BartekMakarskiCastrol
Użytkownik
- Samochód
- BMW, X4, 2.0
Bardzo miło mi to słyszeć. Nasza współpraca z Fordem trwa już wiele lat. Staramy się zapewnić najlepszej jakości oleje zarówno na pierwsze zalanie jak i serwis pogwarancyjny. Ford stawia na ochronę silnika nawet już od zimnego uruchomienia dlatego też normy do tej marki są głównie w Magnatecu. Ten był projektowany do ochrony silnika w trudnych miejskich warunkach oraz częstych uruchomieniach. Co do doboru oleju zapraszam Was do skorzystania z naszego dobieraka w którym gwarantujemy poprawny dobór oleju. Nasza baza jest tworzona przy współpracy z producentami aut. https://www.castrol.com/pl_pl/poland/home/car-engine-oil-and-fluids/motor-oil-and-fluids-finder.html. W razie czego chetnie pomogę.@Dawid9595 Turneo 2015 z początku roku jakoś, końcówka 14? Może trafiłeś na taki przejściowy misz masz kiedy Ford przechodził z EURO5 na EURO6, którą normę spełnia Twój? Dla E5 jest 913D, który zastępuje A, B, C, przy czym pomiędzy C i D zmienia się tylko wymóg TBN bodajże, to są oleje FullSAPS, ale układy oczyszcania spalin EURO5 w Fordzie są trochę bardziej...liberalne i doskonale radzą sobie z takim luźniejszym podejściem do ekologii . Norma 950A to zupełnie nowa norma, oficjalnie nie zastępuje ona normy 913 i jest przeznaczona do silników z układami EURO6.
Wg. Forda nie można stosować 950 w miejsce 913, ale ja osobiście mając w zaleceniach 913, bardzo lubię oleje 950, parametrami są moim zdaniem świetne, oleje MidSAPS, KV100 na poziomie dotychczasowych 913, ale KV40 niższe od niejednego SAE20, do tego bardzo wysoki VI i łagodniejsze podejście do układów oczyszcania spalin. Do tego na dedykowanym Castrolu TDCi pracują jak zegarki.