• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oleje Motul - dyskusja ogólna

  • Thread starter Deleted member 6544987
  • Start date
max5, wszystko tu jest jasne, poza UE i wymienionymi krajami nalezy stosowac LL01
z powodu paliwa o wyzszej zawartosci siarki.
 
Wszystko jest jasne i klarowne. Masz konkretną informację, że w UE i kilku innych krajach możesz lać olej z normą LL04 do starszych aut z wymaganą normą LL01 oraz LL98, ponieważ jest zachowana kompatybilność wsteczna. W reszcie krajów masz lać olej z LL01.
 
gdyż BMW LL-04 jest kompatybilna ze wszystkimi wcześniejszymi specyfikacjami BMW, takimi jak BMW LL-98 i BMW LL-01

Skoro LL04 jest kompatybilna ze wszystkimi, to co za różnica w jakim kraju się jej używa. Jedno przeczy drugiemu.
Gdyby motul napisał to tak jak kolega adam bogusz wszystko było by jasne.
 
Niestety z jakichś bliżej nieokreślonych powodów Motul tego nie poparł argumentami. Oczywistym jest natomiast, że jeśli przykładowo w USA zalejesz do auta olej z normą LL-04 to silnik nagle nie wyzionie ducha. Trzeba się jednak liczyć z szybszą degradacją oleju poprzez jego zakwaszenie. I tutaj dochodzimy do sedna, ponieważ oleje LL-04 są projektowane do trybu serwisowania long life. Uważam, że jeśli nie będziemy się trzymać sugerowanych przez producenta interwałów wymiany oleju, a będziemy go wymieniać co mniej więcej 10k kilometrów to oleje LL-04 również powinny sobie przyzwoicie poradzić, biorąc pod uwagę inne normy paliw, niż w UE.
 
Od Motula to się trzeba z daleka trzymać ... !

opakowania są nie do odróżnienia!
A najśmieszniejsze, że w podróbie jest Mo, gdzie w oryginale Motul go nie dodał :D
Więc może się okazać że podróba lepsza, niż oryginał hahaha
 
@SACZI Tutaj jak w przypadku popularnych marek warto kupowac od certyfikowanych sprzedawcow. Odnosnie modyfikatow tarcia, juz gdzies pisalem o tym na forum, ze sa typy nie widocznie w analizatorze ICP tzn. niemetaliczne.
 
"Certyfikowany sprzedawca", ha ...
Jest coś pewnego poza IC?
Chociaż patrząc na jakość opakowania podróbki, to nie jest oliwa rozlewana, czy przelewana w garażu!
 
Ja już gdzieś pisałem, że widziałem maila od przedstawiciela, w którym twierdził, że na przykład na polski rynek, nie ma podróbek, bo oni ten rynek monitorują

Idąc tym tokiem myślenia, to nie ważne, gdzie kupisz świetne są te wiadomości od przedstawicieli...

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
BMW poleca LL-01 zamiast LL-04 podobno dlatego LL-01, bo to full saps, a w krajach europy wschodniej i w USA paliwo jest gorszej jakości.
Tu filmik Liqui Moly na ten temat:
 
Ja już gdzieś pisałem, że widziałem maila od przedstawiciela, w którym twierdził, że na przykład na polski rynek, nie ma podróbek, bo oni ten rynek monitorują
Dokładnie to samo powiedział mi Technical Support Manager Motul Polska.
Nawiasem mówiąc, Piotr P. - @PiotrP, przypadkowa zbieżność?
 
Nie pamiętam, czy to była ta sama osoba, ale Motul z takimi wypowiedziami przedstawicieli jest dosyć śmieszny...

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Z innej beczki , ciekawi mnie dlaczego firma Motul tak mało sięga do powstania swoich korzeni w USA gdzie w 1853 roku wszystko się zaczęło?
 
A w Polsce paliwo jest o jakiej zawartości siarki? Średniej czy niskiej? Bo chyba nie wysokiej?
Mercedes ma podobnie, że wyższe normy mogą być stosowane w Europie zachodniej, a pozostałe kraje niższa norma.

To jak to jest z tym paliwem w Polsce?

A czemu Motul nie sięga do korzeni amerykańskich? Wg mnie odkąd jest francuski to francuzi maja to gdzieś. Są chytrzy i nastawieni na zysk, tak jak w przypadku firm polskich które przejęli.
 
Tutaj można sprawdzić certyfikaty sprzedawców Motula. Pisząc do kilku dużych sprzedawców na allegro nie dostałem certyfikatu od żadnego z nich. Tylko jeden mi napisał, że jeszcze nie ma na ten rok i wysłał stary. http://www.motulpolska.pl/certyfikaty/
 
@Bartos - francuska firma ma sięgać do anglosaskich korzeni? Ty chyba dawno niczego mocniejszego nie piłeś ;)
 
@jerseyAdmin sprawdź historię marki ;) Chyba, ze w sensie, ze honor im nie pozwala przyznać się, że firma nie wywodzi sie z Francji ;)
 
Last edited by a moderator:
Historia marki historią marki, a podejście francuzów do anglosasów to zupełnie inna sprawa. Pracowałem dla żabojadów przez parę lat, niestety. Mogliśmy mieć super-prestiżowego klienta, producenta biżuterii która trafiała do gwiazd na czerwone dywany - ale że to była firma anglosaska, to olewali po całości. Byle zrobić i klient łyknął. Kasa od frajera będzie, potem to już nie ich zmartwienie. Podejście do klientów z kontynentalnej Europy czy Azji było o 100% inne.
 
@jerseyAdmin, akurat nie przez ten pryzmat patrzyłem :) raczej chodziło mi o sam olej a nie dume i uprzedzenie. No ale jak pisałem, Francuzi są chytrzy.
A teraz jak z peugeotem wchodzą na rynek USA i to od razu jako prestiżowa marka (przynajmniej cenowo)to będzie wesoło.
 
Back
Top