• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Dzisiaj utwierdziłem się w tym, że Alpin 5 to jednak jest dobra opona (napęd na przód), poranny armagedon na ulicach Wrocławia, mogę bez stresu ruszyć spod świateł, normalnie skręcać i hamować.

W życiu tyle aut klasy premium nie odstawiłem spod świateł co dzisiaj 🙃
 
Last edited:
Ja na moich wielosezonówkach Vectorach Gen-2, też nie stałem na światłach, nornalnie dojechałem i nawet po wyprzedzałem wszystkie auta i dojechałem pierwszy do pracy. Super opona...

Wysłane z HTC U12+ [Tapatalka]
 
@Forest a nie masz wrażenia, że ta opona jest trochę słaba w zakrętach?
 
Dzisiaj utwierdziłem się w tym, że Alpin 5 to jednak jest dobra opona (napęd na przód), poranny armagedon na ulicach Wrocławia, mogę bez stresu ruszyć spod świateł, normalnie skręcać i hamować.

W życiu tyle aut klasy premium nie odstawiłem spod świateł co dzisiaj 🙃
bardzo duzo zalezy od auta. mam 4s2 na octavii w balonowatym rozmiarze i rusza i hamuje lepiej niz fabia z ts860. natomiast ts lepiej skreca (od zawiasu czy twardy tez zalezy duzo).dla zabawy bo jezdnia wolna (bo i tak ruszalem pierwszy spod swiatel) latalem ts860 po 3 pasach zeby wywalic go z rownowagi przy 50 . nie dalo rady nawet jak bujalem specjalnie to esp dawal rade , gdzie w octavii bez esp dupa ucieka.

3 skladowe. auto, opona ,zawias
 
Nie, nie mam takiego wrażenia. Pewnie, że się ślizgają, ale nie ma diametralnych różnic żebym je wyczuł między zimowymi Continental, na których jeździłem zimą wcześniej. W służbowym aucie mamy zimowe opony jakieś Paxaro i w tym dzisiejszym śniegu to nawet gorzej mi się jeździ niż w moim prywatnym aucie z wielosezonówkami. :D Inne auto co prawda, inny rozmiar opon no i też klasa opon, ale mimo wszystko wielosezon vs zimówka, która w takich warunkach powinna być jednak wyczuwalnie lepsza a jest nawet gorsza...

Wysłane z HTC U12+ [Tapatalka]
 
Dziś w moim E39 podjazd z zatrzymania na oblodzonej jezdni /pod lekką górkę/ i było słabo... Raz mi zgasł zanim wyjechałem na główną. Ni wuja nie sypią w Ostrołęce i okolicach....
W Warszawie podobno armageddon, fart że mam dziś wolne i nie muszę wyciągać autobusów, co nie dały rady pod górę podjechać :^).
@Ryba84 jak u ciebie sytuacja?
 
Ja na GY Vectorach Gen-3 w tamtym tygodniu zjeździłem troche. Bielsko, Żywiec Zakopane, Nowy targ jak i Mszanę czyli tereny górzyste. [Każda miejscowość to odrębny wyjazd] Drogi lokalne i jak na razie wszędzie rewelacja te moje opony. Nie czuje się w ogóle że to wielosezonowe. Ale jeżdżę powoli, spokojnie. Jazda emeryta :D
 
Jak faktycznie te opony są takie jak na filmie...Masakra jakaś
 
W Punto mam założone nówki całoroczne Nokian Weatherproof, są rewelacyjne. W aktualnie panujących warunkach radzą sobie lepiej niż niejedna opona zimowa :)
 
dzisiaj w Lublinie armagedon . Nie ma ulicy i Eski aby chociaż trochę była czarna nawierzchnia.
Ja dzisiaj ze swojego Audi zrobiłem BMW włączając tryb Allroad i latałem bokiem
Było trochę ubawu
Niestety Michały A6 nie lubią tak dużej ilości śniegu. Nie jest to ich ulubiona dyscyplina . GY UltraGrip Per+ zdecydowanie lepiej wgryzają sie w śnieg .
Post automatically merged:

@tkm bo masz ciężki przód i dobrze się wgryzają w śnieg . Ja miałem te opony w dwóch autach w tym samym czasie . W 508 hdi at i były to opony mega . Żona w Qashqai lekki mały silniczek to katastrofa zero przyczepności na śniegu . Tam gdzie ja wjeżdżałem bezproblemowo ona stała zakopana po lusterka
 
Last edited:
ale to mega zludna sprawa. w fabii mam 1.6tdi lekki dosc silnik. a w octavii 1.9tdi. ciezki klocek rusza ladnie ale dupą zarzuca bo lekka. z kolei 1.6 lepszy balans

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
 
Szerokość opon też ma znaczenie, u mnie 195.
 
Ni wuja nie sypią w Ostrołęce i okolicach....
W Warszawie podobno armageddon,
W Warszawie nie tak strasznie ale bardzo kiepsko się jeździło to samo w Łodzi
S8 hmm jak cie mogę ale powiem że przy 100k/h to już trochę za szybko 80 spoko
 
Last edited:
Panowie (i Panie naturalnie też), miejcie trochę umiaru w stopniowaniu określeń. Białe drogi, to na prawdę nie jest "armagedon". Oczywiście, że jak karetka ze sztucznym płucem nie dojedzie gdzieś, bo nie jest odśnieżone na czarno, to może się to skończyć tragicznie ale zachowajmy trochę rozsądku w nazywaniu tego, jak wygląda typowy krajobraz naszej szerokości geograficznej o tej porze roku. Domyślam się że używacie tego określenia potocznie ale mimo wszystko to wchodzi w krew i później takie męczybuły jak ja się czepiają 😋
 
już wystopniowałem :)
 
Pirelli Sottozero 3 (215/45 R17) dają sobie świetnie radę zarówno na świeżym jak i wyjeżdżonym śniegu. Kierunkowy bieżnik robi robotę w takich warunkach.
 
Z racji tego, że mam na 3 autach wielosezon mogę co nie co powiedzieć w te pogody. Na codzień jeżdże Kangoo, a w nim mam Firestone Multiseason 2 (w rozmiarze 195/65/15) iiii o ile na lekkim śniegu sobie radzą o tyle jak na drodze jest więcej śniegu zaczyna się trochę zabawy, ale to może być też spowodowane odciązoną tylną osią - bo szczególnie tył szuka sobie drogi, jak zapakuje towar to juz jest git.
Na Citroenie C1 założone mam Uniroyal AllSeason Expert 2 (w rozmiarze 155/65/14) - tym autem na codzień jeździ narzeczona, więc ja za bardzo nie wiem jak przy tych pogodach się sprawuje, ale narzeczona jest bardzo zadowolona i chwali opony więc myślę, że jest w miarę.
A wczoraj jeszcze po 3 dniach ruszyłem Audi - opony dla przypomnienia Rotalla 4 season RA03 ( rozmiar 235/35/19) iiii o dziwo, nie ma rozczorowania - oczywiście jak to Quattro, problemów z ruszeniem brak, a i podczas normalnej jazdy auto prowadzi się pewnie i stabilnie - co prawda wczoraj wieczorem już większość dróg względnie czarnych, ale nawet przy zmianach pasów przez nieodśnieżone środku pasów nie ma problemów. Wiadomo jak przy mocnym skręcie depniemy gaz opór to stawia bokiem, ale to myślę kwestia mocy, gdyż tylko odpuszczenie gazu powoduje powrót przyczepności i prostowanie auta - jak za tą cene opon do Audi jestem zadowlony :cool::cool:

Sorki za trochę długi wywód, ale może komuś na coś się zdadzą moje wypociny 😅😅
 
@Alex
Inaczej się jedzie po drodze która jest biala i odśnieżona na całej szerokości . Inaczej wyglada jak masz kilkanaście cm ciężkiego śniegu nie odświeżonego zalegającego na jezdni jak jedziesz autem prosto i rzuca cię raz w lewo raz w prawo . Samochody z napędem oska nie mogą ruszyć jak się zatrzymały bo rzuca je . Ja w quattro miałem problem z utrzymaniem kierunku a opony zimowe nowe . Dla mnie to armagedon stopień wyżej to już brak przejezdności . Bo w okol Lublina i samym mieście tak to wyglądało .
 
Back
Top