Tak się zastanawiam, kto decyduje o doborze oleju w ASO? Czy umowy na dystrybucję oleju danej marki w ASO podpisuje importer, czy to robi lokalnie każde ASO na swoją rękę?
Mówiąc wprost, czy np. ASO mitsubishi w Gdańsku będzie lało taki sam olej jak ASO w Łodzi?
ASO używają olejów z normą ale nie z aprobatą ( tak jest w Skodzie). Jestem tym faktem mocno zaskoczony bo kto jak nie ASO powinien olejów aprobowanych przez producenta używać...
Kia ma jako całość (KMP) podpisaną umowę z Orlenem i w ASO leją tylko oleje Orlen z tego co wiem. Podejrzewam, że KMP ciśnie ostro dealerów albo wręcz zastrzega w umowach żeby nie podpisywali umów z innymi dostawcami. Ale marka to jedyna "stała", bo rodzaj oleju to już które ASO jak tam chce. Jeden leje F, inny XD, jeszcze inny XJ - co komu pasuje, byle olej pasował do jak największej ilości serwisowanych silników
Serwisy PSA oferują oleje dedykowane przez producenta, czyli Total. Na dzień dzisiejszy podstawowymi olejami są TOTAL Quartz Ineo First 0W30 oraz TOTAL Quartz Ineo ECS 5W30, a niebawem z uwagi na wprowadzanie do sprzedaży aut hybrydowych gama rozszerzy się o olej TOTAL QUARTZ INEO FIRST 0W-20.
W Oplu były Deksosy, teraz oleje marki Opel, a niebawem Eurorepear, czyli w 100% dedykowane przez centralę.
W PL tylko grupa MM Cars oferuje dodatkowo oleje Shell, jak Klient sobie życzy.
@SACZI w Poznaniu Szpot do opli też leje Shella jak mi się zdaje, bo ma ich logo na ramkach tablic. Oni maja wiele marek u siebie i wszędzie ta muszelkę widzę.
Na forum Passata był człowiek od skrzyń i mówił, że przez jakiś czas w ASO Skoda świadomie lali oleje do skrzyń które nie chciały dobrze z nimi współpracować. Umowa zawarta i koniec, nikogo nie obchodziło, że jedno z drugim nie chce dobrze działać. Nie pamiętam już szczegółów, ale wątek ciągle wisi.
Wychodzi na to ,że tak naprawdę nikt z producentów samochodów nie testuje oleju wg kategorii ,,Ten olej będzie najlepszy czy też najbardziej odpowiedni do naszego silnika" Określają jakieś ogólne wskazania co do lepkości i innych wymogów jakościowych a resztę pozostawiają do decyzji ASO a po okresie gwarancji użytkownikowi.Taką metodę prób i błędów przy doborze oleju to każdy jest w stanie zastosować i nie potrzebuje ASO wraz z ich cenami.Wystarczy uważnie poczytać fora na oilclub i sam dobierzesz odpowiedni olej co więcej są to informacje od tych co ten olej używali a nie jak w ASO informacje książkowe. Dlatego okazuje się ,że kiedyś do silników Opla dobry i polecany był olej Dexos 2 a do silników Renault olej Elf a teraz już nie .Racja jest po stronie tego kto da więcej zarobić ASO i....jego olej jest dobry.Trochę to śmieszne ale i straszne
Auto pokonuje bardzo krótkie dystanse - głównie jazda w cyklu miejskim. Aktualny stan licznika - 98 tys. km.
Samochód od początku serwisowany w ASO. Podczas pierwszej wymiany oleju w pojeździe (serwis Long Life) ASO wymienia olej na ten o klasie lepkości 5W30.
Od tego momentu to znaczy od pierwszej wymiany oleju zrezygnowałem z serwisu Long Life i przeszedłem na okres stały czyli wymiana oleju maks co 15 tys. km lub raz w roku.
W związku z powyższym ASO przy każdej kolejnej wymianie oleju wlewa olej o klasie lepkości 5W40 (2 razy) - oryginalny VW.
Ostatnia wymiana oleju w ASO to wlanie oleju 0W30, a konkretnie oleju - Long Life III FE 0W-30 (olej, który miał premierę w tym roku).
Czy wg Was - forumowiczów orientujących się w tematyce olejów lub ogólnie - mechaniki samochodowej - ponowna zmiana lepkości oleju - tym razem na rzadzszy - przy założeniu, że samochód pokonuje w roku bardzo krótkie dystanse w cyklu miejskim i wymiana oleju odbywa się w okresach stałych - jest zgodna "ze sztuką"?
Mam na myśli to czy zmiana oleju z 5W40 na 0W30 nie wpłynie negatywnie na silnik i nie obniży jego ochrony - przede wszystkim w okresie letnim gdy temperatury przekraczają 30 stopni.
ASO wymieniło olej o tej specyfikacji bez konsultacji ze mną tłumacząc to tym, iż oleje 5W30 i 5W40 zostały już wycofane ze sprzedaży i zostały tylko 0W30 i 0W20.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.