• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Castrol Oleje, dobieraczka - dyskusja ogólna

wszystko o produkatach Castrol

BartekMakarskiCastrol

Użytkownik
Samochód
BMW, X4, 2.0
@Dawid9595 Turneo 2015 z początku roku jakoś, końcówka 14? Może trafiłeś na taki przejściowy misz masz kiedy Ford przechodził z EURO5 na EURO6, którą normę spełnia Twój? Dla E5 jest 913D, który zastępuje A, B, C, przy czym pomiędzy C i D zmienia się tylko wymóg TBN bodajże, to są oleje FullSAPS, ale układy oczyszcania spalin EURO5 w Fordzie są trochę bardziej...liberalne i doskonale radzą sobie z takim luźniejszym podejściem do ekologii 🙄. Norma 950A to zupełnie nowa norma, oficjalnie nie zastępuje ona normy 913 i jest przeznaczona do silników z układami EURO6.

Wg. Forda nie można stosować 950 w miejsce 913, ale ja osobiście mając w zaleceniach 913, bardzo lubię oleje 950, parametrami są moim zdaniem świetne, oleje MidSAPS, KV100 na poziomie dotychczasowych 913, ale KV40 niższe od niejednego SAE20, do tego bardzo wysoki VI i łagodniejsze podejście do układów oczyszcania spalin. Do tego na dedykowanym Castrolu TDCi pracują jak zegarki.
Bardzo miło mi to słyszeć. Nasza współpraca z Fordem trwa już wiele lat. Staramy się zapewnić najlepszej jakości oleje zarówno na pierwsze zalanie jak i serwis pogwarancyjny. Ford stawia na ochronę silnika nawet już od zimnego uruchomienia dlatego też normy do tej marki są głównie w Magnatecu. Ten był projektowany do ochrony silnika w trudnych miejskich warunkach oraz częstych uruchomieniach. Co do doboru oleju zapraszam Was do skorzystania z naszego dobieraka w którym gwarantujemy poprawny dobór oleju. Nasza baza jest tworzona przy współpracy z producentami aut. https://www.castrol.com/pl_pl/poland/home/car-engine-oil-and-fluids/motor-oil-and-fluids-finder.html. W razie czego chetnie pomogę.
 
Bardzo miło mi to słyszeć.
Osobiście lubię oleje Castrola i stosuję je obecnie w większości swojego parku maszyn...ale, jak już jesteście tutaj z kolegą @Paweł Siedlarek, postarajcie się tego nie zmienić przez stosowanie typowo marketingowych zagrywek, bo mam na to uczulenie i sporo, nawet dobrej jakości produktów, nachalny marketing skutecznie mi obrzydził.
Co do doboru oleju
Co do doboru oleju, to jak już znajdujemy się na forum olejowym, to będąc czlowiekiem powiązanym z Castrolem, proszę użytkowników zachęcić w sposób merytoryczny, rozmawiając o technikaliach olejowych, może przedstawiając jakieś testy, badania? Castrol ma jeden z lepszych działów R&D, także raczej na brak materiałów nie możecie narzekać, może, jak w przypadku Eurola, czy Eneosa, podzielicie się jakimiś analizami świeżych olejów, jak robili to ich przedstawiciele?
Bo odsyłanie do "profesjonalnej" wyszukiwarki olejów jest jak strzał z otwartej ręki w twarz dla użytkowników tego forum, może na innych forach, czy grupach FB takie coś się sprawdza, u nas raczej użytkownicy przychodzą po coś więcej.

Pozdrawiam serdecznie.
 
Poziom niewiele wyższy od pana z PMO, aczkolwiek dajmy miłym kolegom z Castrola szansę ;)
 
@BartekMakarskiCastrol jako admin dorzucę od siebie że nachalny marketing to kopanie dołków pod samym sobą tutaj. Wystarczy spojrzeć na PMO i jego (nie)obecność tutaj w poleceniach mimo że oleje są same z siebie ok.

Rzecz jasna nie zabraniamy ale oleje Castrola cieszą się tutaj niejaką estymą, trochę pracowaliśmy z kolegami nad poprawa opinii i szkoda byłoby to zepsuć. Jeżeli chcecie podbudować opinie marki i zwiększyć częstotliwość polecania to polecajcie po prostu konkretny olej i tyle. Zapraszamy też do działu analiz i nie chodzi nam nawet o jakiś udział w zrzutkach czy fundowanie czegokolwiek ale mając dostęp do ludzi "technicznych" moglibyście pokazywać, opisywać czy wyjaśniać co skąd i dlaczego w analizach olejów waszej firmy.

Zdziałacie tym więcej niż typowym marketingiem. Znów spójrzcie na Orlen i Lotos które przeszły z fuj, polskie badziewie i taniocha do bardziej polecanych olejów. Mimo braku marketingu.

I koniec OT bo się któryś moderator zdenerwuje.
 
Co Pan gwarantuje? Na stronie w zakładce Nota prawna>Zasady odpowiedzialności jest napisane, że w zasadzie nic.
Niestety nie mogę się z Panem zgodzić. Nasze narzędzie doboru oleju jest stworzone ściśle wg przekazanych nam norm bezpośrednio od producentów pojazdów, dlatego wskazany w dobieraku olej dla danego modelu pojazdu jest w 100% dopasowany. Nie moglibyśmy sobie pozwolić na błąd w tak powszechnie używanym i transparentnym narzędziu. Jeżeli znalazł Pan niepasujące wskazanie, bardzo proszę o podanie takiego przykładu.
 
Niestety nie mogę się z Panem zgodzić
I vice versa. Skorzystałem. Na przykładzie mojego Hyundai ix20 z zaleceniami z IO na pierwszy wybór jest 5W30 A5 alternatywnie 0/5W40. Natomiast w
dobieraczce Castrol są takie zalecenia - Edge 0W40 A3B4, alternatywnie Magnatec 0W20 API SP i dalej 5W30 C3.
Screenshot_20230829-122741_Samsung Internet.jpg
 
Last edited:
@BartekMakarskiCastrol Ja mogę zgłosić. Wyszukiwarka Castrol podaje olej pierwszego wyboru dla pojazdu Hyundai i10 PA rocznik 2009 1.25 G4LA jako 0W-20 Castrol MAGNATEC STOP-START 0W-20 GF, tymczasem według instrukcji obsługi nie ma mowy o tej lepkości w żadnym wypadku, nawet poza Europą dla tego pojazdu.

Tych przykładów może być więcej. To tylko narzędzie, a nie wyrocznia. Żebyście się pozytywnie wyróżnili, potrzeba więcej niż omawianie kwestii wyszukiwarki, którą notabene wielu producentom olejów dostarczają firmy zewnętrzne.
 
Osobiście lubię oleje Castrola i stosuję je obecnie w większości swojego parku maszyn...ale, jak już jesteście tutaj z kolegą @Paweł Siedlarek, postarajcie się tego nie zmienić przez stosowanie typowo marketingowych zagrywek, bo mam na to uczulenie i sporo, nawet dobrej jakości produktów, nachalny marketing skutecznie mi obrzydził.

Co do doboru oleju, to jak już znajdujemy się na forum olejowym, to będąc czlowiekiem powiązanym z Castrolem, proszę użytkowników zachęcić w sposób merytoryczny, rozmawiając o technikaliach olejowych, może przedstawiając jakieś testy, badania? Castrol ma jeden z lepszych działów R&D, także raczej na brak materiałów nie możecie narzekać, może, jak w przypadku Eurola, czy Eneosa, podzielicie się jakimiś analizami świeżych olejów, jak robili to ich przedstawiciele?
Bo odsyłanie do "profesjonalnej" wyszukiwarki olejów jest jak strzał z otwartej ręki w twarz dla użytkowników tego forum, może na innych forach, czy grupach FB takie coś się sprawdza, u nas raczej użytkownicy przychodzą po coś więcej.

Pozdrawiam serdecznie.
Dziękuję za docenienie naszej marki. Cieszę się, że został wywołany temat marketingu, bo absolutnie nie jesteśmy tu, aby promować nasze produkty i prowadzić sprzedaż. Wprost przeciwnie- jesteśmy tu z Pawłem, pod własnymi nazwiskami, nie ukrywając się lub nie udając, że jesteśmy zwyklymi kierowcami, mówimy otwarcie, że jesteśmy wieloletnimi pracownikami marki, którzy chcą odczarować pewne "legendy miejskie" oraz nieprawdziwe twierdzenia na temat naszych produktów.

Jesteśmy tu od niedawna, więc rozumiem, że nie wszyscy mogą wiedzieć, jakie mamy intencje. Mam nadzieję, że z czasem przekonamy Forumowiczów, że chcemy jedynie pomóc w kwestiach technicznych lub powiedzieć jak poszczególne sytuacje z pojazdem wygladają z perspektywy marki Castrol. Własnie jeśli chodzi o testy, czy konsultacje techniczne- proszę zadawajcie pytania, dawajcie znac, co Was interesuje- nie będziemy znać od ręki odpowiedzi na wszystko, ale tak jak Pan napisał, mamy dostęp do szerokiego grona inżynierów w wielu naszych centrach badawczych w Europie i poszukamy dla Was odpowiednich odpowiedzi lub materiałów. Mamy też gotowwe materiały z testami jak np. tutaj: https://www.castrol.com/pl_pl/polan...advanced-technology/edge-technical-tests.html

Przykro mi, że odbiór wyszukiwarki jest tak negatywny i przepraszam, jesli ktos poczuł sie tym urażony, nie zdawaliśmy sobie sprawy- jest ona bardzo wysoko oceniana przez uzytkowników i bardzo dobrze sprawdza się jeśli ktoś nie wie co zalać w danym momencie. Bierzemy Pana słowa do serca. I od razu zaznaczam, że jeśli ktoś szuka czegos więcej, niech nie boi sie tworzyć nowych wątków i wywoływać nas do tablicy- chętnie poszukamy informacji.

Dodam tylko, że jestesmy pasjonatami motoryzacji i cieszymy się z bycia w Waszym gronie.
 
@BartekMakarskiCastrol jako admin dorzucę od siebie że nachalny marketing to kopanie dołków pod samym sobą tutaj. Wystarczy spojrzeć na PMO i jego (nie)obecność tutaj w poleceniach mimo że oleje są same z siebie ok.

Rzecz jasna nie zabraniamy ale oleje Castrola cieszą się tutaj niejaką estymą, trochę pracowaliśmy z kolegami nad poprawa opinii i szkoda byłoby to zepsuć. Jeżeli chcecie podbudować opinie marki i zwiększyć częstotliwość polecania to polecajcie po prostu konkretny olej i tyle. Zapraszamy też do działu analiz i nie chodzi nam nawet o jakiś udział w zrzutkach czy fundowanie czegokolwiek ale mając dostęp do ludzi "technicznych" moglibyście pokazywać, opisywać czy wyjaśniać co skąd i dlaczego w analizach olejów waszej firmy.

Zdziałacie tym więcej niż typowym marketingiem. Znów spójrzcie na Orlen i Lotos które przeszły z fuj, polskie badziewie i taniocha do bardziej polecanych olejów. Mimo braku marketingu.

I koniec OT bo się któryś moderator zdenerwuje.
Ok, dzięki za te uwagi i za otwartość. Są dla nas cenne. Zastosujemy się do nich. Podtrzymujemy z Pawłem, że nie chodzi nam o sprzedaż tutaj tylko dyskusję i ewentualne udzielanie wsparcia.
 
Czy Castrol (ogólnie) na rynku niemieckim jest lepszej jakości od oleju sprzedawanego na rynku polskim? Krążą takie opinie po forach.
 
Niestety nie mogę się z Panem zgodzić. Nasze narzędzie doboru oleju jest stworzone ściśle wg przekazanych nam norm bezpośrednio od producentów pojazdów, dlatego wskazany w dobieraku olej dla danego modelu pojazdu jest w 100% dopasowany. Nie moglibyśmy sobie pozwolić na błąd w tak powszechnie używanym i transparentnym narzędziu. Jeżeli znalazł Pan niepasujące wskazanie, bardzo proszę o podanie takiego przykładu.
Mnie zastanawia dlaczego dobieraczka Castrol podaje różne wybory w czasie; kilkukrotnie korzystałem z niej i jeszcze 3-5lat temu (nie pamiętam dokładnie) wskazywała dla captur 1.2tce 120KM z 2014r olej 5w40 edge turbo diesel, a dziś dedykowany jest już zupełnie inny.
Poza tym te same silniki (takie same części) są w Dacii, Nissan i Mercedes i wg dobieraczka powinien być zalewany innym olejami.
 
I vice versa. Skorzystałem. Na przykładzie mojego Hyundai ix20 z zaleceniami z IO na pierwszy wybór jest 5W30 A5 alternatywnie 0/5W40. Natomiast w
dobieraczce Castrol są takie zalecenia - Edge 0W40 A3B4, alternatywnie Magnatec 0W20 API SP i dalej 5W30 C3.
View attachment 19016
W tym przypadku dokumentacja producenta – Hyundaia- do tego pojazdu mówi o bardzo szerokich wymaganiach.
W przypadku wymiany oleju co 15 tyś km wskazania to:
API: SL SAE 0W-40
API: SL SAE 5W-40
API: SL SAE 5W-30
ACEA A5/B5-12 SAE 0W-40
ACEA A5/B5-12 SAE 5W-30
CEA A5/B5-12 SAE 5W-40

przy trybie LL:
API: SM SAE 5W-20
ILSAC GF-4 SAE 5W-20
Stąd na podstawie powyższych wymagań dobierak na www zaproponował, takie, a nie inne, akceptowane przez producenta oleje.
 
@R70 Ponieważ dobieraczki producentów oleju bazują na aktualnych zaleceniach producentów aut, a te mogą się zmieniać na przestrzeni lat.
Przykładów jest wiele, choćby silniki 1.6 i 2.0 HDI z zaleceniem ACEA C2 przez PSA i ACEA A5 przez Forda i Volvo. 1.6 THP ma zalecany 0W30 ACEA C1 przez PSA, a BMW do tego silnika każe lać ACEA A3.
Fiat do 1.2 8V najpierw lał 10W40 A3, potem 5W40 C3, a od 2017r 0W20 C5.
 
@BartekMakarskiCastrol Ja mogę zgłosić. Wyszukiwarka Castrol podaje olej pierwszego wyboru dla pojazdu Hyundai i10 PA rocznik 2009 1.25 G4LA jako 0W-20 Castrol MAGNATEC STOP-START 0W-20 GF, tymczasem według instrukcji obsługi nie ma mowy o tej lepkości w żadnym wypadku, nawet poza Europą dla tego pojazdu.

Tych przykładów może być więcej. To tylko narzędzie, a nie wyrocznia. Żebyście się pozytywnie wyróżnili, potrzeba więcej niż omawianie kwestii wyszukiwarki, którą notabene wielu producentom olejów dostarczają firmy zewnętrzne.
Już śpieszę z wyjaśnieniem. Bazujemy na danych bezpośrednio od producentów przekazywanych globalnie, stąd może wynikać, że wymagania uwzględniane w dobieraku są nieco szersze, niż to co jest zapisane literalnie w instrukcjach obsługi. Rekomendowane oleje są jednak w pełni dedykowane wskazanym w dobieraku modelom. Dokumentacja Hyundaia do wskazanego pojazdu to:

Wymiana co 15000 km
OEM recommendation

year-round API: SJ SAE 5W-20
Above -18°C API: SJ SAE 10W-30
Above -13°C API: SJ SAE 15W-40
Above -7°C API: SJ SAE 20W-50
year-round API: SL SAE 5W-20
Above -18°C API: SL SAE 10W-30
Above -13°C API: SL SAE 15W-40
Above -7°C API: SL SAE 20W-50

Use: Normal
Wymiana co: 20000 km
OEM recommendation

year-round API: SJ SAE 5W-20
Above -18°C API: SJ SAE 10W-30
Above -13°C API: SJ SAE 15W-40
Above -7°C API: SJ SAE 20W-50
year-round API: SL SAE 5W-20
Above -18°C API: SL SAE 10W-30
Above -13°C API: SL SAE 15W-40
Above -7°C API: SL SAE 20W-50

Zgadzam się, że nasz dobierak na www jest narzędziem i nikt nie twierdzi inaczej. Pomaga wielu mniej doświadczonym kierowcom w szybkim doborze produktu. Stąd też nasza obecność- moja i Pawła Siedlarka, aby w innych przypadkach wspierać radą lub poszukać odpowiedzi na nurtujące Forumowiczów pytania w naszych centrach technologicznych.
 
Niestety nie mogę się z Panem zgodzić. Nasze narzędzie doboru oleju jest stworzone ściśle wg przekazanych nam norm bezpośrednio od producentów pojazdów, dlatego wskazany w dobieraku olej dla danego modelu pojazdu jest w 100% dopasowany. Nie moglibyśmy sobie pozwolić na błąd w tak powszechnie używanym i transparentnym narzędziu. Jeżeli znalazł Pan niepasujące wskazanie, bardzo proszę o podanie takiego przykładu.
Z całym szacunkiem ale czym się różni wasza dobieraczka oleju od innych? Bo w zasadzie wszystkie dobieraczki są praktycznie takie same i każdy producent/blender może coś takiego napisać. Tu na forum aby przekonać innych do jakości produktów to najlepiej będzie zrobić kilka kompletnych badań jak to swego czasu zrobił Eurol. Wtedy będzie lepszy materiał do dyskusji.
 
Fiat do 1.2 8V najpierw lał 10W40 A3, potem 5W40 C3, a od 2017r 0W20 C5.
Sporą rozpiętość - ale silnik i osprzęt jest nadal ten sam ? Bo widziałem że 5w40 zamieniany jest na 0w20 od konkretnego roku produkcji. A z tego co piszesz, wynika że tylko w związku ze zmianą zaleceń producenta.
 
Dobra, bo widze juz kolejna fale zalewania tematow newsami z castrola. Moze troche konkretów :
unikalną formułą Double Action
Co to jest dokladnie, jak to dziala? Ile interwalow potrzeba, zeby zobaczyc rezultat uzywania? Bo Double Action to ja sie czasami mojej dziewczynie przedstawiam wieczorem pijany, a ona mi rano mowi, ze nie rozumie skąd ta ksywa.
 
Tak, ten sam. Jeszcze przez jakiś czas był zalewany olejem 5W40 i zmienili specyfikację wstecz do konkretnego rocznika na 0W20. Musiały im się cyferki zgadzać, bo zaczęła obowiązywać norma Euro 6.
 
Back
Top