Raczej C2/C3 czyli HTHS min 3.5. Moje poprzednie auto, astra j jeździła ponad 200kkm kilometrow w LL na GM (dwie wymiany) i później castrol edge C3 bez dexos2.
Dała radę i jak patrzę na niektóre zdjęcia z pod korków wlewu oleju aut z mniejszym przebiegiem, to jestem zadziwiony ilością syfu.
Jestem nowy na tym forum i tylko tutaj polecacie takie, jak to z nimi jest? Ogólna opinia jest taka że to szlam nie olej. Pytam bo jestem laikiem a większość "fachowców" je odradza.
Przepraszam, ale oplułem ekran przeczytawszy ten "szlam". "Fachowcy" weź nawet w podwójny cudzysłów - ludzie nie mający pewnie jakiegokolwiek pojecia o olejach.
Jestem nowy na tym forum i tylko tutaj polecacie takie, jak to z nimi jest? Ogólna opinia jest taka że to szlam nie olej. Pytam bo jestem laikiem a większość "fachowców" je odradza.
Szkoda szczempic ryja na takie opinie ...
Owszem, to nie są oleje "wybitne", ale mają poziom Motula - teraz lepiej widać klasę produktów naszych rafinerii?
Na potwierdzenie opinii, poczytaj (akurat bezpośrednie porównanie do Motula):
Załączam analizę przepracowanego Orlena MaxExpert 5w40 C3. Poprzednia analiza Motula tutaj: https://www.oil-club.pl/index.php?threads/motul.701/ W tym wypadku wypadło więcej miasta zdecydowanie, stąd pewnie większa zawartość paliwa. Wszelkie Wasze komentarze mile widziane :-)
www.oil-club.pl
EDIT
NAwiasem mówiąc, tego Max Experta 5w40 możesz lać do swojej Vectry.
Dexos 2 nie ma wymogu bycia C2/C3, w formulacjach w dawnych wieków można spotkać mieszanego z A3/B4.
Osobiście miałbym jakiś olej z wymaganą normą. Nie widzę sensu lania A3/B4 jeżeli nie jest wymagany.
Co do polskich olejów to polecamy je bo są po prostu dobre. Robiliśmy tu na forum analizy chyba całego przekroju ofert obu producentów (niska/średnia/wysoka półka) i wszystkie wyszły dobrze, bez żadnych odchyłów czy niespodzianek. Dobra jakość, fajny stosunek tejże jakości do ceny. Wyjątkiem jest Orlen Pro który jest zdecydowanie za drogi i za słabo dostępny ale to specyficzna seria.
Niestety przeciętny Polak nadal uważa, że polski produkt nie może być dobry, może być co najwyżej tani.
Ok na próbę do mnie wleci lotos synthetic plus 5w40. Pomijam całkiem normę dexos 2, zobaczymy co to będzie. Jeśli testy mówią wprost że nasze oleje jakościowo nie odstają od valvo czy motul to skąd te mity?
Takie opinie wydają ludzie, którzy mają "szlam" zamiast mózgu i jarają się filmikami na YT jak ktoś pręcik szlifuje...
Co do Z18XER dodam od siebie, aby pamiętać o kontroli luzów zaworowych, bo w przeciwieństwie do wersji 116\122\125KM, wersja 140KM ma luz kasowany za pomocą wymiany szklanek.
Ogólnie, co do olejów, które warto polecić zawsze w przypadku takiej jednostki, a nie obciążą portfela, to:
Lotos Synthetic Plus 5W40
Orlen Max Expert 5W40 C3
Total 9000 5W40\0W40
Shell Helix HX8 5W40
Eurol Super Lite 5W40
Wszystkie oleje ze stawki oscylują w podobnych pieniądzach.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.