• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oleje Motul - dyskusja ogólna

  • Thread starter Deleted member 6544987
  • Start date
D

Deleted member 6544987

Gość
Dyskusje o olejach tej marki często są wplatane w różne wątki.
Marka kojarzy się dobrze, ma dobre opinie, ale często pojawiają głosy, że to już nie nie to, co dawniej.

Osobiście mam jeden interwał 10 tys km na Motulu Eco Lite.
W odniesieniu do OEM GM subiektywnie różnic nie zauważyłem.
Poboru oleju, jak na GM nie było, tak na Motulu również stan utrzymywał się jednakowy (OK, może 200ml zeszło na 10 tys km - 2-3 mm na bagnecie).
Analizy jednak nie zrobię bo w serwisie młody pracownik "zapomniał o podstawieniu pojemnika pod strumień oleju" ...
 
Czy ten X-cessa gen 2 można już gdzieś dostać? I czym będzie się wyróżniał w stosunku do poprzednika?

Na szybko widzę wysoki indeks lepkości w karcie (181) i wyższy HTHS, tu 3,8, w poprzedniej generacji 3,7.
 
Analiza by się zdała czy aby zmiana nie dotyczy pakietu, bazowo też może być choć imho wątpię aby to było coś radykalnego. Motul PL powinien mieć info od kiedy i gdzie można kupić, a może jeszcze coś więcej powiedzą....
 
W ogóle pasowałoby sprawdzić, co motul w ogóle oferuje.
Bo póki co, to albo uwielbienie, albo początki hejtu.
Analiz brak.
 
Chyba u nas na forum brak bo w innych miejscach trochę ich jest. Do tego Xcessa Gen2 to bym się dorzucił....
 
Ja tak samo.
 
Przede wszystkim różni się zmniejszona lepkościa, zarówno w 40 stopniach jak i w 100.
 
Też bym mógł parę złotych do X-cessa 2 dorzucić, tylko trzeba by znaleźć pewne źródło tego oleju.
 
InterCars jest źródłem "najpewniejszym".
Wielokrotnie rozmawiałem z przedstawicielami Motula i zawsze IC wskazywali jako pierwszy wybór.
 
Pewne źródło na zakup Motula to wbrew pozorom nie problem. Najpierw potrzebne info czy jest osiągalny w PL a potem kwestia zbiórki w odpowiednim dziale.
 
No to ja też się dorzucę, mimo, że ta grupa olejów zupełnie mnie nie interesuje.
 
Tydzien temu kupiłem Xcessa i brakowało mi czegoś na etykiecie. Nie ma już normy LL-01. W czerwcu jak kupowałem jeszcze była.

PS. nie wiem dlaczego foto się obraca mimo, że jak wrzucam to jest normlanie.
 
Bardzo niewiele olei ma jeszcze normy BMW po tym, jak BMW wprowadziło nowe testy na silniku N20, stąd braki aprobat i specyfikacji wielu producentow, którzy ją mieli do tej pory

Wysłane z mojego HD1913 przy użyciu Tapatalka
 
Dzięki za info.
 
A to dziwne. W sumie mnie interesuje tylko norma VW 502
 
Może mi to ktoś wyjaśnić, o co tu chodzi, nie widzę tu logiki.

Specyfikacja BMW Long Life-04 stawia poważne wymagania olejom w szczególności z powodu współpracy z układami Valvetronic i układów wtórnej obróbki spalin. Obejmuje ona wszystkie silniki BMW po 2004 r., a także wszystkie silniki BMW przed 2004 r. gdyż BMW LL-04 jest kompatybilna ze wszystkimi wcześniejszymi specyfikacjami BMW, takimi jak BMW LL-98 i BMW LL-01. UWAGA: Oleje BMW LL-04 mogą być stosowane w silnikach benzynowych tylko w krajach Unii Europejskiej, Szwajcarii, Norwegii i Liechtensteinie. Poza tymi krajami należy stosować oleje klasy BMW LL-01, takie jak MOTUL 8100 X-Cess 5W-40. W przypadku wątpliwości zapoznaj się z zaleceniami BMW.
 
Masło maślane
 
Back
Top