• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opel Astra H

Adrianuss90

Użytkownik
Lokalizacja
Schweinfurt
Samochód
Opel Astra H GTC 2.0T Z20LER 234KM
Opel Astra H GTC 2.0T Z20LER
LM TopTec 4600 5W30 + Archoil AR2300
0/5W-30/40 A3/B4 API SM/CF GM-LL-A-025
150-400
Przeważnie trasy 25-50km, czasami miasto, czasami trasy po 750km

Co godnego polecenia do tej turbo benzyny
 
Zostało 2tygodne do złożenia zamówienia i nadal mętlik w głowie 0W czy 5W w końcu aby było dobrze i bez żadnego dexos2 czy c3
 
To podam propozycje 0W i tych 5W które wybrać i czekam jeszcze na ostatnie słowo Cytrynowca:)
Chciałbym olej full saps na pao bazie i proszę się nie sugerować cenami
5W
Millers Oils CFS 5W40 NANODRIVE
Liqui Moly 5W40 Synthoil High-Tech
AMSOIL 5W40 European Car Formula Full Saps
Ravenol RUP 5w40
Amsoil European Car Formula 5w40 Classic ESP EFM
Amsoil European Car Formula 5W-40 Improved ESP AFL
Meguin Super Leichtlauf 5W40
Fuchs Titan Race Pro S 5W40
Millers Oils Trident 5W40

0W
Penrite 10 Tenths Premium 0w40
Meguin Super Leichtlauf Driver 0W40
EUROL Synergy 0W40 5l
Millers Oils XF Longlife 0W40
RAVENOL SSL SAE 0W40 CleanSynto
NESTE PRO 0W40

i czy do któregoś poleconego oleju stosować dodatek ar9200v2?
 
Trochę ta lista od czapy bo są na niej topowe oleje na estrach dowalone modyfikatorami tarcia i taki millers trident co ma pewnie tyle PAO co kot napłakał ;) Są i full sapsy i mid sapsy tak jak bys nie dokonca sam wiedział czego oczekujesz od oleju :)

Moja propozycja na podstawie tej listy

Do normalnego użytkowania:
LM Synthoil
Meguin Super
Neste Pro
Ravenol SSL
Eurol Synergy

Do upalania auta i wyjazdów na tor
Millers CFS
Penrite 10Tenths
Fuchs Titan Race

Ravenola RUP odpuśc bo to midsaps, a Ty nie potrzebujesz mid sapsa jak już to Ravenol RCS
 
OK. last time ;) Imho 0w40 w kolejności Eurol, Ravenol , Neste - wszystkie mają PAO. Jak nie ma ostrej jazdy nie widzę sensu AR 9200 a tym bardziej olejów do sportu. Co innego przygotowanie silnika na takie oleje, ale jak pamiętam AR2300 w środku to poprawił bym przy zmianie zwykłą płukanką aby lepiej syf zlać.
 
Ja bym jeszcze osobiscie sie wstrzymal z polecaniem olejow Ravenola, ze wzgledu na sklad. Poniewaz jest niestabilny, widac to po analizach. Z tego co wiem dawniej zrobili podobnie np. byly widoczne Estry w ich olejach, nastepnie po jakims czasie usuneli je, zastepujac HC. Zgodnie z 229.5 nie powinna w teorii posiadac Estrow, stare receptury juz tak. To tez w pewnym sensie wyjasnia dlaczego duza wiekszosc olejow opartych na oleju bazowym 100 % PAO+ewentualnie Estry, aby lepiej rozpuscic dodatki, nie posiada oficjalnych aprobat, poniewaz Estry nie sa kompatybilne ze wszystkimi uszczelkami oraz maja sklonnosc do tzw. hydrolizy czyli rozpadu kwasu i alkoholu.

Ale poczekajmy na kolejne analizy.
 
Jak pokazują analizy życiowe Ravenol radził sobie nawet bez boru i molibdenu z resztą było tam tego tyle co kot napłakał wiec nie mogło być różnicy to raz, a dwa wątpię aby już na starcie nowej serii produktów mieszali ze składem bo to byłby strzał w kolano.
 
Na starcie nie, wcześniej odbyło się po kilku miesiącach. Masz rację, co nie zmienia faktu, że te pierwiastki powinny być widoczne, dodatkowo potwierdziles, że oleje innych producentów bazujące na III-ciej grupie bez modyfikatorow tarcia, również bardzo dobrze chronią przed zużyciem, jest kilka takich analiz dostępnych na niemieckim forum.
 
Tutaj przykładowa analiza Ravenola VST z wykastrowanym dodatkiem Mo i B w Audi RS6 Performance po 9000km

https://oil-club.de/index.php?thread/4112-ravenol-vst-5w-40-audi-rs6perf-4g-9-000-km/
 
https://oil-club.de/index.php?thread/4415-addinol-super-light-5w-40-seat-toledo-1-4-tsi-10-000-km/

A tutaj "zwykły" HC.
 
Ale też "zwykłe" auto ;)

Przy tym konkretnym aucie jak Astra GTC podtrzymuje swoją pierwszą propozycje czyli
Plywak napisał:
Też mam 2 litry turbo i ten sam sposób użytkowania auta. Osobiscie leje Ravenola VST ale Meguin Super tez używałem i oba mogę polecić. Wybierz ten który dostaniesz taniej lub ten, który będzie miał lepszą dostępność albo rzuć monetą ;)

Imo w zupełności starczą :)
 
Mają sens jeśli nie porównuje ich się bezpośrednio 1:1, a jedynie wyciąga z nich wnioski. Tu na celu było pokazanie, ze to całe mieszenia składem tak naprawdę poza niesmakiem nie ma jakiegoś wielkiego wpływu na ochronę silnika bo w sprawnym 600KM aucie spokojnie sobie poradził na dystansie 9K km ;)
 
Mają sens, jeżeli piszemy o tym samym aucie, podobnym interwale, profilu jazdy itp....

I też mi o to chodziło, że nie ma wpływu, ale faktem jest, że jeżeli place za jakiś produkt, to chcę wiedzieć za co!
 
poziom1989 napisał:
Mają sens, jeżeli piszemy o tym samym aucie, podobnym interwale, profilu jazdy itp....

To jest właśnie porównanie 1:1, a wyciepnięcie wniosków to jest wtedy, gdy patrzysz na analizę zużyciową oleju innego auta i skoro w dużo mocniejszym aucie z większymi obciążeniami przy jeździe autostradami olej dał radę to wielce prawdopodobne, ze w moim słabszym o podobnych wymaganiach co do oleju też da on radę. Oczywiście pomijam analizy gdzie ktoś do trupa zalał jakiś wymyślny olej i wrzucił analizę ale to też kwestia wyciągnięcia odpowiednich wniosków i porównania z innymi analizami. Analizy zuzyciowe z innych aut mogą być bardzo przydatne w ocenie oleju ale trzeba właśnie bardzo uważnie wyciągać wnioski, a nie porównywać tylko kolumny z wynikami. Z resztą tylko na pierwszej stronie niemieckiego forum w dziale z analizami jest 12 analiz zużytego VST wiec już jest z czego wnioski wyciągać mam nadzieje, ze i u Nas na forum z czasem będzie z czego :)
I też mi o to chodziło, że nie ma wpływu, ale faktem jest, że jeżeli place za jakiś produkt, to chcę wiedzieć za co!

Też bym chciał ale w czasach gdy niektórzy nie podają nawet podstawowych parametrów swoich produktów jak np. TBN czy NOACK chyba się nie doczekamy czasów gdy w karcie produktu będziemy mieli informacje za co płacimy i właśnie po to robimy analizy bo producent nigdy wprost nie powie co tam siedzi w składzie więc do póty do póki analizy nie zrobisz pewności nie masz ;)
 
Wnioski mozna wyciagac w konkretnym aucie, nie moge sie tym sugerowac, ze dany olej sprawdzi sie takze w mojej jednostce napedowej.

Odnosnie parametrow to fakt, nie kazdy pojade wszystko. Z reguly jezeli producent posiada swoje laboratorium to czesto sa widoczne inne parametry, lecz gdy nie posiada... badanie typu NOACK, czy HTHS sa drogie. A te forum traktujemy hobbystycznie, no chyba, ze dolaczy do nas osoba, ktora pracuje w branzy. A tak to pozostaje nam internet i wyciaganie wnioskow.

Apropos, robimy w temacie smietnik.
 
poziom1989 napisał:
Wnioski mozna wyciagac w konkretnym aucie, nie moge sie tym sugerowac, ze dany olej sprawdzi sie takze w mojej jednostce napedowej.

To dlaczego polecasz innym oleje? Bo właśnie wyciągasz wnioski z analiz i na ich podstawie stwierdzasz, że olej X czy Y w tej jednostce się spisze mimo iż sam takiej jednostki nie masz. Idąc tokiem, ze nie można się sugerować innymi jednostkami nikt z Nas nie powinien polecać olejów innym albo każdy po zmianie oleju musiał by robić analizę co było by bezsensem ;) Jeśli olej X sprawdził się w 4.0 biturbo, a w 2.0 turbo zużycie silnika będzie dużo ponad normę mimo iż producent naszego auta wymaga tej samej specyfikacji, która była zalana do mocniejszego auta to bardziej prawdopodobnym jest problem z olejem czy ze silnikiem? ;)
 
A gdzie pisalem, ze sugeruje sie na podstawie analiz zuzytych ? Sugeruje sie w duzej mierze zaleceniami producenta, ale rowniez nie bez przyczyny pytamy o profil jazdy, jaki jest aktualnie stosowany olej itp. dobieramy indywidualnie. I czesto podkreslam w poradach, zeby najlepiej wykonac analize po interwale. Aby sie przekonac jak dany olej sprawdza sie w tej konkretnej jednostce napedowej.

Proponuje zakonczyc ta rozmowe, bo z Toba sie tylko ciagna bez konca. I pisalem, ze zasmiecamy tylko temat. Takie rozmowy mozemy prywatnie prowadzic lub w innym temacie. Prawdopodobnie usune te wpisy.
 
Back
Top