Takie opinie wydają ludzie, którzy mają "szlam" zamiast mózgu i jarają się filmikami na YT jak ktoś pręcik szlifuje...
Co do Z18XER dodam od siebie, aby pamiętać o kontroli luzów zaworowych, bo w przeciwieństwie do wersji 116\122\125KM, wersja 140KM ma luz kasowany za pomocą wymiany szklanek.
Ogólnie, co do olejów, które warto polecić zawsze w przypadku takiej jednostki, a nie obciążą portfela, to:
Lotos Synthetic Plus 5W40
Orlen Max Expert 5W40 C3
Total 9000 5W40\0W40
Shell Helix HX8 5W40
Eurol Super Lite 5W40
Wszystkie oleje ze stawki oscylują w podobnych pieniądzach.
z zakompleksienia Polaków i chęcią gonitwy za zachodem. Od lat utarło się, że wszystko, co z zachodu to lepsze. Tymczasem od lat Niemcy tankują paliwo na Orlenowskich stacjach -
https://www.orlen.pl/PL/OFirmie/OrlenWEuropie/Strony/OrlenWNiemczech.aspx