• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Ekstremalne warunki są podczas gołoledzi.
eh wam cos nagrac. wg mnie rownie ekstremalne sa jak spadnie suchy snieg ktory nie jest przylepiony do warstwy pod spodem. po prostu opona sie przykleja ale cala warstwa leci.
Post automatically merged:

@xtremesystems nie będę się kopał z koniem, każdy przez ekstremalne warunki rozumie co innego. Uwierz że gdyby ma drodze było naprawdę źle to nie pojexhalbys szybciej jak 30 nawet na najlepszych zimówkach. Dla mnie koniec tematu 😉
zawsze takie gadanie jest bo nie jest to do udowodnienia. pojechal bys ze mna tez bys marudzil ze cos nie tak. prawda jest taka ze jezdzilem po gorach i na najlepszych zimowkach tak samo wyprzedzalem wiekszosc kierowcow. jechalem dla funu przez tatry wysokie podczas opadu na serpentynach. gdzie xdrajwy sie wlekły. prawda jest taka ze przy tych wszystkich oponach i autach w 99% przypadkow najslabszym ogniwem nie jest samochod opona czy gory bog wie jakie. tylko melepeta za kolkiem

Snieg pokazuje tylko jedno . jesli przesunie sie diametralnie limit auta , to limit kierowcy spada prawie do zera.
 
Nie zrozum mnie źle, materiał pod względem pokażania możliwości opon w takich warunkach spoko. Według mnie to trochę za duża rozkmina nad oponami tutaj, nic nie zastąpi zdrowego rozsądku i umiejętności.
 
@xtremesystems a próbowałeś może awaryjne hamować ?
probowalem. z 70 do zera. stanąłem na hamulcu. nic sie nie dzieje . auto nie skreca jakos nieprzewidywalnie. oczywiscie lecisz na abs ale podobnie do ts 860. nawet probowalen na zakrecie . zaciesnia sie ,jesli odpuscisz w odp momecie to cie nie obroci. testowalem nie jedne opony . powiem ze te sa ogolnie mowiac przewidywalne i poprawne. zaskoczylo in plus latwosc zmieniania pasow. (jest na filmie) , szczegolnie ze to wielosezon
 
Gdyby można było wrzucić tu filmik, bo mam dwa, 170 i 280 Mb, to pokazałbym Wam, jak spisują się opony Pirelli Snowcontrol seria 3 używane 3 sezon w tylnonapędowym BMW. Na filmach widać prędkości gps i drogę zaśnieżoną z 10 cm. Niestety w YT zbyt mocno obcina jakość i nawet nie widać prędkości. Może @jerseyAdmin podpowie, jak tu udostępnić film bezpośrednio z dysku.
Swoją drogą przedwczoraj kupiłem dla żony Alfę MiTo, jechałem nią z Warszawy do Gdyni, wieczorem, w największą śnieżycę (W Gdyni zachodniej mamy od 11 dni śniegu po pas), auto kupione na całorocznych chińskich Sunfull o_O po białej autostradzie więcej niż 90 nie dało rady jechać, za to po brei, gdzie prześwitywał czarny asfalt mogłem dobijać do 110-120 nawet zmieniając pasy. Na czarnym i mokrym (posolonym) asfalcie w mieście przy -8 st trzymają dość dobrze. Zaraz zmieniam te laczki na zimowe i potestuję po raz pierwszy Bridgestone Blizzak LM005 w rozmiarze 195/55r16.
 
Last edited:
@xtremesystems Uwierz że gdyby ma drodze było naprawdę źle to nie pojexhalbys szybciej jak 30 nawet na najlepszych zimówkach. Dla mnie koniec tematu

Po lodzie w trasie jezdziłem 90-100km/h - dla mnie koniec tematu

Polecam książkę Sobiesława Zasady pt. "Szybkość bezpieczna".
 
@xtremesystems Dzięki za odp a rozmiar masz r 15 szukam opon do ojca chyba mu je zaproponuję.Ja na Alpine 4 nie narzekam jak na swój wiek dała dziś radę , no Pod górę włączał się ASR .
 
Nie zrozum mnie źle, materiał pod względem pokażania możliwości opon w takich warunkach spoko. Według mnie to trochę za duża rozkmina nad oponami tutaj, nic nie zastąpi zdrowego rozsądku i umiejętności.
dlatego mowie. nie jestem chlopkiem roztropkiem ktory nie jezdzil po gorach. wiec jak mowie szczerze ze to byly chyba jedne z gorszych warunkow (uwzgledniajac góry ) to byly.

tutaj np wilczyce -łętowe szczyt
 

Attachments

  • 20141230134540.jpg
    20141230134540.jpg
    3,3 MB · Odwiedzin: 118
@xtremesystems fajny film, ale trochę mało miarodajny. Na dębicach navigator 2 bardzo podobnie wyprzedzam samochody jak ty na filmie, a te opony nie są uznawane za "dobre". Jak jechałem na letnich po śniegu to się wlokłem i mnie ludzie wyprzedzali, ale jechałem bez obaw, że coś złego się stanie. Wyścigi to są na torze, a nie w ruchu ulicznym. Co do zakrętu 90 stopni to pewnie przejechałbym go z podobną prędkością, ale ... bokiem. Twoja jazda z prędkością 70 km/h w takich warunkach w zabudowanym, gdzie widać ludzi na chodnikach jest karygodna, ta prędkość w dobrych warunkach jest przesadzona, a na śniegu to już kompletna nieodpowiedzialność nawet jakbyś miał najlepsze auto i najlepsze opony to w miejscu się nie zatrzymasz, a pieszy zderzenie przy 50 km/h prawdopodobnie przeżyje podczas, gdy przy 70 km/h ma szanse bliskie zeru. Często nie ma czasu na hamowanie jak ktoś wbiegnie.
 
@xtremesystems fajny film, ale trochę mało miarodajny. Na dębicach navigator 2 bardzo podobnie wyprzedzam samochody jak ty na filmie, a te opony nie są uznawane za "dobre". Jak jechałem na letnich po śniegu to się wlokłem i mnie ludzie wyprzedzali, ale jechałem bez obaw, że coś złego się stanie. Wyścigi to są na torze, a nie w ruchu ulicznym. Co do zakrętu 90 stopni to pewnie przejechałbym go z podobną prędkością, ale ... bokiem. Twoja jazda z prędkością 70 km/h w takich warunkach w zabudowanym, gdzie widać ludzi na chodnikach jest karygodna, ta prędkość w dobrych warunkach jest przesadzona, a na śniegu to już kompletna nieodpowiedzialność nawet jakbyś miał najlepsze auto i najlepsze opony to w miejscu się nie zatrzymasz, a pieszy zderzenie przy 50 km/h prawdopodobnie przeżyje podczas, gdy przy 70 km/h ma szanse bliskie zeru. Często nie ma czasu na hamowanie jak ktoś wbiegnie.
tam tylko raz byl teren zabudowany. srodek sniezycy ,sobota wieczor i jedna para ludzi o ile pamietam. ogolnie znam te okolice gdzie mozna. wieszkosc to pozamiastem i DK. Ogolnie przepis zlamalem bodajze raz.ogolnie wczoraj pusto bylo dlatego pojechalem
 
@xtremesystems 4:40. Też miałem podobne podejście dopóki pijany gość mi nie wybiegł na maskę. Zauważyłem go dopiero jak mi szybę rozbił głową. Gdybym nie jechał 50 km/h to by na 100% nie żył, a tak to miał tylko nogi połamane. Szkoda człowieka, biegł prawdopodobnie na autobus po drugiej stronie ulicy i się na niego zapatrzył.
 
Czyli na googla sobie wrzucić i później tu będę mógł udostępnić? Słabo te technologie ogarniam, ale postaram się wieczorkiem to zrobić.
jak dobra jakosc to yt tak bardzo nie obcina. jak widzi to co wrzucilem wyglada mniej wiecej jak w pliku zrodlowym wazacym 4,5gb
Post automatically merged:

@xtremesystems 4:40. Też miałem podobne podejście dopóki pijany gość mi nie wybiegł na maskę. Zauważyłem go dopiero jak mi szybę rozbił głową. Gdybym nie jechał 50 km/h to by na 100% nie żył, a tak to miał tylko nogi połamane. Szkoda człowieka, biegł prawdopodobnie na autobus po drugiej stronie ulicy i się na niego zapatrzył.
no to wlasnie jedyny moment ;) ale tam jest jakby to powiedziec strefa przemyslowa . praktycznie same fabryki opustoszale w weekend. reszta we wlasniciwych predkosciach. pozatym zobacz ze tam jest ze 2 metry pasa zieleni dopiero chodniki.




EDIT
Podkresle tylko jeszcze co do warynkow. na mokrym czy ubitym sniegu w granicach 0 stopni da rade te 100 czy wiecej jechac. Tutaj warunku byly mega zle z tego wzgledu ze byla sniezyca i -5 i ten snieg w ogole nie byl ubity. dalo rade go przesowac nogą . stad dlatego uazam ze warunki jedne z gorszych. a opony daly rade hamowac ,skrecac , zmieniac pasy . jak na wielosezony ktore daja rade latem uwazam ze ich zachowanie przy "zaskoczeniu " zima jest bardziej niz poprawne
 
Last edited:
cieszylbym sie z odszkodowania bo gruzem jechalem

EDIT. chlopie specjalnie jezdzilem po gorach bocznymi zeby snieg i lod byl. jezdzilem miedzy innymi tą drogą

taka trase zrobiłem specjalnie po opadach.
Post automatically merged:


tam to jest gdzie posmigac . a po stronie slowackiej bajka
W pracy jestem,.. W domu oglądnę filmik, gdzie to jeździłeś, było nagrywane. Drogi tam znam, dużo tam motocyklem jeżdżę. Tylko jakoś nic do głowy mi nie przychodzi. Ta droga jakąś prosta, płaska. Na Orawie niby są takie ...
 
Mnie w zimie 2018/19 jechałem ze śląska do domu . Śniegu tyle ze autostrady i eski wyglądały jak powiatowe drogi z jednym przejezdnym pasem. Większość jechała ok 50 km/h a ja nie lubię peletonow i spokojnie w quattro jechałem 70 km/h i szybciej było stabilnie przewidywalnie ogólnie frajda bo pierwsze zimowe jazdy 4x4 i cool dopóki nie wyjechała mi sierota z bocznej drogi i nie potrafiła się rozpędzić
Jak zacząłem hamować to jak na sankach
Wiem ze mokro miałem pod koszula . Nic się nie stało nikomu ani samochodom ale to była dobra lekcja pokory i nauki ze 4x4 usypia czujność daje ci przewagę i pewność jazdy nad innymi ... ale hamowanie jest takie same jak w osce.
Samochód był nowy bo ok 5 miesięcy a opony to Conti TS 850P pierwszy sezon.
Zrozumie to tylko ktoś kto miał podbramkowa sytuacje
 
W pracy jestem,.. W domu oglądnę filmik, gdzie to jeździłeś, było nagrywane. Drogi tam znam, dużo tam motocyklem jeżdżę. Tylko jakoś nic do głowy mi nie przychodzi. Ta droga jakąś prosta, płaska. Na Orawie niby są takie ...
film to jest z centralnej polski. tam kolo ciebie jezdze jak jestem u teściów

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
 
Ok.. Ja tylko powiem tak. Opony nie ważne a to co w głowie. Drogi są pełne krzyży bo ktoś przecenił swoje możliwości.
 
Mnie w zimie 2018/19 jechałem ze śląska do domu . Śniegu tyle ze autostrady i eski wyglądały jak powiatowe drogi z jednym przejezdnym pasem. Większość jechała ok 50 km/h a ja nie lubię peletonow i spokojnie w quattro jechałem 70 km/h i szybciej było stabilnie przewidywalnie ogólnie frajda bo pierwsze zimowe jazdy 4x4 i cool dopóki nie wyjechała mi sierota z bocznej drogi i nie potrafiła się rozpędzić
Jak zacząłem hamować to jak na sankach
Wiem ze mokro miałem pod koszula . Nic się nie stało nikomu ani samochodom ale to była dobra lekcja pokory i nauki ze 4x4 usypia czujność daje ci przewagę i pewność jazdy nad innymi ... ale hamowanie jest takie same jak w osce.
Samochód był nowy bo ok 5 miesięcy a opony to Conti TS 850P pierwszy sezon.
Zrozumie to tylko ktoś kto miał podbramkowa sytuacje
wczoraj taki lepek w tahoe v8 wyszedl szybciej spod swiatel ropedzil sie do 90 i chyba jak mial hamowac przed swiatlami to troche obsral zbroje bo potem grzecznie na prawy pas i powoli.zgadza sie 4x4 usypia czujnosc. a najbardziej to chyba na zakretach.

zreszta sam mialem taka sytuacje kilka razy. raz na letnich w zime [bo juz zmienilem na letnie a walnelo sniegiem] no i kilka razy w gorach na moich "przejażdżkach" bo to nie jest tak ze zawsze umialem na sniegu trafiac w zakret. a w gorach to dodatkowa atrakcja bo nim ktos po ciebie przyjedzie jak wylecisz w zaspę [przy farcie] lub w jakies krzaczory i skarpe[ bez farta] to troche mija
 
Last edited:
Back
Top