• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
No i potem taki laik wjeżdża w pieszego bo nie jest w stanie wyhamować na 3mm oponach z przodu, a 6mm tył jakoś nie pomaga.
 
@Sebastian_M26 to jest inna sprawa, ale lepiej, żeby laik nie poleciał bokiem, bo się zabije i to jest prawda

@xtremesystems tanie opony na tor. Pomożesz w tym temacie? Rozmiar 205/60/15, ale jak nic nie będzie w tym rozmiarze taniego to może być trochę węższy typu 195/65/15 itd. Ważne, żeby sensownie weszło na felgę 15x7. Mogą być używane, pojadę na tor dwa razy w roku max
//Edit slicki mają inny profil. Szukam po prostu czegoś zamiast fabrycznych rozmiarów, które wypisałem
 
Porownaj sobie w kalkulatorze wielkosci i szukaj najbardziej zblizonych. 50 a 65 to jest juz spora roznica. Jezdzic bedzie ale bedzie tez idiotycznie wygladac.
 
@xpl1337 wygląd nieistotny, przypomniałem sobie, że mam znajomego co mógłby mi doradzić i może nawet sprzedać komplet
Post automatically merged:

Nie wiem jakie to auto ale zamiennikiem na tor wybrałbym 225/40R18
kupowanie nowych felg raczej nie wchodzi w grę, a szczególnie rozmiaru 18. Auto to e36
 
@Sebastian_M26

Przód jest lepiej dociążony i bardziej zużyta opona lepiej poradzi sobie tam niż na tylnej osi. Oczywiście są granice tego zużycia, 3mm to się nadaje na pszok a nie do cywilnego samochodu na publicznych drogach.
 
Taki jest plan. Na jednych przyjeżdżam, a na torze zmieniam i potem znowu zmieniam.

Pytanie: jak normalnie mam opony 195/65/15 to jak założę slicki 195/50/15 to wszystko będzie ok?
oczywiscie ze nie bedzie . pierwsze to opony do aut klasy C a drugie np do miaty. ja wiem ze ty zawsze po taniosci ale tak to nie dziala.

dobra doczytalem
 
Last edited:
Zasada mocowania felgi to wytworzenie za pomocą śrub siły docisku felgi do płaszczyzny piasty tak dużej by powstała siła tarcie między połączeniem nie pozwoliła na przesunięcie obrotowe podczas przyspieszania, hamowania .
Może powinienem zmienić smar (mam Carlube) OK , ale robię tak od 2009 i koło mi się nie urwało. Robiłem do alu i do stalówek. Jeśli tak by było to producenci nie smarowali by akurat piasty w miejscu gdzie dochodzi felga. Na moim foto widać wyraźnie wzór gdzie był smar. Co więcej, ten sam smar był na szpilkach, tylko po 8 latach był już tylko blisko piasty. Gdyby ktoś miał kategoryczną rację, to producenci na pewno by nie smarowali, bo nie chcieli by mieć potem jakichś procesów, o narażanie życia klienta. Przecież po przykręceniu nie ma tam 1mm smaru. Jak chcecie to zapytam naszego producenta śrub, rodzinna firma, produkuje od bardzo dawna, chyba 80 któryś rok.

Oczywiście kontakt śruba/felga jest różny, w przewadze stożek, mniejszy czy większy. Jeśli śruba stożkiem wchodzi w stożek felgi, to jest ok, co innego jak jest tylko rant i jakaś podkładka.
prosta przyczyna koła nie trzymają sruby tylko tarcie piasta/tarcza - felga. sruby
Coś nie jasno tu jest, śruby trzymają felgi i wkręcają się w piastę, lub nakrętki trzymają felgi nakręcone na szpilki, a siły śruba, nakrętka/ piasta, szpilki zniknęły.

No czasem widać, wypadek felga przykręcona, brak jej kawałek i opona dalej.
Co do nowych na tył, tak niby powinno być, bo niby tył na gorszych może bardziej uciekać. Ale dawne zasady były inne, nowe na przód tym bardziej jak napęd przód. Tak po staremu, a po nowemu, czyli jakieś badania były zrobione i niby lepiej nowe na tył. Jak mam wielosezony, to jakoś nie przetrawię tego by z mniejszym bieżnikiem dać na przód.
 
Musisz kupic felgi 16 albo najlepiej 17 cali jak chesz jaks sportową opone, bo w takim balonie to raczej nic nie ma.
 
Coś nie jasno tu jest, śruby trzymają felgi i wkręcają się w piastę, lub nakrętki trzymają felgi nakręcone na szpilki, a siły śruba, nakrętka/ piasta, szpilki zniknęły.
przeciez sruba piasta to inny wektor sily. prostopadly do sily tacia piasta felga.

wiadomo ze liczone jest to tak zeby wytrzymalo niedokrecone kola. ale widzialem scieta srube. ogolnie to wszsytko jest idiotoodporne ale zgodnie ze sztuką tarcie piasta felga ma byc jak najwyzsze
tak samo sie nie smaruje srub . bo przykladajac taka sama sile wkrecisz dalej/mocniej niz jak jest naturalne tarcie metal metal. juz nie wspomne o wykrecaniu
 
@xpl1337 na 16 cali jaki by był rozmiar i z jakimi kosztami trzeba się liczyć? Czy jest sens kupować używane slicki? Chodzi mi o taką oponę, żeby była lepszej od typowo drogowej, ale nie wymagam nie wiadomo czego. Czy ogólnie jak wyjazd na tor będzie 2 razy w roku to odpuścić i pojechać na drogowej?
 
cztery fakty:

robię tak od 2009 i koło mnie nie wyprzedziło nigdy.
producent w toyocie i vw też smarował. może inny smar tylko.
sprawdzam śruby i nie luzują się po czasie.
nie szarpię się po sezonie.

nie sprzeczam się o to, zapytam u producenta śrub.
 
Boczne dla szpilek to wjazd w dziure lub hamowanie i przyspieszanie ;)

Chodziło mi o boczne samochodu, wzdłużne dla szpilek. Rozciąganie jest bardziej destrukcyjne niż ścinanie.

Przykład: tarpan honker podczas jazdy po okręgu. Tylne koła trzymają się tylko na szpilkach, nie ma podparcia na piaście i taki tego efekt.

honker 1.pnghonker 2.pnghonker 3.pnghonker 4.png

Źródło: YT Irytujący historyk - Tarpan Honker
 
Czyli co, będę musiał kupić felgi 16 cali, slicki na nie i dodatkowo założyć hamulce z 330i? Czemu mnie tak na koszty naciągacie mówiąc, że 195/50/15 nie podejdzie do mojego wozu? :/
 
@xpl1337 na 16 cali jaki by był rozmiar i z jakimi kosztami trzeba się liczyć? Czy jest sens kupować używane slicki? Chodzi mi o taką oponę, żeby była lepszej od typowo drogowej, ale nie wymagam nie wiadomo czego. Czy ogólnie jak wyjazd na tor będzie 2 razy w roku to odpuścić i pojechać na drogowej?
Są 205/50 r16, to sa porownywalne rozmiary do seryjnych kół. Nie potrzebujesz nic lepszego niz race gc, to dobry semislick nalewka i kosztuje nowy ok 320zl w tym rozmiarze, lub porownywalny extreme vr2, ale one sa troche drozsze. Na tor przydal by sie tez lepszy klocek, i mysle ze seryjne heble dadza rade jesli sa oryginalne z 323i.
 
Back
Top