• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date

az popatrzylem. wg twojej teorii powienien w Les Combes juz pojechac prosto
Post automatically merged:

Jeżeli da się na tej oponie jeździć normalnie na co dzień to mogę zwiększyć budżet i ją kupić. Jednakże dostępna jest w rozmiarze 205/50/15, a u mnie producent zaleca 205/60/15. Czy to dobry pomysł? Bardzo często zjeżdżam z asfaltu tym autem i się zastanawiam czy nie wykończę tej opony w takich warunkach za szybko.
jezdzilem na niej 3 lata. i jeszcze opendzlowalem gosciowi do zaciorania. ale to zupelnie nie twoj rozmiar
ten rozmiar jest do mojej fabii

w O3 mialem 225/45 17 ale kupilem okazyjnie od goscia co sprzedal auto praktycznie nowe
 
Last edited:
Boże czlowieku zobacz jakie były warunki i jaki zrobił czas. Zreszta nie bede dalej ciągnał dyskusji o jeżdzie na torze z kims kto jeździ fabią w tdi i opiera swoją wiedze na blogach i filmikach z yt.
 
Nie wiem na ile to ratuje moją sytuację, ale producent dopuszcza do mojego samochodu również rozmiar 225/55/15 na 15x7

Słyszał ktoś coś o takim wyrobie?
1611951304231.png

Jednak nie pytam xD
1611951375016.png
 

osobiscie nie znam .ale madre glowy z rf pisza ze slabsza o 1sec od r888r. szukac mi sie nie chce. wiem z kolei ze 888r jest tez slabawa jak na obecne semi. wiec kupa kupy

pozatym na zadnej z w/w nie wyjechal bym jesienią na ulice. a np r1r nie bylo problemu. tylko jej nie kupisz bo pewnie realnie jej juz nie ma w europie . ewentualnie jakies spady
 
Opinia z naszej Polskiej, rodzinnej firmy rzemieślniczej, prowadzonej z pokolenia na pokolenie o nazwie jak nazwisko, "Królak".

Zdania są podzielone, różnie ludzie robią, kategorycznego nakazu brak.
Gwintów śrub czy szpilek najlepiej nie smarować.
Ogólnie powinno w zupełności wystarczyć oczyszczenie powierzchni styku felga/piasta, najlepiej do żywego i na gładko.

W przypadku pierścieni centrujących alu, lub gdy felga otworem jest spasowana z kołnierzem z piasty to można zastosować smar.
Jeśli producent oryginalnie stosował smar, to po wyczyszczeniu do żywego najlepiej zastosować taki sam, tylko trzeba by wiedzieć jaki to jest. Wtedy można by wydłużyć czas pomiędzy czyszczeniami.


Informacyjnie.
Firma ta od 1981, wymyśliła i produkowała śruby zabezpieczające na kluczyk z zamkiem Yale.
Po przeczytaniu poradników tej firmy, można zmienić poglądy na masowe produkty. Wiedza może otworzyć oczy, bo nie zawsze to co się świeci jest złotem i działa, chodzi o portalowe przedmioty z kraju świrusa, ale i o masowe niby z UE. Tak jak z olejami, ocena i zakup przez pryzmat wyglądu opakowania, nie zawsze idzie z jakością. To co jakościowe, nie zawsze musi pięknie wyglądać i lśnić zabronionym w UE chromem. W obecnych czasach, niestety wiele kupuje się zaślepionymi oczami, takie czasy, takie przyzwyczajenia .

Jeszcze jedna taka prawda jest, by przy zmianie tarcz nie smarować tam pomiędzy piastą, bo smary są raczej nie wyciskowe i w tym miejscu z byle smaru nie równo nałożonego, robi się większe bicie tarczy.

Ja mogę zmienić smar i kupiłem ten ATE plastilube, mogę nie smarować piasty, tylko przylgnię na samej feldze, mogę też wziąć się za wiertarkę, szczotę i te piasty wyszlifować do gołego. :) Ale z racji potrzeby i wygody, coś tam smarował będę jednak dalej.
 
Last edited by a moderator:
Panda dostała nowe buty :)
Ale urzekła mnie opona u wulkanizatora Stomil D-124. Łza się w oku kręci.
20210130_101028.jpg20210130_101034.jpg20210130_101057.jpg20210130_105020.jpg
 
Licencja na D-124 została zakupiona w 1975 roku od firmy UNIROYAL, jako model pokrewny z Rally R180, pomimo że początkowo delegacja Zjednoczenia Przemysłu Oponiarskiego negocjowała zakup licencji na inną oponę z firmą Continental. W czerwcu 1976 roku Dębicki zakład wyprodukował pierwszą oponę radialną z rzeźbą bieżnika D-124. Opona ta była przeznaczona m.in. do fiata 125p i fiata 126p. Charakterystycznym a dzisiaj już kultowym stały się rowki promieniowe oraz obwodowe, symetryczna rzeźba, promieniowo-poprzeczne ułożenie lamelek oraz duże klocki rzeźby bieżnika.
demot.pl

Pamiętam, pamiętam te opony. Lato, śnieżna zima na okrągło.
 
przeciez d124 to bardziej wielosezonowka niz cc+. nie dziwne ze " kiedys to sie na letnich w zimę śmigało"

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
74b5f9a6c8d466693557a0fa5f2405d1.jpg
4288431df3a20149936c4d640f15a44f.jpg
 
Szkoda, że Radek nie jeździł na czymś bardziej zimowym choćby najnowszym GY vector gen3. Pewno byłoby bardziej ekscytująco 😆
 
coś w temacie :)
No ale gość ma sporo racji. A005 jest przewidywalną oponą a w warunkach każdych innych, niż śnieg/ubity śnieg/lód, są na prawdę super. Jeśli ktoś chce uprawiać rajdy w zimie, oczywiście nie polecam. Na drogach, gdzie obowiązują zasady ruchu drogowego oraz dopasowanie stylu jazdy do warunków panujących na drodze, jak najbardziej polecił bym te gumy.
 
Szykuje się do zakupu nowych opon na lato, czy ktoś jeździ na Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5? Bo właśnie mocno zastanawiam się czy ich nie wybrać.
 
Ja jeździłem. Bardzo lubię Goodyeara za to, że potrafią zrobić oponę, która fajnie i miękko wybiera nierówności a jednocześnie auto dobrze na nich prowadzi. Są stosunkowo ciche. O trwałości się nie wypowiem bo za krótko je miałem. Warto rozważyć też Pilot Sporta 4 lub trochę tańszego Hankooka Ventus S1 evo3.
 
Ja mam w dwóch autach Goodyear AS5 w rozmiarze 225/40R18. Co tu mówić. Świetna oponka co potwierdzają testy. Praktycznie naprzemiennie na podium z Michelin PS4.

Wysłane z HTC U12+ [Tapatalka]
 
@Marczy
Używam tych opon od tego sezonu. W zasadzie używałem, bo teraz na zimówkach śmigam, a raczej jeżdzę spokojnie :). Opony całkiem fajne, nie są za głośne i do tego komfortowe. Prowadzenie prawie najlepsze, zaraz po Continentalach, które kiedyś miałem, choć one były głośniejsze. Mają rant ochronny co jest dla mnie ważne. Mam porównanie bezpośrednie na tym samym samochodzie do Hankooków Ventus S1 evo3, które też były spoko, ale w moim sporym aucie zbyt trwałe się nie okazały.
 
@Marczy
Tak mam je w swoim aucie w rozm 245/45/18 XL Y od ubiegłego sezonu. Opona trochę mnie rozczarowała (a może za dużo oczekiwałem) po wielu zachwytach w testach i użytkowników. Dla mnie porządna opona dobrze prowadząca się na suchym i mokrym asfalcie. GY AS 5 zastąpiła Primacy 3 i jakiegoś spektakularnego lepszego zachowania brak. Z ++++ to w zakręcie (autostradowe szybkie zjazdy i wjazdy) samochód lepiej się trzyma (to chyba efekt opony XL) . Chyba bardziej bezpośrednio i szybciej reaguje kierownica (ale ja mam adaptacyjny układ kier i może mam takie wrażenie). Z ---- Czuje pogorszenie komfortu oraz mocniej (inaczej) szumi i je słychać wyraźniej w samochodzie. Po sezonie (ok 30 tys) na pewno szybciej znika niż Primacy 3
Opony GY AS 5 z 2019 roku miały szacowany w teście AutoBilda przebieg ok 55 tys a z 2020 już tylko ok 45 tys
 
Vredestein Quartac 5 .
245 45 r 18 XL V
Będę wszędzie chwalił , przebieg 90 tys km !!! Zostało :
5.00/4,5 mm
Tak , dzięki XL ( dodatkowe kordy na boku ) auto się w szybkich zakrętach w tym autostradowych 180km h prowadzi się jak małe dziecko za rączkę.
Vredestein chwali się osobliwa mieszanka polimerową zmniejszająca opory toczenia i wydłużona żywotnością.

Muszę tu wspomnieć , że używałem auto 50/50 autostrada / miasto, więc ma to wpływ na dłuższą żywotność.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top