• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opel Astra H

Adrianuss90

Użytkownik
Lokalizacja
Schweinfurt
Samochód
Opel Astra H GTC 2.0T Z20LER 234KM
Opel Astra H GTC 2.0T Z20LER
LM TopTec 4600 5W30 + Archoil AR2300
0/5W-30/40 A3/B4 API SM/CF GM-LL-A-025
150-400
Przeważnie trasy 25-50km, czasami miasto, czasami trasy po 750km

Co godnego polecenia do tej turbo benzyny
 
Nie widzę potrzeby usuwania merytorycznej dyskusji, jeśli autorowi tematu przeszkadza można temat wydzielić do innego wątku :)
 
Nie, jak najbardziej mi nie przeszkadza ta merytoryczna dyskusja, teraz tylko taki mętlik w głowie że hoho:d Ale zostanę raczej przy tym co pisał Cytrynowieć i co Tomek Evo mi polecił czyli Eurol Synergy 0W40, silnika przez ten olej chyba nie rozwalę, doprawię tego eurola Archoilem AR9200V2 i tyle
 
Na pewno nie rozwalisz ale czy jest sens kupować olej za ok 180zł i lać do niego dodatek za kolejne 100zł? Imo do takiego sposobu użytkowania auta nie no ale to już twoja decyzja :)
 
Uważasz że taki dodatek, tylko się dodaje w przypadku upalania samochodu? Czy jest jeszcze jakiś inny powód przez który odradzasz używanie tego dodatku?
 
Ja jestem zdania, ze dodatek albo do taniego oleju aby poprawić jego parametry albo właśnie do auta mocno obciążonego. Przy zwykłym użytkowania już sam dobry olej na PAO z pełnym ZDDP da sobie spokojnie radę. Po prostu moim zdaniem przy normalnym użytkowaniu auta na trasach lekki przerost formy nad treścią i nie jest to ekonomiczne uzasadnione no ale twoja kasa twoja decyzja my tylko podpowiadamy :)
 
Nawet za dużo podpowiadacie, żarcik :D , daliście taką bazę olejów do wyboru że głowa mała, fakt kasa kasą, ale olej dla silnika to jak krew dla nas ludzi, więc chce dobrze zadbać, chociaż wiem że zeka mnie też parę napraw u Aśki
 
Ogolnie te silniki Opla dobrze lataja na Dexos1. Jesli nie upalasz a normalnie jezdzisz wez Amsoil SS 5w30, jesli upalasz 0w40. Zadnych dodatków tylko 4.72L Amsoila :) + filterek Mann/Knecht i jezdzic. Pozdro
 
Plywak napisał:
Ja jestem zdania, ze dodatek albo do taniego oleju aby poprawić jego parametry albo właśnie do auta mocno obciążonego. Przy zwykłym użytkowania już sam dobry olej na PAO z pełnym ZDDP da sobie spokojnie radę. Po prostu moim zdaniem przy normalnym użytkowaniu auta na trasach lekki przerost formy nad treścią i nie jest to ekonomiczne uzasadnione no ale twoja kasa twoja decyzja my tylko podpowiadamy :)

Jestem podobnego zdania.

Ale musimy brac pod uwage, ze poziom Zn i P w nowoczesnych recepturach zostal obnizony, ze wzgledu negatywnego wplywu na katalizatory oraz z powodu organicznych Cynkowych-polaczen, ktore sa toksyczne dla srodowiska naturalnego. Oleje starszej generacji maja Zn w okolinach 1200 ppm, dobrym przykladem jest Meguin Super Leichtlauf. Oczywiscie nie pisze o olejach wyczynowych gdzie poziomy sa jeszcze wyzsze. Z tego co wiem nie ma jednego typu ZDDP, lecz kilka typow, ktore w zaleznosci od temperatury i obciazenia sa aktywne, to jest takze istotne, w jakim pojezdzie maja byc zastosowane czy w benzynie lub Dieslu. Kiedys uznawano, ze im wiecej tym lepiej, a zostaly przeprowadzone badania, ze wysokie poziomy ZDDP wrecz moga zwiekszac tarcie. W nowoczesnych recepturach, a w duzej wiekszosci w olejach niskolepkosciowych, sa stosowane dodatki typu Friction Modifiern czyli dobrze nam znamy Mo czy B, ale i takze W.
 
No dokładnie ale temat dodatków jest jeszcze bardziej zawiły bo niestety z analizy nie wynika jaki jest ich rodzaj i jakie konkretne działanie, a w zależności od stężenia mogą pełnić zupełnie rożne funkcje. Ci co się orientują nie bardzo chcą się to wiedzą dzielić :)

Trzeba koledze pomóc w wyborze i zamknąć temat żeby już mu nie mieszać haha ;)
 
Nowoczesne oleje mają przede wszystkim niższy poziom popiołów, z powodu katów ale też wtrysku bezpośredniego czy zjawiska LSPI. Okazuje się że można sobie z tym poradzić a wapń czy fosfor które wpływają na ich wysoki poziom można zastąpić magnezem czy borem. Przykład to pakiety Infineum dla normy 504/507 VAG czy np. nowe pakiety dla Dexos Gen II. Jest trochę info na ten temat w necie. Jak się wgryźć w to okazuje się że nowe formulacje są równie skuteczne co te stare ale ochrona jest realizowana w inny sposób.Takie dodatki jak bor,wolfram, magnez, MODTC-3 to najnowszy trend w olejach, kwestia jaki jest rodzaj,ilość i jak działają. Powiedziałbym, że rozwój dodatków jest teraz najważniejszy.
 
No to wybór podjety zamowienie złożone Eurol Synergy 0W40 z AR9200V2 i do tego płukanka AR2820

PS. pytanie poza tematem Ale planuję też wymienić płyn hamulcowy wiem że trzeba go 1l DOT4 ilośc potrzebna do układu hamulcowego, ale wyczytałem w instrukcji że płyn hamulcowy znajduje się też w układzie sterowania sprzęgłem i nie wiem jaka tam ilość dochodzi czy to już jest zawarte w tym 1l który wskazuje instrukcja czy dodatkowa ilość?
 
Paczuszka dzisiaj z setem przyszła a o to i on
 

Attachments

  • received_2293173840712851.jpeg
    received_2293173840712851.jpeg
    42,1 KB · Odwiedzin: 1064
Pytanie, czy AR9200v2 dodać od razu po zmianie oleju na nowy czy zrobić coś km po wymianie i dopiero dodać archoila?
 
Back
Top