• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Dzisiaj jezdzilem po sniegu na tak hejtowanych tutaj crossclimate i to z 2014roku+ quattro.
Ja ich używam w moim Subaru (241KM) od 3 lat i dla mnie też są super, i latem i zimą.
W przyszłym roku kupię kolejny komplet.., bo bieżnik już robi się niestety coraz mniejszy.. :rolleyes:
Ale opony dla mnie są extra..:cool:
Zwłaszcza że to są jedne z nielicznych opon letnich z homologacją zimową.. To nie są opony wielosezonowe.
W moim przypadku i lokalizacji to idealne rozwiązanie które sprawdza się w 100%, i nie mam zamiaru kupować innych..
 
Last edited:
A czy ktoś miał może Hankook Ventus S1 EVO 3 SUV?
 
Zwłaszcza że to są jedne z nielicznych opon letnich z homologacją zimową.. To nie są opony wielosezonowe.
Jaka jest różnica?
 
Z tego co wiem to taka że zachowują się lepiej latem niż zdecydowana większość opon wielosezonowych.
Ale zimą mają prawo być pod tym względem gorsze.., choć ja tego akurat zupełnie nie czuję..:)
A przynajmniej nie narzekam..;) Latem, wioną i jesienią dodatkowo bardzo fajnie sobie radzą na nieutwardzonych duktach (leśnych i łąkowych) którymi dojeżdżam czasem na ryby..
 
Jakieś propozycje na opony letnie do 500zl szt 225x45xr18?
Mam swojw typy
Nokian powerproof?
Hankook ventus Evo 2?
Też rozglądam się do F30 328i na tył bo kończą mi się już ContiSportContact 5 SSR, ale 255/40r18. i właśnie jak czytam testy to ventusy, ale S1 Evo3 K127 jedne z najciekawszych opon. Zastanawiam się jeszcze nad GY Eagle F1 Asymmetric 2.
 
Last edited:
@Haris_Pilton też trochę poszukałem informacji na ich temat i mają wiele zalet ale jedna z ich wad jest niby to że dość szybko się zużywają a to jest jedna z istotnych dla mnie kwestii.
 
No wg. kryterium cena/jakość patrząc na wyniki testów Hankook K127 wypada najlepiej. Powoli myślę o ich zakupie.
@bcdrm nie widzialem w testach jakoby wypadły w kryterium zużycia slabo. Skad takir info? W przypadku X5 to bardzo ważny parametr bo auto jest ciężkie.
Hankook-Ventus-S1-evo-3-K127-test-and-review-9.jpg
 
Jakieś propozycje na opony letnie do 500zl szt 225x45xr18?
Mam swojw typy
Nokian powerproof?
Hankook ventus Evo 2?
Najlepsze opony to : Michelin pilot 4 dalej Conti premium contact 6 goodyaer asymetric 5 . To jest trójca która regularnie wygrywa testy . Zamieniają się tylko miejscami . Nokian u mnie skreślony za pękanie bieżnika . Hankook mocny średniak szybko się zużywający
 
@Alex
Z opon goodyear a asymetric 5 jest opona do szybkich mocnych limuzyn . Taki poziom wyżej niż touring . Na tor GY ma dwie opony supersport i supersport R i to są opony torowe. Opony typu pilot sport4 czy asymetric 5 to opony codzienne z genami sportowymi . To jest chwyt marketingowy bo jak opona touring wyglądała by w mocnych autach no w BMW M czy audi S lub RS albo AMG . Niewielu użytkowników tych mocnych aut szaleje po torze , raczej kupują dla pokazania się ze ich stać .
 
@MarcinM-Lbn zgadzam się z Tobą w pełnej rozciągłości, bo tak właśnie jest. Natomiast z 3 wymienionych przez Ciebie Michelin jest najbardziej sportowy, Conti Premium 6 nie znam ale z testów wynika, że jest to kompromis między UHP/a Touring, natomiast GY Asym5 jest najmniej sportowy, ma najbardziej wyczuwalną miękkość ścianki bocznej. I masz rację, jako OEM m.in. A8 na nim wyjeżdżało. Natomiast na oponach klasy turystycznej wychodzą jak najbardziej auta premium, F10 na Primacy 3, czy Cinturato P7.
Hothatche potrafią być wyposażone zarówno jak Focus RS w Michelin Sport Cup2, jak i Polo GTI w Bridgestone Turanza T001 (poprzednia, sporo słabsza wersja obecnej T005). Natomiast GLA 45 AMG wyjeżdżają na Conti CSC 5.
 
@Alex oprę się o test Carwow i wg nich z tej trójki najbardziej sportowa to Conti premium6 . Michelin najb komfortowy a Goodyear Asymetric 5 cichy. Jest bezpośredni test tych trzech opon .
Wg mnie na jakich oponach wyjezdza auto z fabryki decydują księgowi . Jeżeli można oszczędzić na oponie ponad 100 zł np evo 1s2 do Michelin pilot4 czy asymetric 5 to przelicz ilość opon x ilość samochodów i to jest biznes i kasa zostaje .
moje audi wyjechało z salonu na primacy 3 obok stało na hankookach evo 1s2 a dalej na pilot 4 ;)
Jak miałem zastępczy samochód na hankookach to były zdecydowanie głośniejsze
 
Last edited:
Ja w E36 mam pilot sporty 4 i lepszej gumy nie mialem a poszlo tego sporo. Fajnie klei ale czuc kiedy jest granica.
Jesli Hankooki tak znikaja to sobie daruję je. Może się trafi dobra oferta na Conti albo Michały.
 
@mp motors jaki masz rozmiar opon w X5?
Ja latem kupowałem do swojego to w moim rozmiarze 245 Hankooki miały przewidywany przebieg na 33 tys a GY koło 50
Najtrwalsze wszędzie wychodzą Conti 6 ale tez najgłosniejsze
 
Przód 255/50/19 , tył 285/45/19
 
Dzisiaj miałem do dyspozycji auto zaszepcze Nissana Qashqaia z przebiegiem 1300km na oponach Rikken wyprodukowano w Serbii. ESKA mokra bo śnieg topnieje gdzie niegdzie drogi z błotem pośniegowym. Opony mnie zaskoczyły bo na małej plamie błota posniegowego auto zerwało przyczepność i włączyła się kontrola trakcji!!!!!! Opony głośne . Zaś sam Nissan zdecydowana poprawa do tego czym ja jezdziłem , niby buda taka sama srodek tez a wyciszenie niebo a ziemia w porównianiu do mojego. Wszystko psuły hałaśliwe opony
 
Back
Top