• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
opony to kupilem najzwyklejsze conti w rozmiarze 225/45 17
to fajnie, a mój brat skończył prawo, tylko teraz zagwozdka, co to ma do rzeczy? Mam 4 komplety kół 15 cali. Powiedziałeś, że nie ma takiej opony, żeby założyć na tę felgę. Dziękuję ci za to, bo to akurat była istotna informacja. W takim razie sprzedam te koła co mam i kupię w rozmiarze 16 cali, bo na to wydaje mi się, że już można kupić sensowną oponę? Ogólnie chciałbym z różnych względów zachować jak najmniejszy rozmiar felgi, bo według mnie 17 i wyżej się nie sprawdzi w moim zastosowaniu. Nie potrzebuję semislicka przyzwoitego tylko taki, który będzie ok na parę wyjazdów na tor, no chyba, że lepiej kupić dobrą oponę drogową i na niej pojechać na tor niż słabego semislicka. Nie mam z tym doświadczenia i chciałbym się tego dowiedzieć. Tematu klocków tutaj nie poruszam, bo jest mi znany i zwyczajnie nie mam odnośnie tego żadnych pytań. Jak wcześniej pisałem, że planuję pojechać na tor na drogowych oponach to był hejt, jak teraz piszę, że chce kupić opony specjalnie na tor to jeszcze większa burza.
 
Tak jak pisalem wczesniej. Nalewki wystarcza. Vr2 lub race gc. Ludzie wygrywają na tym zawody. Wystarczyl by nawet federeal 595, ale jak sa juz drugie felgi to lepiej kupic pelnego semislicka.
 
@xpl1337 ok, na 16 i 17 cali w jaki rozmiar opony celować?

Edit: znalazłem 205/45/16 w praktycznie identycznej cenie co 15 cali
 
Last edited:
to fajnie, a mój brat skończył prawo, tylko teraz zagwozdka, co to ma do rzeczy? Mam 4 komplety kół 15 cali. Powiedziałeś, że nie ma takiej opony, żeby założyć na tę felgę. Dziękuję ci za to, bo to akurat była istotna informacja. W takim razie sprzedam te koła co mam i kupię w rozmiarze 16 cali, bo na to wydaje mi się, że już można kupić sensowną oponę? Ogólnie chciałbym z różnych względów zachować jak najmniejszy rozmiar felgi, bo według mnie 17 i wyżej się nie sprawdzi w moim zastosowaniu. Nie potrzebuję semislicka przyzwoitego tylko taki, który będzie ok na parę wyjazdów na tor, no chyba, że lepiej kupić dobrą oponę drogową i na niej pojechać na tor niż słabego semislicka. Nie mam z tym doświadczenia i chciałbym się tego dowiedzieć. Tematu klocków tutaj nie poruszam, bo jest mi znany i zwyczajnie nie mam odnośnie tego żadnych pytań. Jak wcześniej pisałem, że planuję pojechać na tor na drogowych oponach to był hejt, jak teraz piszę, że chce kupić opony specjalnie na tor to jeszcze większa burza.
Jeśli chcesz cywilna opona o wysokim profilu jeździć na tor to opona wzmocniona XL jest podstawą.
Dodatkowe kordy na boku opony usztywniają , auto nie pływa w zakrętach .
Dodatkowa zaletą jest to że gdy wjedziesz na krawężnik czy studzienkę przypadkiem nic się nie stanie , zwykłą przetniesz.


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
czasy na dobrym uhp typu pilotsport 4 będą niejednokrotnie lepsze niz na gownianym semi

zabrnales w slepa uliczke bo gadalismy o tanich oponach a jakikolwiek warty cokolwiek semi kosztuje tylw co zwykla opona x2. dlatego podalem ci cene moje ceny opon

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
 
A ja tu widzę jakąś analogię do tego co czasem w dobieraniu oleju się dzieje. Za długo przebieranie, za bardzo przez pryzmat cen i panowie się denerwują. Jak bym ja miał na tor latać, to dopiero jak by mnie było stać na sprzęt tylko i wyłącznie do tego. Nie jestem za takimi hybrydami, niby cywil ala tor, skrajnie to pewnie by wyszło auto cywil ala drift. Jak by mi się przelewało to z nudów jakimś prosiakiem czy lambo cywilnym, pojechał bym na tor, tak dla rozrywki je sprawdzić. Kręcenie się z drobnymi w takich sprawach, to ja odpadam, może się okazać że opony będą droższe od auta. A to nie wszystkim pasuje, takie zastanawianie się. Jedni piszą by pisać, a inni wstawiają tu foty z toru i fala opadnie. ;)
 
Last edited by a moderator:
wiem wiem
a ty taki kozak ze po poznaniu tylko latasz? ciekawe czy na Łodzi dogrzał bys te semi betony. pewnie wyznawca rsr. a na sprincie na yoko a052 ztobili by wiatrak z 1/3 slabszym autem

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
Panowie, ilu z was piszących było na torze? Nie jechało szybko a faktycznie ścigało się na torze. To że komuś się wydaje co będzie lepsze... Nasze społeczeństwo ma jedną wadę, na wszystkim się znają. To nic że nie próbowali na żywo. W końcu tv, yt edukuje. Wydawać a być to duża różnica.
 
Na łodzi jeździłem na gy supersportach i przy 10-15 stopniach opona trzyma przez pierwsze 1-2 kolka, potem zaczyna płynąć. Znajomy jeździ na PS4 to to nawet na 1 kółku nie trzyma.
 
Na łodzi jeździłem na gy supersportach i przy 10-15 stopniach opona trzyma przez pierwsze 1-2 kolka, potem zaczyna płynąć. Znajomy jeździ na PS4 to to nawet na 1 kółku nie trzyma.
to rozumiem ze dla ciebie a052 badz r1r to wogole śmietnik bo trzyma od strzala


supersport to raczej nie semi i ci nie poplynely. niebywale


powiedzmy sobie szczerze wiekszosc ludzi jezdzacych amatorsko niedogrzeje opony woec raczej im nie popłyną
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
 
Ja nie ścigałem się na torze, moje bryki, a raczej jedną stać tylko na cywilne sprinty. Ewentualnie po śniegu na parkingu mogę się poślizgać. Trzeba mieć czas i kasę, by wydawać bo to nie jest tanie grzybobranie. Koszty w takich sprawach, aby coś reprezentować są duże, obok znajomych mieszka gość co drift uprawia, jakieś zawody zalicza i bez sponsora nie ma ani rusz. A bryka jest tylko do jednego, bo pewnie ustawienia na normal jazdę nie pozwalają.
 
Oczywiscie, ze nie semi, ale 2 posty wczesniej pisales ze uhp bedzie robic lepsze czasy niz tanie semi. Opony uhp nie nadaja się na tor. A052 kosztuje 1200zl/szt, a race gc 360zl lub vr2 420zl i masz do wyobru kilka mieszanek na zime, wiosne, lato czy na deszcz i taka opona w zupelnosci wystarcza na treningi, a nawet można wygrac na niej zawody jesli ktos ogarnia wystarczjaco. Oczywiscie ze semi za 1500zl/szt bedzie lepsze od takiej nalewki, tylko jaki jest sens zakladac taka opone na trening?
 
Czytam , czytam i widzę ze skaczemy sobie do gardeł . Proponuje panowie głęboki wdech i wydech .....,powtórzyć operacje
I wziąć większy dystans a nie brać wszystko do siebie ;)
 
Oczywiscie, ze nie semi, ale 2 posty wczesniej pisales ze uhp bedzie robic lepsze czasy niz tanie semi. Opony uhp nie nadaja się na tor. A052 kosztuje 1200zl/szt, a race gc 360zl lub vr2 420zl i masz do wyobru kilka mieszanek na zime, wiosne, lato czy na deszcz i taka opona w zupelnosci wystarcza na treningi, a nawet można wygrac na niej zawody jesli ktos ogarnia wystarczjaco. Oczywiscie ze semi za 1500zl/szt bedzie lepsze od takiej nalewki, tylko jaki jest sens zakladac taka opone na trening?
chlopaki na racing forum testowali czasy i oczywiscie ze dobrr mieszankowo uhp jak ps4s czy cpc6 badz csc6 pojedzie lepiej niz gowniane semi nankanga czy ad8rs. [po zmianie mieszanki] natomiast o nalewach sie nie wypowiadam. choc wiem ze swiego czasu rozne twardosci bokow wychodzily bodajże na race gc.. do treningow to i zdarta zimowka teraz poklei
narazie ja mu polecam opony ktore na ulicy trzymaja od strzala i na torze jesli jest pierwszy raz to ich nie spali. ty mu chyba chcesz polecac betony co na wilgotnej ulicy przy +10 sie zabije
a mieszanki miekkie race gc tak samo popłyną jak je pocisnac w nieopowiedniej temp jak uhp. nawet szyciej. r1r szybciej ugotowalem niz uhp

a np adrenalin re002 nie popłynie szybciej niz supersporty.

w moim rozmiarze akurat najtanszym to a052 [205/50 15] wychodzi po 650 [ale mi szkoda na to auto takich opon zakładać]
ale to i tak wiecej niz 2000k za komplet
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
Czy brać pod uwagę używane slicki czy lepiej odpuścić temat?
wg mnie odpusc temat. bo jak juz w pelne slicki wejdziesz [to po pierwsze kask musisz miec] a po drugie rozwalisz zawias w aucie.

pozatym 195/65 15 nie ma takich semi. nie wiem czy, sa 205 55 16 bo sa to rozmiary do dziadkowozow a nie do, zabawy. kiedys fajny ro, miar byl 205/50 15 tzw do jdm czyli do miaty. ale tez fajne opony sie kończą na ten rozmiar

obecnie fajne rozmiary to 225/45 17, 225/40 18, nawet od biedy 205/45 17 do mniejszych aut

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
 
Moze zacznijmy od tego ze opony typu federal 595 czy nankang ns2r to nie jest typowe semi. Prawdziwe semi to juz nankang ar-1 a to jest bardzo chwalona opona. I moze w okresloncyh warunkach np. jak bedzie zimno albo wilgotno taki ps4s pojedzie szybciej od takiego 595 albo ns2r, ale tylko na pierwszym kółku. I własnie o to chodzi w takich budzetowych pseudo semislickach, zeby mozna bylo pojechac na tor i robic powtarzalne czasy przez cała sesje. Kleić na suchym takie opony bedą pdoobnie do zwykłego uhp, ale nie będa sie tak szybko przegrzewac.
 
Back
Top