• Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oleje niskich lepkości

No to jak to jest z tą lepkością, niższe tak samo dobrze chronią silnik? Test pjotera farmera
 
Last edited by a moderator:
Łatwiej "ocenić" to co widzą oczy, więc gotowanie, mrożenie, tarcie i wyścigi na zjeżdżalni są widowiskowe. Cyferki w analizie są bezduszne i trzeba pomyśleć żeby wyciągnąć jakieś wnioski.
 
Liczby i wiedza się nie klikają, ot co
 
Łatwiej "ocenić" to co widzą oczy, więc gotowanie, mrożenie, tarcie i wyścigi na zjeżdżalni są widowiskowe. Cyferki w analizie są bezduszne i trzeba pomyśleć żeby wyciągnąć jakieś wnioski.
jeszcze mrożenie z tego wszystkiego ma najwięcej sensu
 
Kurcze, mentalnie oswoiłem się że 0W20 dają radę. Odbieram dustera z tym nowym 3 cylindrowym 1,2 tce, dostaję wydruk z serwisówki a tam... :oops:
20240829_163745.jpg
 
Kurde lałbym jak szalony 0w16 z ogromną dawką Mo i wysokim VI 😍 Tylko nie rób analiz bo jeszcze Ci spadek kosmicznego VI do trochę mniej kosmicznego namiesza w głowie 🤣
P.S. jak wiemy olej to nie tylko VI 😎
 
Stosowanie dodatkow w czasie gwarancji zabronione...i dalej co pisze?
 
@apede Ciesz się, że nie poczekałeś z zakupem do przyszłego roku, bo może miałbyś już w serwisówce zalecany 0W-8 do tego silnika.
Gdzieś trzeba te gramy CO2 urwać.
 
Oczywiście jest to nowa norma renault AN 2022. Prawdopodobnie coś w okolicy C6. I pewnie na razie tylko castrol gtx.
 
Do samochodów homologowanych na Euro7, co w większości krajów daje ogromne ulgi podatkowe.
 
Wow... Wrzuciłem w Googla i fakt tylko Castrol GTX w cenie powyżej 500zl. Słabo na razie ;)
 
Jest też Elf RTech Elite FE o wysokiej lepkości KV100 8.3 czyli po za klasą 0W16 wg SAE J300. Zupełnie inne parametry niż castrol, do tego o zgrozo VI 206 🤭

Ravenol EFE - może coś jeszcze się znajdzie 🤔

Ale to nie wątek doboru oleju.
 
Coś z życia wzięte, renault Megane 1 przebieg 250tys cały czas elf 5w40 a3/B4 od 250 do 310 tys elf 5w30 A5/B5 czyli olej niezalecany do tego silnika. Efekt brak pierścieni na tłoku. Panewki wyglądały dobrze jak na ten przebieg. Ale może po prostu doły w tych silnikach są dobre. Po wymianie pierścieni auto dojechało do 350tys i poszło na zlom
 
No tak, oceniać skutki zalewania jakiegoś oleju w silniku mającym nastukane ćwierć miliona kilometrów, brzmi logicznie ;).
Nie mówię, że nie mógł się do tego przyczynić, ale takie wnioski można by wyciągać robiąc rewizję silników, gdzie jeden zrobił 250kkm na dedykowanym oleju, drugi na niskolepkościowym.
 
Back
Top