Triumphator
Moderator
A jeżeli nie spełniają tej samej normy ACEA? Czyli Twoim zdaniem, jeżeli olej spełnia normę np. SN, to nie ma już znaczenia, czy będzie to ACEA A3, czy A5?Na pewno nie tym, że OBA spełniają TĄ SAMĄ normę API SN
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
A jeżeli nie spełniają tej samej normy ACEA? Czyli Twoim zdaniem, jeżeli olej spełnia normę np. SN, to nie ma już znaczenia, czy będzie to ACEA A3, czy A5?Na pewno nie tym, że OBA spełniają TĄ SAMĄ normę API SN
Źródło?Różni się tym że musi pracować w cięższych warunkach lepiej odprowadzać ciepło. Musi posiadać dodatki ep tak jak w olejach przekładniowych i nie może posiadać modyfikatorów tarcia ze względu na sprzęgło.
Źródło?
A jeżeli nie spełniają tej samej normy ACEA?
Masz pierwsze z brzegu i nie truj już.
Jak dobrze by poszukać to można znaleźć olej STOU spełniający API SGWiele motocykli polata na API SG, pamiętaj o tym.
Od razu nic się nie stanie - wiadomo. Niemniej jednak sprzęgło będzie dostawać w doopę - sprzęgło w moto ma cieżko, średnica płyty CD lub mniej a przenosi grubo ponad 100 KM. Ponadto olej do samochodu jest przeznaczony tylko do silnika, a nie dodatkowo do skrzyni biegów i sprzęgła, więc to już o czymś świadczy. Nigdy nie zrozumiem ludzi podcierających się szkłem - lanie oleju samochodowego do moto (chyba, że to moto z osobnymi obiegami oleju) to albo "udowadnianie" czegoś komuś (poprawianie konstruktorów?) albo zwyczajne dziadowanie...Tak samo są ludzie którzy leli samochodowy i nic się nie stało.
Ponadto olej do samochodu jest przeznaczony tylko do silnika, a nie dodatkowo do skrzyni biegów i sprzęgła, więc to już o czymś świadczy.
Nie moc, a moment obrotowy ma w tym przypadku znaczenie.przenosi grubo ponad 100 KM
Dziadowanie? Do 100zł można dostać przecież już bardzo dobry olej w ilości litrów 4.albo "udowadnianie" czegoś komuś (poprawianie konstruktorów?) albo zwyczajne dziadowanie...
Ale producent motocykla wymaga zalania oleju z normą MA. Już Ci wcześniej pisałem, na przykładzie olei samochodowych, że są oleje spełniające te same normy API, ale nie spełniają tych samych norm ACEA, a tych nie możesz sobie dowolnie mieszać, bo zrobisz silnikowi kuku. To samo tutaj, masz oleje z tym samym API, ale są takie, które spełniają również normę JASO, a są takie, które jej nie spełniają.O czym skoro oleje mają spełniać te same normy API?
Coś się tak uczepił tego API?
To widać, że odpisujesz nawet nie czytając postów, bo na temat, który cały czas poruszasz, już ze dwa razy tutaj dawałem odpowiedź, a Ty nadal zadajesz te same pytania.W starszcych motocyklach nie wiem czy MA było wymagane.
Normy są zunifikowane i Ducati, nawet w moto z suchym sprzęgłem, wymaga oleju z normą MA.Nie wiem też jak wyglada kwestia norm w niektorych Dukatach
Wał kardana nie ma nic do rzeczy, bo ma własny system smarowania, do którego zwykle leje się to samo, co do silnika.czy motocyklach z wałem kardana
Dlaczego miał by nie móc? Pisałem przecież, o m.in. Shell Rotella i olejach heavy duty.olej samochodowy nie mógł spełniać równocześnie roli oleju motocyklowego.
Przecież Ci napisałem, że API, to API i nie ma rozdzielności na oleje motocyklowe, bo gdyby tak było, powstała by w tym celu osobna norma. API tyczy się, w tym przypadku, konkretnie silników o zapłonie iskrowym, nikt nie wnika, czy zamontowano go w samochodzie, motocyklu, czy kosiarceale słysze dalej jakieś mantry
A co miało się stać? Oleje motocyklowe, jak ktoś tutaj już odpisał, posiadają dodatki EP, jak oleje przekładniowe i mają ograniczoną ilość modyfikatorów tarcia, ze względu na sprzęgło, a ludzie mimo wszystko dodają do nich AR9100, MoS2, czy inne modyfikatory tarcia i tym motocyklom też się nic nie dzieje. Pytanie tylko, czy nie dzieje się chwilowo, czy długofalowo. Wątpię, aby ktoś testował, jakie są różnice w zużyciu skrzyni biegów i sprzęgła, po przebiegu np. 50.000km motocykla jeżdżącego na oleju moto, do motocykla jeżdżącego na oleju samochodowym, bo...to nie ma sensu, skoro ogólnodostępne są oleje wyspecjalizowane w danej dziedzinie, cenowo nie odbiegające znacznie, o ile w ogóle, od olei samochodowych.Jeden znajomy do bmw gs lał samochodowy latami i nic sie nie stało.
Jak zmieszam C3\C2 z SG to co ma się niby stać...? Nic. Tak samo, jak dodamy olej 4T do samochodowego.są oleje spełniające te same normy API, ale nie spełniają tych samych norm ACEA, a tych nie możesz sobie dowolnie mieszać, bo zrobisz silnikowi kuku.
Starsze konstrukcje miały wymagania takie, żeby olej był w silniku i był przynajmniej SG, lepkość w okolicach 10W40, chyba, że nie ma dostępnego oleju, to sobie wlej cokolwiek do następnej wymiany. Piszę tutaj o takich starszych konstrukcjach, żeby nie było, że wrzucam wszystko do jednego wora.W starszcych motocyklach nie wiem czy MA było wymagane.
Bardzo stare i proste konstrukcje typu Suzuki GN, czy Honda CG i wszystkie pochodne [ w tym taki Romek, jak ja mam] mają w głębokim poważaniu, czy tam lejesz coś z normą MA. Z tego, co udało mi się ustalić, to ludzie się tym nie przejmują i kręcą solidne przebieg na zwykłym oleju samochodowym. Jak te bączki śmigają w Afryce na Boda-Boda, czy po Indiach to myślicie, że tam się ktokolwiek normami przejmuje? Tam problemem czasem jest, skąd w ogóle olej załatwić...bmw gs lał samochodowy latami i nic sie nie stało.
Wał kardana nie ma nic do rzeczy, bo ma własny system smarowania, do którego zwykle leje się to samo, co do silnika.
Dlaczego miał by nie móc? Pisałem przecież, o m.in. Shell Rotella i olejach heavy duty.
Przecież Ci napisałem, że API, to API i nie ma rozdzielności na oleje motocyklowe, bo gdyby tak było, powstała by w tym celu osobna norma.