• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Castrol Oleje, dobieraczka - dyskusja ogólna

wszystko o produkatach Castrol
Formulacja olejów GTX zapewnia 25 % przekraczanie wymagań branżowych dotyczących utrzymywania silnika w czystości. Formulacja oleju GTX ultraclean aż o 50%.
A jak to się ma do Castrola Edge? Właściwie czym się różnią GTX, Magnatec i EDGE?
 
Nic na to nie wskazuje. Szybki przegląd MSDS też nie wskazuje na różnice. O ile robienie różnych olejów na skrajnie różne rynki w sensie UE vs Azja np może mieć jakiś sens bo często robią je lokalne blendownie i niejedna firma tak robi (nawet chwalony tutaj Eneos) dostosowując ofertę do wymagań lokalsów, o tyle w wypadku PL i DE mówimy o tym samym europejskim rynku.

Nie kupuję różnic jakościowych w olejach na wewnętrznym rynku europejskim. Nie mówię, że to niemożliwe, ale wątpię. Jak ktoś ma ochotę to może zamówić litr jakiegoś Castrola z Niemiec to się zrobi analizę porównawczą z olejem kupionym w Polsce.
Możesz tego nie kupowac ale takie różnice mogą występowa i w przeszłości wielokrotnie występowały i to sa fakty a nie domysły.
 
Odnosnie dobieraczek zauwazylem tez pewna prawidlowosc: polecane sa tez oleje ze wzgledu na sezon kiedy sprawdzasz.
Np. jak patrzylem na wiosne to wszystkiw firmy proponowały olej 5w30 z odpowiednia norma psa.
A dzisiaj jak sprawdzalem to 0w30 z norma psa.
 
Cześć, serdecznie polecam Magnatec'a jeśli głównie używasz auto w mieście oraz dość często motor jest niedogrzany. Magnatec posiada specjalny dodatek, który przywiera do metali kolorowych, dzięki temu zmniejszasz maksymalnie ryzyko "suchego" startu.
O chłopie. Jak zaczniesz że specjalnymi dodatkami i inteligentnymi molekułami to cie tu zjedzą
 
Moja Giulietta(MA) 100k km jeździła na Castrolu 5w40 C3(najprawdopodobniej Castrol Edge). Ja zmieniłem raz na Motul Xclean 5w40 C3 a obecnie jezdzi na PMO 5w40 C3. Trzymaj się lepkości 5w40 i C3. Marka nieistotna.
Między Specolem a Texaco wybrał Texaco.
PS. Co Cię skłoniło do zalania 5w50?
Do Twojego pojazdu zalecam Castrol EDGE 5W40 M. Oleje z normą C3 to oleje niskopopiołowe, wymagane w nowoczesnych silnikach wysokoprężnych (co oczywiście nie oznacza, że nie mogą być stosowane w turbodowałowanych silnikach benzynowych). Osobiście zgadzam sie z przedmówcami, że olej klasy 5W40 to dobry wybór do tego auta - przy zachowaniu odpowiednich interwałów wymiany zapewni długotrwałą, bezawaryjną eksploatacje.
 
Znowu tu Panowie z Castrola zaczynaja rzucac ogolnikami, jak ktos poprosi o doprecyzowanie, kontakt sie urywa. I tak w cyklicznie.....
@Paweł Siedlarek jak macie rzucac haslami z ulotek z tesco, to serio, lepiej nie piszcie nic.
 
Cześć, już to pisałem powyżej, że różnica w kodach EAN spowodowana jest tylko i wylączenie różnicą w wielkości opakowań. To, że ten olej występuję na rynku polskim w opakowaniu 4l jest podyktowane dopasowaniem do parku samochodowego, który mamy w Polsce. Zapewniam Cię i z pełna odpowiedzialnością mogę powiedzieć, że jest to oficjalne stanowisko marki, że jako Castrol nie prowadzimy dywersyfikacji tych samych produktów na różnych rynkach. Wszystkie produkty posiadające konkretne formulacja, mają dokładnie taki sam skład oraz oczywiście - warunki gwarancyjne.
Post automatically merged:

Cześć, już to pisałem powyżej, że różnica w kodach EAN spowodowana jest tylko i wylączenie różnicą w wielkości opakowań. To, że ten olej występuję na rynku polskim w opakowaniu 4l jest podyktowane dopasowaniem do parku samochodowego, który mamy w Polsce. Zapewniam Cię i z pełna odpowiedzialnością mogę powiedzieć, że jest to oficjalne stanowisko marki, że jako Castrol nie prowadzimy dywersyfikacji tych samych produktów na różnych rynkach. Wszystkie produkty posiadające konkretne formulacja, mają dokładnie taki sam skład oraz oczywiście - warunki gwarancyjne.
Post automatically merged:

Ta dobieraczka to wogóle jakaś porażka. Dla lokalizacji Polska i Niemcy zwraca inne wyniki! Dlaczego?
Drugie pytanie do Panów z Castrola. Dlaczego olej Castrol EDGE 0w30 (ze specyfikacją BMW Longlife-19FE) w Niemczech jest dostępny w opakowaniach 5L (EAN: 4008177024900), a w Polsce tylko 4L (w Polsce o tym EAN: 4008177024900 wogóle olej nie jest dostępny)?
Kolejna ciekawostka dla oleju Castrol EDGE 5W-30 M tabele w kartach oleju w języku polskim i niemieckim różnią się.

Czyżby Castrol wracał do korzeni i mamy tutaj dwa różne standardy jakości?

Cześć, już to pisałem powyżej, że różnica w kodach EAN spowodowana jest tylko i wylączenie różnicą w wielkości opakowań. To, że ten olej występuję na rynku polskim w opakowaniu 4l jest podyktowane dopasowaniem do parku samochodowego, który mamy w Polsce. Zapewniam Cię i z pełna odpowiedzialnością mogę powiedzieć, że jest to oficjalne stanowisko marki, że jako Castrol nie prowadzimy dywersyfikacji tych samych produktów na różnych rynkach. Wszystkie produkty posiadające konkretne formulacja, mają dokładnie taki sam skład oraz oczywiście - warunki gwarancyjne.
Post automatically merged:

Ta dobieraczka to wogóle jakaś porażka. Dla lokalizacji Polska i Niemcy zwraca inne wyniki! Dlaczego?
Drugie pytanie do Panów z Castrola. Dlaczego olej Castrol EDGE 0w30 (ze specyfikacją BMW Longlife-19FE) w Niemczech jest dostępny w opakowaniach 5L (EAN: 4008177024900), a w Polsce tylko 4L (w Polsce o tym EAN: 4008177024900 wogóle olej nie jest dostępny)?
Kolejna ciekawostka dla oleju Castrol EDGE 5W-30 M tabele w kartach oleju w języku polskim i niemieckim różnią się.

Czyżby Castrol wracał do korzeni i mamy tutaj dwa różne standardy jakości?

Cześć, już to pisałem powyżej, że różnica w kodach EAN spowodowana jest tylko i wylączenie różnicą w wielkości opakowań. To, że ten olej występuję na rynku polskim w opakowaniu 4l jest podyktowane dopasowaniem do parku samochodowego, który mamy w Polsce. Zapewniam Cię i z pełna odpowiedzialnością mogę powiedzieć, że jest to oficjalne stanowisko marki, że jako Castrol nie prowadzimy dywersyfikacji tych samych produktów na różnych rynkach. Wszystkie produkty posiadające konkretne formulacja, mają dokładnie taki sam skład oraz oczywiście - warunki gwarancyjne.
Dobieraczka dobieraczką to ok ,ale na bardziej znaczące pytanie do dziś nie dostałem odpowiedzi.

(Czy Castrol (ogólnie) na rynku niemieckim jest lepszej jakości od oleju sprzedawanego na rynku polskim?)
Absolutnie nie ma takiej różnicy. Wszystkie produkty niezależnie od rynku mają dokładnie taką samą formulację.
 
Last edited:
Ta dobieraczka to wogóle jakaś porażka. Dla lokalizacji Polska i Niemcy zwraca inne wyniki! Dlaczego?
Drugie pytanie do Panów z Castrola. Dlaczego olej Castrol EDGE 0w30 (ze specyfikacją BMW Longlife-19FE) w Niemczech jest dostępny w opakowaniach 5L (EAN: 4008177024900), a w Polsce tylko 4L (w Polsce o tym EAN: 4008177024900 wogóle olej nie jest dostępny)?
Kolejna ciekawostka dla oleju Castrol EDGE 5W-30 M tabele w kartach oleju w języku polskim i niemieckim różnią się.

Czyżby Castrol wracał do korzeni i mamy tutaj dwa różne standardy jakości?

Cześć, już to pisałem powyżej, że różnica w kodach EAN spowodowana jest tylko i wylączenie różnicą w wielkości opakowań. To, że ten olej występuję na rynku polskim w opakowaniu 4l jest podyktowane dopasowaniem do parku samochodowego, który mamy w Polsce. Zapewniam Cię i z pełna odpowiedzialnością mogę powiedzieć, że jest to oficjalne stanowisko marki, że jako Castrol nie prowadzimy dywersyfikacji tych samych produktów na różnych rynkach. Wszystkie produkty posiadające konkretne formulacja, mają dokładnie taki sam skład oraz oczywiście - warunki gwarancyjne.
Dobieraczka dobieraczką to ok ,ale na bardziej znaczące pytanie do dziś nie dostałem odpowiedzi.

(Czy Castrol (ogólnie) na rynku niemieckim jest lepszej jakości od oleju sprzedawanego na rynku polskim?)
Nic na to nie wskazuje. Szybki przegląd MSDS też nie wskazuje na różnice. O ile robienie różnych olejów na skrajnie różne rynki w sensie UE vs Azja np może mieć jakiś sens bo często robią je lokalne blendownie i niejedna firma tak robi (nawet chwalony tutaj Eneos) dostosowując ofertę do wymagań lokalsów, o tyle w wypadku PL i DE mówimy o tym samym europejskim rynku.

Nie kupuję różnic jakościowych w olejach na wewnętrznym rynku europejskim. Nie mówię, że to niemożliwe, ale wątpię. Jak ktoś ma ochotę to może zamówić litr jakiegoś Castrola z Niemiec to się zrobi analizę porównawczą z olejem kupionym w Polsce.
Dziekuję za ten głos.
 
Zapewniam Cię i z pełna odpowiedzialnością mogę powiedzieć, że jest to oficjalne stanowisko marki, że jako Castrol nie prowadzimy dywersyfikacji tych samych produktów na różnych rynkach. Wszystkie produkty posiadające konkretne formulacja, mają dokładnie taki sam skład oraz oczywiście - warunki gwarancyjne.
A jak wygląda sprawa produkcji/blendowania tych samych olejów w różnych zakładach?
Bo przecież na drugi koniec Europy nie transportujecie olejów, jeżeli produkowany jest np w PL/DE/...?
Chodzi o naturalne, niewielkie, mieszczące się w granicach tolerancji odchyłki między tlenowniami oraz nawet produktami z tego samego zakładu, ale z innych partii produkcyjnych.
 
Do Twojego pojazdu zalecam Castrol EDGE 5W40 M. Oleje z normą C3 to oleje niskopopiołowe, wymagane w nowoczesnych silnikach wysokoprężnych (co oczywiście nie oznacza, że nie mogą być stosowane w turbodowałowanych silnikach benzynowych). Osobiście zgadzam sie z przedmówcami, że olej klasy 5W40 to dobry wybór do tego auta - przy zachowaniu odpowiednich interwałów wymiany zapewni długotrwałą, bezawaryjną eksploatacje.
Dziękuje za cenną poradę ale nie skorzystam.
 
O chłopie. Jak zaczniesz że specjalnymi dodatkami i inteligentnymi molekułami to cie tu zjedzą
No, ale jeżeli tym właśnie się wyrożnia, że posiada właściwości dające wartość dodaną, to pytanie jak inaczej to nazwać. Oleje różnych producentów posiadają różne dodatki, o różnych właściwościach. Nie mam zamiary opowiadać o magicznych cechach, tylko udokementowanych właściwościach podczas testów np.
 
Znowu tu Panowie z Castrola zaczynaja rzucac ogolnikami, jak ktos poprosi o doprecyzowanie, kontakt sie urywa. I tak w cyklicznie.....
@Paweł Siedlarek jak macie rzucac haslami z ulotek z tesco, to serio, lepiej nie piszcie nic.
Słuchajcie, szukamy dialogu. Nikomu nic nie chcemy udowadniać, ani namawiać do pokochania produktów marki Castrol. Jesteśmy tu po to, żeby wymienić się doświadczeniami, ewentualnie zebrać trudniejsze pytania, na które nie znamy od ręki odpowiedzi i znaleźć na nie odpowiedzi. Staramy się udzielać na różnych forach, ale nie jest to element naszej codziennej pracy, więc nie gniewajcie się jak nie odpisujemy regularnie. Jeżeli uważacie, że coś jest "hasłem z ulotki" to dajcie nam znać, zadajcie konkretne pytanie- obiecuję, że poszukam i się odezwę.
 
Pytalem Was ostatnio, co kryje sie pod haslem dual action. Co to konkretnie jest. Odpowiedzi nie otrzymalem.
 
No to ja zadaję: czym różni się olej przeznaczony dla silnika Diesla? Tylko konkrety, bez "inteligentnych molekuł".
 
zadajcie konkretne pytanie- obiecuję, że poszukam i się odezwę.
 
Nie wiem czy to trudne pytanie, może nawet cos na forum przeoczyłem, ale w internecie nie sposób mi znaleźć informacji na temat oleju Castrol 0W20 Magnatec Diesel, informacji jaki to ma:
- HTHS
- NOACK
- TBN
 
Szukałem na stronie Castrola olej z normą BMW Longlife-17Fe+ i też nic nie znalazłem. Na innych stronach też nic.
 
Cześć, już to pisałem powyżej, że różnica w kodach EAN spowodowana jest tylko i wylączenie różnicą w wielkości opakowań. To, że ten olej występuję na rynku polskim w opakowaniu 4l jest podyktowane dopasowaniem do parku samochodowego, który mamy w Polsce. Zapewniam Cię i z pełna odpowiedzialnością mogę powiedzieć, że jest to oficjalne stanowisko marki, że jako Castrol nie prowadzimy dywersyfikacji tych samych produktów na różnych rynkach. Wszystkie produkty posiadające konkretne formulacja, mają dokładnie taki sam skład oraz oczywiście - warunki gwarancyjne.


Dziekuję za ten głos.
Ja rozumiem, że staracie się trzymać tych samych nazwijmy to formulacji dla tego samego produktu ale wiem jak w praktyce wygląda Rynek i wiem, że nie da się we wszystkich zakładach robić zawsze dokładnie ten sam produkt a nawet w nazwijmy to "swoich" zakładach produkt może różnić się w zależności od tego kiedy został wyprodukowany. Różnice mogą wynikać choćby z dostępności baz czy pakietu dodatków. Jak na rynku jest problem z pakietem dodatków pod daną normę od dostawcy x a aprobatę ma również dostawca Y to się bierze pakiet od dostawcy Y. Bazy olejowe też muszą spełnia określone kryteria co nie znaczy, że tak samo klasyfikowane bazy nie mogą się od siebie różnić w zależności od miejsca pochodzenia. Nie ma w tym ani niczego nadzwyczajnego ani niczego złego ale z tym dokładnie takim samym składem to jest to wg. mnie uproszczenie.
 
Back
Top