• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Castrol Oleje, dobieraczka - dyskusja ogólna

wszystko o produkatach Castrol
To tak jak z tym, że ten sam samochód z tym samym silnikiem w EU ma zalecaną zmianę oleju co 30 000km, a w USA co 10 000km (przykładowo bo tam są mile jak dobrze wiemy)
 
Osobiście poleciłbym Ci Castrol Engine Shampoo. Jest bezpieczny dla silnika, gdyż nie zawiera rozpuszczalników, a silnie myjący dodatek tzw. PCA (Powerful Cleaning Agent).
Czyli co to jest to PCA? Jest to jakiś związek/substancja chemiczna? Ma swoją nazwę?
Panowie nie karmcie nad tekstami z broszur reklamowych.
 
Czyli co to jest to PCA? Jest to jakiś związek/substancja chemiczna? Ma swoją nazwę?
Panowie nie karmcie nad tekstami z broszur reklamowych.
@soszo PCA jest to forumła oparta na detergentach, która pomaga w usuwaniu szlamu z metalowych cześci silnika. Castrol Engine Shampoo nie zawiera agresywnych rozpuszczalników, co czyni produkt w 100% bezpiecznym. Pełny skład chemiczny produktu znajdziesz w karcie charakterystyki w linku poniżej. https://msdspds.castrol.com/ussds/a...AFAE9456507802588FE00597930/$File/2898240.pdf
 
Dobra, bo widze juz kolejna fale zalewania tematow newsami z castrola. Moze troche konkretów :

Co to jest dokladnie, jak to dziala? Ile interwalow potrzeba, zeby zobaczyc rezultat uzywania? Bo Double Action to ja sie czasami mojej dziewczynie przedstawiam wieczorem pijany, a ona mi rano mowi, ze nie rozumie skąd ta ksywa.
Formulacja olejów GTX zapewnia 25 % przekraczanie wymagań branżowych dotyczących utrzymywania silnika w czystości. Formulacja oleju GTX ultraclean aż o 50%. Nie można jednoznacznie wskazać ile interwałów wymiany oleju jest potrzebnych do wyczyszczenia silnika. Każdy olej powinien zawierać detergenty a więc usuwać zanieczyszczenia, natomiast te zanieczyszczenia cały czas powstają wraz z każdym procesem spalania. Jeżeli interwał będzie bardzo długi to niestety nie wystarczy detergentów na to by usuwać zanieczyszczenia w żadnym oleju, nie wiadomo też od jakiego poziomu zanieczyszczeń startujemy. Wymagania dotyczące utrzymywania silnika w czystości są wymaganiami branżowymi i dostęp do nich ma każdy. My gwarantujemy spełnianie tych wymagań z 25 bądź 50 procentowym zapasem w zależności od rodzaju oleju GTX. Tutaj jest filmik o tym jak to działa nakręcony w ISP-Testing Institute w Niemczech, jednym z największych niezależnych centrów badawczych: https://www.castrol.com/pl_pl/polan...innovation/engine-oil-brands/castrol-gtx.html
 
Z całym szacunkiem ale czym się różni wasza dobieraczka oleju od innych? Bo w zasadzie wszystkie dobieraczki są praktycznie takie same i każdy producent/blender może coś takiego napisać. Tu na forum aby przekonać innych do jakości produktów to najlepiej będzie zrobić kilka kompletnych badań jak to swego czasu zrobił Eurol. Wtedy będzie lepszy materiał do dyskusji.
Nasz dobierak jest oparty o zaleceniach producentów aut. Ciągła współpraca pozwala nam na bieżącą aktualizację katalogu oraz nanoszenie zmiany, których wymaga producent silnika/auta. To bardzo duże i czasochłonne przedsięwzięcie, na które nie wszyscy pewnie mają zasoby i możliwości. Dlatego wielokrotnie powtarzam że dajemy gwarancję poprawnego doboru oleju. Do tej pory od wielu lat nie zdarzyła mi się ani jedna reklamacja. Odpowiedzią na Twoje pytanie jest: nasz dobierak jest aktualizowany codziennie.
Post automatically merged:

Mnie zastanawia dlaczego dobieraczka Castrol podaje różne wybory w czasie; kilkukrotnie korzystałem z niej i jeszcze 3-5lat temu (nie pamiętam dokładnie) wskazywała dla captur 1.2tce 120KM z 2014r olej 5w40 edge turbo diesel, a dziś dedykowany jest już zupełnie inny.
Poza tym te same silniki (takie same części) są w Dacii, Nissan i Mercedes i wg dobieraczka powinien być zalewany innym olejami.
Cześć, to jest bardzo ciekawe pytanie. Dobierak jest oparty o informacje producentów aut i za każdym razem będzie wskazywał dwa produkty, które spełniają normę. Kilka lat temu rozpoczęliśmy globalną współpracę z Renault dlatego np. większyła się liczba produktów, które odpowiadają potrzebom klientów. Zdarza się że norma migruje lub następuje zmiana parametrów- lecz producent zostaje przy tej samej nazwie normy. Zadziało się tak rok temu w BMW LL-04. W takim przypadku norma przechodzi do innego produktu.
Post automatically merged:

Dlaczego do Civic IX 1.8 Castrol dobiera 0W30, choć producent pisze 0W20 bez odstępstw?
Dobierak zawsze pokazuje produkt, który spełnia normę producenta. Mógłbyś napisać więcej danych auta? Sprawdzę to. Potrzebuję rok produkcji, moc.
 
Last edited:
@BartekMakarskiCastrol dalej macie zero reklamacji na dobieraczkę? Mi wskazuje 0W-20, którego producent w żaden sposób nie rekomenduje. W poście z waszym wyjaśnieniem w sumie potwierdzenie braku rekomendacji dla tej lepkości. Bez sensu takie posty pisać i używać takich określeń, które nie są prawdziwe.
 
Nie ma też sensu sprawdzać zaleceń do samochodu każdego użytkownika forum.
 
Chcecie zaistnieć na takim specyficznym forum to dajcie jakieś smaczki użytkownikom - wyniki z labu, zróbcie jakiś konkurs. Dobieraczka to przydatna rzecz, ale tutaj jest wyższa świadomość.
 
Formulacja olejów GTX zapewnia 25 % przekraczanie wymagań branżowych dotyczących utrzymywania silnika w czystości. Formulacja oleju GTX ultraclean aż o 50%. Nie można jednoznacznie wskazać ile interwałów wymiany oleju jest potrzebnych do wyczyszczenia silnika. Każdy olej powinien zawierać detergenty a więc usuwać zanieczyszczenia, natomiast te zanieczyszczenia cały czas powstają wraz z każdym procesem spalania. Jeżeli interwał będzie bardzo długi to niestety nie wystarczy detergentów na to by usuwać zanieczyszczenia w żadnym oleju, nie wiadomo też od jakiego poziomu zanieczyszczeń startujemy. Wymagania dotyczące utrzymywania silnika w czystości są wymaganiami branżowymi i dostęp do nich ma każdy. My gwarantujemy spełnianie tych wymagań z 25 bądź 50 procentowym zapasem w zależności od rodzaju oleju GTX. Tutaj jest filmik o tym jak to działa nakręcony w ISP-Testing Institute w Niemczech, jednym z największych niezależnych centrów badawczych: https://www.castrol.com/pl_pl/polan...innovation/engine-oil-brands/castrol-gtx.html
Aha. Czyli dabul ekszyn to kolejny "zawiązany rękaw białej koszuli" z reklamy proszku do prania.
 
Panowie z Castrola .. bez obrazy ale nic nowego nie wnosicie w forum, a od ludzi prosto z marki oczekuje się więcej. Takie informacje jak te może znaleźć człowiek lekko bardziej zaawansowany niż typowy Jan Kowalski .
 
Algorytm tej "dobieraczki" jest nadal dziwaczny, w stylu "maszyna losująca". Są pewne ekstra "kwiatki".
Np.
Golf III 1993 1H1 1.8 66kw
Rekomendacja Castrol EDGE SUPERCAR 10W-60, bez alternatywnej propozycji 🔥
Wynik jak dla Lamborghini Diablo tyle, że ten ma chociaż w alternatywie Magnatec-a 10W40

Dla japończyków przewijają się głównie te same wyniki czyli:
EDGE 5W-30, 0W30
MAGNATEC 5W30 C3
MAGNATEC STOP-START 0W-20 GF
 
Last edited:
Dorzucę swoje 5 groszy do dobieraczki.

Almera 1.5 dCi: Edge Supercar 10w60 (XD), Magnatec SS 5w30 C3 - ten niby jest ok, bo norma RN17 zastępuje 0700/0710, ale widzę, żeby była wyszczególniona w tym konkretnym smarowidle.

Panda 1.2 60km: 10w40 A3B4 spoko, producent taki zalecał w 2003 roku, ale inne dobieraczki pokazują 5w40 C3, według mnie lepszy
wybór z uwagi na katalizator i apetyt na olej silników FIRE.

406 2.0 HDi: Edge 5w40 A3B4 spoko, alternatywa SS 5w30 C2 - tu proszę o informację, czy norma 2290 zastępuje 2296, ale w IO tego auta były wymienione 5w30 A5B5, więc chyba ok.

C4GP 2.0 HDi: SS 0w30 C2 i 5w30 C2 - bez zastrzeżeń.

Volvo S80 4.4 V8: Edge 0w30 A5B5 - bez zastrzeżeń.

Passat 3.2 FSI: Edge 5w30 LL, 5w40 A3B4, SS 5w30 A3B4 (dlaczego?), GTX 5w30 C3. Producent chyba dopuszcza stosowanie nawet oleju 10w40, ale do auta z dwoma zaawansowanymi katalizatorami chyba głupio jest lać olej AB?

Fiorino 1.4: 5w40 Edge M oraz Magnatec C3 - spoko.

Peugeot 206 1.4: Edge 0w30 i SS 5w30 C2 - chyba ok, ale z fabryki wyjeżdżały na 5w40 lub 10w40 i ponownie moja niepewność co do norm 2290 i 2296.

Peugeot 307cc 2.0 RFJ: Edge A3B4 i Magnatec C3, oba 5w40. Spoko, bo z nieznanych mi przyczyn do tego konkretnego silnika PSA zalecali wyłącznie 5w40 bez żadnych odstępstw. Nawet chyba poprawnie zaleciła Transmax ATF Z do skrzyni AL4.

Focus 1.6 TDCi/HDi: Edge 5w30 A5B5 i Magnatec SS 5w30 A5 - zgodnie z zaleceniami producenta.

Ciekawe :) W zasadzie tylko do Almery mogę się przyczepić, no ale zgodzę się z wyszukiwarką, że ten francuski Diesel o nieokiełznanej mocy 82km w tej budzie na pewno przez kogoś byłby uznany za supercara.
 
Formulacja olejów GTX zapewnia 25 % przekraczanie wymagań branżowych dotyczących utrzymywania silnika w czystości. Formulacja oleju GTX ultraclean aż o 50%.
A jak to się ma do Castrola Edge? Właściwie czym się różnią GTX, Magnatec i EDGE?

Dobierak zawsze pokazuje produkt, który spełnia normę producenta. Mógłbyś napisać więcej danych auta? Sprawdzę to. Potrzebuję rok produkcji, moc.
No właśnie nie - wszystkie Civic VIII i IX 1.8 i Civic X 1,5 turbo mają wg Castrola 0W30 SL, a wg Hondy 0W20, ale w VIII min. SL, a już w IX min. SM.
1693595858317.png
1693595719605.png
 
I zapomniałem o najśmieszniejszym - wbrew własnej dobieraczce - Castrol sprzedawał z logo Hondy 0W20 :)
1693637751701.png
 
Ta dobieraczka to wogóle jakaś porażka. Dla lokalizacji Polska i Niemcy zwraca inne wyniki! Dlaczego?
Drugie pytanie do Panów z Castrola. Dlaczego olej Castrol EDGE 0w30 (ze specyfikacją BMW Longlife-19FE) w Niemczech jest dostępny w opakowaniach 5L (EAN: 4008177024900), a w Polsce tylko 4L (w Polsce o tym EAN: 4008177024900 wogóle olej nie jest dostępny)?
Kolejna ciekawostka dla oleju Castrol EDGE 5W-30 M tabele w kartach oleju w języku polskim i niemieckim różnią się.

Czyżby Castrol wracał do korzeni i mamy tutaj dwa różne standardy jakości?
 
Last edited:
Bo tak ktoś wklepał do bazy? Pytaj Niemców dlaczego mają inaczej. Zwłaszcza że jak sprawdziłem DE i PL dla swojego wozu to PL wypada zdecydowanie lepiej. Poleca tylko oleje pasujące wg instrukcji lub aktualnych zaleceń KMP. Niemiecka poleca chyba wszystko co mają w ofercie, włącznie z 15W-40 A3/B3(!) gdzie takiej lepkości ani normy nie ma nawet w okolicy instrukcji. Tylko "najbardziej polecany" (czyli ten pierwszy) wypada ok dla obu chociaż w oby wypadkach jest inny.

Więc jak już to standard jakości w wypadku dobieraczki jest zdecydowanie na plus dla Polski :p
 
Dobieraczka dobieraczką to ok ,ale na bardziej znaczące pytanie do dziś nie dostałem odpowiedzi.

(Czy Castrol (ogólnie) na rynku niemieckim jest lepszej jakości od oleju sprzedawanego na rynku polskim?)
 
Nic na to nie wskazuje. Szybki przegląd MSDS też nie wskazuje na różnice. O ile robienie różnych olejów na skrajnie różne rynki w sensie UE vs Azja np może mieć jakiś sens bo często robią je lokalne blendownie i niejedna firma tak robi (nawet chwalony tutaj Eneos) dostosowując ofertę do wymagań lokalsów, o tyle w wypadku PL i DE mówimy o tym samym europejskim rynku.

Nie kupuję różnic jakościowych w olejach na wewnętrznym rynku europejskim. Nie mówię, że to niemożliwe, ale wątpię. Jak ktoś ma ochotę to może zamówić litr jakiegoś Castrola z Niemiec to się zrobi analizę porównawczą z olejem kupionym w Polsce.
 
Back
Top