nikt tam nie wspominał, mówili tylko, że silnik lepiej zapalał, szczególnie na mrozie i był żwawszy
 
auta nowsze jeżdżące na B7 mają częste problemy z układem wtryskowym powodowanym między innymi syfem który się zebrał
Właśnie po to wałkujemy dodatki do ON aby nie obudzić się kiedyś z nieusuwalnym skrzepem w systemie paliwowym.
 
Czyli finalnie jednak wychodzi że lepiej zalać B0, z tego co widzę nowego typu wtryski pizeo bardzo nie lubią B7 ze względu właśnie na zwiększony nagar, zauważyłem nawet z filmów autodyżur że auta nowsze jeżdżące na B7 mają częste problemy z układem wtryskowym powodowanym między innymi syfem który się zebrał
Trochę, a nawet bardzo naciągana teoria.
 
Znowu sie zaczyna z Moya i B0 w power.
Moze byc to B0, ale nie musi.
Na dystrybutorze jest napisane B7, to moze tam byc i B0 i B7. Oznaczenie na dystrybutorze oznacza maksymalna liczbe fame, a nie taka jaka tam jest.
Ostatnio na najbliższej stacji Moya sprawdzałem i nie było to B0. Ogólnie kupienie B0 na jakiejkolwiek stacji graniczy z cudem. Jedyna pewna opcja kupna B0 jest od kogoś kto handluje paliwem hurtowo.
 

Attachments

  • 20230530_154155.jpg
    20230530_154155.jpg
    1,3 MB · Odwiedzin: 87
  • 20230530_154145.jpg
    20230530_154145.jpg
    1,1 MB · Odwiedzin: 83
Ogólnie kupienie B0 na jakiejkolwiek stacji graniczy z cudem.
W żadnym wypadku, ja odnoszę wręcz wrażenie, że w przypadku paliw zimowych, w paliwach premium większość stacji zaczyna przechodzić domyślnie na B0. Cyrkiel bankowo w premium ma B0, Lotosy w Dynamikach miały B0, także można zakładać - rzecz jasna do zweryfikowania - że MOL również w premium może mieć B0, Moya w Powerze też bardzo często, a wg. zapewnień pracowników nawet zawsze, występuje zimą w wersji B0. Na kolor paliwa nie patrz, bo dystrybutorzy, jak i odbiorcy czasami stosują swoje barwniki, jedynie zawartość FAME można stwierdzić na podstawie świadectwa jakości.
 
Ja pisze maila i otrzymuje swiadectwa. Np takie ponizej :
Screenshot_20231126_205618_One Read.jpg
 
Ale to piszesz maila do konkretnej stacji czy jak. Bo dajmny na to tankuje na amici w pabianicach to muszę do nich napisać maila a nie do amic polska chyba? Bo przeciez nie sądzą zeby w Rzeszowie było to samo paliwo co w Gdańsku
 
Mam już drugi bak B0 (arktyczny) i jak co roku spala go ok 10% więcej.
 
Ale to piszesz maila do konkretnej stacji czy jak. Bo dajmny na to tankuje na amici w pabianicach to muszę do nich napisać maila a nie do amic polska chyba? Bo przeciez nie sądzą zeby w Rzeszowie było to samo paliwo co w Gdańsku
To chyba jasne, ze w mailu piszesz, o którą Ci chkdzi staje, ktore paliwo i z jakiego dnia?
 
Back
Top