• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oleje Motul - dyskusja ogólna

  • Thread starter Deleted member 6544987
  • Start date
Jeśli byli by chetni na x cess2 ja dyszke dorzuce
 
@Hubert1 wrzuć go do propozycji. I używaj pełnej nazwy oleju będzie nam łatwej.

@Konjio byłeś szybszy ;)
 
@Kevin88 Na jakim olejku latasz
Obecnie 3000km na Eurolu Super Lite 5w40. Wcześniej Motul Xcess, Valvo Synpower, Ravenol VST, SHELL Helix Ultra. Najczęściej zalewany Xcess.
Najwięcej wzięło Shella, Eurol w trakcie testów więc jeszcze 7000km trzeba poczekać.
 
Na niemieckiej stronie czegos takiego nie widzialem, dlatego sie zdziwilem.
 
Obecnie 3000km na Eurolu Super Lite 5w40. Wcześniej Motul Xcess, Valvo Synpower, Ravenol VST, SHELL Helix Ultra. Najczęściej zalewany Xcess.
Najwięcej wzięło Shella, Eurol w trakcie testów więc jeszcze 7000km trzeba poczekać.
A który z tych najlepiej się spisywał według ciebie
 
Jeszcze wspomnę dlaczego zalewałem 5W30 ponieważ mechanik mi zalecił taki olej ze względu na turbo. 5W30 i pełen syntetyk.
Teraz wiem co nalezy zrobic dzięki temu forum.
Najpierw przepłukam silnik Archoilem potem zaleje jakiegoś grubaska 5W40.
Na Motulu 5W30 jak pisałem wcześniej żłopał bardzo chętnie tą oilwę.
 
No nie którym wydaje się że 5w30 to syntetyk
 
HC a i zdarzają sie nawet pół syntetyki np Lotos Aurum 5w30 A5B5
 
Teras pytanie 5w30 hc czy 5w30 pół syntetyk ma to jakieś znaczenie
 
Ja mam pytanie z klubu anonimowych myslicieli: czy półsyntetyk jest półsyntetykiem skoro HC pełnym syntetykiem nie jest? ;)
 
Teras pytanie 5w30 hc czy 5w30 pół syntetyk ma to jakieś znaczenie
*Teraz
HC sam w sobie nie jest syntetykiem. Syntetyki to grupa IV, HC to grupa III.
 
A moze mi ktos wyjaśni dlaczego dla turbiny niby lepszy 5w30 miałby byc?
 
Środek smarny dobieramy typowo pod kątem jednostki napędowej: luzów, charakterystyki pompy olejowej itp. Dla turbosprężarki istotne jest to, aby olej wypalał się stosunkowo czysto. Z lepkością także nie należy przesadzać, może dość do oporów wewnętrznych tzn. temp. może wzrosnąć, w skutek czego doszło by do szybszej degradacji oleju, a to natomiast prowadzi do lakierowania itd.
 
Czyli wzniosek jak najlepszej jakosci smarowidło w przypadku 1.8T zalecane 5W40.
Jeszcze wspomnę co zauważyłem przy wyciągnięciu bagnetu na gorącym silniku. Na Motulu olej był rzadziuchny i kapał teraz na maxlife valvo (równiez 5w30) olej jest przyklejony jakby do bagnetu.
Moze trafiłem na podrabiany, ze tak duzo mi go wypił.
 
Na Motulu olej był rzadziuchny i kapał teraz na maxlife valvo (równiez 5w30) olej jest przyklejony jakby do bagnetu.
to nie ma znaczenia.
 
Czyli wzniosek jak najlepszej jakosci smarowidło w przypadku 1.8T zalecane 5W40.
Jeszcze wspomnę co zauważyłem przy wyciągnięciu bagnetu na gorącym silniku. Na Motulu olej był rzadziuchny i kapał teraz na maxlife valvo (równiez 5w30) olej jest przyklejony jakby do bagnetu.
Moze trafiłem na podrabiany, ze tak duzo mi go wypił.

Ja jeździłem na motul xclean+5w30
I raczej trzymał sie bagnetu(mam nadzieje że i panewki też😉)
 
Back
Top