• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Rowek wzdłużny stawia opór poprzeczny na śniegu...
 
@se7en Po czym wnosisz, że Plus jest lepszy od SF2? Po budowie bieżnika? Co do Michelina, podobno z jakością gumy u nich słabo, szybko parcieje. Opona dla tych co robią dużo kilimetrów i wymiana co 2-3 lata.
Post automatically merged:

Rowek wzdłużny stawia opór poprzeczny na śniegu...
Chyba żartujesz? Rowek się zalepi śniegiem i po rowku. On raczej nie pracuje jak lamelka.
 
@se7en nie żart tylko zasada. Tyre Reviews jest szczególnie przychylne Michelinowi, polecają je w prawie każdej kategorii. Ostatnio bardzo też promują Falkena, jak się rozumie, że z czegoś muszą żyć, a założyciel tego portalu lubi drogie auta, to nie ma się czemu dziwić. Natura nie znosi próżni ;) zwłaszcza materialnej 😅
Dzięki ich testowi kupiłem CC+ który zły nie jest ale Nokian póki co lepszy pod każdym względem. Są to zupełnie różne opony, bo CC+ ma dawać radę w zimie jako opona bardziej letnia, co niestety jej nie wychodzi. Nokian jest dużo bardziej zimowy i nie jest to opona dla entuzjastów gwałtownych manewrów na drodze ale do codziennej jazdy wystarczy, statecznemu kierowcy w zupełności.
Mój ojciec ma ten poprzedni model All Season Pirelli i sobie chwali, więc określanie tej opony "niewypałem", jest moim zdaniem deko na wyrost.
 
@Alex Ja tylko przedstawiam co tam wyczytam ciekawego na świecie o oponach. To nie są moje słowa tylko użytkowników. Rozumiem, że ten Plus już dobrze przetestowany w warunkach zimowych w tym przy dużych mrozach i sypkim śniegu? Ciekawie jak te całoroczne zachowują się przy -15 -20 stopniach. Dwa lata temu nawet było -30 przy ziemi. Czy robi się z nich plastik, czy jednak nie. Wiadomo, takie temperatury to aktualnie już jakieś anomalie i rzadkość, ale bywają i bywać będą nawet na te 3-7 dni w sezonie zimowym.

Co do Tyre Reviews to jak pisałem trzeba podchodzić do ich testów z dużym dystansem...
 
Last edited:
@emigrant bo to już typowa jodełka, mało lameli oraz w testach średnio. Inaczej, all season plus jest spoko, sf2 jeszcze niewiadomo, ale nie podoba mi się bieżnik, na zimę.
 
Last edited:
Zobaczymy co będą warte te SF2. Pewnie je zamówię, bo Vectora G3 nie mogę a G2 duży znak zapytania, czy jest sens pakować pieniądze w oponę z 2016 roku, która ma też problem z aquaplaningiem.
 
W Dunlop Sport All Season macie aż 4 rowki. Opona bardziej letnia niż zimowa. Nie cieszy jakimiś dobrymi opiniami. Z tego co zauważyłem im bardziej opona jest tańsza, czyli schodzimy do klasy średniej i ekonomicznej to opony mają więcej lameli. Im droższa opona z klasy premium tym mniej lameli. Weird...
 
No, całość, całość. Ta całość to bieżnik i mieszanka opony od strony użytkowej. Bo jeżeli mówimy o oponie jak jest zrobiona to klasy premium są zrobione chyba z ponad 10 warstw.
 
Handlowiec od Pirelli trochę opowiada o tym nowym bieżniku w SF2 na targach oponiarskich. Kto chce może posłuchać, więc podrzucam.

 
A co chcesz kupić?🤣 BTW, nigdy w życiu nie miałem opon od Pirelli. Jakoś tak się mijaliśmy zawsze. Czas najwyższy coś od nich wziąć. Najwyżej pierwszy i ostatni raz.
 
To jednak jakby dwa razy.
 
Co do Michelina, podobno z jakością gumy u nich słabo, szybko parcieje. Opona dla tych co robią dużo kilimetrów i wymiana co 2-3 lata.
mi jakoś michelin cc+ z 2018roku nie sparciał, a gy G2 z 2019 zdecydowanie tak

zresztą co wy porównujecie, nokian całoroczny to zdecydowanie bardziej zimówka (weatherproof to praktycznie zimówka), a michał bardziej letnia więc wiadomo gdzie która będzie lepsza
 
@emigrant A co innego może mówić handlowiec :) Raczej się na nich nie zawiedziesz.
Nie wiem z czego to wynika, ale te Twoje "Plusy" są o wiele droższe od SF2 o prawie 100 złotych na jednej oponie. Są nadal w sprzedaży, ale może to już tylko pozostałości magazynowe? Chyba, że to są jakieś stare ceny dystrybucyjne z których za bardzo już nie można zjechać, bo by trzeba było oddać opony bez zarobku.

mi jakoś michelin cc+ z 2018roku nie sparciał, a gy G2 z 2019 zdecydowanie tak
O proszę, G2 parcieje? Dobrze wiedzieć. W ogóle dla mnie to niepojęte, żeby opona klasy premium, gdzie na badania naukowe, testy i inne rzeczy są wywalane mln dolarów a finalny produkt parcieje. W środowisku laboratoryjnym takie procesy można przyspieszyć sztucznie i sprawdzić kiedy dochodzi do degradacji opony od UV, czy innych czynników. Takim chyba dobrym przykładem są Nokiany, które pękają, parcieją dość szybko.
 
Back
Top