Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
A jeśli ktoś serwisuje w ASO auto 10 letnie z przebiegiem 200 tys km to dalej będą lać olej 0W30 bo innego nie ma?
Jeżeli Twój Leon jest z 2016r, to od początku zaleceniem były dwie normy VW, 504 i 502. Ta pierwsza występuje w lepkości 0w30 i 5w30, ta druga najczęściej 0/5w40. Natomiast "znajomych mechaników" potraktuj z przymrużeniem oka, bo powtarzają banialuki zasłyszane z dziada pradziada.Ale mi bardziej chodzi o to, że do tej pory producent zalecał 5W40, który był lany cały czas - aż do niedawna - kiedy to na rynku pojawia się olej Long Life III FE 0W30 i okazuje się, że teraz "zalecany" jest ten rzadszy.
Wątpliwości potęguje fakt, że wymiana oleju na rzadszy zbiega się z końcem gwarancji na auto oraz opinie wśród znajomych mechaników jakoby "niedopuszczalnym jest zmiana oleju na rzadszy" bo to w perspektywie może przynieść same straty niż korzyści.
I tak i nie, kumpel z pracy w wakacje odebrał z salonu Marvel nową RIO i jakie bylo moje zdziwienie jak przyniósł pierwszą FV za wymiane oleju po chyba 2000km a tam był Lotos K/FE a na szybach wiadomo Orlen.Kia ma jako całość (KMP) podpisaną umowę z Orlenem i w ASO leją tylko oleje Orlen z tego co wiem. Podejrzewam, że KMP ciśnie ostro dealerów albo wręcz zastrzega w umowach żeby nie podpisywali umów z innymi dostawcami. Ale marka to jedyna "stała", bo rodzaj oleju to już które ASO jak tam chce. Jeden leje F, inny XD, jeszcze inny XJ - co komu pasuje, byle olej pasował do jak największej ilości serwisowanych silników
To dlaczego jak ja pisałem do ASO w tej samej sprawie czyli zmiany oleju 5W30 na olej 0W20 to wszyscy odpisali to samo ,,nie zaleca się zmiany oleju z wyższej lepkości na niższą czyli 5W30 na 0W20 bo nie wiadomo jak zachowa się system smarowania i silnik " a pisałem o ile dobrze pamiętam do 8-10 ASO na terenie całej Polski i to kilka miesięcy temu.Co się zmieniło w ciągu tych kilku miesięcy?? @jerseyAdmin i inni znają temat.Seat Leon ST, r. 2016, kombi, typ: 5F
Auto pokonuje bardzo krótkie dystanse - głównie jazda w cyklu miejskim. Aktualny stan licznika - 98 tys. km.
Samochód od początku serwisowany w ASO. Podczas pierwszej wymiany oleju w pojeździe (serwis Long Life) ASO wymienia olej na ten o klasie lepkości 5W30.
Od tego momentu to znaczy od pierwszej wymiany oleju zrezygnowałem z serwisu Long Life i przeszedłem na okres stały czyli wymiana oleju maks co 15 tys. km lub raz w roku.
W związku z powyższym ASO przy każdej kolejnej wymianie oleju wlewa olej o klasie lepkości 5W40 (2 razy) - oryginalny VW.
Ostatnia wymiana oleju w ASO to wlanie oleju 0W30, a konkretnie oleju - Long Life III FE 0W-30 (olej, który miał premierę w tym roku).
Czy wg Was - forumowiczów orientujących się w tematyce olejów lub ogólnie - mechaniki samochodowej - ponowna zmiana lepkości oleju - tym razem na rzadzszy - przy założeniu, że samochód pokonuje w roku bardzo krótkie dystanse w cyklu miejskim i wymiana oleju odbywa się w okresach stałych - jest zgodna "ze sztuką"?
Mam na myśli to czy zmiana oleju z 5W40 na 0W30 nie wpłynie negatywnie na silnik i nie obniży jego ochrony - przede wszystkim w okresie letnim gdy temperatury przekraczają 30 stopni.
ASO wymieniło olej o tej specyfikacji bez konsultacji ze mną tłumacząc to tym, iż oleje 5W30 i 5W40 zostały już wycofane ze sprzedaży i zostały tylko 0W30 i 0W20.
Co o tym myślicie?
Serwisy PSA mają w ofercie budżetową linię Eurorepar w związku z czym płacisz za Total a dostajesz niewiadomo coSerwisy PSA oferują oleje dedykowane przez producenta, czyli Total. Na dzień dzisiejszy podstawowymi olejami są TOTAL Quartz Ineo First 0W30 oraz TOTAL Quartz Ineo ECS 5W30, a niebawem z uwagi na wprowadzanie do sprzedaży aut hybrydowych gama rozszerzy się o olej TOTAL QUARTZ INEO FIRST 0W-20.
504 to 5w30 a 508 5w20Bo w ASO VAG mają dziwną teorię, że przejście z normy 504 na 508 jest niedopuszczalne. Co by się miało stać nie wiem, ale tak jest zapisane w ich wymogach i koniec.
To zawsze się może zdarzyć. A z części oraz olejów Eurorepar nie korzystałem, proponują je głównie do starszych aut.Serwisy PSA mają w ofercie budżetową linię Eurorepar w związku z czym płacisz za Total a dostajesz niewiadomo co
O tym właśnie piszę. W ASO do niedawna nie zalecali aby zmieniać olej na ten lepkości niższej od tego, który był do tej pory nalewany. Przypominam, że olej zmieniono z 5W40 na 0W30 - a konkretnie na ten.To dlaczego jak ja pisałem do ASO w tej samej sprawie czyli zmiany oleju 5W30 na olej 0W20 to wszyscy odpisali to samo ,,nie zaleca się zmiany oleju z wyższej lepkości na niższą czyli 5W30 na 0W20 bo nie wiadomo jak zachowa się system smarowania i silnik " a pisałem o ile dobrze pamiętam do 8-10 ASO na terenie całej Polski i to kilka miesięcy temu.Co się zmieniło w ciągu tych kilku miesięcy?? @jerseyAdmin i inni znają temat.
Acer66 - Ty masz jeszcze na poczcie odpowiedź z ASO, o której wspominasz?O tym właśnie piszę. W ASO do niedawna nie zalecali aby zmieniać olej na ten lepkości niższej od tego, który był do tej pory nalewany. Przypominam, że olej zmieniono z 5W40 na 0W30 - a konkretnie na ten.
Owszem - niemniej jednak lepkość i zamiana oleju z gęstszego na rzadszy jest powodem moich wątpliwości.Jeżeli Twój Leon jest z 2016r, to od początku zaleceniem były dwie normy VW, 504 i 502. Ta pierwsza występuje w lepkości 0w30 i 5w30, ta druga najczęściej 0/5w40. Natomiast "znajomych mechaników" potraktuj z przymrużeniem oka, bo powtarzają banialuki zasłyszane z dziada pradziada.
Zupełnie bezpodstawnie w przypadku tego silnika.Owszem - niemniej jednak lepkość i zamiana oleju z gęstszego na rzadszy jest powodem moich wątpliwości.