• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Moje Goodyear G2 zużywają się ok 1mm/10.000km
 
Nokian daje teraz specjalną gwarancje prosze poczytać na Ich stronie.
Proszę Cię, gwarancja na opony to taki trochę mit, bo niby jest, ale łatwo można reklamację odrzucić. Próbowałem korzystać z gwarancji na Nokiany, po tym jak w WR-D4 wyprodukowanych w Rosji, zaczął mi się bieżnik rozpadać po pierwszej zimie, oczywiście została odrzucona, a kuriozalnego tłumaczenia producenta nie chce mi się nawet przytaczać.
Generalnie, u znajomych to samo, zimówki D4, Rosja, rok-dwa i wyglądają jak 10-letnie opony leżące na słońcu. Letnie powerproof spisują się już ok, ale mają jedną wadę...znikają od samego patrzenia na bieżnik ;).
 
@Adrianuss90

W zeszłym roku mojemu ojcu zamówiłem całoroczne Bridgestone Weather Control a005 Evo, jak na razie opona spisuje się bardzo dobrze w zimie jak i w lecie. W zimie były Bieszczady a latem zdarzały się trasy z oberwaniem chmury i opona pewnie się prowadziła.
Opowiem o moich wrażeniach z używania tej opony w ciężkim minivanie i moje porównanie ich do zimowych Dębic Frigo HP2.
BStone (Grand Espace) i Dębica (Citroen C4 Grand Picasso).
W warunkach bezśniegowych - mokro czy wilgotno (lodu nie liczę - na lodzie każda opona bez kolców będzie tańczyć - sorry) Bridgestone jest genialna - zero aquaplanningu, brak buksowania - pięknie klei w warunkach deszczowych - piałem z zachwytu.
Zimówka Dębicy wręcz odwrotnie - buksowanie przy ruszaniu, uślizgi przy skrętach, ABS przy każdym porządnych hamowaniu - dwa razy miałem w podbramkowych sytuacjach strefę zgniotu przed oczami (raz się ogarnęła opona, innym razem uciekłem na krawężnik).
Jeśli chodzi o warunki zimowe (powiedział bym, że nawet ciężkie jak na dziesiejsze czasy - 150m pod górkę na zasypanej śniegiem drodze szutrowej) budżetowa zimówka miażdży wielosezon premium - braku lameli zimowych nie oszukasz - nie ma co się wgryzać w ten śnieg. Następna zima to będzie zakup łańcuchów na takie sytuacje a poza nimi dla mnie najlepszym rozwiązaniem będzie ciagle ten Bridgestone bo na mokre nie znam lepszej opony całorocznej.
 
A co polecacie w dobrej cenie z opon zimowych bo za rok muszę coś kupić. Zastanawiałem się nad Dębica bo ostatnio w testach dobrze wypadają 😉wiadomo że testy są sponsorowane ale może są naprawdę dużo lepsze niż kiedyś. Rozmiar zimówek 185/60/15 😉letnia Dębica hp2 ta najnowsza podobno spoko jest i tania
 
Dębica HP2 zła nie jest, w mojej ocenie średnia półka na mokrym, dobra opona.
 
Dębica lata po 200zł sztuka, a za 300zł sztuka masz już premium- Goodyear Ultragrip 9+ lub Continental WinterContact TS870
Dla mnie sprawa prosta. 400zł dopłacisz na komplecie ( na chwilę obecną) ale masz opony o top osiągach i jakości.
 
Ja zamierzam kupić coś tańszego bo w zimę dużo nie jeżdżę ,natomiast na lato to muszę mieć lepsze oponki bo lubię pośmigać szybciej 😉
 
Ile czasu wytrzymują wielosezonowe opony? Zastanawiam się czy robiąc 15kkm rocznie starcza na 3 lata?
 
A na zimowej Dębicy ktoś jeździł i może opisać czy jest okey? :)
No przecież opisałem zaraz przed Twoim postem swoje wrażenia z używania Dębicy Frigo HP2.
Moim zdaniem nie jest OK. Śnieg i warunki zimowe - nie ma się do czego przyczepić. Wilgotno i dużo wody - słaba przyczepność i srogi aquaplanning. Jest to opona, której nie byłem w stanie zaufać.
 
Okey czyli dużo zależy czy zima bedzie i śnieg czy ciepła deszczowa zima 😉
 
Ile czasu wytrzymują wielosezonowe opony? Zastanawiam się czy robiąc 15kkm rocznie starcza na 3 lata?
Bez problemu ,mam drugi zestaw opon wielosezonowych i trzy lata i 45 tyś km nie ma dla nich problemu.
 
@Kuba Michelin CC+ po 4 latach toczenia się po W-wskich korkach stracił 1,5-2mm, z 7-7.5 którymi ta opona się legitymuje na dzień dobry, więc w ciągu tych 40 tyś. km rocznie na prawdę niewiele ale tak jak @Michalos12 słusznie pisze, rotacja przód tył to podstawa, tak samo jak częsta weryfikacja ciśnienia. Wówczas opony bez problemu robią przebiegi po 60 i więcej tyś. na komplecie.
 
@jacekmury1 za Nokianem ciągnie się smród po aferze ze sparciałymi oponami. Jeśli brać wielosezon to prawdziwa klasa premium. Tak uważam.
 
@Hlava
Nie do końca sie zgodzę,jezdze na Dębicy navigator 2 oraz 3 w rozmiarze 165/70/14(nav2) i 185 65 15 (nav3).
Nav 2 mialem okazję testować w zimę i zachowywały sie lepiej niz zimowka.
Również nav 2 jak i nav3 sa jeźdzone bardzo ostro, tzn prędkości rzedu maksymalnej prędkości opony(190km/h) i żadnego ale nie mówią.
Na nav2 przejechałem ponad 30tys km a nav 3 dopiero 7tys km.
I mogę powiedzieć że na ten moment nav3 są cichsze od 2, a reszta parametrów jest bardzo podbna, na korzyść nav3.
Czekam na zimie aby sprawdzic jak zachowują sie nav3 w śniegu itp.
 
Jak ktoś się coś lepszego niż Dębica to mogę polecić Kleber Quadraxer 3, ale mimo to jak bym kupił jeszcze raz opony Nokian.

W tym sezonie wypuścili Michelin CrossClimate 2, pewnie nie będzie nic lepszego przez pewien czas.
 
Back
Top