• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oleje w ASO

Thorsten

Użytkownik
Samochód
ASX 2.0 - (4B11)
Tak się zastanawiam, kto decyduje o doborze oleju w ASO? Czy umowy na dystrybucję oleju danej marki w ASO podpisuje importer, czy to robi lokalnie każde ASO na swoją rękę?
Mówiąc wprost, czy np. ASO mitsubishi w Gdańsku będzie lało taki sam olej jak ASO w Łodzi?
 
Hej podpisuje diler . Każdy ma inna umowę np Skoda Bohemia leje Mobila a Skoda Porsche n Połczyńskiej w Warszawie leje BP visco
 
Tak myślałem, czyli freestyle. Ciekawe, czyli importera nie interesuje co tam leją w ASO.
 
W ASO Fiata w Bielsku to leję shell a w Kielcach castrola... Więc kto posmaruje więcej.
 
Z tą normą to nie do końca jestem przekonany że ASO tego rygorystycznie przestrzega.
 
ASO używają olejów z normą ale nie z aprobatą ( tak jest w Skodzie). Jestem tym faktem mocno zaskoczony bo kto jak nie ASO powinien olejów aprobowanych przez producenta używać...
 
Kia ma jako całość (KMP) podpisaną umowę z Orlenem i w ASO leją tylko oleje Orlen z tego co wiem. Podejrzewam, że KMP ciśnie ostro dealerów albo wręcz zastrzega w umowach żeby nie podpisywali umów z innymi dostawcami. Ale marka to jedyna "stała", bo rodzaj oleju to już które ASO jak tam chce. Jeden leje F, inny XD, jeszcze inny XJ - co komu pasuje, byle olej pasował do jak największej ilości serwisowanych silników :)
 
Serwisy PSA oferują oleje dedykowane przez producenta, czyli Total. Na dzień dzisiejszy podstawowymi olejami są TOTAL Quartz Ineo First 0W30 oraz TOTAL Quartz Ineo ECS 5W30, a niebawem z uwagi na wprowadzanie do sprzedaży aut hybrydowych gama rozszerzy się o olej TOTAL QUARTZ INEO FIRST 0W-20.
 
W Oplu były Deksosy, teraz oleje marki Opel, a niebawem Eurorepear, czyli w 100% dedykowane przez centralę.
W PL tylko grupa MM Cars oferuje dodatkowo oleje Shell, jak Klient sobie życzy.
 
@SACZI w Poznaniu Szpot do opli też leje Shella jak mi się zdaje, bo ma ich logo na ramkach tablic. Oni maja wiele marek u siebie i wszędzie ta muszelkę widzę.
 
Kia ma jako całość (KMP) podpisaną umowę z Orlenem i w ASO leją tylko oleje Orlen z tego co wiem.
A nie Lotos? Kolega w Częstochowie serwisuje Sportage i na serwisie latają z bańkami Lotosa podobno :p
 
Orlen. Nowe Kijanki są nawet pooblepiane gdzie się da "KIA rekomenduje oleje Orlen Platinum".
 
I tak się zastanawiam, ile z tych proponowanych olejów w ASO spełnia zalecane normy producenta?
 
Na forum Passata był człowiek od skrzyń i mówił, że przez jakiś czas w ASO Skoda świadomie lali oleje do skrzyń które nie chciały dobrze z nimi współpracować. Umowa zawarta i koniec, nikogo nie obchodziło, że jedno z drugim nie chce dobrze działać. Nie pamiętam już szczegółów, ale wątek ciągle wisi.
 
Wychodzi na to ,że tak naprawdę nikt z producentów samochodów nie testuje oleju wg kategorii ,,Ten olej będzie najlepszy czy też najbardziej odpowiedni do naszego silnika" Określają jakieś ogólne wskazania co do lepkości i innych wymogów jakościowych a resztę pozostawiają do decyzji ASO a po okresie gwarancji użytkownikowi.Taką metodę prób i błędów przy doborze oleju to każdy jest w stanie zastosować i nie potrzebuje ASO wraz z ich cenami.Wystarczy uważnie poczytać fora na oilclub i sam dobierzesz odpowiedni olej co więcej są to informacje od tych co ten olej używali a nie jak w ASO informacje książkowe. Dlatego okazuje się ,że kiedyś do silników Opla dobry i polecany był olej Dexos 2 a do silników Renault olej Elf a teraz już nie .Racja jest po stronie tego kto da więcej zarobić ASO i....jego olej jest dobry.Trochę to śmieszne ale i straszne
 
Seat Leon ST, r. 2016, kombi, typ: 5F

Auto pokonuje bardzo krótkie dystanse - głównie jazda w cyklu miejskim. Aktualny stan licznika - 98 tys. km.

Samochód od początku serwisowany w ASO. Podczas pierwszej wymiany oleju w pojeździe (serwis Long Life) ASO wymienia olej na ten o klasie lepkości 5W30.

Od tego momentu to znaczy od pierwszej wymiany oleju zrezygnowałem z serwisu Long Life i przeszedłem na okres stały czyli wymiana oleju maks co 15 tys. km lub raz w roku.

W związku z powyższym ASO przy każdej kolejnej wymianie oleju wlewa olej o klasie lepkości 5W40 (2 razy) - oryginalny VW.

Ostatnia wymiana oleju w ASO to wlanie oleju 0W30, a konkretnie oleju - Long Life III FE 0W-30 (olej, który miał premierę w tym roku).

Czy wg Was - forumowiczów orientujących się w tematyce olejów lub ogólnie - mechaniki samochodowej - ponowna zmiana lepkości oleju - tym razem na rzadzszy - przy założeniu, że samochód pokonuje w roku bardzo krótkie dystanse w cyklu miejskim i wymiana oleju odbywa się w okresach stałych - jest zgodna "ze sztuką"?

Mam na myśli to czy zmiana oleju z 5W40 na 0W30 nie wpłynie negatywnie na silnik i nie obniży jego ochrony - przede wszystkim w okresie letnim gdy temperatury przekraczają 30 stopni.

ASO wymieniło olej o tej specyfikacji bez konsultacji ze mną tłumacząc to tym, iż oleje 5W30 i 5W40 zostały już wycofane ze sprzedaży i zostały tylko 0W30 i 0W20.

Co o tym myślicie?
 
Dlaczego nie wozisz swoich gratów ,Oni tylko robocizna.
 
To raczej nie jest odpowiedź na zadane pytanie :p

@Krysw -takie mieszanie jest zgodne ze sztuką, olej musi spełniać wymagania normy VW i tyle. Jezeli je spełnia to będzie adekwatnie chronił silnik.
 
Back
Top