soszo
Moderator
- Samochód
- Kamiq 1.0 DLAA Micra CR12DE Panda 1.1 Fire
Jak co roku idzie zima i spala więcej, sprawdź spalanie latem na B0 - test będzie bardziej miarodajny.Mam już drugi bak B0 (arktyczny) i jak co roku spala go ok 10% więcej.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
Jak co roku idzie zima i spala więcej, sprawdź spalanie latem na B0 - test będzie bardziej miarodajny.Mam już drugi bak B0 (arktyczny) i jak co roku spala go ok 10% więcej.
Latem B0 nie jest arktyczny. Na B7 jest mniejsze spalanie zimą.Jak co roku idzie zima i spala więcej, sprawdź spalanie latem na B0 - test będzie bardziej miarodajny.
Robić pewnie że robią, ale kto odbiera to już nie jest takie pewne jak rok, czy dwa lata temu. Jak już gdzieś wspominałem od czasu przejęcia terminali przez Unimot jest takie zatrzęsienie cystern, że już ciężko wywnioskować kto komu co wozi.Dalej przecież robią I Z-40, nic się nie zmieniło
Przeżyje te pół litra więcej na setkę, za to mam do -22°C niezmętnione paliwo bez biododatkow.Podobno różnica jest taka, że paliwo arktyczne się robi na etapie produkcji, a zimowe wystarczy na etapie post-produkcji.
Sama kaloryczność nie wynika z bycia B0, czy B7, ale z węglowodorów parafinowych, których znacznie pozbywa się chcąc uzyskać ON arktyczny.
Kluczowe tu było: odnoszę wrażenie. Żadna ze stacji nie przechodzi domyślnie na paliwo B0. Już opowiadam z czego wynika to że można trafić w okresie zimowym na paliwo B0. Na bazach paliwowych estry są dodawane do bazy B0 przed samym nalewem. Jeżeli temperatura olej spadnie poniżej -5 stopni to wyłączają dozownik i leją same B0 (Nawet jeżeli estry mają odpowiednią temperaturę to przy temperaturze B0 poniżej -5 już tego po prostu nie wymieszasz. Znam temat ponieważ mam stację Orlenu i zajmuję się hurtowym obrotem olejem napędowym. Paliwa odbieram ze wszystkim baz w Trójmieście i Nowej Wsi koło Bydgoszczy. Też mi się czasami zdaży że odbierając Efectę albo Vervę dostaję bez FAME ale tylko w przypadku kiedy zachodzi wyżej wymienione sytacja lub zdażyło się nawet w okresie letnim z braku estrów. Więc tak jak ktoś wyżej napisał że np. na Moya paliwo może być B0 ale nie musi. Jedynym sposobem, żeby być pewnym że dostaniesz B0 jest kupienie go nie na stacji, tylko u hurtownika. Jest jeszcze jeden aspekt tego dlaczego na stacji prawie nigdy nie dostaniesz B0- nikt nigdy nie wypompowuje zbiorników do zera więc nawet jeżeli czasami zdaży się że na stacje przyjedzie jakaś partia B0 to zostanie ona i tak zmieszana z B7 która już w zbiorniku była. Do sytuacji z mieszaniem estrów z B0 w ujemnych temperaturach oleju dochodzi na bazach paliwowych które domyślnie mieszają estry na zimno. Co innego Rafineria Gdańska która miesza estry na ciepło i jest to najlepsza jakościowo B7 jaką w polsce możemy kupić (Tam nie dochodzi do sytuacji że wleją ci B0 zamiast B7 bo paliwo jest za zimne). Nie ma mozliwości odbioru B0 z Rafinerii Gdańskiej za wyjąztkiem IZ-40. Nikt nie dodaje do oleju napędowego żadnych barwników - są one tylko w opale i oleju przeznaczonym do kutrów.W żadnym wypadku, ja odnoszę wręcz wrażenie, że w przypadku paliw zimowych, w paliwach premium większość stacji zaczyna przechodzić domyślnie na B0. Cyrkiel bankowo w premium ma B0, Lotosy w Dynamikach miały B0, także można zakładać - rzecz jasna do zweryfikowania - że MOL również w premium może mieć B0, Moya w Powerze też bardzo często, a wg. zapewnień pracowników nawet zawsze, występuje zimą w wersji B0. Na kolor paliwa nie patrz, bo dystrybutorzy, jak i odbiorcy czasami stosują swoje barwniki, jedynie zawartość FAME można stwierdzić na podstawie świadectwa jakości.
Jakiś czas temu czytałem, że Circle K odpuścił sobie dystrybucję arktycznego ON (które brał z Lotosu), bo Lotos...hmmm przestał istnieć tak jakby ze swoimi pomysłami w tym temacie włącznie.
To masz rację. Baza Orlenu na początku tego roku stała się bazą Lotosu żeby po paru miesiącach stac się bazą Unimotu. Ciężko to ogarnąć wszystko kto od kogo co kupuje i dalej sprzedaje. Jak to mówią: kto w Polsce mieszka ten się w cyrku nie śmiejeRobić pewnie że robią, ale kto odbiera to już nie jest takie pewne jak rok, czy dwa lata temu. Jak już gdzieś wspominałem od czasu przejęcia terminali przez Unimot jest takie zatrzęsienie cystern, że już ciężko wywnioskować kto komu co wozi.