• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Dobra, "hejtu" CrossClimate ciąg dalszy.
Oponki przypominam z 2017, przód bez oznak zużycia, tył 2-3 mm zużyte - przekładałem 3 tyg temu.
Poranne -16, jezdnie pokryte mieszanką szronu, piasku i soli, dodatkowo wszystko podmarznięte .. no i na rondzie wyjeżdżał mi elegancko przodem. Jechałem z prędkością z którą normalnie w deszczu nie było problemów. Samo dohamowanie przed rondem bez problemów.
Przy okazji ESP nie ogrania wyjeżdżania na zewnątrz zakrętu przodem. Włącza się tylko jak tył ucieka. Megane III 2012.

Pozdrawiam,
nic nadzwyczajnego. kobicie dzis uciekl tyl na ts860 bo myslala ze w moim aucie zimowki za lepsze niz 4s2 w jej gruziku. zreszta ja gruzikiem dzis tez sie troche slizgalem. nie ma bata zeby bloto pośniegowe przy - 15 nie spowodowalo uslizgow.

zglebilem temat i pontoniaste zawieszenie i wysoki profil opony sprzyja lepszemu zachowaniu na sliskim. dlatego mojej taczkowatej fabii ts860 ma co robic a w oontoniastym gruziku wielosezon daje rade

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
 
Jako ciekawostka.
 
na filmie dwa rozne auta...rozne masa....wielkosc...itd...nic nie wart video....
 
Dałem jako ciekawostkę, ale wczoraj Żonka jadąc za mną na Nokianach uznała że moje Goodyear Gen-3 są lepsze :D . Potrafi jeździć po śniegu, lata jeździ do pracy drogami gdzie gdy napada śnieg to są ciężkie warunki.
 
@wuwok @tomek1986
Jak ciekawostka utwierdzająca kogoś w przekonaniu dokonanego wyboru może być;)
Zawsze wole profesjonalny test z powtarzalnymi warunkami i prof sprzętem do pomiarów . Niż subiektywne opinie użytkowników .
Ja już wcześniej pisałem ze miałem ten sam model opony szer 215 na dwóch różnych autach i zachowywały się nie śniegu jak opony na dwóch różnych biegunach
1611043996612.jpeg
 
Jako ciekawostka.
to co trąbie od zawsze GY robi dobre sniegowki, od 10 lat taki profil pamietam. ludzie z gor wiec nie sa skazani na dymbice frigo tylko smialo mozna brac np ug lub ugp.
chociaz ja [niepoparte zadnym dowodem] bardziej wierze w linie ultra grip niz ultra grip performance jesli chodzi o sniegowki . argumentuje to tym ze seria ugp jest odpowiednikiem winter sport [5] i cos mi sie zdaje ze jest tam taka sama mieszanka [wyszly w tym samym czasie te opony]
natomiast ug to seria tylko na GY. ktora klepia juz od lat

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
 
@wuwok @tomek1986
Jak ciekawostka utwierdzająca kogoś w przekonaniu dokonanego wyboru może być;)
Zawsze wole profesjonalny test z powtarzalnymi warunkami i prof sprzętem do pomiarów . Niż subiektywne opinie użytkowników .
Ja już wcześniej pisałem ze miałem ten sam model opony szer 215 na dwóch różnych autach i zachowywały się nie śniegu jak opony na dwóch różnych biegunach
View attachment 5708

akurat quatrac pro to JEDYNA [jest jeszcze totalna nowosc dunlopa i po testach musle ze bedzie wiadomo czy asymetryczne w zimiwkach i 4seasons sie sprawdzą obecnie wielosezonowka asymetryczna. nie ma szan s na śniegu.

u bensona GY,Conti, hankook po drugiej stronie właśnie quatrac
jemu zazwyczaj dziwnym trafem wychodzi to co potem ludziska sami zauwazaja. [jak dla mnie obiektywnie bo to pasjonat]

co do Vredki to mam mieszane mega uczucia. liczylem jak i Benson ze wlasnie asymeteyczny bieznik da przewage na suchym i dal poniekąd ale dupy nie urwal szczegolnie w hamowaniu.

ogolnie vredestein byl to producent dobrych opon ultrac vorti, ultrac vorti r ale jak przejelo ich Apollo to tak jakby kontrolowanie poza średnią półkę nie wychodza. a szkoda bo robili bardzo dobre opony.

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
Kupiłem dla dziewczyny Nokiany WeatherProofy do XP 185/65/15 92H XL (wzmacniane). Jestem w szoku jak wielosezon sobie świetnie radzi na śniegu i dużych mrozach.
Za cenę 237 zł brutto za oponę myślę, że lepiej nie da się nic kupić.
 
@wuwok @tomek1986
Jak ciekawostka utwierdzająca kogoś w przekonaniu dokonanego wyboru może być;)
Zawsze wole profesjonalny test z powtarzalnymi warunkami i prof sprzętem do pomiarów . Niż subiektywne opinie użytkowników .
Ja już wcześniej pisałem ze miałem ten sam model opony szer 215 na dwóch różnych autach i zachowywały się nie śniegu jak opony na dwóch różnych biegunach
View attachment 5708
Często "profesjonalne" testy są sponsorowane. Ja zobaczę w następną zimę. Wtedy opony będą już zużyte troche i będę widzieć co umieją tak naprawdę. A odnośnie filmiku, Krk to nie góry :D .
 
Taka mała ciekawostka odnośnie przebiegu
1611048393605.jpeg

Post automatically merged:

@wuwok
Ja tam w teorie spiskowe nie do końca wierze . Kupić możesz znanego Youtubera dając mu do testów do jego samochodu opony za Free i zwrot po 2/3 latach . Z sugestia o „dobre słowo „
Jak opona jest dobra to wygrywa testy lub jest w czołówce w testach robionych przez różne organizacje , redakcje . Wszystkich nie da się kupić a nawet to inni tez mogą tak robić podobnie :)
Np teraz wymiata Bridgestone a kiedyś była to opona ze środka stawki . Regres jest u Hankooka z seria 3
Conti trzyma poziom . Michelin się poprawił
 
Last edited:
nie zgodze sie ze cala seria 3 jest u hankooka gorsza bo ventus prime 3 jest bdb i wudana w czasach s1evo2. evo3 jest podobno slabsza ale testy tez az tego bie pokazują. bs zrobilo mieszanke na mokro to wygrywa natomiast na sniegu np mocno przeciętnie wypadaja. conti zawsze mocne. michelin po ps4 troche stoi w miejscu wiec inni doganiaja lub przeganiaja

hankook 4s2

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
07663942faa091094a0257e9c8026b22.jpg
 
Dla mnie od lat w stosunku cena/jakość/możliwości nr 1 jest Goodyear. Nie przypominam sobie by zaliczyli wtope z jakąś generacją.
 
@Forest nie zgodzę się. GY ASYM5 jest wyraźnie słabszą oponą od ASYM2 jeśli chodzi o możliwości sportowe. Owszem, wynika to zapewne z tego, że opony UHP są coraz bardziej cywilizowane, a mniej czysto sportowe, bo klient chce już nawet w sportowym aucie mieć ciszę i względnie długi przebieg. GY miał również jeszcze 4-5 lat temu problem z reklamacjami. Robili opony z miękką ścianą boczną, bardzo komfortowe, ciche i przyjemne w prowadzeniu ale ponadprzeciętnie podatne na uszkodzenia. Niestety, jak to często bywa, zamiast wziąć to na klatę jako konsekwencję określonego profilu rozwoju swoich opon, zaczęli zbywać roszczenia reklamacyjne. Wiem to od swojego gumiarza, który handluje wszystkimi dużymi markami i mówił, że pod względem ochrony gwarancyjnej GY miał taki czas że mocno odstawał od reszty peletonu. Czy teraz coś się poprawiło to nie wiem, znam ludzi którzy jeżdżą na GY UGP2 i Dunlopach i są zadowoleni, ale znam też takich którzy uważają że usportowione opony tej marki się mocno popsuły w obecnie oferowanych generacjach.
 
Konkretny model opon w tym rozmiarze występuje tylko w wersji XL i większym indekście nośności. Odczuwalne są różnice na jazde z XL a bez ?
Ja zwykle biorę XL ze wzgledu na to ze sciana boczna jest sztywniejsza wiec auto lepiej czuję na kierownicy co dzieję się z autem.
Ojcu zamawiając Good Year Efficientgrip Performance celowo wziąłem XL bo opona ma bardzo miekkie boki. Nadal tak jest ale zapewne w mniejszym stopniu.
 
@Alex Do okazjonalnych zastosowan sportowych to jest gy supersport, a nie asymetric. Na tej oponie mozna od biedy pojechac na tor. Asymetric 2 to potrafi sie nawet przegrzac na ulicy w cieplejszy dzien, do tego kompletnie nie klei w zakretach i ma miekkie scianki, wiec nie wiem o jakich zastosowaniach sportowych tu mowa. Nada sie co najwyzej na tylną oś w fwd.
 
Ja myślę że przeciętny Kowalski nie będzie widział różnicy w zwykłej oponie a w oponie ze wzmocnionym bokiem. Zwłaszcza przy wysokości opony 60-65. Ja mam wzmocnioną oponę tyle że w wielosezonowej . Ja nie widzę różnicy.
 
Jakieś propozycje na opony letnie do 500zl szt 225x45xr18?
Mam swojw typy
Nokian powerproof?
Hankook ventus Evo 2?
 
Miałem Evo 2 w bmw F10 i przyczepność na suchym jak i na mokrym rewelacja.
 
Do czasu sprzedaży samochodu zrobiłem na nich ok. 20 kkm i zauważyłem że tył zużywał się szybciej od przodu ale może to być zależne od rodzaju zawieszenia, u mnie było m-pakietowe i z tyłu miałem 275/40 a przód 245/45
 
Back
Top