• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opel Vectra C Z18XER

Konjio

Zbanowany
Samochód
Opel Vectra C Z18XER
Marka samochodu
Opel
Budżet/ile litrów
5
Silnik
Z18XER
Data produkcji
2006
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Dexos2
Jaki olej masz obecnie
Motul X-clean 5W-40
Witam, chciałbym się was poradzić czy ten silnik naprawdę wymaga normy dexos2/C3? Dość prosty silnik bez żadnej ekologi.
 
Czytam i czytam i znalazłem u Was informacje że jeśli silnik ma LPG to jednak wskazane jest używanie oleju C3. Może skusze się na specol premium 5w40 😈
 
Dziś zamawiam oleje i filtry, ostatnie pytanie. Lepiej Shell helix ultra 5w40 czy Lotos Synthetic plus? Pomijając cenę tylko jakość.
 
Niby Shell lepszy bo GTL, ale część osób zauważyła duży pobór na Shellu . Ja na Lotosa nie narzekam silnik chodzi dobrze bez innych dziwnych dźwięków . Możesz zawsze zrobić analizę zużyciową i dowiesz sie co w trawie piszczy ;)
 
Jak wyglądaja koszta takiej analizy? Chętnie był zrobił Lotosa po 10kkm. Swoją drogą Lotos wcale nie jest taki tani, w mojej mieścinie 5l motula Xcess kosztuje 121 a Lotos 115 😁
 
 
Spodziewałem się dużo większej ceny. No nic w takim razie wezmę na testy Lotosa i sprawdzimy jak będzie wyglądał po całym interwale. Przy obecnej sytuacji przejechanie 10 000 trochę potrwa 😉
 
Jak wyglądaja koszta takiej analizy? Chętnie był zrobił Lotosa po 10kkm. Swoją drogą Lotos wcale nie jest taki tani, w mojej mieścinie 5l motula Xcess kosztuje 121 a Lotos 115 😁
Lotosa najlepiej szukać w hipermarketach. Dzisiaj znalazłe za 100 zł za 5 litrów ale nie kupiłem, czekam na lepszą promocję:)
 
Jeżeli faktycznie Lotos nie ma podróbek, to najtańsza oferta z Internetu i tyle.
 
Ja najpierw lałem Lotosa, teraz Shella. Wydaje mi się, że lekko silnik zaszedł mułem po Lotosie, Shell delikatnie to przeczyścił.
 
Na podstawie takiej, że jak wymieniałem uszczelkę pod pokrywą zaworów przed tym zanim zacząłem lać Lotos to w miejscach, gdzie jest mniejsza cyrkulacja (po kątach) oleju było czysto, a teraz jest jakiś nagar. Są to małe ilości aczkolwiek fakt ten warto odnotować. Przed Lotosem lałem Mobil 1 na dłuższych interwałach jak Lotosa.

Mogę zajrzeć tylko przez wlew oleju, bo nie będę ściągał pokrywy. Nie wiem jak to w całości wygląda.
 
Teraz jest nagar, bo Shell go w żaden magiczny sposób nie rozpuścił.

No i po wlaniu Shella w nowej formulacji, jakoś zadziwiająco szybko łapie on ciemny kolor w porównaniu do poprzedniej i do Lotosa, gdzie ten ciemniał bardzo wolno.
 
Back
Top