• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oleje Motul - dyskusja ogólna

  • Thread starter Deleted member 6544987
  • Start date
"Peugeot marka prestiżowa" - to najlepszy dowcip, jaki dzisiaj słyszałem :D
 
Ogólnie rzecz ujmując Peugeot to jest prestiżowa marka jako marka. Był okres w jej historii gdy produkowali wozy z segmentu luksusowego, potem mieli doła, ale teraz wraz nowymi elektrykami i 508 zdają się odbijać od dna. Nie widzę nic śmiesznego w celowaniu Peugeota z powrotem w półkę samochodów prestiżowych czy luksusowych. Skoro Alfa Romeo i Mazda mogą się nazywać prestiżowymi, to czemu nie Peugeot. Ale to za duży OT i nas zaraz mod dojedzie ;)
 
Pierwszy raz spotkałem olej Motul na półce na stacji benzynowej we Francji. Stacja Dyneff mało popularna marka ale ma też swoje oleje. 20200215_164002.jpg20200215_164021.jpg
 
Jeżeli chodzi o lepkość 0w40 z Motula to używałem tego oleju w benzynowym turbo silniku BMW. Poboru przez interwał 10 000 km zero. Jednak silnik był seryjny. Kulturę pracy na tym oleju oceniam na wysoką, nie miałem zastrzeżeń. Natomiast po tuningu wlałem Motula 5w40 C3 X cess (wyniku UOA można zobaczyć tutaj na forum). Co zaobserwowałem to głośna praca turbo przez cały interwał, czyli 6 000 km, i bardzo niepokojąca praca jakiegoś zaworu związanego z valvetronic'iem. Objawia się to tym, że przy uruchamianiu silnika na gorąco i tylko i wyłącznie na gorąco coś tak furkoczke, terkocze i jakby dziwnie brzęczy. Niekoniecznie metalicznie, ale wyraźnie słyszalnie. Zainteresowałem się tematem i ten problem jest podobno znany z silnikach BMW nowej generacji i nie tylko nowej podobno. Zawór przy ponownym uruchamianiu na ciepło nie jest napełniony olejem i terkocze aż uzyska odpowiednie ciśnienie. Po zmianie oleju na inny 5w40 C3 (zrobię analizę wkrótce po takim samym interwale i porównam, celowo zalałem taką samą specyfikację), problem terkotanie nie występuje całkowicie, a praca turbo ucichła i to znacznie. Ktoś móglby powiedzieć widząc moją analizę, że ten motul przecież pod koniec interwału to był już 5w30, owszem, ale zachowywał sie tak od początku wlania, a z czasem bylo tylko gorzej. Na nowym oleju natomiast silnik troszkę mniej chętnie wkręca się na obroty, troszkę. Pewnie jest to spowodowane tym, że nowy olej jest jeszcze lepki i trzyma parametry 5w40 a motul pod koniec to było juz Xw30 i silnikowi stawiał mniejsze opory.
 
A dla czego zmieniłeś z X-Max 0w-40 na inny..?
Po tym tuningu już się nie sprawdzał..?
 
Last edited:
dlaczego? bo ja co wymianę wlewam coś innego ;-) tuning jest od niedawna i był zalany tylko Motul X Clean i aktualny. X Max 0w40 miałem jak silnik był serią.
 
Mieszanina PAO i HC. Odnośnie pakietu dodatków to możesz ewentualnie zlecić analizę.
 
Uzywałem Motula 8100 5w30 przez ostatni rok. W tym czasie przejechałem około 10tys km i samochód wypił mi jego 3litry. Tyle dolałem podczas rocznego interwału.
Obecnie mam zalany valvo maxlife 5w30 + AR2300 i przy stanie na bagnecie na max (valvo zalany w lutym) teraz jest stan w połowie bagnetu. AR dolałem na olej po około 4tys km przelotu na nim. Silnik VAG 1.8T. Przy valvo nie ma tak znacznego zuzycia oleju. Z zalanym dodatkiem czyszczącym AR przejechałem 2tys km głównie trasą. Olej jest ciemno brązowy. Pod korkiem wlewu oleju w silniku widac duzo czarnego brudu. Póki co jest OK nie chla oliwy jak wczesniej.
 
A ile przejechałeś od lutego do tej pory km..?
Jak dla mnie to "chleje" olej w dalszym ciągu.., w 4 m-ce wypił połowę tego co wlałeś..
To raczej u Ciebie wina silnika (jego stanu) a nie oleju..
Ja w swoim Subaru XT nie mam od dwóch lat w zasadzie żadnego zużycia oleju miedzy wymianami (co 7-8kkm)
(Motul X-Max 0w-40) od roku z AR 9100
 
Od zmiany oleju w lutym przejechałem ponad 6tys km, wypił wg bagnetu 0,5litra nie robiłem zadnych dolewek póki co zalałem tylko porcję AR2300. Zobaczymy jak bedzie latem bede mial pare dalszych tras. 1.8T biora oliwę trzeba nauczyc sie z tym żyć. Zobaczymy jak bedzie wyglądać sytuacja po płukaniu Archoilem czy sie zmniejszy pobór. Póki co z Motulem mam złe doświadczenie moze nie z winy tegoz oleju, a poprzez zły dobór oleju do silnika i stan silnika.
 
Wymień uszczelniacze zaworowe zalej 5w40 a zapomnisz o dolewkach.
 
U mnie 1.8T 1.5L na 10kkm. Zmień lepkość na 5w40.
 
Last edited by a moderator:
U mnie na eurolu super lite 5w40 właśnie przez 10k wypił litrę :) 1.8T agu + lpg. 329kkm nalotu
 
A lata ktoś na x ces 2gen
Może jest gdzieś jakaś analiza
 
Ja miałem x-cess 5w40 przez dwie wymiany (20kkm)niby jeździł, niby pił również 1l/10kkm, ale na zimnym jednak nie było takiej kultury pracy. Żadnych analiz nie robiłem
 
Czyli motul gorzej sie sprawdzał?
Post automatically merged:

Ale jest w ogóle 2gen
 
Back
Top