• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opel Astra H

Adrianuss90

Użytkownik
Lokalizacja
Schweinfurt
Samochód
Opel Astra H GTC 2.0T Z20LER 234KM
Opel Astra H GTC 2.0T Z20LER
LM TopTec 4600 5W30 + Archoil AR2300
0/5W-30/40 A3/B4 API SM/CF GM-LL-A-025
150-400
Przeważnie trasy 25-50km, czasami miasto, czasami trasy po 750km

Co godnego polecenia do tej turbo benzyny
 
Silnik super wyczyszczony przez AR2300 wiec pasuje cos konkretnego zalac i FullSapsa, ja polecam Amsoil Signature Series 5w-30, zalewałem takiego swego czasu do Astry H 1.6T super silnik na nim pracował, jak dodasz AR9200v2 to juz maksymalna ochorna bedzie.
 
W tym przypadku moge Ci polecic.

PAO:
Meguin Super Leichtlauf 5W-40
Ravenol VST 5W-40

GTL:

Shell Helix Ultra 5W-40 (tylko i wylacznie oficjalny dystrybutor!)

Ale takze dobry HC:

Gulf Formula GX 5W-40
Total Quartz 9000 5W-40

Lecz do Turbo-Benzyny bardziej bym polecil olej na bazie PAO, ze wzgledu na wieksza odpornosc termiczna oraz na utlenianie (starzenie się oleju). Mozesz sobie obejrzec moja analize, gdzie moj silnik jest mocno obciazony termicznie, glownie po zmianie mapy.

Wymiana co roku/10 000 km bedzie wedlug mnie optymalna. Nastepnie mozesz zlecic wykonianie analizy przepracowanego oleju.
 
Wymiany robię co 10k km akurat wypadają 2x w roku, a co sądzisz o olejach 0W40 np Eurol Synergy 0W40?
 
Osobiscie nie mam doswiadczenia odnosnie olejow marki Eurol, w Niemczech praktycznie nie znane. Na papierze (0W-40) wyglada niezle. Lecz na Twoim miejscu skupilbym sie na olejach o lepkosci 5W-40.
 
pawelus napisał:
Silnik super wyczyszczony przez AR2300 wiec pasuje cos konkretnego zalac i FullSapsa, ja polecam Amsoil Signature Series 5w-30, zalewałem takiego swego czasu do Astry H 1.6T super silnik na nim pracował, jak dodasz AR9200v2 to juz maksymalna ochorna bedzie.

Ten olej pod katem dodatkow uszlachetniajacych ma wedlug mnie wszystko wlacznie z Mo oraz B. Ogolnie nowoczesna receptura.Wiec czy jest sens w tym przypadku dodadac cos jeszcze?
 
poziom1989 napisał:
Osobiscie nie mam doswiadczenia odnosnie olejow marki Eurol, w Niemczech praktycznie nie znane. Na papierze (0W-40) wyglada niezle. Lecz na Twoim miejscu skupilbym sie na olejach o lepkosci 5W-40.

No własnie w Niemczech tej marki olejów jeszcze nie spotkalem, tak samo jak dodatków od Archoila, Zastanawiałem sie jeszczę nad olejem Fuch Pro Race S 5W40, ale został mi odradzony ze względu że to nie olej dla użytku cywilnego, więc raczej zastosuje tego Ravenola co poleciłeś
 
Dodatki Archoil robia sie popularne na niemieckim forum. Ja bym byl bardziej sklonny do Meguina, poniewaz tam jest pewnosc, ze receptura jest niezmienna. Ravenol VST receptura jest niestabilna, rowniez po ostatnich analizach ku zaskoczeniu drastycznie spada lepkosc. Mimo wszystko na papierze wyglada calkiem niezle PAO + Estry. Tylko ten pakiet dodatkow raz jest Mo, raz go nie ma, a raz jest wraz z W. Trzeba bedzie poczekac na przyszle analizy.

Rowniez polecam (kiedys widzialem dostepny w jakims polskim sklepie internetowym) ROWE Hightec Synth RS 5W-40, niebawem udostepnie swieza analize. To takze olej na bazie PAO, lecz z klasycznym pakietem dodatkow na bazie ZDDP z duza dawka Ca oraz nieco B.
 
Też mam 2 litry turbo i ten sam sposób użytkowania auta. Osobiscie leje Ravenola VST ale Meguin Super tez używałem i oba mogę polecić. Wybierz ten który dostaniesz taniej lub ten, który będzie miał lepszą dostępność albo rzuć monetą ;) Aktualnie mam wlasnie mix z AR9100
 
Ja ojcu zalalem do jego samochodu VST, bez zastrzezen. Poniewaz byl lepszy dostep do tego oleju w Polsce. Lecz w nowo sprowadzonym przeze mnie samochodzie zastosowalem Meguina, bo w Niemczech tanszy z przesylka ok. 30€, ale takze w mojej okolicy jest oficjalny dystrybutor Meguin/Liqui Moly (www.oil-center.de/) maja czesto swieze dostawy bezposrednio z Saarlouis, wiec zajezdzam tam po olej. Natomiast VST 43€ plus przesylka.
 
Plywak napisał:
Też mam 2 litry turbo i ten sam sposób użytkowania auta. Osobiscie leje Ravenola VST ale Meguin Super tez używałem i oba mogę polecić. Wybierz ten który dostaniesz taniej lub ten, który będzie miał lepszą dostępność albo rzuć monetą ;) Aktualnie mam wlasnie mix z AR9100

Taniej nie taniej bo tam 10 czy 15euro w te czy we wte nie robi różnicy jak trzeba zainwestowac w dobry olej, przy FullSapsie co lepiej dodac AR9100 czy 9200V2?
 
Odpowiedz już otrzymałes ;) Obydwa to wysoko gatunkowe oleje, według mnie nie zawsze opłaca się wlewac dodatek przy dobrym Full-Saps. Chociaż VST nowoczesna technologia. W tej kwestii pomocne może być badanie przepracowanego oleju. Jeżeli mieszkasz w Niemczech masz do wyboru trzy oleje w pełni syntetyczne, które podałem w moich poprzednich postach. W tej kategorii cenowej otrzymasz podobne środki smarne, lub jak chcesz zaszaleć kup Redline 5W-40.
 
poziom1989 napisał:
Osobiscie nie mam doswiadczenia odnosnie olejow marki Eurol, w Niemczech praktycznie nie znane. Na papierze (0W-40) wyglada niezle. Lecz na Twoim miejscu skupilbym sie na olejach o lepkosci 5W-40.

A z jakiego powodu ma się skupiać na olejach 5w, skoro 0w dają sobie spokojnie radę. Radzę spróbować.
Temat mi znany bo to zapytanie krąży już po wszystkich forach olejowych w PL. Pisałem wtedy i pisze teraz akurat ten olej jest sprawdzony w TSI 2.0 po 300/400 koni, więc naturalnym jest że ten Opel nie stanowi problemu dla tego oleju. Następną sprawą są dodatki AR, już na forum Alfy @Wlyszkow pisał a ztcw on ma rozkminione na atomy, że do olejów full saps standardowych AR9100 jest przerostem formy nad treścią bo jego skład ZASTĘPUJE ZDDP a standardowy pakiet w oleju jest dla niego przeszkodą, ponieważ bor ma zbudować powłokę ochronną. Drugą sprawą jest że jest idealnym uzupełnieniem pakietów w olejach mid/low saps wg powyższego. Tam gdzie fullsaps to 9200 i jednak to trochę inny wolfram, niż choćby w Ravenolu.
Niedługo wrzucę swoją UOA, tam wszystko świetnie widać.

Tak na marginesie, kompletnie rozumiem idei zwiększania lepkości oleju do zwykłych silników turbo, jaki sens? Bo większa lepkość na dole zabezpiecza? Ale co i w którym momencie? Ważniejsze jest baza, dodatki i przepływ, nawet HTHS już nie jest taki kluczowy.
 
Ze względu na jego profil jazdy 5W-40 ma z reguły mniej Polimeru.

Uznaje SAE 40 Max w tym przypadku, tym bardziej, że konstrukcja na to pozwala. Można wybrać jakiś wysoko gatunkowy 5W-30, lecz tutaj mniejszy wybór.
 
Konstrukcja tego silnika pozwala na duży wachlarz lepkości, choć o ile pamiętam, może tam być nawet obniżony HTHS. Odnoście polimeru owszem ma znaczenie, ale przy lichych bazach. Zwiększanie lepkości, bo w 0w masz z reguły więcej polimeru....równie dobrze możesz zalać Amsa 10w40, też prawdziwy syntetyk, a polimeru jeszcze mniej. Ja w tym przypadku nie widziałbym żadnego problemu z dobrym 0w30 np. "efefesem" z AR9100. Tam jest jeszcze więcej polimeru (VI ponad 190) - a moje UOA znasz, silnik podobnie wysilony jak nie bardziej, zawalidrogą też nie jestem.
 
Bez analizy mozemy spekulować :) dlatego zaproponowałem 5W-40, gdyż jest optymalna według mnie. Tym bardziej wybierając jakiś pełno syntetyczny.
 
Ogolnie w 0w40 fullsaps jest fajny wybór olejow. Prócz Meguina Super Driver i Ravenola SSL jest tez Neste 0W40, Eurol, Penrite czy Amsoil. Sam zastanawiałem się nad tym ostatnim lub Neste + AR
 
W Golfie R jest testowany setup Eurol FS 0w30+AR9100, na razie ok. ale mały przebieg, odpowiedzi brak na moją propozycje UOA, czas pokaże, może Nexus się tu pojawi i się określi.
 
I człowiek zgłupiał, jedni piszą 5W40 drudzy 0W40 a trzeci 0W30, czyli 0W40 Eurol Synergy z Ar9200v2 czy zrobić mixa 9100 z 9200V2?
Pytanie jeszcze jak teraz jeżdżę z ar2300 to czy na samą wymianę zapodać jeszcze ar2820 czy już nie trzeba?
 
Back
Top