• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oleje w ASO

Ale np. totota zaleca jazdę w zasadzie wyłącznie na 0w20 bez adnotacji że tylko na zimę.
 
Ale np. totota zaleca jazdę w zasadzie wyłącznie na 0w20 bez adnotacji że tylko na zimę.
Nie tylko Toyota, bardzo ciekawie wygląda to jeśli chcesz jeździć na oleju Mitasu i skorzystasz z ich wyszukiwarki oleju . Do mojego silnika zalecają też 0W20 ale do przebiegu 100.000km ( olej MJ-102) potem zlecają przejście na (MJ-103 )5W30 to w klasie premium. A w klasie oleju Clasic to jazda od początku do końca na 5W30
 

Attachments

  • Mitasu.png
    Mitasu.png
    120 KB · Odwiedzin: 174
Wyszukiwarki to osobna historia, bardzo dziwnie to wygląda, rzadko kiedy trafiają z lepkością i normami.
Post automatically merged:

@acer66 jeździłeś może na oleju Mitsubishi 0w20 SN/GF-5? Mają go w ASO w Łodzi i się zastanawiam.
 
W aucie mojej żony 2 wymiany temu przeszedłem z 10w40 na 5w40 i mogę tylko pochwalić pracę silnika . W swoim dupowozie do zadań specjalnych zmieniłem jakieś gówniane 15w40 niewiadomego pochodzenia na 5w40 eurola i to absolutna przepaść w stosunku do tego co było. Oba auta jezdza i mają się świetnie . Jeśli olej jest zgodny z wymogami silnika to nie ma co panikować .
 
m
Wyszukiwarki to osobna historia, bardzo dziwnie to wygląda, rzadko kiedy trafiają z lepkością i normami.
Post automatically merged:

@acer66 jeździłeś może na oleju Mitsubishi 0w20 SN/GF-5? Mają go w ASO w Łodzi i się zastanawiam.
Taj jeździłem cały rok na 0W20 jest fatalnie silnik terkocze jak kosiarka Poczytaj posty

 
Myślisz że to wina samego oleju Mitsubishi czy raczej lepkości 0w20?
 
to raczej lepkość 0W20
 
Niestety ale ASO i producenci samochodów celowo żeby spełniać normy europejskie zalecają oleje które są "ecofriendly" czyli są bardzo zle dla silnikai w efekcie dla klienta jednak szkody pojawiają się po okresie gwarancji kolejny właściciel się z nimi mierzy. W zasadzie każdy producent ma dla Europy beznadziejne oleje i interwały wymian gdzie stanach dla tego samego silnika producent zaleca wymianę raz w roku lub co 15 tys a w UE co dwa lata albo 30 tys ...w skrzyniach biegów co 60 tys a w Europie nie przewiduje wymian oleju w skrzyni biegów wcale. Kolejna sprawa to normy gdzie producenci zalecają najnowsze normy które właśnie są super ecofriendly do każdego swojego samochodu nawet wieloletniego gdzie często jak powstawał silnik takich nie nie było i silnik miał dedykowane zupełnie inne normy , tak jest w VW i silnikach TSI obecnie każdy ASO mówi że należy stosować tylko i wyłącznie normę 504/507 a w książce serwisowej do mojej skody jest jak wół napisane że może być norma 502 która jest dla olejów w40 wiec raczej jest to lepszy film olejowy do silników turbo ( norma 504/507 to w30).
Na koniec warto pamiętać że ASO nigdy nie działa na korzyść klienta tylko odwrotnie więc warto sprawdzić jaki olej dany producent dopuszcza w USA , Kanadzie czy Japonii i będzie jasne jaki należy używać w swoim samochodzie.
 
Last edited:
Norma 502 to także oleje 5w30 a nie tylko 5w40
 
Niestety ale ASO i producenci samochodów celowo żeby spełniać normy europejskie zalecają nie oleje które są "ecofriendly"
A co mają robić?
Przerzucać kary za CO2 na klienta, który nie kupi be końcu jego samochodu?
VW już teraz za każdy samochód płaci ok 3000 euro kary za emisję CO2...
 
Mozna samemu olej lać w ASO swój zgodny z książką serwisową :)
Poza tym od starszych samochodów nikt producenta nie rozlicza z emisji spalin a mimo to zalecają gówniane oleje.
Post automatically merged:

Norma 502 to także oleje 5w30 a nie tylko 5w40
Ok ale za to norma 504/507 to nie są 5w40 albo mi coś umknęło no nigdy nie spotkałem takiego oleju
 
Ja leję "eko", mimo że moja książka dopuszcza High SAPS. Przekonaj mnie, że źle robię.
 
Teoretycznie norma 504 ma większe wymagania niż norma 502
Post automatically merged:

.
 

Attachments

  • Screenshot_20201103-213638_Chrome.jpg
    Screenshot_20201103-213638_Chrome.jpg
    238,7 KB · Odwiedzin: 162
No skoro jest przewidziana do wymian co 30 tys to tak by należało też sądzić
Post automatically merged:

Ja leję "eko", mimo że moja książka dopuszcza High SAPS. Przekonaj mnie, że źle robię.
Ja nie mówię że robisz źle bo dużo zależy od trybu jazdy czy głównie miasto czy szybka trasa i raczej jak ktoś ma ciężka nogę i robi trasy będzie miał lepszą ochronę z 5w40 niż z 5w30( temperatura oleju będzie raczej niższa przy wyższych obrotach na 5w40).
 
Last edited:
Back
Top